Aihe: staran bändi vs. lämppäribändi ? 1 2 | |
---|---|
![]() 27.01.2004 17:36:58 | |
Mua kiinnostaisi tietää ,että onko siinä mitään eroa ,että soittaako jonkun nimekkään artistin takana vai onko sitten vaan ihan sellainen ns. tavallisen bändin muusikko ? Suhtauuko esim. järkkärit kunnioittavammin staran bändiä kohtaan ? Niin ,että tanssipaikalla saa esim. parempaa sapuskaa , kuin lämppäribändin jäsenet tms. ? | |
![]() 27.01.2004 17:47:03 | |
Mua kiinnostaisi tietää ,että onko siinä mitään eroa ,että soittaako jonkun nimekkään artistin takana vai onko sitten vaan ihan sellainen ns. tavallisen bändin muusikko ? Suhtauuko esim. järkkärit kunnioittavammin staran bändiä kohtaan ? Niin ,että tanssipaikalla saa esim. parempaa sapuskaa , kuin lämppäribändin jäsenet tms. ? On siinä eroa! Juttelin tuossa viikonloppuna sellaisen starabändimuusikon kanssa ja tiedustelin, että tullaanko starabändeille ikinä valittamaan esim. soiton volyymista. No, ei kuulemma ikinä.. Itsellä taas kokemusta ns. kakkosbänin solistina olosta, niin siinä sitä kritiikkiä saa kyllä kuulla niin järjestäjiltä kuin välillä myös yleisöltä.. Toinen esimerkki, kuulin taas joltain kakkosbändin muusikolta tämän jutun.. Olivat keikalla Yölinnun kakkosbändinä jossain tanssipaikassa. Olivat menneet tiedustelemaan, että saisko jotain ruokaa tai juomaa järkkäriltä. Järkkäri oli kysynyt: "Olettekos te siitä Yölinnusta?", tähän pojat:"Ei kun siitä toisesta" ja järkkäri jälleen:"No, sitten teidän pitää kyllä maksaa!". | |
![]() 27.01.2004 17:53:40 | |
"Olettekos te siitä Yölinnusta?", tähän pojat:"Ei kun siitä toisesta" ja järkkäri jälleen:"No, sitten teidän pitää kyllä maksaa!". Noniin mut varmaan tossa tapauksessa Yölinnun raiderissa lukee, että ruoat kuuluttava ja toisella ei esim ees oo asiaankuuluvaa raideria.. Se selittäisi. Noi on yllättävän tarkkoja siitä, mitä on etukäteen sovittu. My name is Baron, Fuzzy Baron
*kun kääntää töpselin seinässä, tulee äänen tilan tunteeseen tiettyä harsomaisuutta* | |
![]() 27.01.2004 21:01:00 | |
Staran bändissä soittaminen= plussat: paremmat liksat, enemmän keikkaa,pienemmät kulut,parempi majotus,vähemmän vittuilua jengiltä ja järkkäreiltä,kaikinpuolin parempi kohtelu,myös ruuan suhteen! miinukset:tähtien oikuttelut,juopottelut,lomien pito yllättäen,ja usein myös ajatusmaailma on ihan eri planeetalta kuin soittajilla,eli soittajaa voi loppujen lopuksi ymmärtää vain toinen soittaja,solistit on ihan oma heimonsa ;-) Lämppäribändi on joskus se välttämätön paha,ei kai muuten jonkun tähtisekstetin lämppärinä ois trio? Mutta kyllä kapakkasoitto on se alue,missä tuntee olevansa välillä toisen luokan kansalainen! | |
![]() 27.01.2004 22:04:02 | |
"Mutta kyllä kapakkasoitto on se alue,missä tuntee olevansa välillä toisen luokan kansalainen!" Äärimmäisen kypsää tekstiä koko edellinen juttu, yhdyn täysin (platonisesti) Oon vetänyt paljon kumpaakin formaattia, staran bändissä on tietysti helpompi vetää ne kaks settiä, homma on oikeastaan sen käsissä, bändi vaan vetää asialliset hommat. Starojakin on monenlaisia,vanhoja ja uusia.Vanhoilla on vaan vähemmän keikkoja. | |
![]() 27.01.2004 22:09:21 | |
Mutta kyllä kapakkasoitto on se alue,missä tuntee olevansa välillä toisen luokan kansalainen! Mihin te vertaatte? Kyllä mulla on tunne, että soittokeikoilla mua kohdellaan paremmin kuin "siviiliduunissa". Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 27.01.2004 23:37:03 | |
Mihin te vertaatte? Kyllä mulla on tunne, että soittokeikoilla mua kohdellaan paremmin kuin "siviiliduunissa". Joku puolalainen vääräleuka soittaja joskus totesi että Puolassa soittajan ammatin alapuolelle arvostettuja ammatteja on vain 2:paimen ja huora;-) No leikki sikseen,mä olen aina "vaan" soittanut,"rehellistä" työtä en ole tehnyt päivääkään,eli sellasta vertailukohtaa mulla ei ole,mutta siis tän soittajan ammatin sisällä on niin erilailla arvostettuja alueita,että sitä ei voi tietää ellei sitä ole itse vuosien saatossa kokenut;-) | |
