J.P. 06.08.2004 19:45:14 | |
---|
Mitä mieltä ootte bändien valojen käytöstä? Mielestäni jos valokalustoon panostaa, niin kannattaa kyllä opetella käyttämään niitä myös tyylikkäästi. Tänä kesänä olen huomannut että jotkut ovat hankkineet aika massiivisia kalustoja, enkä ole törmännyt kuin pariin tyylikkäästi hoidettuun valaistukseen. Tänäpäivänä on jo aikapaljon koulutettuja valaistuksen ammattilaisia joilta voisi varmasti kysyä edes pieniä vinkkejä tanssibändin valaistukseen. |
clave 06.08.2004 21:53:15 | |
---|
Valoista tuli mieleen aikanaan episodi kuukauden showsäestyskeikalla Börsissä. Tietysti kitaravermeet aiheutti hurinaa. Kitaristi sitten sanomaan valomiehen kuullen että valot hurisee. Seurasi armoton ripitys siitä että valot eivät hurise. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |
isojussi 07.08.2004 00:45:55 | |
---|
Mitä mieltä ootte bändien valojen käytöstä? Mielestäni jos valokalustoon panostaa, niin kannattaa kyllä opetella käyttämään niitä myös tyylikkäästi... Totta hitossa. Eikä humppabädi silti tarvii kovin kummosia valoja, kunhan on oikeet sävyt ja oikein suunnattu. Onkos porukassa ketää valoammattilaista, joka osais kuvailla pikkubändin perusvalaistuken muutamaa parin kannua hyväksikäyttäen. Ihan perusvalot sitten - ei tarvi liikettä. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Kukko 07.08.2004 10:23:54 (muokattu 07.08.2004 10:24:14) | |
---|
Totta hitossa. Eikä humppabädi silti tarvii kovin kummosia valoja, kunhan on oikeet sävyt ja oikein suunnattu. Onkos porukassa ketää valoammattilaista, joka osais kuvailla pikkubändin perusvalaistuken muutamaa parin kannua hyväksikäyttäen. Ihan perusvalot sitten - ei tarvi liikettä. Mä puhun vaikkei multa kysytty; Meillä on 2 tyomaavalaisinta asetettuna molempiin "etukulmiin" jolloin valot hohtaa kauniisti meitä päin..halpaa ja helppoa "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
baron 07.08.2004 11:23:57 | |
---|
Meillä on joskus ollut tuuraaja, joka on tuonut musan tahdissa välkkyvät värivalot ja savukoneet. Ollaan käytetty, mutta en oikein tiedä sopiiko humppabändin imagoon. Kun Kultaisen nuoruuden välisoitto alkaa, lava pöllähtää täyteen savua! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Köpö 07.08.2004 12:03:05 | |
---|
Kun Kultaisen nuoruuden välisoitto alkaa, lava pöllähtää täyteen savua! Tuon haluaisin nähdä ;) Pitäiskö ihan laittaa savukone ostoslistalle ja kokeilla, mikä on vaikutus. 21.00 lava täyteen savua ja sitten...piisamiiii, piisamii puussaaaa :)
X |
poppamies 07.08.2004 12:25:31 | |
---|
...Kun Kultaisen nuoruuden välisoitto alkaa, lava pöllähtää täyteen savua! Kyllä valot luo tunnelmaa ja kyllä savu hälvenee. Edellisellä keikalla ei ollut kun yks savukone mutta lamppuja oli satakunta. Väreissäkin oli valinnanvaraa... "G-strings are for strippers" |
v_m_kangas 08.08.2004 19:20:05 | |
---|
Paras näkemäni valoshow oli naapurikunnan kippolassa, jossa oli eräs kyläbändi tanssittamassa kourallista porukkaa lähes pimeällä parketilla. Pojjaat nököttivät hanurien takana ja vain silmät kiiluivat himmeähköjen tauluvalojen loisteessa jotka oli viritetty nuottitelineen yläreunaan. Humppaa tai soita humppaa |
clave 08.08.2004 19:26:49 | |
