Aihe: Miten jaatte km- korvaukset ja mitä kuskille? 1 | |
---|---|
![]() 29.02.2004 15:45:48 | |
Ottaako jokainen omat km- korvauksesnsa, vai minkälaisia käytäntöjä on? X | |
![]() 29.02.2004 18:52:01 | |
Ottaako jokainen omat km- korvauksesnsa, vai minkälaisia käytäntöjä on? Riippuu toimistosta,riippuu keikasta,riippuu siitä oletko ammattilainen vai soitatko huviksesi,käytäntöjä on monia...onneksi verottaja on ainakin Tampereella puuttunut tähän kuvioon,eli enää ei voi keikkaa tehdä pelkillä kulukorvauksilla,palkkaakin pitää saada,toivottavasti näin käy myös muualla,harrastelijat maksakoot veronsa sivutuloprosentin mukaan,niinkuin asiaan kuuluu,varsinkin kuin heidän ei ole pakko käydä keikoilla,sehän on vain harrastus.. On toimistoja jotka ovat maksaneet soittajille täysin keksittyjä km- korvauksia tyyliin kaikki ovat kulkeneet omilla autoilla vaikka todellisuudessa on kuljettu yhdellä...hyödyn ovat saaneet nämä "haamukuskit"+toimisto,ei se todellinen kuljettaja/kuljetusvastaava,joka on maksanut naftat,auton huollot ja muut kulut... Varsinaista ajorahaa ei kai enää maksa kukaan?? Hullu on se joka ottaa kontolleen kuljetukset,se ei todellakaan kannata.. | |
![]() 29.02.2004 21:30:08 | |
Mä oon kanssa odottanut koska verottaja ( josko koskaan?) puuttuu tähän km-korvauskusetukseen.Ohjelmatoimistojen mapit on puolillaan "muusikkojen" kilometrikorvauslappuja mutta firma ei ole maksanut juuri kenellekään varsinaista palkkaa. Eihän tällaiselle käytännölle ammattimuusikko rehellisesti toimimalla pysty millään kilpailemaan.Sivutoiminen "muusikkohan" saa esim.eläkkeensä varsinaisesta päivätyöstä ja jos "iltahommat" hoidetaan noin niin siinähän on jo varaa vähän tinkiä hinnoistakin Jossain aikaisemmassa threadissa peräänkuulutin itselleni myös sellaista sivuduunia jonka vois hoitaa pelkillä km- korvauksilla. Soittaja selviää aina. | |
![]() 29.02.2004 22:08:00 | |
Mä oon kanssa odottanut koska verottaja ( josko koskaan?) puuttuu tähän km-korvauskusetukseen.Ohjelmatoimistojen mapit on puolillaan "muusikkojen" kilometrikorvauslappuja mutta firma ei ole maksanut juuri kenellekään varsinaista palkkaa. Eihän tällaiselle käytännölle ammattimuusikko rehellisesti toimimalla pysty millään kilpailemaan.Sivutoiminen "muusikkohan" saa esim.eläkkeensä varsinaisesta päivätyöstä ja jos "iltahommat" hoidetaan noin niin siinähän on jo varaa vähän tinkiä hinnoistakin Jossain aikaisemmassa threadissa peräänkuulutin itselleni myös sellaista sivuduunia jonka vois hoitaa pelkillä km- korvauksilla. Voiko verottaja kuitenkaan loppujen lopuksi vaatia bändiä menemään yhdellä autolla keikalle? Eikö se ole jokaisen oma asia miten töihin menee, vaikka kaikki omalla autolla jos siltä tuntuu? Ainakin "normalityössä" mennään töihin yleensä jokainen omillaan. X | |
![]() 29.02.2004 22:32:32 | |
