baron 14.04.2004 09:09:07 | |
---|
Eilisissä treeneissä oli pieni keskustelu/kinastelu/tappelu BMW soínnuista. Olen jostain keksinyt (tuskin omasta päästäni) käyttää meidän sovituksessa pelkkiä molliseiskoja (Dm7, Gm7, Am7) Paikalle ilmaantui "muusikko", joka väitti, että soitamme päin peetä, että sointujen pitää olla (kuten suomalaisessa kansanlaulussa!) Dm, Gm ja A7 eli käyttää harmonisen mollin mukaista dominanttiseiskaa luonnollisen asemesta. Mun mielestä kappale silloin kuulostaa suomalaiselta kansanlaululta, mikä ei ole tarkoitus. Kommentteja? Miten itse soitatte? PS Mun korvassa (?) pelkät molliseiskat kuulostivat sen verran hyviltä/kivoilta, että siitä sain idean "pahoinpidellä" Emman (musanäytteeni) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Sperde 14.04.2004 09:16:03 | |
---|
Eilisissä treeneissä oli pieni keskustelu/kinastelu/tappelu BMW soínnuista. Olen jostain keksinyt (tuskin omasta päästäni) käyttää meidän sovituksessa pelkkiä molliseiskoja (Dm7, Gm7, Am7) Kommentteja? Miten itse soitatte? Kallistun myös tohon molliseiska -kannalle, joskin siitä 12 tahdin kierrosta tahti 14 ollaan otettu A7:na. Kolmannen tahdin A on kyllä molli7. |
U.Honey 14.04.2004 09:45:14 | |
---|
Mahtaakohan Santana itsekään olla varma onko se A7 vai Am7. Mä olen ratkaissut ongelman käytännöllisesti soittamalla siihen A7+9. My name is Baron, U.Honey Baron. |
baron 14.04.2004 09:54:50 | |
---|
Mahtaakohan Santana itsekään olla varma onko se A7 vai Am7. Mä olen ratkaissut ongelman käytännöllisesti soittamalla siihen A7+9. Mites tuo Am7-11?? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
U.Honey 14.04.2004 10:53:31 | |
---|
Mites tuo Am7-11?? Se on mun mielestä kylllä musiikkipoliittinen linjaus Am7-leirin suuntaan. My name is Baron, U.Honey Baron. |
Notefix 14.04.2004 11:01:53 | |
---|
Mites tuo Am7-11?? Molliykstoista ei koskaan voi olla huono ratkaisu! My name is Baron, Notefix Baron "
Reijoteppo: Ääninäytteesi kuulostaa siltä kuin avo-hoitopotilaat olisi päästetty keikalle ja lääkkeiden otto on unohtunut |
baron 14.04.2004 11:06:27 | |
---|
Kallistun myös tohon molliseiska -kannalle, joskin siitä 12 tahdin kierrosta tahti 14 ollaan otettu A7:na. Kolmannen tahdin A on kyllä molli7. Fleetwood Mac ilmeisesti soittaa noin, jollei sitten peräti molemmat ole duuriseiskoja. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
M.i.k.key 14.04.2004 11:31:23 | |
---|
Molliykstoista ei koskaan voi olla huono ratkaisu! Mä komppaan notea! molli11 on kova. My name is Baron, M.i.k.key Baron |
Fuzzy Boner 14.04.2004 11:50:34 | |
---|
Mä komppaan notea! molli11 on kova. mä ehdotan baronille et ton kierron lopuks puol tahtia Amollia ja sit A7#9 puol. Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron!
*Entä jos ei ahdistaiskaan?* TILUTTAMINEN ON PERSEESTÄ! (Juho L) |
baron 14.04.2004 11:59:04 | |
---|
mä ehdotan baronille et ton kierron lopuks puol tahtia Amollia ja sit A7#9 puol. Kuulostaa hyvältä. Sovitus uusiksi. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
KoskPaavo 14.04.2004 15:28:13 | |
---|
A7 se ei kuitenkaan ole, molli siinä levyllä mielestäni soi.Dm , Am, Gm näin olen sitä vetänyt yli 30 vuotta , duuriseiska tuntuis jo pahaltakin. Soittaja selviää aina. |
baron 14.04.2004 15:43:43 | |
---|
A7 se ei kuitenkaan ole, molli siinä levyllä mielestäni soi.Dm , Am, Gm näin olen sitä vetänyt yli 30 vuotta , duuriseiska tuntuis jo pahaltakin. Mä en oo vetänyt kuin pari kuukautta, mutta kiva että joku tulee mun puolelle "muusikkoa" vastaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Have 14.04.2004 18:29:47 | |
---|
Joo Am:a pukkaa sekä puhtaana että seiskana. Fleetwood Macin versiossa ei pidä myöskään unohtaa säkeistön lopussa olevaa "gruusialaista" pudotusta /Dm C/Bb A7/Dm |
Captain Farrell 15.04.2004 06:48:33 | |
---|
Santana vetää kaikki molliseiskoina. Greenin Petterin soittamisesta en tiedä, koska en ole sitä kuullut. |
baron 15.04.2004 08:20:50 | |
---|
Santana vetää kaikki molliseiskoina. Greenin Petterin soittamisesta en tiedä, koska en ole sitä kuullut. Ihan niin kuin mä! Santana-versiota mä tavoittelinkin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Have 15.04.2004 08:33:53 | |
---|
Pitihän se Santana - versiokin kuunnella. Ittellä ainakin Green versio menee kyllä komiasti ohi, kun en muutenkaan tosta lattaripaskasta niin piittaa. Onhan hän biisin säveltänytkin. Ja se Greenin piiskakitara kun viuhuu niin kyllä selkänahka soi. Huhhuh |
baron 15.04.2004 08:40:13 | |
---|
Pitihän se Santana - versiokin kuunnella. Ittellä ainakin Green versio menee kyllä komiasti ohi, kun en muutenkaan tosta lattaripaskasta niin piittaa. Onhan hän biisin säveltänytkin. Ja se Greenin piiskakitara kun viuhuu niin kyllä selkänahka soi. Huhhuh Kyllähän se Greenin versio hyvä on, mutta kun tarvitsimme jotain kivaa lattariosastolle tanssittavaksi, niin valkkasin Santanan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Have 15.04.2004 09:25:34 (muokattu 15.04.2004 09:27:09) | |
---|
Kyllähän se Greenin versio hyvä on, mutta kun tarvitsimme jotain kivaa lattariosastolle tanssittavaksi, niin valkkasin Santanan. Joo tottahan tuo, jos haluaa kansaa tanssittaa. Varsinkin Mac versio pitkine taukoineen ja kompinvaidoksineen ei varmaan Einarin jalkaan iske. Ja vielä tanssimusiikkigenren alla tässä kirjotellaan, joten se siitä. |
U.Honey 16.04.2004 00:47:24 | |
---|
kun en muutenkaan tosta lattaripaskasta niin piittaa Hmm, pitäisikö tämä tulkita sodanjulistukseksi... My name is Baron, U.Honey Baron. |
WanhaWetäjä 16.04.2004 02:01:31 | |
---|
Hmm, pitäisikö tämä tulkita sodanjulistukseksi... Niin no...kyllä mä tykkään tosta Carlosin versiosta enemmän,vaikken mikään lattarifriikki olekkaan,toisaalta ne on kyllä ihan eri biisit oikeestaan...ja onhan Sliipparitkin tehneet oman versionsa "on mulla musta ruttu nainen"... |