Aihe: Uusi rautalankafoorumi
1 2 3 4 57 8 9 10 11
KMT
03.02.2004 00:41:09

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Sandy
03.02.2004 12:21:56
http://sheinonen.com/forum/index.php

Isojussi heti sinne! ;)
isojussi
03.02.2004 13:18:59 (muokattu 03.02.2004 13:20:37)
Isojussi heti sinne! ;)

Pakkohan se oli käydä, kun uhiteltiin....

"Täällä keskustellaan Agentseista ja niiden musiikista, laitteistä yms."

"Täällä keskustellaan The Mustangseista ja niiden musiikista, laitteistä yms."

"Täällä keskustellaan The Shadowseista ja niiden musiikista, laitteistä yms."

"Täällä keskustellaan The Regentseistä ja niiden musiikista, laitteistä yms."

jne... jne...

Tulipa kolme käyntikertaa yhdellä iskulla.....

No, varmaan ihan hyvä foorumi asiasta kiinnostuneille.

EDIT: oli vielä pakko laittaa: "Täällä keskustellaan soittovehkeistä esim. erilaisista kitaroista." = Punainen vai sininen Stratocaster??
Osta mut - ma olen kaupan!
Neljä Ruuvia
03.02.2004 13:36:34
Mutta missä on OMB saitti ja foorumi???
Täyttäkäämme jo vihdoin tämä kulttuurillinen (anus)aukko ja nostakaamme one man bändit valtionavun piiriin. One man bändien uusi uhka...Karaoke?
Ollapa Byysinkit ja Raimo Vikström vielä voimissaan...
KoskPaavo
03.02.2004 18:34:32
Pitäis olla joku oikein tulisieluinen OMB- mies joka sen saitin laittais. Mä olen kanssa osittain OMB mutta koko soittohistoriastani tämä OMB kattaa vain ehkä 25%.
Kyllähän niistäkin laitteista juttua sais, sellaiseen maailmanlaajuiseen Solton-klubiin kuulun, ihan avartavaa huomata että samat ongelmat on kaikilla ja pirusti samoja biisejä.
Soittaja selviää aina.
KoskPaavo
03.02.2004 18:37:28
Karaokepaavoillakin on uhka joka syrjäyttää ne, karaokeautomaatti.Sanokaa mun sanoneen.
Soittaja selviää aina.
R.W. Piuha
04.02.2004 01:10:10

EDIT: oli vielä pakko laittaa: "Täällä keskustellaan soittovehkeistä esim. erilaisista kitaroista." = Punainen vai sininen Stratocaster??

Taidat olla vaan kateellinen kitaristeille,kitarat kun ovat paitsi monipuolisia soittimia niin usein myös erittäin kauniita ja kaunisäänisiä,toisin kuin joku hapettunut,paskanhajuinen kukkopilli...

Et ole ainoa, kaltaisiasi kitaroita karsastavia, katkeria pillimiehiä olen tavannut ennenkin,sama virsi kuultiin jo 60-luvulla :"Rautalanka tuli ja vei duunit!"...joopa joo...ME vitun "vinguttajat",heh,heh!

Mä ainakin olen rehellisesti sanonut että en erityisemmin pidä trumpetin tai varsinkaan pasuunan soitosta/äänestä...
Poikkeuksena vaikkapa E,W&F ja Chicago(vanha) ;-)
isojussi
04.02.2004 19:13:09
Voi piuha raukkaa....

Enhän mä hyvää kitaransoittoo vihaa - en edes rautalankaa. Suomessa on hyviä alan miehiä (esim. Pulliainen ja Telilä.

Sitä en ymmärrä, että joku on niin fanaattinen, että kaikki jonkun tietyn tyylin musa on parempaa, kuin mikään muu - oli se miten huonosti vedettyä tahansa. Rautalankapuolella tää on valitettavan usein totta.

Jos sä et pidä jostain puhallisoittimista se on sun ongelmas ja tiukkapipoisuuttas ynnä lappusilmäisyyttäs.

Kuuntelepa joskus esim. Tommy Dorseyn "I'm getting sentimental over you" ja ota huomioon, että ko. häikäisevä suoritus on vedetty kertaotolla purkkiin ilman putkivahvistimia ja nauhakaikuja. Jos se on susta huono, niin se kertookin sinusta sitten paljon....
R.W. Piuha
04.02.2004 21:45:42
1.Voi piuha raukkaa...

2.Enhän mä hyvää kitaransoittoo vihaa - en edes rautalankaa.

3.Jos sä et pidä jostain puhallisoittimista se on sun ongelmas ja tiukkapipoisuuttas ynnä lappusilmäisyyttäs.

4.Kuuntelepa joskus esim. Tommy Dorseyn "I'm getting sentimental over you" ja ota huomioon, että ko. häikäisevä suoritus on vedetty kertaotolla purkkiin ilman putkivahvistimia ja nauhakaikuja. Jos se on susta huono, niin se kertookin sinusta sitten paljon....

1.vai niin...

2. vai niin...

3. Ei se ole minulle mikään ongelma,jos kuulen trumpetin/pasuunan äänen,suljen äänilähteen(radio,televisio)...no Chicago vielä menee...varsinkin se biisi" 25 or 64 "vai mikä se olikaan,siinä on niin hyvä KITARASOOLO ! Mä oon muuten tavannut tän Chicagon pasunistin(Pankov?)entisiä soittokavereita Moskovassa v. 79,sehän loikkas aikanaan Jenkkilään?