![]() 27.01.2004 23:55:25 | |
No leikki sikseen,mä olen aina "vaan" soittanut,"rehellistä" työtä en ole tehnyt päivääkään,eli sellasta vertailukohtaa mulla ei ole,mutta siis tän soittajan ammatin sisällä on niin erilailla arvostettuja alueita,että sitä ei voi tietää ellei sitä ole itse vuosien saatossa kokenut;-) 1. Mulla ei todella ole tietoa/kokemusta niin paljon, että voisin vertailla erilaisten soittajien kohtelua eli voin vain kuunnella vanhempia ja viisaampia. 2. Joskus aikoinaan ammattien vertailussa alin oli paimen ja sitäkin mä olen tehnyt, eikä mua mielestäni mitenkään huonosti kohdeltu; kun vein maitotilan tuottavan omaisuuden eli lehmät metsään niin koin, että minuun luotettiin ja jos ne olisi mua huonosti kohdelleet, niin sinnehän ne lehmät olisivat jääneet ja olisivat itse saaneet lähteä niitä jahtaamaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 28.01.2004 01:12:05 | |
Noniin mut varmaan tossa tapauksessa Yölinnun raiderissa lukee, että ruoat kuuluttava ja toisella ei esim ees oo asiaankuuluvaa raideria.. Se selittäisi. Noi on yllättävän tarkkoja siitä, mitä on etukäteen sovittu. Jeps, Fuzzylla on tossa ponttinsa myös. On käyny nimittäin myös näinki, että oltiin ykkösbändinä eräässä paikassa. Oltiin ilmeisesti oletettu liikoja :), tai sitten oltiin erään herran maineen takia oletettu puolestaan itestään selvyytenä tämän ruokamaksun: mutta näin kävi, että ns kakkos bändi söi ilmaseksi ja met maksettiin. Ei siinä mittään itehän tuo tyrittiin, kun sopimuksessa olis pitäny kuulemmin lukia. | |
![]() 28.01.2004 07:35:36 | |
Fuzzy :-) Se on silleen että noilla liiteri/tango keikoilla ni sitä raideria voi käyttää lähinnä perseen pyyhkimiseen koska järkkäri ei oo toimittanut ulkohuussiin paperia :-) | |
![]() 28.01.2004 09:00:53 | |
Ikinä mulla ei ole ollut minkäännäköistä raideria ja aina olen ilmaiseksi syönyt. (Ok, paikka on voinut olla mikä tahansa, samoin ruoka) Joskus joutunut kaljasta maksamaan "henkilökuntahinnan". Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 28.01.2004 10:15:15 | |
Viimeaikoina olemme vetäneet yli puolet keikoista lämppärinä, enkä ole suurempia eroja huomannut järjestäjän kohtelussa ykkösen ja kakkosen välillä. Erot eri keikkapaikkojen välillä on todella suuret. Kumma, ettei kaikki järjestäjät ole ajatelleet asiaa tältä kantilta: "Tyytyväinen orkesteri, iloinen meininki ja asiakkaat viihtyvät paremmin". Asiakkaiden (siis tanssijoiden) taholta monesti on käynyt jopa niin, että olemme saaneet enemmän kunniaa soitostamme kuin ykkönen. Stara vetää omaa levymatskua, joka ei yleensä ole tanssijoiden mieleen. Totta on kyllä, että kakkonen saa palautetta helpommin asiakkaiden suunnalta. Kynnys palautteen antamiseen on pienempi, ainakin ns. 'kehittämiskohteiden' suhteen :) Humppaa tai soita | |
![]() 28.01.2004 10:51:27 | |
Johan on melkosia staroja syttynyt, jos suomalaisessa tanssimusassakin käytetään jo lämppäreitä. Eiköhän tanssijärjestäjä kahdella orkesterilla varmista, että soitto soi koko illan. En ole nähnyt, että tarkoitus olisi ollut lämmittää yleisöä laulajalle. "Tähtilaulaja" managereineen ja korkeine provikkoineen (joka laulukisailujen voittajilla on) vaan maksaa niin paljon, että yleensä toinen orkesteri joutuu nöyristelemään halvemmmalla, vaikka musiikki olisikin tanssittavampaa. Pahin moka järjestäjältä on asettaa orkesterit eriarvoiseen asemaan jo kättelyssä. Terkkuja! | |
![]() 28.01.2004 11:48:48 (muokattu 28.01.2004 11:48:59) | |
Fuzzy :-) Se on silleen että noilla liiteri/tango keikoilla ni sitä raideria voi käyttää lähinnä perseen pyyhkimiseen koska järkkäri ei oo toimittanut ulkohuussiin paperia :-) ;) Eka hieno pudotus jo näin aamusta!! HOHO. Uskon että näin suaattaapi olla. *Ei vidu: tähän ei keksi edes mitään tekohauskaa takaisin.* 4Ruuvia-Fuzzy 6-0. My name is Baron, Fuzzy Baron
