Aihe: Olipahan keikka
1 2
toyopet
22.11.2004 12:56:40
Lauantaina taas tuli käytyä keikalla ja ei nyt ihan mennyt putkeen. Ensinnäkin kitarat viritettiin hyvin etukäteen ja sitten ekassa setissä molemmat oli missä oli. Molemmissa on vielä multiefektipedaali, jossa viritin. Vedettiin ne 442 vireeseen omilla vehkeillään (Korg AX100 ja toinen AX1500) mittarit näytti OK mutta heitti puolisävelaskelta, mielenkiintoista. Ennen ei ole tuommoista tapahtunut. No sitten yks kaks kauhea pauke, hyvä ettei pahvit lentäneet kajareista. Mikkijohto meni poikki ja löi välillä kontaktiin ja tietysti siellä oli virransyöttö päällä haitarimikin takia.

No loput setit meni sitten teknisesti ihan OK. Viimeisinä valsseina soitettiin sitten Kuunsillalla ja Yli tuhannen virran eli hitaat valssit. No osa porukasta sattui olemaan tuttuja ja pyysivät vielä encorena muutaman kappaleen, johon sitten pistettiin valot (valomerkki), kun hämärtää ja yö kerran unhoa annoit 1 säkeistö. Eikö sitten yksi tietävä turakainen tule paikalle ja sano:"Se on nyt pojat niin, että teille tuli pitkä miinus, viimeisenä pitää soittaa AINA 2 valssia, tämä ei vetele. Minä kyllä tiedän. Se on pitkä miinus.. jne jne" Meinasin jo vähän kovempaan ääneen sanoa, että kohta on pitkä ja punainen miinus.

Semmoista sillä kertaa.
mack the knife
22.11.2004 13:05:10
Se on nyt pojat niin, että teille tuli pitkä miinus, viimeisenä pitää soittaa AINA 2 valssia, tämä ei vetele. Minä kyllä tiedän. Se on pitkä miinus.. jne jne"

Helevetti. Minä sanoinkin perjantaina samassa tilanteessa. Soitettiin kaksi hidasta ja huomattiin, että kolme minuuttia aikaa, ei nyt soiteta valsseja. Joku äijä tietysti heti lavan viereen, että missä ne viimeiset valssit oli. Kysyin, että onko jossain säännöissä, että ne on pakko soittaa. Haasta oikeuteen jos haluat.
Joku järki noille turapaavoillekin pitäis saada. Eikö se ole mukavampi muutenkin tanssata kaupantekobiisit siihen loppuun ja se on siinä.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
vanhami
22.11.2004 13:14:22
Mä oon ottanut ainakin sen kannan, että jos on vedetty encore, niin vetasen kytkimestä koko lavan pimeeksi ja nykin heti sen jälkeen kaikki piuhat mikseristä irti. Jos joku tulee vielä kyseleen lisää, sanon että sori, on jo piuhat irti.

Lauantaina vedettiin kans encoret pilkun jälkeen ja tein tuon saman tempun ja sitten tultiin vielä kinuaan rokkia. Sanoin vaan että nocando se oli tässä tällä kertaa.

Oliko muilla muuten la ongelmia rannikon lumisateen kanssa. Meillä oli poikkeuksellisesti kaverin "sevivani" lainassa viikonloppuna, kun piti käydä isommalla sakilla pe keikalla. Alla tietysti oli kesärenkaat jolla taitettiin kepeästi hesa-rauma-hesa perjantaina jäisillä teillä, siinä ei itseasiassa sen kummempaa, kieli keskellä sai suhata ja aamulla kotona.

La lähdettiin sitten ihan vaan Kirkkonummelle Ljunghedaan soittelemaan. Oli tullut sitä lunta aika reippaasti ja kokoajan satoi. Keskustasta lähtee mäkee nouseen ylös. Vähän sutii, mutta nousee, sitten tulee Y-risteys ja jyrkkä mäki heti risteyksestä, oli pakko vetää ohi, kun ei ollut tarpeeksi vauhtia. Ei kun uganda ja mäki alas ja hullu tinitys ja päästiin mäki ylös. tie kapenee ja tulee juhlapaikan risteys, käännän sen kummempia ajattelematta sinne ja lähden nouseen mäkee. Puolivälissä vauhti tyssää, alkaa sutimaan ja lähdetään tulemaan sukkana alas takaperin. Renkaat ei pidä yhtään vaikka kuinka polkee jarrua. takana oleva T-risteys lähenee yritän pitää auton tiellä, minkä voin. Mitkään hallintalaitteet ei tottele, ei ohjaus, eikä jarrut. Takana odottaa reipas ravioja ja toista metriä pudotusta. Noidun jo mielessäni, että millä perkeleellä tää paska saadaan ylös tuolta ja yritän saada auton menemään ojaan mahdollisimman suorassa. kaikki tapahtuu kuin hidastetussa filmissä. Matkaa on kolkyt nelkyt metriä ja mennään kiihtyvää vauhtia.