4. So what??Jos se kerran on niin häikäisevä,niin pitänee kuunnella aurinkolasit silmillä!Etkö muista,en pidä edes Miles
Davisista...mulla on muuten YKSI trumpetti/flygarilevy,joku Chuck Mangione,sellasta hissimusaa...mä tykkään hissimusasta,ihan oikeesti!!Se kuulostaa hyvältä!!

Sen sijaan mä en pidä rautalangasta,mä soitin sitä jo vuonna 74,sain tarpeekseni jo silloin enkä pitänyt siitä silloinkaan...mun Strato on muuten musta!
baron
04.02.2004 23:26:39 (muokattu 04.02.2004 23:32:26)

4. So what??Jos se kerran on niin häikäisevä,niin pitänee kuunnella aurinkolasit silmillä!Etkö muista,en pidä edes Miles
Davisista...!

Mä olen jyrkästi eri mieltä!
Mun mielestä Miles Davisin "So What" on todella nerokas kappale.

Kappale on kirjoitettu C-duuriin ja A-osan sointu on Dm7 joka käytännössä tarkoittaa D doorista moodia.

B osan sointu on Ebm7 joka C duurissa tarkoittaa C altered asteikkoa (eli melodinen miksolyydinen moodi)

Voiko kiipparistille olla hienompaa kappaletta?
A-osa valkoisilla ja B-osa mustilla koskettimilla?

Lisäksi melodia! Vain kaksi säveltä, mutta osoittaa neroutta valita juuri oikeat!!!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
isojussi
04.02.2004 23:47:26
Lisäksi melodia! Vain kaksi säveltä, mutta osoittaa neroutta valita juuri oikeat!!!

Taitaa varsinainen leadi olla kumminkin bassolla / kitaralla.

So Whatin "sisarbiisihän" muuten on Footprints. Tsekkaapa
baron
04.02.2004 23:51:30 (muokattu 04.02.2004 23:52:56)

Taitaa varsinainen leadi olla kumminkin bassolla / kitaralla.

Tai kiipparistin vasemmalla kädellä!!!

Olet oikeassa. Näköjään tiedät missä mennään.
Martso
05.02.2004 01:57:12
Haista sie jo piuha pitkä paska! Kitaralla on tehty koko instrumentin olemassa olon ajan täyttä paskaa eikä sitä ole kuitenkaan instrumenttikohtaseksi paskaksi tuomittu. Jos hakuat tukka tinkaamaan ota yksityisesti yhteyttä, eläkä jauha turhaa paskaa läpipaskasta aiheesta muutenki!
Mynthor
05.02.2004 02:11:02
Kappale on kirjoitettu C-duuriin ja A-osan sointu on Dm7 joka käytännössä tarkoittaa D doorista moodia.

B osan sointu on Ebm7 joka C duurissa tarkoittaa C altered asteikkoa (eli melodinen miksolyydinen moodi)

Äkkinäisempi hätähousu olis voinut riplata B-osaan samaa "liljankukka, kirsikkapuu"-asteikkoa. Ajatella, kaikkee sit oppii ku m.nettii lukoo. =)
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
Heikki L.
05.02.2004 02:24:49

Hmm, ei taida se Fb (E)- äänes sopia ton Ebm7 päälle? Niinku silleen äkkisilteen kokeiltuna.
Shack!
poppamies
05.02.2004 07:13:47 (muokattu 05.02.2004 07:14:08)

Tai kiipparistin vasemmalla kädellä!!!.

No ei, ei ei!
Kosketinsoittajalla pitää vasen käsi olla ja pysyä takataskussa.

Nimim. "Saako toisen tontille rakentaa, häh?"
"G-strings are for strippers"
baron
05.02.2004 07:29:21

Hmm, ei taida se Fb (E)- äänes sopia ton Ebm7 päälle? Niinku silleen äkkisilteen kokeiltuna.

Pieleen meni sitten hyvä idea.

Mutta toisaalta Fb(E) ei olekaan musta kosketin.
baron
05.02.2004 07:30:58

No ei, ei ei!
Kosketinsoittajalla pitää vasen käsi olla ja pysyä takataskussa.

Nimim. "Saako toisen tontille rakentaa, häh?"

Mä oon kyllä basistille antanut kotiläksyksi sen opettelemisen, mutta tuntien basistin (basistit?) täytyy varautua, että keikalla joutuu sen itse soittamaan.
Fuzzy Boner
05.02.2004 10:02:56

Viittaat varmaan kappaleeseen: "IMPRESSIONS" (Coltrane)

Impressions ja So What on modaalisia (doorisessa pyörivät, rakenne AABA, missä B=puol ylös) kappaleita. Footprints(Wayne Shorter) taas on molliblues-kappale missä turn aroundia on vähän väritetty...

Toi Baronin juttu So Whatista tais vähän mennä metsään.. Modaalinen kappale katso....
My name is Baron, Fuzzy Baron *kun kääntää töpselin seinässä, tulee äänen tilan tunteeseen tiettyä harsomaisuutta*
baron
05.02.2004 10:17:55

Toi Baronin juttu So Whatista tais vähän mennä metsään.. Modaalinen kappale katso....

Eiks oo maailman tylsintä, jos kappaleessa on koko ajan sama sointu ja sama asteikko (B-osassa vain 1/2 sävelaskelta nostettuna)

Entä Gb pentatoninen B-osaan?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)