Aihe: Miten bändille nimeä ja julkisuutta
1 2 3 4
kuunsirppi
29.04.2004 08:02:23
Moron ja terve kaikille!

Tuota vappukeikkaa aatellessa harmittaa sellainen juttu, että kun mennään "nimiartistien" kanssa samalle keikalle, niin näitä mainostetaan ja retostellaan lehdessä vaikka kuinka paljon ja kehutaan maasta taivaaseen, kuinka he nyt sitten tekevät vapusta juhlimisen arvoisen omalla kylällä.
Toisen bändin kanssa sama juttu sen vuoksi, että omaa soolouraa aloittava poika on päässyt "pinnalle" kuuluisan isänsä kyljessä.
Meidät on mainittu nimeltä, siis vaan että "laulaja" orkestereineen.

Tuon nimekkäämmän porukan musiikista olen kuullut tuolla kylillä juttua, että vallankaan monet aikuiset eivät siitä kovinkaan paljon pidä, eivätkä ole aikoneet tulla paikalle, kun ovat luulleet heidän olevan ainoa esiintyjä tuossa tilaisuudessa.
Samoin tuo omaa soolouraansa aloitteleva soittaa kuulemma tällä keikalla ainakin poppia, vaikkakin kuulemma myös tanssimusiikki taittuu.

Meidän musiikista ei ole puhuttu mitään. Ne, jotka eivät tunne minua nimeltä, eivätkä tiedä yhtään, mitä on tulossa, eivät osaa tulla paikalle.
Kuitenkin aikuiset ja ne, jotka haluaisivat tanssia vaikkapa ihan perinteistä tanssimusaa, tulisivat varmasti ennemminkin meidän vuoksi sinne. Me vielä soitamme sitäpaitsi sellaista musaa, jonka uskomme sopivan kaikille, koska voimme vähän valkata ohjelmistosta sopivia juttuja sen mukaan, millaista kansaa ovesta tulee sisään.
Nuo nimibändithän soittavat just ja vaan niitä ennalta määrättyjä omia biisejään.

Jos ja kun tilaisuuden järjestäjä haluaisi paikalle kaikenikäistä kansaa ja mahdollisimman paljon vielä, niin mielestäni pitäisi kaikkia esiintyjiä mainostaa yhtä lailla ja nimenomaan sitä, että siellä on kolme erityyppistä esiintyjää, eli vähän jokaiselle jotain.

Tympii tuollainen. Ihan kuin olisimme siellä pelkästään "täytteenä", kun eivät nämä nimibändit viitsi soittaa kuin pari vajaata settiä ja me soitetaan kuitenkin reilu kaksi.

Mitä antaisitte ohjeeksi tällaisessa tilanteessa?
Nyt on jo tietysti myöhäistä rypistää, mutta jatkoa ajatellen!
v_m_kangas
29.04.2004 08:56:23

Karrikoiden kertoen: nimibändi maksaa 5000 EUR ja kakkonen 500 EUR, eikait kakkosesta viitsi tuhlata 600 EURoa mainoksiin.

Tästähän on viime aikoina turistu kuinka suuri massa menee nimien perässä. Niitä oikeita tanssijoita kun kuitenkin on valitettavan vähän. Toivottavasti mm. Helsingistä-Utsjoelle projekti saa muutoksen alulle.

-nimimerkillä "kesä kakkosena"
Humppaa tai soita
Tomi
29.04.2004 09:56:56
Juu näinhän se menee, mutta on hyvä pitää kesällä mielessä että kakkonen on ykkönen...heh no joo taas se meni tähän
" Life is like music,Music is like life "
kuunsirppi
29.04.2004 13:07:57
No joo, näinhän sen minäkin ymmärtäisin, jos olisikin pelkkää maksettavaa mainosta, mutta kun kerran lehteen kirjoitetaan juttua, niin miksi ei voi siinä samalla mainita yhtälailla kaikkia??
Sitäpaitsi pyysin tänä vuonna ihan reilusti enemmän liksaa järjestäjältä, kuin viime vuonna samassa paikassa ollessamme, eivätkä onneksi tinganneet.
Ei me tietysti päästä lähellekään sitä, mitä nuo muut, mutta meille ihan jees!
isojussi
29.04.2004 16:36:26
Ootko koittanut jollain konstilla saada juttua teistä paikallislehteen?
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
kuunsirppi
29.04.2004 20:03:24
No lehdessä toi mainosjuttu olikin, järjestäjä kirjoittanut, mutta mun nimi oli ainoastaan nimenä ja näistä kahdesta muusta oli oikein juttu!
Shit!
baron
29.04.2004 21:22:28 (muokattu 30.04.2004 11:16:15)

No lehdessä toi mainosjuttu olikin, järjestäjä kirjoittanut, mutta mun nimi oli ainoastaan nimenä ja näistä kahdesta muusta oli oikein juttu!
Shit!

