Aihe: Nuotteja Finlandersien esittämiin häävalsseihin?
1 2 3 4
kuunsirppi
17.05.2004 20:09:19
Täällä taas kyselen apuja..

Tänään tuli yhdeltä morsmaikulta viesti, että he ovat nyt sitten päättäneet häävalssinsa ja ne ovat Finlandersin Kauneinta Häämusiikkia-levyltä kappaleet Tää päivä on teidän ja Elämän valo.

Oliskos kellään näihin valsseihin nuotteja? Ainakaan netistä en itse löytänyt, eikä löytänyt kirjastontätikään :o((

Häät on kolmen viikon päästä..

Sitten pitäis vielä löytää Toivo Kirkkoniemen Häälaulu-nimiseen kirkossa esitettävään lauluun sanat ja nuotit.
Sitä en ole itse edes kuullut ja se pitäisi esittää 5.6 ja
meidän kirjaston levy oli lainassa, joka palautetaan vasta ton päivän jälkeen..

Voi ..sanon mä..päivät menee nuottien metsästykseen.
Miksei niille kelpaa akselijaelina??+
M.i.k.key
17.05.2004 20:16:41
Miksei niille kelpaa akselijaelina??+

Koska se on vanha ja kusenpolttama valssi, joka vedetään jokaisissa häissä missä ei muita tiedetä!?

Anteeksi kaikille joille tämä on ehdoton lempibiisi.
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
kuunsirppi
17.05.2004 20:21:52
Koska se on vanha ja kusenpolttama valssi, joka vedetään jokaisissa häissä missä ei muita tiedetä!?

Anteeksi kaikille joille tämä on ehdoton lempibiisi.

No niinhän se on....ihme kyllä monet siitä tykkäävät.
Olis mullakin ehdottaa uusiakin valsseja, mutta miks
hitossa ne haluaa aina niitä, johon ei löydy mistään
lappuja?
Eddy
17.05.2004 20:26:00
mutta miks
hitossa ne haluaa aina niitä, johon ei löydy mistään
lappuja?

Ne vittuilee.Lukeneet tätä palstaa ja kostoksi teettää bändille vähän ekstraduunia...
Koskettelen soittimia...
baron
17.05.2004 20:45:45

Tänään tuli yhdeltä morsmaikulta viesti, että he ovat nyt sitten päättäneet häävalssinsa ja ne ovat Finlandersin Kauneinta Häämusiikkia-levyltä kappaleet Tää päivä on teidän ja Elämän valo.

Oliskos kellään näihin valsseihin nuotteja? Ainakaan netistä en itse löytänyt, eikä löytänyt kirjastontätikään :o((

Joskus vastaavassa tilanteessa olen pyytänyt morsiusparilta edes äänitteen, joka antaa mahdollisuuden itse plokata.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
KoskPaavo
17.05.2004 21:07:13
Meidän bändi on tällaisessa tilanteessa AINA vaatinut nuotin tai edes äänitteen. Kai tällaisia tuikituntemattomia ralleja on maailma väärällään.Onhan tällaisessa menettelyssä tietenkin se riski että morsiuspari ei tilaa ainakaan seuraaviin häihinsä. (heh)
Soittaja selviää aina.
baron
17.05.2004 21:14:00

??+

Soita F-musaan, ne hetkessä katsoo tietokoneeltaan, onko nuotteja julkaistu erikseen tai onko ne jollain kokoelmalla. Jos joudut ostamaan sieltä, lisää hinta keikkaliksaan.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Pula-Aho
17.05.2004 21:17:02 (muokattu 17.05.2004 21:17:44)

No, jos se ei kelpaa niin miten olisi sitten Häävalssi, Suvivalssi tai Minä Raxtan Sua...
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
jeppeq
17.05.2004 21:38:57
Saattaisi löytyä jopa tuolta yhteystietoja, kenties suoraan bändiarrikin Paasikon Lasselta.

http://www.finlanders.fi/
M.i.k.key
18.05.2004 03:56:22
Saattaisi löytyä jopa tuolta yhteystietoja, kenties suoraan bändiarrikin Paasikon Lasselta.

Sitä ollaan niin tuttua niin tuttua.

Mä voisin soittaa ja kysyä arria Hovin Sepolta
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
KoskPaavo
18.05.2004 09:48:34
Mä tunnen Rantalan Iiron,kysynpä siltä.
Soittaja selviää aina.
kuunsirppi
18.05.2004 10:49:53
F-musiikista sanottiin, että ei oo Finlandersin ainoalla nuottikokoelmalla noita biisejä.
Fimicistä sanottiin, että eivät löydä.
Laitoin nyt sitten suoraan Finlanderseille kyselyä. Katotaan, koska vastaavat, jos vastaavat.

Meidän porukasta ainoo, joka osais tehdä levyltä nuotin, on reissussa niin paljon, että eipä taida joutaa.

Paljonko maksaa, jos joku teistä vääntäisi levyltä laput?
vanhami
18.05.2004 10:55:11
Mä oon ottanut tiukan linjan tuossa nuottihommassa.

Jos halutaan sitä ja tätä, niin tilataan diskijukka. Uusi kappale luvataan opiskella samaan hintaan, mutta pahvit pitää hoitaa ja jos ei oo pahveja niin blokkaan sen biisin levyltä viidellä kympillä. Teen tämän selväksi jo heti alussa, niin asia on molemmin puolin sitten selvä. Minusta on toiminut hyvin, eikä ole tullut valitusta. En tiedä onko vaikuttanut sitten keikkamäärään.

