Aihe: Kamat roudattuna klo 1 ja 2.. 1 | |
---|---|
![]() 22.11.2004 16:20:17 | |
Aina näin pikkujouluaikaan tulee vastaan että roudaus ja soundcheck pitää olla aikasemmin tehtynä, että topi saa syödä lanttulaatikkoo rauhassa. Ymmärrettävää mutta joskus aika kohtuutonta! Tuo tyhjä väli ennen keikan alkua voi olla pahimmillaan viisikin tuntia. Silloin PITÄISI olla majoitusasiat kunnossa ym. Ei ole kovin mukavaa istua viittä tuntia esim. kaikkien rakastaman Lohi ravintolan (lohja) "takahuoneessa"! Suurimman mokan tässä tekee rakkaat keikkamyyjät, jotka asiakkaan mieliksi lupaavat asian kysymättä soittajilta. Hyvä kun ottavat huomioon sen, ehtiikö edellisestä paikasta ylipäätänsä ajamaan sinne, jos se on kaukana. Tuossa olisi liitolle pähkinöitävää. Kiva, kiva, oukki doukki! | |
![]() 22.11.2004 17:43:16 | |
Aina näin pikkujouluaikaan tulee vastaan että roudaus ja soundcheck pitää olla aikasemmin tehtynä, että topi saa syödä lanttulaatikkoo rauhassa. Ymmärrettävää mutta joskus aika kohtuutonta! Tuo tyhjä väli ennen keikan alkua voi olla pahimmillaan viisikin tuntia. Silloin PITÄISI olla majoitusasiat kunnossa ym. Ei ole kovin mukavaa istua viittä tuntia esim. kaikkien rakastaman Lohi ravintolan (lohja) "takahuoneessa"! Suurimman mokan tässä tekee rakkaat keikkamyyjät, jotka asiakkaan mieliksi lupaavat asian kysymättä soittajilta. Hyvä kun ottavat huomioon sen, ehtiikö edellisestä paikasta ylipäätänsä ajamaan sinne, jos se on kaukana. Tuossa olisi liitolle pähkinöitävää. Hyvä. Saatana! Minäkin olen istunut juuri niissä "takahuoneissa" tuntitolkulla samasta syystä. Jossain vaiheessa vain päätettiin, että ei "ehditä" edelliseltä keikalta niin aikaisin, ja jätettiin roudaus kahvien ja konjakkien jälkeen. Siinä vaiheessa ei topia enää haittaa paljonkaan, jos bändi hiljalleen roudaa, soundcheckiähän ei tarvi tehdä välttämättä. Katsoo vain pöydästä, että signaali tulee joka mikistä ja soittimesta. Ei ne säädöt edellisestä keikasta niin paljon ole muuttuneet. Masterit ensin pienelle ja pikku hiljaa ylös. Kyllä nuo myyjät ja ostajat aina muistavat jotenkin aiheuttaa sen, että soittaja tuntee itsensä ainakin vähän koiraksi. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) | |
![]() 22.11.2004 18:03:29 | |
Jossain vaiheessa vain päätettiin, että ei "ehditä" edelliseltä keikalta niin aikaisin, ja jätettiin roudaus kahvien ja konjakkien jälkeen. Siinä vaiheessa ei topia enää haittaa paljonkaan, jos bändi hiljalleen roudaa, soundcheckiähän ei tarvi tehdä välttämättä. Näin!Periaatteessa mä olen kyllä valmis tulemaan keikkapaikalle hyvinkin ajoissa,jos siitä venailusta maksetaan kunnon liksa.Yleensä kun tilaajan kanssa neuvottelee,ja kertoo että se viiden tunnin takahuoneessa istuskelu laskutetaan sen norm. keikkaliksan päälle,niin se roudaus onkin "kuin taikaiskusta" mahdollista sijoittaa sinne lähemmäksi soittoajankohtaa. Koskettelen soittimia... | |
![]() 22.11.2004 18:21:06 | |
Roikkun´´ roll on vittumaista. Missä tahansa. Toi mackin soundcheckfilosofia oli todellista realismia. Noin mentiin mekin viime lauantain keikalla kun paikallinen ampumaseura tuli jakamaan pystejään just kun piti moukuttaa basaria. Kyllä ne soundit siitä sitten paikkansa haki. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" | |
![]() 22.11.2004 19:01:05 | |
Tuttua juttua. Turha käkkiminen on ihan pers**tä. Mä oon ruvennut kieltäytymään moisesta aika johdonmukaisesti. "Nyt on semmoinen tilanne, että me päästään paikalle vasta klo ....". Sanon vaan niin. Jos menee vuodessa 1-2 keikkaa sen takia, niin menköön ... | |
![]() 22.11.2004 19:52:46 | |
Tuttua juttua. Turha käkkiminen on ihan pers**tä. Mä oon ruvennut kieltäytymään moisesta aika johdonmukaisesti. "Nyt on semmoinen tilanne, että me päästään paikalle vasta klo ....". Sanon vaan niin. Jos menee vuodessa 1-2 keikkaa sen takia, niin menköön ... Mä sain kerran roudauksen sopimaan juuri ennen keikan alkua, kun luettelin mikä määrä viinaa pitää takahuoneessa olla odottelun aikana. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 22.11.2004 21:41:48 | |