Matka pysähytyy tien reunaan ojan penkalle, siinä oli sen verran soraa polkeutumattoman lumen alla ja vähän pengertä, että neljän tonnin peltilehmä pysähtyi. Kyllä meinas pumppu hakata.

Sieltä sitten talkkarin takapihalta soran hakuun ja uutta yritystä. Päästiinhän sitä lopuksi.

Mika
Have
22.11.2004 14:20:35
Lauantaina vedettiin kauheessa lumisoosissa keikalle ja 19.30 oltiin pihassa. Pikaroudaus ja simsalabim eka biisi alkoi n. klo 20.00. Vaatteita ei kuitenkaan ehditty vaihtamaan, minkä johdosta eräs vanhempi rouva kommentoi kiipparistin lenkkareita. Tokaisin rouvalle, että ekalla tauolla vaihdetaan, ettei rouvan tarvitse meidän puolesta hävetä.
baron
22.11.2004 14:31:10

Lauantaina vedettiin kauheessa lumisoosissa keikalle ja 19.30 oltiin pihassa. Pikaroudaus ja simsalabim eka biisi alkoi n. klo 20.00. Vaatteita ei kuitenkaan ehditty vaihtamaan, minkä johdosta eräs vanhempi rouva kommentoi kiipparistin lenkkareita. Tokaisin rouvalle, että ekalla tauolla vaihdetaan, ettei rouvan tarvitse meidän puolesta hävetä.

Tonhan voi kääntää voitoksi: Meidän kuteet kuvastaa musiikkia ja aluksi soitamme vähän arkisempaa ja sitten kun vaihdamme juhlavampaan musiikkiin, pukeudumme sen mukaisesti!
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Jaskaa pakoon
22.11.2004 17:02:37
Lauantaina vedettiin kauheessa lumisoosissa keikalle

...lumisoosissa...

DEA:lle on ilmoitettu!
Qsine
22.11.2004 19:54:42

"Te olette tilanneet meidät, mutta te ette omista meitä", on hyvä sanoa, kun kärsivällisyys loppuu?

Aihe toi pahoja flashbackeja Ikaalisista, joskus 90-luvun alkupuolelta... olin varmaan 15-16 v, vetelin noin seitsemän muun hanuristin kanssa fiilispohjalta tansseja Sata-Häme soin iltajameissa, takana komppiryhmänä rummut + basso.

Joskus vastaan tulee tanssipareja, jotka eivät tajua, kenen show tämä on. Pakko on aukoa päätä joka paikassa. Melko usein nämä parit ovat olleet jostain pohjoisemmasta päin kotoisin. Poroerotuksissa ihmisille varmasti karaistuu kantava ääni, mutta pakkoko sitä jokaiselle on kailottaa.

Tämä pari toteutti sitten "Miten saan bändin soittamaan vielä hieman lisää" -niksin. Viimeisen valssin jälkeen olivat, että hyvä hyvä, taputusta riitti, vielä yksi valssi! Sitten yksi valssi, ja loppuspiikki. Mutta sitten äjjä manaskin naama punaisena notta "saatana te ette lähde mihinkään, ennen kuin pari on täynnä"! Sic transit gloria mundi oli sillä hetkellä homman nimi.

Soitimme sen toisen (eli neljännen) valssin. Jos tilanne tapahtuisi nyt, olisi käynyt toisella tavalla.
"Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!"
backwood
25.11.2004 11:26:03
onko kukaan käynyt lähiaikoina Tallinkin Meloodialla soittamassa?mikä meininki?kokemuksia?
humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa....
Martso
25.11.2004 15:59:03
onko kukaan käynyt lähiaikoina Tallinkin Meloodialla soittamassa?mikä meininki?kokemuksia?

