Aihe: Kyllä oikea on aina oikea!
1 2
pekkajau
05.04.2004 16:47:33
Minen ite siitä Mambasta niin hirveesti välitä mutta oli löördaakina kiva kuunnella hyviä torvia ja jousia niitten televisio konsertissa! Oli hyvät sovitukset tehny se Johansson!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
baron
05.04.2004 16:58:51

Minen ite siitä Mambasta niin hirveesti välitä mutta oli löördaakina kiva kuunnella hyviä torvia ja jousia niitten televisio konsertissa! Oli hyvät sovitukset tehny se Johansson!

En sattunut kuulemaan, mutta Mambasta yleisesti:

Mun mielestä Vaara on hyvä sanoittaja.
Tekee korvaan tarttuvia ralleja.
Levytyksissä on käytetty kaikkea kivaa kuten juuri torvisektioita ja jousia.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
Sertzo S
05.04.2004 17:09:55
Joo kyllä Mamba on ok.
Tero Vaara oli aikoinaan ruotsinlaivoilla hyttisiivoojana.
Oli hiljainen mies aina messissä ollessaan ja omissa oloissaan.
Ei viitsitty me soittajatkaan häntä silloin häiritä, ajatteli kai uusia laulujaan siinä einehtiessään.
isojussi
05.04.2004 22:20:37
Pisteitä Terolle. Pitää vanhaa kunnon jump-meininkiä hengissä.

Eiks ne sen levyt oo tehty Nokia Big Bandin kanssa?

Mutta vetikös ne kaikki nyt varmasti ilman lappuja, vai oliko sittenkin ihan surkee bändi...;0)
Osta mut - ma olen kaupan!
baron
05.04.2004 22:31:02

Pisteitä Terolle. Pitää vanhaa kunnon jump-meininkiä hengissä.

Eiks ne sen levyt oo tehty Nokia Big Bandin kanssa?

Mutta vetikös ne kaikki nyt varmasti ilman lappuja, vai oliko sittenkin ihan surkee bändi...;0)

Mua on aina harmittaneet noi RSO ja HKO. Pilipalisoittajat nauttii kuukausipalkkaa.
isojussi
05.04.2004 22:40:15
Mua on aina harmittaneet noi RSO ja HKO. Pilipalisoittajat nauttii kuukausipalkkaa.

Älä muuta sano! Lapuista vaan vedetään, eikä soiteta ollenkaan....

... miksei noitarumpu jo soi....
Osta mut - ma olen kaupan!
Basismi
05.04.2004 22:46:42

On siinä sentään vielä ero, vetääkö iso bändi oikeita arreja nuotilleen, vai tavaako humppapumpun kitaristi sointuja Irjaan...
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Eddy
05.04.2004 22:49:48
No päästiinhän sitä vihdoin asiaan...
Koskettelen soittimia...
baron
05.04.2004 22:50:43

Originaaliaiheeseen: Mä oon juuri ostanut Mamba-albumin (Vaaran vuodet 1984-1999) etsiäkseni bändilleni uusia kappaleita ja esim "Älä jätä minua" triolin melodia on mun mielestä kaunis, mä tykkään soitella sitä pelkällä pianolla.

Ja paljon muitakin kivoja.

Tulkaa tasaselle jos uskallette: Meitä on 370000 (sen verran väitetään Mamban levyjä myydyn vuoteen 2000 mennessä.)
isojussi
05.04.2004 22:53:39
On siinä sentään vielä ero, vetääkö iso bändi oikeita arreja nuotilleen, vai tavaako humppapumpun kitaristi sointuja Irjaan...

Niinkö?
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
isojussi
05.04.2004 22:57:13
...Oli hyvät sovitukset tehny se Johansson!

Seon hyvä arraaja. Ja pysyy vielä pillikin näpeissä, kuten sain omin silmin (ja korvin) Tampere-Talossa viime tiistaina todistaa.