Se mitä mieltä olen 99 prosentista noista uusista häävalsseista, ei kuulu tähän, mutta voin kertoa kumminkin kahdella sanalla

"imelää paskaa"

Mika
kuunsirppi
18.05.2004 11:24:41
Mun pitää kyllä ottaa sama käytäntö, kun uusista keikoista sovin. Pitää vaan sanoa, että kun tulee euroja lisää, niin kirjoitetaan nuotit.
Tässä on aivan h..vetinmoinen homma, kun menee päivät siihen, että etsii ja kyselee ja juoksee kirjastossa ja vaikka missä. Ne ei kyllä tajua ollenkaan, vaan luulevat, että sitä vaan tullaan ja soitetaan ja lauletaan...voihan ....

Nyt pitäisi alkaa kirjoittaan koneelle Sata salamaa-biisiä, että saisin sen transponoitua itelleni sopivaan sävellajiin.
isojussi
18.05.2004 11:31:21
...Paljonko maksaa, jos joku teistä vääntäisi levyltä laput?

50 €
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
JK
18.05.2004 12:12:13
Ne vittuilee.Lukeneet tätä palstaa ja kostoksi teettää bändille vähän ekstraduunia...

Allekirjoitan! Tosin kolme viimeisintä hääkeikkaa on kyllä hoidettu "Maijalla ja Jannella", "Häävalssi" By Fritti Ojala ja "Minä Rakastan..."

Aika hyvä osumaprosentti, kun kolmen hääkeikan (2 valssia/häät) osuu noihin kolmeen..

Nyt pitäisi alkaa kirjoittaan koneelle Sata salamaa-biisiä, että saisin sen transponoitua itelleni sopivaan sävellajiin.

Eippä käy kateeks...Tuo on sellanen biisi joka saa verenpaineen nousemaan viiden sivun nuoteillaan...Tosin meillä ei onneksi ole tarvinnut sitä transponoida..
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
pekkajau
18.05.2004 12:56:32
50 €

Kohtuullinen korvaus!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Fuzzy Boner
18.05.2004 13:04:46
Kohtuullinen korvaus!

näin on, tuleeko 50E:llä kunnon laput?
"krapula on paheen aiheuttama" Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Kukko
18.05.2004 13:39:23

Meidän porukasta ainoo, joka osais tehdä levyltä nuotin, on reissussa niin paljon, että eipä taida joutaa.

Mun täytyy nyt vähän ihmetellä. Periatteella levy soimaan, soinnut yms.paprulle. Introt ja soolot näppeihin ja se on siinä.
Sen verran yhdyn kyllä,että turhaa työtä teettää, mutta koskaan ei oo tullu niin vaikeaa biisiä,ettei olisi saatu stetson-menetelmällä paperille.
Ja kyllä, omaan senverran arvostelukykyä että kaikki on kuulostanu suunnilleen alkuperäiseltä versiolta.
Tietysti jos kaikki joutuu orjallisesti vetämään nuoteista,niin homma on toinen...
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
kuunsirppi
18.05.2004 14:58:38
Mun täytyy nyt vähän ihmetellä. Periatteella levy soimaan, soinnut yms.paprulle. Introt ja soolot näppeihin ja se on siinä.
Sen verran yhdyn kyllä,että turhaa työtä teettää, mutta koskaan ei oo tullu niin vaikeaa biisiä,ettei olisi saatu stetson-menetelmällä paperille.
Ja kyllä, omaan senverran arvostelukykyä että kaikki on kuulostanu suunnilleen alkuperäiseltä versiolta.
Tietysti jos kaikki joutuu orjallisesti vetämään nuoteista,niin homma on toinen...

Mulla on tää nykyinen porukka niin uus, että melkein joka biisi täytyy vielä treenata edes kerran, että menee yksiin, kun jokainen porukka tietysti soittaa vähän eri tavalla.
Sitten mun ohjelmisto on laajentunut tän porukan myötä paljon, eli on tullut tota kevyempää ja rokahtavampaa lisää paljon ohjelmistoon. Nyt siis pitää omaksua rokkimimmin tyyli också. Ei riitä enää pelkkä humppalaulaja.

Kyllä noi kaikki kundit osaa soittaa, kun kuuntelevat levyltä, mutta jostain syystä meidän kiipparisti haluaa, että on olemassa kaikista biiseistä kunnon nuotit olemassa niistä sävellajeista, joista mä laulan ne. Onhan se tietty hyvä sitten taas, jos joutuu esim. ottaan jonkun tuuraajan.
Mulla taas ei oo sitä taitoo, että mä osaisin tehdä noi soinnut ym. kun en oo niitä koskaan opetellut. Nyt on kyllä eka teoriatunti varattuna. Joskus mukulana soitin viulua toistakymmentä vuotta, mutta teoria oli sitä, että se ope näytti, mistä kohtaa otelautaa mikäkin ääni soitettiin ja se oli siinä.

Encorella osaan kyllä jotenkin vääntää noita melodioita ja sointuja ja transponoida ne. Silti ne on hiton työläitä ja kun melkein joka pirun nuotti on liian korkeelle kirjotettu.......shit!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)