Voiko verottaja kuitenkaan loppujen lopuksi vaatia bändiä menemään yhdellä autolla keikalle? Eikö se ole jokaisen oma asia miten töihin menee, vaikka kaikki omalla autolla jos siltä tuntuu? Ainakin "normalityössä" mennään töihin yleensä jokainen omillaan. Aika uskottavaa ois jos mentäs viidellä autolla esim. Tampereelta Ouluun,mikä on varsin realistinen keikkamatka noin muuten,jopa pistokeikkana tänäpäivänä! Kyllä mua ainakin vituttais jos mä hoitasin auton/matkat OIKEESTI ja muut jätkät laskuttais liksansa jonain lumekilometreinä....tietysti saahan sitä jokainen ajaa omalla autollaan,mikä ettei,mutta miksi? No eri asia on bändit joiden jäsenet asuu suht eri puolilla maata,sillonhan on pakkokin käyttää omaa autoo ainakin osaan matkoista! | |
![]() 29.02.2004 22:37:09 | |
Aika uskottavaa ois jos mentäs viidellä autolla esim. Tampereelta Ouluun,mikä on varsin realistinen keikkamatka noin muuten,jopa pistokeikkana tänäpäivänä! Kyllä mua ainakin vituttais jos mä hoitasin auton/matkat OIKEESTI ja muut jätkät laskuttais liksansa jonain lumekilometreinä....tietysti saahan sitä jokainen ajaa omalla autollaan,mikä ettei,mutta miksi? No eri asia on bändit joiden jäsenet asuu suht eri puolilla maata,sillonhan on pakkokin käyttää omaa autoo ainakin osaan matkoista! Niin, mutta jos verottajan kanssa menee tiukoille, niin VOIKO se vaatia kulkemaan töihin kaverin autolla? X | |
![]() 01.03.2004 00:48:07 | |
Niin, mutta jos verottajan kanssa menee tiukoille, niin VOIKO se vaatia kulkemaan töihin kaverin autolla? Tosta en tiedä,mutta kyllä siitä varmasti kyselyjä tulee jos saman verotuskunnan alueella asutaan,ja tehdään pitkääkin keikkaa omilla kyydeillä?Mitä järkee siinä sitäpaitsi olis....eihän toi mene kaikissa toimistoissakaan läpi,kyllä kai ne jotain logiikkaa vaatii keikkamatkoissa verotuksessakin,otaksun..ja onhan se kai petos antaa vääriä tietoja verottajalle,eli tässä tapauksessa tekaistuja matkalaskuja/ajopäiväkirjoja? | |
![]() 01.03.2004 06:57:10 | |
Mä lähinnä tarkoitinkin sitä että se PALKKA tulee km-korvauksena, vai väittääkö joku että joku että nykypäivänä jokin toimisto maksaisi OIKEITA TES:in mukaisia matkakorvauksia muille kuin sille joka tavarat autollaan roudaa. Soittaja selviää aina. | |
![]() 01.03.2004 09:35:48 | |
Mä lähinnä tarkoitinkin sitä että se PALKKA tulee km-korvauksena, vai väittääkö joku että joku että nykypäivänä jokin toimisto maksaisi OIKEITA TES:in mukaisia matkakorvauksia muille kuin sille joka tavarat autollaan roudaa. Ei taida maksaa edes sille joka ne kamat roudaa,oman kokemukseni mukaan;-( | |
![]() 01.03.2004 16:15:04 | |
Mä lähinnä tarkoitinkin sitä että se PALKKA tulee km-korvauksena, vai väittääkö joku että joku että nykypäivänä jokin toimisto maksaisi OIKEITA TES:in mukaisia matkakorvauksia muille kuin sille joka tavarat autollaan roudaa. Eipä ole tullut muistaakseni kuin yhden kerran 8v aikana palkka ihan oikein, eli tes ja pvrahat ja kmkorvaukset päälle. Ainakin täällä perukoilla on pakko veivata kmrahojen kanssa jos jotain meinaa hommasta tienata käteenkin. X | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)