Tosin jätkät veti sekstetillä lapuista, joten ei se voinu olla hyvä bändi. (Sarpila-Lasanen-Johansson-Petreskut-Hall)

Ei vaan oli sairrraaan hyvä bändi. Se Marian Patresku on pahuksen vikkeläsorminen pelimanni.
baron
05.04.2004 23:02:36 (muokattu 05.04.2004 23:05:44)

Mä oon huono soittaja, mä oon huono soittaja, mä oon huono soittaja.....

Mä alan kohta uskoa, te ootte indoktrinoineet mut.

Mutta arvatkaapa mitä: Ilman lappuja vielä huonompi.

(Mä otan vain turakaisten irtopisteet: "Ihan totta, pystytsä lukemaan nuotteja ja soittamaan yhtä aikaa, sun täytyy olla hyvä")
Eddy
05.04.2004 23:07:24
Ei vaan oli sairrraaan hyvä bändi. Se Marian Patresku on pahuksen vikkeläsorminen pelimanni.

Ja kiitettävä määrä tulee nuotteja basistiveljeltäkin biisiä kohden.Soitin jokunen vuosi sitten keikan herran kanssa ja sillä nuottimäärällä jonka mies käytti yhteen biisiin,olisi keskiverto humppabasisti pärjännyt viikon botskilla.
Koskettelen soittimia...
baron
05.04.2004 23:12:53 (muokattu 05.04.2004 23:14:30)

Ja kiitettävä määrä tulee nuotteja basistiveljeltäkin biisiä kohden.Soitin jokunen vuosi sitten keikan herran kanssa ja sillä nuottimäärällä jonka mies käytti yhteen biisiin,olisi keskiverto humppabasisti pärjännyt viikon botskilla.

Oliks' sulla nuotinkääntäjä?

(Edit: Mähän sain idiksen, mä palkkaan meidän bändiin itselleni "nuotinkääntäjän")
isojussi
05.04.2004 23:13:57
Mulla on kerran ollut kunnia jammailla lauteilla Lasasen ja Johanssonin Jubileums orkesterin kanssa - unohtumattoman hieno kokemus.

Se Keith Hall on kanssa mainio äijä. Olin kerran samalla jazz-keikalla (eri bändissä tosin) ja ehdin jutskata herran kanssa jonkin aikaa. Muutenkin loistava rumpali, jolta taittuu vähän joka osasto hienosti - ja tosi hauskat rumpusoolot!

Tiesitkö muuten, että Sarpila on myös mainio pianisti. Mulle se selvis vasta toissavuonna Imatralla.
Eddy
05.04.2004 23:15:18
Oliks' sulla nuotinkääntäjä?

Okei,säveliä...
Koskettelen soittimia...
Eddy
05.04.2004 23:21:45

Tiesitkö muuten, että Sarpila on myös mainio pianisti. Mulle se selvis vasta toissavuonna Imatralla.

Enpäs oo miehen pianottelua tainnut kuulla.
Koskettelen soittimia...
Basismi
06.04.2004 09:37:47
No päästiinhän sitä vihdoin asiaan...

Minua provosoitiin ja provosoiduin...
It's hard to be humble when you're so fucking big!
WanhaWetäjä
06.04.2004 13:57:15

Tiedä sitten oliko monitoroinnissa(?) vikaa,mutta Terppa vetäs välillä niin nuotin vierestä että hirvitti iitteensäkin varmaan...eikä se nyt oikeen mun makuuni ole kitaristinakaan saati se nuorempi kaiffari,aika tyylitajuttomia sooloja heitteli....sovitukset toimi kyllä ;-)

Mutta varmaan osa noista biiseistä toimii ihan jivejalkapuolellakin ?
baron
06.04.2004 13:59:41

Mutta varmaan osa noista biiseistä toimii ihan jivejalkapuolellakin ?

Sitä mä kuvittelisin ja sillä silmällä mä niitä katselen.

Mä luulisin, että ne tykkää tutuista tanssittavista kappaleista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)