Joku 1,5-2kk sitte olin. Soittoaika merkillinen illalla - olikohan 21:15-24? Mutta kuitenki siten, että ihmiset tulee baariin vasta kun suomi-bändi lopettaa. No ehtii ottaan muutaman punssin illalla. Aikanen roudaus on miinus. Ruoka on syötävää, mutta ei mitään loistokasta. Kukaan henkilökunnnasta ei juurikaan mitään missään vaiheessa :)
Hullu mikä hullu!
mack the knife
25.11.2004 17:42:40
Joku 1,5-2kk sitte olin. Soittoaika merkillinen illalla - olikohan 21:15-24? Mutta kuitenki siten, että ihmiset tulee baariin vasta kun suomi-bändi lopettaa. No ehtii ottaan muutaman punssin illalla. Aikanen roudaus on miinus. Ruoka on syötävää, mutta ei mitään loistokasta. Kukaan henkilökunnnasta ei juurikaan mitään missään vaiheessa :)

Niinpä tietysti. Rosellalla oli sama homma silloin kun sinne vielä päästiin... :) Soitettiin tyhjille seinille, eestin duo veti silloin kun oli edes jotain ihmisiä salissa.
No, vaikka ei *Jalua sais, mutta kyllä jotain lääkettä kaupasta sielläkin löytyy että jaksaa soittaa turhan takia.
backwood
25.11.2004 21:57:19
tuo on hyvin merkillinen piirre että suomi bändi laitetaan soittamaan yleensä aina kun väki ei ole salissa..artistit ja artistin bändit vetelee tyhjille seinille.. omituista.cinttu taisi olla ainut laiva jossa homma toimi kummankin bändin osalta.
baron
25.11.2004 22:04:23

tuo on hyvin merkillinen piirre että suomi bändi laitetaan soittamaan yleensä aina kun väki ei ole salissa..artistit ja artistin bändit vetelee tyhjille seinille.. omituista.cinttu taisi olla ainut laiva jossa homma toimi kummankin bändin osalta.

Mä oon ennenkin saanut tästä nenilleni, mutta eikö ole kiva soittaa muutamalle harvalle hyvän musiikin ystävälle?
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
backwood
25.11.2004 22:32:29
...kuten basistimme kerran totesi:silloin on kaikkein paras ja mukavin soittaa kun saa lavalla olla aivan takareunassa ja salissa on vaan muutama ihminen.....no..kaikillahan meillä on omat omituisuutemme...
mack the knife
25.11.2004 23:00:46
...kuten basistimme kerran totesi:silloin on kaikkein paras ja mukavin soittaa kun saa lavalla olla aivan takareunassa ja salissa on vaan muutama ihminen.....no..kaikillahan meillä on omat omituisuutemme...

Niin, on hiljaista eikä asiakkaat häiritse soittamista turhalla puhumisella ja jalkojen hinkkaamisella lattiaa vasten.
backwood
25.11.2004 23:31:27
hei mack!olet hereillä..kuukahditko hetkeksi vai olitko katsomassa kun blues otti neniin....?
baron
25.11.2004 23:36:09

Tip, top eiku tap, mites se taas menikään?

Huomenna eka pikkujoulukeikka.
Martso
26.11.2004 00:47:00
Mä oon ennenkin saanut tästä nenilleni, mutta eikö ole kiva soittaa muutamalle harvalle hyvän musiikin ystävälle?

No viimeksi ei niillä muutamalla tainnu juurikaan kiinnnostaa mitä me siellä tehtiin. :) Loppu viimeksi meillä oli kisa, että kenen soolon/laulun aikana joku menee tanssilattialle ja ihan lopuksi kisattiin, että kenen soolon/laulun aikana joku etes kävelis tanssilattian läpi! :)
Hullu mikä hullu!
mack the knife
26.11.2004 01:06:56
No viimeksi ei niillä muutamalla tainnu juurikaan kiinnnostaa mitä me siellä tehtiin. :) Loppu viimeksi meillä oli kisa, että kenen soolon/laulun aikana joku menee tanssilattialle ja ihan lopuksi kisattiin, että kenen soolon/laulun aikana joku etes kävelis tanssilattian läpi! :)

Voi jumaliste. Sitäkö se taas on. Nyt kyllä soitetaan kaikki biisit foksina, jos ei ole porukkaa. On toisaalta jääny niin hyvä fiilis kun kerran soitettiin Europalla Pandora´s Box foksina. Ei ollu kuin kaksi ihmistä, ne tanssi sitä mielellään. Se intro on kaunis haitarilla.
Sertzo S
26.11.2004 08:31:15
Tip, top eiku tap, mites se taas menikään?

Huomenna eka pikkujoulukeikka.

3.12.04 eka pikkujoulu. Ei tarvitse soittaa(onneksi), vain syödä ja juoda.
pekkajau
26.11.2004 08:41:43
3.12.04 eka pikkujoulu. Ei tarvitse soittaa(onneksi), vain syödä ja juoda.

Eilen pikkujoulut. Kerroin niille muutaman hassun jutun ja laulatin niille muutaman hassun laulun. Helevetin hyvät sapuskat, helevetin mukavaa porukkaa ja pitivät ihan ihmisenä!
There`s no bisnes in showbisnes!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)