Mä sain kerran roudauksen sopimaan juuri ennen keikan alkua, kun luettelin mikä määrä viinaa pitää takahuoneessa olla odottelun aikana. Oikke :) | |
![]() 22.11.2004 21:43:20 | |
...jatkaisin riffin ja macin kommentteihin vielä että sitten kun et tuttuun tyyliin ole saanut keikkamyyjältä illan aikataulua vaan tutut lauseet:kyllä se siellä perillä selviää tai ei se ennen 20 ala eikä se 04 pidempään kestä alkaa "janottaan"jo ennenkun pääset keikkapaikalle..kyllä siitä tuntien odotuksesta pitäis saada korvaus.kyllä ns.normaali työstäkin ylityöt ja yliajat korvataan.. humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa.... | |
![]() 22.11.2004 21:53:12 | |
kyllä se siellä perillä selviää tai ei se ennen 20 ala eikä se 04 pidempään kestä Niinhän ne myyjät ajattelee, että totta kai jätkät on seuraavalla paikalla viideltä iltapäivällä, alkoi keikka sitten 20 tai 00. Ei muuten olla. Jos on rundi päällä, niin nukutaan edellisessä paikassa mahdollisimman pitkään ja tähdätään seuraavaan kaks tuntia ennen aloitusta. Ei ennen. Miksi ihmeessä pitäis olla? Ja solistin möhelö ihmettelee, että miksette lähteneet aikaisemmin liikkeelle, minäkin heräsin jo yhdeksältä. Mutta se onkin jo toinen juttu, ne ei ymmärrä mistään mitään muutenkaan. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) | |
![]() 22.11.2004 22:05:27 | |
jos bändi aloittaa viikonlopun rupeamansa 400-600 km kilometrin säteellä kotoa ja seuraavana päivänä sama matka(ainakin).keikka menee perj.vähintään klo kolmeen jos ei puoli 4 kuten monessa paikassa on fiksusti keksitty...siihen sitten muutamat pilsnerit tai se jalu mikä on illan aikana kumoutunut ja roudaus niin kyllä tekee mieli nukkua siihen viimeiseen sekunttiin asti kun on mahdollista.sitten solisti joka on mennyt 2 kovan setin jälkeen klo 01 nukkuun kysyy että miks te ette herää klo 10 niinkun minä ja lähde aikaisemmin... humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa.... | |
![]() 22.11.2004 23:48:39 | |
Puurateilla ei ole mitään käsitystä realistisesti, mitä kaikkee tää homma on. Varsinkaan naissolistit. Kiva, kiva, oukki doukki! | |
![]() 23.11.2004 00:07:15 | |
Mutta toisaalta jos tällainen ikävämpi roudaus sattuu rundin keskelle, niin sehän on melko sama missä sitä aikaa tappaa. Läppäriä ja bissee mukaan niin kyllä se aika kuluu siellä takahuoneessakin vaikkaa leffaa katsoessa. Minä pistän pahakseni tuollaisia lähtöjä ainoastaan silloin kun venaus tapahtuisi omassa kodissa...ja tietty, onhan se kiva nukkua normaalit yöunet hotellissakin, oli se sitten missä kohtaa vuorokautta tahansa. | |
![]() 23.11.2004 09:02:13 | |
Tuossa on parin viikon päästä taas toimiston keikka erään ison terästä valmistavan firman kekkereihin. Automaattisesti sopparissa luki soundchek tehtynä kello 1700 vieraat tulee kello 1800 ja soitto alkaa 22. Ihan järjetöntä. Monasti näissä tilanteissa vetoan siihen, että emme jätä hetkeksikään kamojamme ilman valvontaa, tai soittokamat siinä salin nurkassa ei ole mikään kaunis näky, että eikö olisi parempi jos.... Tällä kertaa suostuin (taas kerran) roudaamaan kamat etukäteen. Siitä tulee pokalle vähän epämääräinen olo, kun yksi lupaa yhtä ja toinen toista. Kirjoitin vain asiakkaalle, että "Yleensä tulemme paikalle vasta juuri ennen soittoa, mutta teidän tapauksessa vomme tehdä poikkeuksen" Olen tehnyt hemmetistin duunia tuolla hääkeikkagenressä justiin tämän asian eteen. käyn mouhkaamassa hääkeskustelufoorumeilla siitä, miten orkesterin kanssa tulee toimia ja milloin roudataan. Ainakin omissa keikoissa on tapahtunut radikaali muutos esim 5 vuoden takaisiin käkkimisiin. Hääpuolella on hyvää asiakkaiden nopea kirtotiheys, jolloin pienetkin asiat menee nopeasti perille Kaikki omat keikkamme teen heti selväksi, mikä on homman nimi. Roudaus ruuan ja kahvikattauksen välissä, kestää 20min-puoli tuntia, roudaus yli 2h etukäteen on + 50 eur. Yllättäen suurimmalle osalle käy roudaus juuri ennen, ne joille ei käy, on maksanut aina kiltisti. Ja mikserissä on muistipaikassa sen verran soitettuja keikkapaikkoja, että kyllä sieltä aika lähelle sopivat asetukset löytyy melkein mihin vaan perustilaan. Pitäis kirjoittaa ihan suuren maailman tyyliin oikee raideri, missä olis speksattuna tällaiset yksinkertaiset asiat. Maadoitettu pistorasia nurkassa, roudaus kestää niin ja niin kauan ja tehdään niillä ja niillä ehdoilla. Kaffea pitää saada niin paljon kuin haluaa samaan rahaan. Mahdollisuus ruokailuun järjestettävä, mikäli maksullinen tiedotettava etukäteen jne... | |