Mä oon joskus tehnyt niin, että olen lähettänyt paikallislehteen keikka- ja bändipuffin komean kuvan kanssa ja ovat julkaisseet ne ja se, mitä ne on editoineet mun tekstiä, on ollut pelkkää plussaa.

(Kukas kissan hännän nostaa, jollei kissa itse?)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
isojussi
29.04.2004 22:46:52
Paroonin malli on hyvä.

Sit se mitä mä tarkoitinon, että lehti vois hyvin ihan vaan tulla pyytäessä tekemään jutun - siis ei minkään keikan yhteydessä vaan muuten vaan.
Ami
29.04.2004 22:54:36
Tanssijan kannalta paras bändi on sellainen, joka soittaa kaikkia tanssilajeja ja musiikki on selvärytmistä.
Minä en mene paikkaan, jossa tiedän aikaisemmasta kokemuksesta, että esiintyvä orkesteri ei soita hidasta valssia kertaakaan illan aikana. Ajan vaikka parisataa kilometria, kun tiedän varmasti, että pääsen tanssimaan ko.tanssilajia. Tätä eivät useimmat orkesterit tahdo ymmärtää, kun itse eivät tanssi.
isojussi
30.04.2004 10:33:14
Tanssijan kannalta paras bändi on sellainen...

Varmasti onkin ja sellaisia me halutaan ollakin, mutta kerropas, miten me saadaan itsemme paremmin tanssijoiden tietoisuuteen?
kuunsirppi
30.04.2004 13:13:24
Tanssijan kannalta paras bändi on sellainen, joka soittaa kaikkia tanssilajeja ja musiikki on selvärytmistä.
Minä en mene paikkaan, jossa tiedän aikaisemmasta kokemuksesta, että esiintyvä orkesteri ei soita hidasta valssia kertaakaan illan aikana. Ajan vaikka parisataa kilometria, kun tiedän varmasti, että pääsen tanssimaan ko.tanssilajia. Tätä eivät useimmat orkesterit tahdo ymmärtää, kun itse eivät tanssi.

Tulepa Ami sitten illalla tänne Kirkkonummelle, mutta tule kertomaan, kuka oot, niin tiedän sitten, että soitetaan varmasti se hidas valssi sulle.
Kun ei yhtään osaa sanoa, ketä sinne tulee, niin ei tiedä edes tällä hetkellä, että soitetaanko tanssimusiikkia, vai pelkkää rokkia, vai molempia noita ja kaikkee siltä väliltä!

Hauskaa vappua kaikille!
Anonymous-jazz
30.04.2004 21:52:28

Moron ja terve kaikille!

Tuota vappukeikkaa aatellessa harmittaa sellainen juttu, että kun mennään "nimiartistien" kanssa samalle keikalle, niin näitä mainostetaan ja retostellaan lehdessä vaikka kuinka paljon ja kehutaan maasta taivaaseen, kuinka he nyt sitten tekevät vapusta juhlimisen arvoisen omalla kylällä.
Toisen bändin kanssa sama juttu sen vuoksi, että omaa soolouraa aloittava poika on päässyt "pinnalle" kuuluisan isänsä kyljessä.
Meidät on mainittu nimeltä, siis vaan että "laulaja" orkestereineen.

Tuon nimekkäämmän porukan musiikista olen kuullut tuolla kylillä juttua, että vallankaan monet aikuiset eivät siitä kovinkaan paljon pidä, eivätkä ole aikoneet tulla paikalle, kun ovat luulleet heidän olevan ainoa esiintyjä tuossa tilaisuudessa.
Samoin tuo omaa soolouraansa aloitteleva soittaa kuulemma tällä keikalla ainakin poppia, vaikkakin kuulemma myös tanssimusiikki taittuu.

