Aihe: Masurkkaa "kehiin"
1 2
Tankoprinssi
01.11.2004 20:47:32 (muokattu 01.11.2004 20:47:50)

Parin viikon päästä pitäisi eräällä synttärikeikalla soittaa muutama masurkka.
Joten antakaapas vähän vinkkejä mielestänne hyvistä masurkka-biiseistä. "Ai ai ai toffelpalttoo.."
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
clave
01.11.2004 20:53:56

No Kulkurin masurkka ja Masurkka Saarijärveltä on ne kait fedetyimmät. Niitä ainakin itse on tullut renkutettua.
Tietysti lähestyvään joulunaluseen voisi hyvin sopia tuo iki-ihana Tonttu-ukot masurkka::)
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
v_m_kangas
01.11.2004 21:04:17

Kulkurin masurkka ja Masurkka Saarijärveltä, Tonttu-ukot masurkka::)

Lentävä puliukko..eiku Lentävä kalakukko ja tietyst Tammerkosken sillalla
Humppaa tai soita humppaa
mack the knife
01.11.2004 22:05:14
Jos tankoprinssillä on Finale, niin voin kirjoittaa ja lähettää pari vähemmän vedettyä. Eikä ole pahoja soittaa.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
KMT
01.11.2004 22:54:24

Kuinka menee komppi masurkassa?
Bassosooloa ei voi laittaa pizzan päälle
timwee
01.11.2004 23:03:01 (muokattu 01.11.2004 23:07:12)
Kuinka menee komppi masurkassa?

Eiks toi oo se tippuri-kuppa-tissit-tissit
EDIT: Mitäs mä sekoilin, sori vähän viiniä juotu... tippurihomma on siis tietenkin beguine :)
Have
01.11.2004 23:21:11
Joulupukki joulupukki valkoparta......
baron
01.11.2004 23:26:48

Eiks toi oo se tippuri-kuppa-tissit-tissit
EDIT: Mitäs mä sekoilin, sori vähän viiniä juotu... tippurihomma on siis tietenkin beguine :)

Hyvä kun selvitit, mä yritin pistää tuota sun kuviotasi 3/4 tahtilajiin enkä onnistunut.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
mack the knife
01.11.2004 23:35:59
Hyvä kun selvitit, mä yritin pistää tuota sun kuviotasi 3/4 tahtilajiin enkä onnistunut.

Äläs nyt, kyllä sen pitäis toimia...
Tippuuuriikuuppaaa tissssit tissssit, ja valssikomppi taustalle. Joo, ehdottomasti.
grooveman
02.11.2004 08:16:05
Ite oon havainnu hyväksi seuraavan kompin:
Haitsun avaus(kakkosella kiinni) ja basari ykkösellä, virveliin 2 ja 3.
Erittäin olennainen asia tanssijoiden kannalta on tempo, aika herkästi tulee palautetta jos on liian nopea/hidas. Kannattaa tarkkailla tanssia ja sen mukaan passata se tempo.
...jatsiahan mie olen aina halunnu soittaa.
baron
02.11.2004 08:49:41

http://www.fiu.edu/~kneskij/mazurka/

Linkissä on nuottiesimerkkejä masurkan rytmistä. Periaatteessa 8 tahdin rytmikuvio.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Tankoprinssi
02.11.2004 21:58:53 (muokattu 02.11.2004 22:01:23)

Joulupukki joulupukki valkoparta......

Kiitos! Tää oli hyvä vinkki ajankohtaan nähden. Ei tullut edes mieleen mutta tää ainakin vedetään siellä keikalla. Paikka on kuulemma "puolillaan" näitä masurkan tanssijoita, joten niitä voi joutua soittamaan useita.

Kiitos myös muillekin kommentin "heittäneille"

Jaa niin, ei oo Finalea. Mikä se sitten liekin?
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
mack the knife
03.11.2004 03:57:34
Jaa niin, ei oo Finalea. Mikä se sitten liekin?

Se on nuotinkirjoitusohjelma yksinkertaisesti sanottuna. Jos sulla olis ollu se, niin olisin lähettäny sulle mailina ne masurkat. Olisit saanu ne auki.
baron
03.11.2004 06:47:17

Se on nuotinkirjoitusohjelma yksinkertaisesti sanottuna. Jos sulla olis ollu se, niin olisin lähettäny sulle mailina ne masurkat. Olisit saanu ne auki.

Netistä ilmaiseksi downloadattavalla Notepadillä ne saa auki.
mack the knife
03.11.2004 12:04:38
Netistä ilmaiseksi downloadattavalla Notepadillä ne saa auki.

Saako sillä muuten muilla ohjelmilla tehtyjä lappuja auki? Sibelius mulla on koneella, ne saan, mutta jos tulee jotain näiden ulkopuolelta.
baron
03.11.2004 12:07:31

Saako sillä muuten muilla ohjelmilla tehtyjä lappuja auki? Sibelius mulla on koneella, ne saan, mutta jos tulee jotain näiden ulkopuolelta.

Mä en oo yrittänyt Notepadilla avata mitään muuta kuin Codamusicin eri versioita (kun ei muuta ole ollut).
Kun pitää huolen, että lukeva ohjelma on yhtä uusi tai uudempi kuin kirjoittava ohjelma, niin toimii.
mack the knife
03.11.2004 12:13:58
Mä en oo yrittänyt Notepadilla avata mitään muuta kuin Codamusicin eri versioita (kun ei muuta ole ollut).
Kun pitää huolen, että lukeva ohjelma on yhtä uusi tai uudempi kuin kirjoittava ohjelma, niin toimii.

Jep. Kiitos vastauksesta kosketinpuolella, korjasin asian heti. Siellä on myös tarjous...
magnetman 004
03.11.2004 20:21:55

Finalevinkki: Nuotit voi tallentaa kuvana, jolloin kuka tahansa voi aukaiste ja tulostaa ne.

Painakaa Graphics Toolia (neliö, kolmio ja pallo), ottakaa Graphics-valikosta Export Pages, ja tallentakaa esim Tiffinä, jolloin voitte valita resoluution esim 150 on riittävä.
mack the knife
03.11.2004 20:37:59
Finalevinkki: Nuotit voi tallentaa kuvana, jolloin kuka tahansa voi aukaiste ja tulostaa ne.

Painakaa Graphics Toolia (neliö, kolmio ja pallo), ottakaa Graphics-valikosta Export Pages, ja tallentakaa esim Tiffinä, jolloin voitte valita resoluution esim 150 on riittävä.

Eipä ole tullut mieleen. Totta kai. Ei kun kokeilemaan.
baron
03.11.2004 23:23:43

Piti heti kokeilla. Uskomatonta, se toimii!
Tähän asti kun mun on pitänyt lähetellä nuotteja omalle bändilleni tai muualle:
1. Tehnyt ne Finalella kotona.
2. Printannut
3. Vienyt duuniin, koska siellä skanneri
4. Skannannut ne PDF:ksi ja pistänyt jakeluun.

Nyt muutama välivaihe jää pois.
Kiitokset Magnetmanille. Onneksi jotkut viitsii lukea manuaaleja ja vielä jakaa tietoaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)