![]() 23.11.2004 09:22:14 | |
Tällä kertaa suostuin (taas kerran) roudaamaan kamat etukäteen. Siitä tulee pokalle vähän epämääräinen olo, kun yksi lupaa yhtä ja toinen toista. Kirjoitin vain asiakkaalle, että "Yleensä tulemme paikalle vasta juuri ennen soittoa, mutta teidän tapauksessa vomme tehdä poikkeuksen" Silloin kun itse myy, nää on yleensä vältettävissä. Joskus mulla on ollut niin fiksu asiakas, että oma-aloitteisesti järjestänyt muuhun ohjelmaan sellaisen katkon, että roudauksemme ja sound-checkimme ei muuta toimintaa häiritse. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 23.11.2004 09:58:30 (muokattu 23.11.2004 09:59:00) | |
Pitäis kirjoittaa ihan suuren maailman tyyliin oikee raideri, missä olis speksattuna tällaiset yksinkertaiset asiat. Maadoitettu pistorasia nurkassa, roudaus kestää niin ja niin kauan ja tehdään niillä ja niillä ehdoilla. Kaffea pitää saada niin paljon kuin haluaa samaan rahaan. Mahdollisuus ruokailuun järjestettävä, mikäli maksullinen tiedotettava etukäteen jne... Meillä on jonkunsortin tuollainen tehtynä ja se toimitetaan tilaajalle jo tarjouksen yhteydessä. On toiminut kohtuullisen hyvin. http://www.angliaorkesteri.com/tekniikka.php?section=2 Lisäksi mukaan laitetaan aina toivomus ruokailusta ja roudausajoista. (Pitäisi varmaan nämäkin liittää suoraan tuohon mukaan...) Tää sit sanois tälleen... | |
![]() 23.11.2004 10:41:57 | |
Meillä on jonkunsortin tuollainen tehtynä -"Näin!!!", sanois Klabbi. Tällainen kun olis joka bändillä, niin ehkäpä alkaisi tulla vähän mietintämyssyihin vipinää järkkäreiden puolella. Eihän ne tietenkään kaikkea pysty toteuttamaan, mutta tässä on tosi paljon järkeä. Esim. juuri taukotilat on se juttu, että jos kaikille bändeille pyydettäisiin kunnolliset sellaiset, niin onhan siihen jo ruvettava kiinnittämään huomiota järkkärituronkin puolelta. Samoin esiintymistila, jos ei ole lava sen kokoinen kuin pyydetään, niin sitten tehdään tilaa jostain muualta ravintolasta. Minusta tuo on niin hyvä juttu, että toivoisin mahdollisimman monen ottavan harkintaan. Iso plussa! Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) | |
![]() 23.11.2004 10:44:00 | |
Tää sattui aikanaan kun mentiin pikkujoulukeikalle tuonne yläsavoon. Oltiin ihan semmosia nuoria säikkyjä poikia mutta onneksi oli mukana tuuraamassa yks "aikamies" basisti jota oli monessa liemessä keitetty ja pakkasessa pantu. Se vakibasisti makas Kuopion Keskussairaalassa umpisuoli puhki. Oli helevetinmoinen lumimyrsky ja semmonen sopivan jäätävä pakkanen. Olis pitänyt olla paikalla jo klo 19:00 mutta ensiksi juuttui korpitaipaleella auto kinokseen ja sitten se vielä rupesi jäätämään että päästiin ajelemaan semmosta viittäkymppiä. Tultiin perille vasta klo 22:00 ja sielä oli ravintoloitsija vastassa tonttuhatut kourassa ihan hermona ja huuti ja vittuili kaikkien kuullen kun hinaaja eikä kuunnelut yhtään kun selitettiin sille että oli "pikkusen" mutkia matkassa! Tää konkari-basisti rykäsi ja meni sen ravintoloitsijan eteen, katto sitä eukkoa tiukasti silmiin melkein nenä kiinni nenässä vähän aikaa intensiivisesti ja sanoi rauhallisella ja möreällä äänellä:"Myö juuvvaan nyt poikien kanssa ensin tuossa kahvit ihan rauhassa ennen kun aletaan!" Se eukko hyptonisoitu mystisesti jotenkin ja muuttu keralla ihan eri "makuseksi"! Oli se aikamoinen "Oliver Hawkki" se Kake! There`s no bisnes in showbisnes! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)