Meidän musiikista ei ole puhuttu mitään. Ne, jotka eivät tunne minua nimeltä, eivätkä tiedä yhtään, mitä on tulossa, eivät osaa tulla paikalle.
Kuitenkin aikuiset ja ne, jotka haluaisivat tanssia vaikkapa ihan perinteistä tanssimusaa, tulisivat varmasti ennemminkin meidän vuoksi sinne. Me vielä soitamme sitäpaitsi sellaista musaa, jonka uskomme sopivan kaikille, koska voimme vähän valkata ohjelmistosta sopivia juttuja sen mukaan, millaista kansaa ovesta tulee sisään.
Nuo nimibändithän soittavat just ja vaan niitä ennalta määrättyjä omia biisejään.

Jos ja kun tilaisuuden järjestäjä haluaisi paikalle kaikenikäistä kansaa ja mahdollisimman paljon vielä, niin mielestäni pitäisi kaikkia esiintyjiä mainostaa yhtä lailla ja nimenomaan sitä, että siellä on kolme erityyppistä esiintyjää, eli vähän jokaiselle jotain.

Tympii tuollainen. Ihan kuin olisimme siellä pelkästään "täytteenä", kun eivät nämä nimibändit viitsi soittaa kuin pari vajaata settiä ja me soitetaan kuitenkin reilu kaksi.

Mitä antaisitte ohjeeksi tällaisessa tilanteessa?
Nyt on jo tietysti myöhäistä rypistää, mutta jatkoa ajatellen!

Joku oma biisi ja tarjotkaa sitä radioihin. Menestyksellä on aina hintansa mutta aina kannattaa yrittää. Tanssimusiikilla on suomessa isot markkinat ja sitä tarjoamalla radioihin voi päästä pitkälle ja artistit varsinkin tulevat vain radioiden kautta kuuluisiksi. Samoin jos maine kasvaa radiosoiton myötä samoin keikkahinnat nousevat menestyksen myötä.
Teemujazz
Ami
30.04.2004 23:21:25
Tulepa Ami sitten illalla tänne Kirkkonummelle, mutta tule kertomaan, kuka oot, niin tiedän sitten, että soitetaan varmasti se hidas valssi sulle.

Ette varmaan tarvitsisi soitaa sitä vain minulle, sillä tiedän, että jos tilaa lattialla on nauttivat siitä monet muutkin. Hidas valssi on Etelä-Suomessa erittäin suosittu, vaikka sitä pääsee tanssimaan hyvin harvoin.

Missä Kirkkonummella on tanssipaikka? Muistan, että Matinkylässä oli aikanaan lava viime vuosituhannella, mutta koska Kirkkonummi on saanut niin edistyksellisen asian hoidettua?

Mikäli orkesteri haluaa julkisuutta, olisi sen ensi sijassa hoidettava tiedoitukset mm. tanssi.net sivuille ja siellä tiedot: orkesterin kokoonpanosta, esiintymispaikoista ja tärkein mitä tanssilajeja orkesteri soittaa pyytämättä .
Usein bändi sanoo:" Olisimme soittaneet sitä, jos olisi pyydetty."
Erikseen pyytäminen ei useinmiten onnistu, koska esityslavan eteen ei pääse, eikä tauon aikana soittajia ei näy.
Myös oma tanssinautinto kärsii, koska haluaa tanssia kaikki kappaleet.
Martso
30.04.2004 23:25:39
Todennäköisesti sie Ami oot tyyppejä, jotka käy "oikeilla" tanssipaikoilla? Haen tässä vaan sitä, että älä tee johtopäätöksiä bändistä, joka ei tanssikapakassa soita hitaita valsseja! Me ei ainakaan soiteta ilman eri pyytöä kapakassa hv:ja, koska se on niiiiiin pöyristyttävä näky mitä siellä silloni tapahtuu :) Mutta näissä "oikeissa" tanssipaikoissa toki pölähtää ilman pyytelyitäki.
...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta...
isojussi
01.05.2004 01:38:44
...Me ei ainakaan soiteta ilman eri pyytöä kapakassa hv:ja, koska se on niiiiiin pöyristyttävä näky mitä siellä silloni tapahtuu :) Mutta näissä "oikeissa" tanssipaikoissa toki pölähtää ilman pyytelyitäki.

Huolimatta vähäisestä kapakkasoittokokemuksestani, on tota pakko kompata.