*kun kääntää töpselin seinässä, tulee äänen tilan tunteeseen tiettyä harsomaisuutta* | |
![]() 28.01.2004 12:15:03 (muokattu 28.01.2004 12:16:15) | |
Kerran vedettiin triolla A. Korisevan tauot,josksu 94 tais olla,kyllä mä sillon vähän mietin syntyjä syviä,kontrasti oli aika julma:kvintetti +"huippu"solisti vs. jo hieman virttynyt trio Forrester! Ja minimipalkalla,tietysti,siis me,heh,heh!! No tämä oli ehkä ihan ääripään esimerkki,ei se nyt yleensä noin räikeetä ole tuo ykkönen/kakkonen -jaottelu ja liksakin on yleensä minimiä parempi,jopa kvartetilla ja noi ulkomusiikilliset asiat toimii jos toimii,se on taas usein paikasta kiinni,jossain joutuu kahvistakin maksaan,jossain taas saa kunnon safkat riippumatta siitä kummassa bändissä vedät,mutta nää on niin tapauskohtasia juttuja! Elikkä joskus homma toimii,joskus ei,ehkä suurin ero on se liksa ja keikkamäärä...... | |
![]() 28.01.2004 14:28:16 | |
Meillä oli sama juttu joskus 80- luvulla kun esim Dannyllä oli tää Danny- Armi- Willberg-Seija Paakkola - viritys, että lämppäri (me ) soitettiin triolla ensin 2 tuntia , sitten tuli tää tähtibändi , sitten taas me loppuun asti tanssimusaa. Monta kertaa näissä bileissä tapahtui niin että yleisöstä joku tuli sanomaan että hyvä kun tulitte , päästään tanssimaan , eihän tuo toinen bändi mitään osaa. | |
![]() 28.01.2004 14:39:13 | |
Juttelin tuossa viikonloppuna sellaisen starabändimuusikon kanssa ja tiedustelin, että tullaanko starabändeille ikinä valittamaan esim. soiton volyymista. No, ei kuulemma ikinä.. Kyllä kerran tultiin. Suomi soittaa humppaa. | |
![]() 29.01.2004 16:15:35 | |
Kyllä mulla on tunne, että soittokeikoilla mua kohdellaan paremmin kuin "siviiliduunissa". Samaa mieltä tuosta, kyllä soitto/lauluhommissa sentään paremmin kokee olevansa ihmisarvoinen olento, kuin esim. kioskin tiskin takana! Mutta tulipa vaan mieleen, että joskus opintojeni taipaleella olen törmännyt vanhaan skandinaaviseen lakitekstiin, jossa oli säädöksiä pahoinpitely ym. tapausten varalle. Siinä todettiin, ettei soittajan lyömisestä (eikä muistaakseni edes tappamisesta) tule minkäänlaista rangaistusta. Se oli jostain 1700-luvun lopusta, muistaakseni. Kai tässä jonkinlaista edistystä on tapahtunut.. ;) | |
![]() 29.01.2004 17:30:12 (muokattu 29.01.2004 17:31:32) | |
Meillä oli sama juttu joskus 80- luvulla kun esim Dannyllä oli tää Danny- Armi- Willberg-Seija Paakkola - viritys, että lämppäri (me ) soitettiin triolla ensin 2 tuntia , sitten tuli tää tähtibändi , sitten taas me loppuun asti tanssimusaa. Monta kertaa näissä bileissä tapahtui niin että yleisöstä joku tuli sanomaan että hyvä kun tulitte , päästään tanssimaan , eihän tuo toinen bändi mitään osaa. Joskus v80 oltiin keikalla missä oli tää Jokke Seppälä-band ja Willberg-Aavikko-Seppälä(Joken veli)-Paakkola...olivat "Suomen Abba"...en mä kyllä Dannyä muista,oisko nää tehnyt myös omiin nimiin keikkaa?? Niin näähän oli kait aviopari/avopari,tämä Seppälä-Paakkola? Paikka tais olla Punkalaidun,Särkän lava,nämä "Suomen Abbat"vetivät ulkona,jengi istu rinteessä,lava oli alempana,me vedettiin sitten siellä varsinaisella tanssilavalla huttua. Mieleenpainuvinta esityksessä oli ehdottomasti Paakkola-Aavikko -kaksikon laulusuoritukset,äänet olivat ohuita ja epäpuhtaita kuin perskarvat,ja mä muistan selvästi että se jengi jopa hörähti nauramaan kun Paakkola aloitti laulaan...ne veti jotain Abban biisejä,siis bändihän oli hyvä,mutta homma kyllä kaatu käsiin just näiden mimmien käsittämättömän epätarkkaan lauluun,eikä ne lavakoreografiat oikeen istunut Willbergin Pepelle,se täytyy sanoa!Mieshän on sellanen toteemi ollut aina,ei tosiaankaan mikään show-mies;-)) | |
![]() 29.01.2004 20:01:12 | |
Joo, mä muistan saman virityksen Vääksyn Tallukasta, muistan että Vilppuakin hävetti h-tisti kun leidit "laulo". | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)