Aihe: Kuka muistaa?
1
pekkajau
11.05.2004 18:19:37
Aikoinaan sain opiskelijakaverilta tais olla vuosi 1986, kasetin ja sillä soitti islantilainen bändi. Musa oli semmosta helevetin hyvää funk-jazzia ja biisit oli hienoja. Se kasetti on kadonnut ja myös sen bändin nimi on unohtunut matkan varella. Olisko jollain havaintoa jostakin islantilaisesta funk-jazzia hienosti pieteetillä soittavasta bändistä?
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Notefix
11.05.2004 20:43:58

Aikoinaan sain opiskelijakaverilta tais olla vuosi 1986, kasetin ja sillä soitti islantilainen bändi. Musa oli semmosta helevetin hyvää funk-jazzia ja biisit oli hienoja. Se kasetti on kadonnut ja myös sen bändin nimi on unohtunut matkan varella. Olisko jollain havaintoa jostakin islantilaisesta funk-jazzia hienosti pieteetillä soittavasta bändistä?

Mezzoforte?
My name is Baron, Notefix Baron "
WanhaWetäjä
11.05.2004 21:18:59

Mezzoforte?

Sepä se..sellasta hyvää "hissimusaa"...
Notefix
11.05.2004 21:49:19

Sepä se..sellasta hyvää "hissimusaa"...

Samalla määreellä munkin musaa on kuvailtu...joko hissimusiikkia tai kutumusiikkia :)

No, jos ei musiikillinen panos ole ollut ihan sitä kriitikoiden lellikkikamaa, niin ainakin voi sanoa vaikuttaneensa jollain tavalla väestön lisääntymiseen...nih!
U.Honey
12.05.2004 05:15:47 (muokattu 12.05.2004 05:17:11)
Mezzoforte?

Bändi oli muuten Islannista kotoisin.

EDIT: Johan se tossa aikaisemmin tuli sanottuakin.
My name is Baron, U.Honey Baron.
WanhaWetäjä
12.05.2004 10:28:54

Samalla määreellä munkin musaa on kuvailtu...joko hissimusiikkia tai kutumusiikkia :)

No, jos ei musiikillinen panos ole ollut ihan sitä kriitikoiden lellikkikamaa, niin ainakin voi sanoa vaikuttaneensa jollain tavalla väestön lisääntymiseen...nih!

Mä tykkään oikeesti hissimusasta...jostain Lee Ritenour-tyyppisesta missä kaikki on kohdallaan eikä tarvi niin hirveesti miettiä mitä siinä tapahtuu,toimii niin autossa kuin kotiaskareittenkin taustalla!Ja hissimusaa on kiva soittaakkin!

Jos Lee R. olis suomalainen,siitä tulis hyvä tanssimuusikko,se hymyilee aina niin irstaan avoimesti,vois mennä vaikka Jari Sillanpään bändiin...taitaa olla herralla vähän samoja ulkomusiikillisia taipumuksia kuin Jarpalla,pukeutuukin niin imelästi,että ;-))
dartman
12.05.2004 10:47:31
Mezzofortehan kävi joskus Porissakin, muistaakseni. Itse en päässyt silloin katsomaan. Eikös siinä Blondi tuli taloon ollut Mezzoforten Garden Party soimassa. Ei sitä kyllä krediteissä mainittu vaan oli joku suomalainen tekijä sille keksitty.
"Sillon ku skulataan sillon jorataan."
dartman
12.05.2004 10:50:49
Jumaliste, tulikin mieleen. Mulla on ollut niiden levy tai kasetti mutta lainasin sen. Rauli, palauta se, jookos.
"Sillon ku skulataan sillon jorataan."
U.Honey
12.05.2004 10:51:17
taitaa olla herralla vähän samoja ulkomusiikillisia taipumuksia kuin Jarpalla,pukeutuukin niin imelästi,että ;-))

Just tämän takia Lee R. on munkin lemppareita! Sen kitaransoitto on ihan håmåa!
My name is Baron, U.Honey Baron.
Notefix
12.05.2004 11:01:19

Mä tykkään oikeesti hissimusasta...jostain Lee Ritenour-tyyppisesta missä kaikki on kohdallaan

Jep, vähän samaa täälläkin. Ja kun taustalla on vielä A-luokan rytmiryhmä, niin mä en ainakaan valita! True rokkarit ja jazzarit voivat rauhassa kuunnella omaa juttuaan!
pekkajau
12.05.2004 14:28:46
Mezzoforte?

Se se on! Kiitoksia!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
työläinen
14.05.2004 22:16:44 (muokattu 14.05.2004 22:18:00)
Mezzoforte. No limits. Ja samaa osastoo oli joku jaappanialainen.. ?

EDIT: Mulla on tää vinyyli. Paljon tarjoot?
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
Anonymous-jazz
15.05.2004 02:54:27

Mezzofortesta tuli mieleen että se bändi on kokenut kovia, kun ne teki levyjä ihan vuodesta 1979 lähtien. Kuitenkin joskus 1980-luvun alkuvuosina niiden keikat olivat jossain tyyliin islannin lukion auditoriossa ja osaanotto 4 katsojaa. Bändi mietti jo lopettamista kunnes niille aukesi suurempi maine.

Mezzoforten vuonna 1989 Los Angelesin Burbanksisssa äänitetty sessioalbumi "Playing For Time" saavutti suosiota ja sen levyn biisit soi suomessa vuosia 90-luvulla "blondi tuli taloon" tv-sarjassa (alkumusiikki ja ne muut kyseisen tv-sarjan musiikit).

Playing for timen levyllä soittaa monta Amerikan L.A:n kovimpia sessiomuusikoita Mezzoforten lisäksi mm. Ernie Watts (Saxophones), Jerry Hey (Trumpet), Steve Tavaglione (Saxophones), Bill Reichenbach Jr. (trombne), Rolf Graf (keyboards), Eric Persing (keyboards), Gary Grant (Trumpet), Roby Duke (Vocals), Efrain Toro (Percussion).
Teemujazz
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)