Eipäs siellä paljon tarvi masurkoita tahi polkkiakaan vejää.
kuunsirppi
01.05.2004 13:48:03
Kiitos vihjeistä!
Omia levyjä on kyllä. Itselläni kahdeksan kustannettua ja yksi bändin kanssa tehty. Kaikki siis omakustanteita.
Tuon bändimme levy on täysin omaa materiaalia ja perustanssimusiikkia. Kuitenkaan radiot eivät soita, kun ei ole levy-yhtiötä takana. Paikallisradiot kyllä soittavat jonkun verran, mutta ei nämä valtakunnalliset.

Kirkkonummella näitä tansseja järjestetään monitoimihalli Varuboden Areenalla.
Otin yhteyttä Tanssi.net'iin, mutta he eivät laittaneet ilmoitusta, koska sanoivat, että tuo vapunkin juttu on enemmän konsertti, kun siellä oli se Jani Jalkanen ja Ile ja Kaija. Vaikka me soitimmekin tanssimusiikkia, niin silti sitä ei noteerattu.
Soitimme muuten ne hitaat valssitkin ja nimenomaan niistä saimme todella monelta hyvää palautetta.
Tanssiva yleisö melkein sitten lähtikin pois, kun me lopetettiin. Paikalle jäi vaan ne, jotka halusivat vielä kuunnella näitä tähtiesiintyjiä.

Väkeä oli muutenkin aika vähän ja annoinkin palautetta järjestäjille, koska monet noteerasivat vaan lehdestä noiden tähtiesiintyjien kuvat ja tekstin, että he ovat esiintymässä ja tekivät sen mukaan päätöksensä tulla, tai olla tulematta.

Mielestäni pitäisi otsikot ja ilmoitukset olla sellaisia, että heti näkisi, että onko siellä itselle sopivia juttuja.

Nytkin siellä Areenalla näkyi olevan seuraavien tähtiesiintyjien mainoksia ja vaikka melkein joka kerta on joku muukin esiintyjä, niin heitä ei ole mainittu noissa mainoksissa.

:o((
U.Honey
01.05.2004 13:53:28
Omia levyjä on kyllä. Itselläni kahdeksan kustannettua ja yksi bändin kanssa tehty. Kaikki siis omakustanteita.
Tuon bändimme levy on täysin omaa materiaalia ja perustanssimusiikkia.

Jospa ottaisit sen kymmenennen kanssa pientä irtiottoa perustanssimusiikista? Voisi tärpätä paremmin!
My name is Baron, U.Honey Baron.
kuunsirppi
01.05.2004 21:43:03
No niin kai pitäisi. Ehkä toi perustanssimusiikki ei ole se mun ihan oma juttu....mistähän hitsistä saisi kustantajan seuraavaan levyyn???????????+
WanhaWetäjä
02.05.2004 13:23:13 (muokattu 02.05.2004 13:36:16)

No niin kai pitäisi. Ehkä toi perustanssimusiikki ei ole se mun ihan oma juttu....mistähän hitsistä saisi kustantajan seuraavaan levyyn???????????+

Mietippä kuinka monta tuiki tuntematonta solistia pähkäilee just noita samoja asioita tälläkin hetkellä?Ja jossain kaukana siintää se suuri unelma tähteydestä?

Monen mielestä niitä on jo nyt ihan liikaa,ja siitä persoonattomasta massasta on aika hiton vaikee päästä eteenpäin,saati saada levytyssopimus!Tai keikkoja,yhtälö on kenties ihan mahdoton?

Lähes työttömiä entisiä tangokuninkaallisiakin on jo useita ja moni on lopettanutkin+sitten kaikki ne erilaisten laulu/karaoke/iskelmä/idols-kisojen voittajat ja kolme parasta,siis yrittäjiä täytyy olla satoja??

Mutta onnea valitsemallasi tiellä,joka ei ole mitenkään helppo,aika epeli olet jos keksit sen kuningasidean/biisin joka auttaisi sua edes hieman eteenpäin;-)

EDIT:sama pätee myös bändeihin...
kuunsirppi
02.05.2004 18:45:10
Kaipa sitä pitää vaan tehdä keikkoja, kun niitä kerran tuntuu sen verran olevan, kun on tähän asti haluttu tehdäkin
ja ku on noinkin monta levyä jo tehtynä ja ne soi ainakin noissa paikallisradioissa joissa ihmiset niitä toivoo.

Että ei kai tässä ole ollenkaan hullummin asiat.... :o))
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)