---|
Toisaalta onhan se niinkin, että järkkärin pitää loihtia sähkö, lämpö ja valot esiintymispaikalle..... "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |
Decker90 10.08.2004 20:31:11 | |
---|
Valoa kansalle! Orkesterihan on yleensä paikalla viihdyttääkseen yleisöä, eikö totta. Ja silloin ei liene pahasta jos stage, sen lisäksi että kuulostaa hyvältä, myös näyttää hyvältä? Omalla kohdallamme olemme ainakin huomanneet selkeän eron "työmaavalaisin" asettelun ja muutaman hyvin suunnatun, kunnollisen PAR kannun tuomalla fiilis erolla. Ja mitä valomiehiin tulee... Ns. vanhan liiton miehet tekivät valo suunnitelua tukeakseen orkesterin Showta. Nuori polvi taas pääsääntöisesti kuvittelee, että orkesteri on tukemassa heidän valo spektaakkeliaan? 10 liikkuvaa ja amatööri puikoissa saa helposti aikaan melkoisen "valo helvetin" jossa ei ole kivaa bändillä eikä yleisöllä... |
hiltsi 10.08.2004 20:38:46 | |
---|
Mä puhun vaikkei multa kysytty; Meillä on 2 tyomaavalaisinta asetettuna molempiin "etukulmiin" jolloin valot hohtaa kauniisti meitä päin..halpaa ja helppoa Samanmoinen systeemi löytyy meiltä. Hyvin on tähän asti riittäny ja toiminut. |
baron 10.08.2004 21:14:56 | |
---|
Samanmoinen systeemi löytyy meiltä. Hyvin on tähän asti riittäny ja toiminut. Enpä oo ennen tullut ajatelleeksi. Ihan turhaanhan olemme "hyvännäköinen" bändi, jollei turakaiset edes nää meitä. Pistän heti ostoslistalle. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Tankoprinssi 10.08.2004 21:56:46 | |
---|
Nuottivalo rittää mainiosti tanssibändille. Muu on taas sitä "tekstiiliurheilua". Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
baron 10.08.2004 21:59:51 | |
---|
Nuottivalo rittää mainiosti tanssibändille. Muu on taas sitä "tekstiiliurheilua". Mikä pykälä sen kieltää? Jos turakainen tykkää, niin eiks se oo sallittu urheilumuoto? (BTW: Mihin sitä nuottivaloa tarvitaan?) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Tankoprinssi 10.08.2004 22:05:49 | |
---|
(BTW: Mihin sitä nuottivaloa tarvitaan?) No kun mä oon basisti, niin mun pitää käyttää nuottivaloa, että "turakaiset" luulee mun osaavan lukeakin niitä. Ps. Ja on mulla mersukin, kun ei oo luoja suonut muuten tarpeeksi isoa ......... Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
Eddy 10.08.2004 22:12:51 | |
---|
Tanssimuusikot on pääsääntöisesti sen näköistä jengiä,että valaistus harvemmin tuo lisäpisteitä.Jos solistina sattuu olemaan semmoinen "muodollisesti pätevä" naisihminen,ni siihen voi harkitakkin vähän valaistusta.Bändin suhteen toimii vanha sääntö:Kaikki mikä peittää,on eduksi... Koskettelen soittimia... |
baron 10.08.2004 22:18:17 (muokattu 10.08.2004 22:18:33) | |
---|
Tanssimuusikot on pääsääntöisesti sen näköistä jengiä,että valaistus harvemmin tuo lisäpisteitä.Jos solistina sattuu olemaan semmoinen "muodollisesti pätevä" naisihminen,ni siihen voi harkitakkin vähän valaistusta.Bändin suhteen toimii vanha sääntö:Kaikki mikä peittää,on eduksi... Tä: Mä oon valkannut mun bändiin soittajat sillä perusteellä, että ne ämmien mielestä on komeita. Jos feminiiniturakainen tykkää, niin kyllä se äijänsäkin keikalle raahaa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |