Aihe: Humppamiitti?
1 2 3 4
baron
07.10.2004 22:27:23

Jos nuo rokkarit ja jatsarit ym pilipaliporukat pystyy kohtaamaan nokakkain ilman sen suurempia fyysisiä tai henkisiä vammoja, niin eikö sen voisi kuvitella onnistuvan meiltäkin, soittajien aatelistolta, humppamuusikoilta?

Tää ei oo varsinaisesti kutsu, vaan ajatus itämään. Jos (kun) keikkarintamalla tulee hiljainen hetki, voitaiskos joskus ajatella kokoontuvamme tilaisuuteen, jossa "humppa" raikaa"??
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Martso
07.10.2004 22:33:08 (muokattu 07.10.2004 22:34:43)
Jos nuo rokkarit ja jatsarit ym pilipaliporukat pystyy kohtaamaan nokakkain ilman sen suurempia fyysisiä tai henkisiä vammoja, niin eikö sen voisi kuvitella onnistuvan meiltäkin, soittajien aatelistolta, humppamuusikoilta?

Tää ei oo varsinaisesti kutsu, vaan ajatus itämään. Jos (kun) keikkarintamalla tulee hiljainen hetki, voitaiskos joskus ajatella kokoontuvamme tilaisuuteen, jossa "humppa" raikaa"??

:):) Kaunis ajatus sinänsä. Mutta luulenpa, että varsinaisia työmyyriä ei ikinä saaha samaan paikkaan samaan aikaan. Saatikka, jos aihe on kerran työ :P Vaikkakin, tosin - kyllähän näitä seminaareja joka alalla aina järjestetään. Ne on tosin yleensä työnantajien ja seminaareihin osallistuvista hyötyvien tahojen järjestämiä. Hmmm.... Kysyppä kaikilta ohjelmatoimistoilta ja tansipaikoilta haluaisko ne sponssata humppamuusikkojen virkistäytymispäivän aiheeseen liittyvällä oheistoiminnalla! :) HOHO

EDIT: ps. anteeksi tämä sarkastisuus, mutta juuri tänään minä olen ihan poikki tämän alan kaikkiin ulkomusiikillisiin seikkoihin/vaikuttajiin, todella pahasti...
...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta...
baron
07.10.2004 22:44:30

.... Kysyppä kaikilta ohjelmatoimistoilta ja tansipaikoilta haluaisko ne sponssata humppamuusikkojen virkistäytymispäivän aiheeseen liittyvällä oheistoiminnalla! :) HOHO

EDIT: ps. anteeksi tämä sarkastisuus, mutta juuri tänään minä olen ihan poikki tämän alan kaikkiin ulkomusiikillisiin seikkoihin/vaikuttajiin, todella pahasti...

Sähän annoit idiksen.

Mä kuvittelin alunperin, että vain huvikseen, mutta mehän voidaan järjestää tilaisuus, johon anotaan suosikkiministeriltäni apuraha kulttuurin edistämiseen ja saadaan vielä apurahat ja pyydetään "tylsiä luonnoitsijoita" joita kyllä kestää kuunnella kunhan tarjoilu pelaa, ennenkuin aletaan soittamaan.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Tankoprinssi
07.10.2004 22:50:31 (muokattu 07.10.2004 22:51:27)

Tulipas mieleen, että pitäiskö sittenkin perustaa uudestaan ne humppafestivaalit. Mutta mahdollisimman kauaksi Lappeenrannasta. Hmmm.... olisikohan bisnesrako????

Ps. Kuulette vielä minusta ja Reijokin vapautui/vapautettiin Tangomarkkinoiden johdosta, joten kaaaasua komisaario Nupponen.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
baron
07.10.2004 22:55:20 (muokattu 07.10.2004 22:59:50)

Tulipas mieleen, että pitäiskö sittenkin perustaa uudestaan ne humppafestivaalit. Mutta mahdollisimman kauaksi Lappeenrannasta. Hmmm.... olisikohan bisnesrako????

Ps. Kuulette vielä minusta ja Reijokin vapautui/vapautettiin Tangomarkkinoiden johdosta, joten kaaaasua komisaario Nupponen.

Tässä on se ero, että mun ajatuksissani oli, että tilaisuus olisi vain muusikoille eli meille itsellemme ja jos ei muuten saada rahoitusta kuntoon, niin helvetin kalliilla valikoidulle "noblessille" tilaisuus päästä vain muusikoille tarkoitettuun tilaisuuteen.

Edit: Mua alkoi jo hihityttää, että jos meillä olisi hyvä markkinoija, joka myisi "kullan" hintaisia lippuja periaatteessa suljettuun tilaisuuteen ja sitten me vain hupiloitaisiin lavalla.
WanhaWetäjä
07.10.2004 23:00:48

Paikallisella tasolla näitä oli joskus vireällä 80-luvulla ainakin Tampereella,oli housebändi ja sitten kaikki halukkaat saivat mennä lauteille ja erilaisia kokoonpanoja yritettiin kasata...

Mä olin pari kertaa noissa,se riitti,ekalla kertaa housebändi oli niin turvat että piti kasata uus ja niin siinä sitten sai vetää lähes koko illan eli se siitä sitten...ei niitä halukkaita soittajia oikeen kauheesti löytynyt...

En jaksa uskoo että kukaan(monikaan)ammatikseen soittava humppa-ukko varta vasten vapaa-aikanaan lähtis huvikseen humppaa vääntään ja turisemaan muitten vanhojen pierujen kaa,jotenkin kummastuttaa ajatuskin,humppajamit :"Ja seuraavaksi Wanha Wetäjä vetäsee pravuurinsa Jätkän humpan..."ei stana,aika painajaismainen kuvitelma!

Vähän niinkun paskakuskit järjestäis kokoontumisajot ja levityskisat vapailla,jos vähän karrikoidaan...no joo,toi oli aika huono,mutta menköön ;-))

Mutta jos talo tarjoo juomat+ safkat,majotuksen ja maksaa matkat,niin sitten vois ajatukselle löytyä kannatusta...eli ne sponsorit sais löytyä panimoteollisuuden puolelta ;-)
mack the knife
07.10.2004 23:02:03

Kannatan ehtottomasti! Mikäs sen mukavampi olis. Ei kukaan naurais toisen paskoja vehkeitä tai huonoa sormijärjestystä. Olis uskomaton saavutus saada se aikaan, olisko lottovoiton luokkaa, että kaikki sais omilta kuninkailtaan vapaan viikonlopun. Mun puolesta parempi ajankohta olis su-ti, mutta onhan päivätyöntekijöitäkin näissä hommissa mukana. Tuon jos saa joku järjestetyksi, niin ykstähtistä ostan heti nuottikirjallisen palkaksi.
Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio)
baron
07.10.2004 23:05:24

Vähän niinkun paskakuskit järjestäis kokoontumisajot ja levityskisat vapailla,jos vähän karrikoidaan...no joo,toi oli aika huono,mutta menköön ;-))

Mutta jos talo tarjoo juomat+ safkat,majotuksen ja maksaa matkat,niin sitten vois ajatukselle löytyä kannatusta...eli ne sponsorit sais löytyä panimoteollisuuden puolelta ;-)

Tää oli multa vain leikkimielinen heitto ilmaan, mutta mun mielestä siinä on ratkaiseva ero, soitetetaanko toinen toisillemme/keskenään vai onko yleisöä.

Vaikeampi on saada sponsoria, jos vain "huvitellaan" keskenämme, mutta eikö Tanjaan voi luottaa??
poppamies
07.10.2004 23:10:27

.., johon anotaan suosikkiministeriltäni apuraha kulttuurin edistämiseen ja saadaan vielä apurahat ...

Minäkin voisin soittaa hetken humppaa jos siitä hyvästä myönnetään minulle taiteilijaeläke, tai ainaki vuoden apuraha...
"G-strings are for strippers"
Martso
07.10.2004 23:17:54
Tää oli multa vain leikkimielinen heitto ilmaan, mutta mun mielestä siinä on ratkaiseva ero, soitetetaanko toinen toisillemme/keskenään vai onko yleisöä.

Vaikeampi on saada sponsoria, jos vain "huvitellaan" keskenämme, mutta eikö Tanjaan voi luottaa??

Mieluiten ilman yleisöä! Muuten tulee kuitenki reklamaatioita! :) PS. itte sinä sen idean ittelles annoit (hox. meidän edellinen sulis-reissu)
Martso
07.10.2004 23:18:46 (muokattu 07.10.2004 23:20:58)
Minäkin voisin soittaa hetken humppaa jos siitä hyvästä myönnetään minulle taiteilijaeläke, tai ainaki vuoden apuraha...

Jaa, että hetken :) Meidän Sepon piti veivata 45v. ennen ku sai puolikkaan (taiteilijaeläkkeen).
baron
07.10.2004 23:24:33

Jaa, että hetken :) Meidän Sepon piti veivata 45v. ennen ku sai puolikkaan (taiteilijaeläkkeen).

Mulle riittäisi ees puolikkaan illan apuraha.

Mä paan homman vetämään ja jos mä oon ainoa muusikko paikalla ilman yleisöä ja jos mä joudun yksin "ryyppäämään" koko apurahan, niin syyttäkää itseänne.
jkinnun2
07.10.2004 23:25:17
Jumankauta jos tulee humppajamit, haluan ehdottomasti mukaan!!!!
baron
07.10.2004 23:29:42

Jumankauta jos tulee humppajamit, haluan ehdottomasti mukaan!!!!

Mulle oli jännän positiivinen ylläri, että kun mä ehdotin M-net miittiin humppatribuuttia, niin siihen ilmoittautui parikymmentä nuorta (?) rokkaria, varmaan enemmän kuin mihinkään muuhun. Valitettavasti se jouduttiin perumaan (koko tribuutti) runsaan ohjelmatarjonnan takia.
Martso
07.10.2004 23:29:51
Mä paan homman vetämään ja jos mä oon ainoa muusikko paikalla ilman yleisöä ja jos mä joudun yksin "ryyppäämään" koko apurahan, niin syyttäkää itseänne.

Kiinni veti!
vanhami
08.10.2004 08:29:50 (muokattu 08.10.2004 08:42:34)
messissä ollaan.

me itseasiasa järjestettiinkin bänditorin porukalla "humppajamit" itseasiassa ne oli etupäässä ryyppäjäiset, jossa oli bändikamat nurkassa soittamsita varten. käytännössähän homma meni niin, että siellä sitten etupäässä soitettiin.

Nin ja ei ollut helpoa löytää yhteistä päivää tuollekkaan sakille. Vaikka kuinka oli tammikuinen perjantai, niin silti osa jengistä oli keikalla.

Hauskaa oli

Mika
poppamies
08.10.2004 08:50:12 (muokattu 08.10.2004 08:51:17)

...me itseasiasa järjestettiinkin bänditorin porukalla "humppajamit" itseasiassa ne oli etupäässä ryyppäjäiset, ...

No mutta eikö "humppa" ole synonyymi ryyppäämiselle ja rällästämiselle....
"G-strings are for strippers"
Martso
08.10.2004 09:06:15

Eieieiei.... Humppa on yksi suomalaisen parintanssin, merkittävimmistä tanssi/musiikki-tyyleistä. Sille tunnusomaista on bassarin korostus ensimmäisellä ja kolmannella iskulla (X x X x)... HOHOOOOOOOO
vanhami
08.10.2004 09:17:40

Niin kyllä minulla ensimmäisenä ajatuksena noista Baronin humppajameista kajasteli juuri mainitsemasi toiminnon haara, mutta taisin olla ensimmäinen (siis viidestoista!!!) joka asian mainitsi ihan suoraan. Kiertoilmauksin mainittunahan se taisi olla jokaisella huulella.

Niin humppaa niin humppaa. miettikääpä niitä äijiä siellä seurojentalon takana, jotka "muka vaivihkaa" käyvät sitä pulloansa kellistämässä

Mika
Pula-Aho
08.10.2004 09:22:20 (muokattu 08.10.2004 09:22:40)
messissä ollaan

Samoin.

Hauskaa oli

Niin oli. Yhtään humppaa ei kyllä taidettu soittaa. Vai soitettiinko?
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)