Aihe: Hanuri?
1 2
Pogosta
31.10.2004 19:16:12 (muokattu 31.10.2004 19:58:08)
Joko on tästä kokemuksia. Ainakin Pedro Hietanen kehui Rolandia Rytmi-lehden sivuilla.
http://www.rytmi.com/rytmi504/504Roland.html

http://www.roland.fi/New%20Pages/news/FF2004/FR-7_5.htm

Edit: Linkit
mack the knife
31.10.2004 20:41:59
Joko on tästä kokemuksia. Ainakin Pedro Hietanen kehui Rolandia Rytmi-lehden sivuilla.
http://www.rytmi.com/rytmi504/504Roland.html

http://www.roland.fi/New%20Pages/news/FF2004/FR-7_5.htm

Edit: Linkit

Onhan tuosta ollu pariin kertaan täällä puhetta. Oliko nyt Laineen Veijo ja Pedro just sitä kokeilleet.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
riff
31.10.2004 23:33:42 (muokattu 31.10.2004 23:38:28)
Juuri he. Hyvältä on peli kuullostanut keikoilla ja on vireinen. Jos mä olisin hanuristi, ostaisin heti tommosen vehkeen. Siis jos olis fyrkkaa. Aika kallis taitaa olla mut niinhän ne on oikeetkin haitarit.
Kiva, kiva, oukki doukki!
mr.muzak
01.11.2004 01:34:16
Juuri he. Hyvältä on peli kuullostanut keikoilla ja on vireinen. Jos mä olisin hanuristi, ostaisin heti tommosen vehkeen. Siis jos olis fyrkkaa. Aika kallis taitaa olla mut niinhän ne on oikeetkin haitarit.

Tolla ois edelleen mahtava vetää FinalCountdown:ia jalka monitorin päällä. Kerrankin kiipparistikin näyttäis visuaalisesti hyvältä!
KoskPaavo
01.11.2004 07:30:41
Nyt pitäis jo jonkin puristihaitaristin ärähtää että "perseestä" ja "kusetusta".
Soittaja selviää aina.
baron
01.11.2004 07:36:39

Nyt pitäis jo jonkin puristihaitaristin ärähtää että "perseestä" ja "kusetusta".

Onks se oikeesti sen enempää kusetusta kuin muutkaan sähkösoittimet: Piano, rummut, kitara?
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
KoskPaavo
01.11.2004 07:46:47
Tarkoitukseni olikin olla lähinnä ironinen, itse olen noilla "kusetussoundeilla " soittanut ainakin 25 vuotta. Jotenkin on vaan huvittanut nää "-ei syntikkabrasseja keikoille-" -threadit.
Soittaja selviää aina.
vanhami
01.11.2004 08:24:39

Niin, miksi maksaa feikistä saman verran kuin oikeasta. Kunnollinen keikkapeli kyllä maksaa enemmänkin kun tuollainen rolandi, mutta silti. Perkeleen hyvä pitää olla, että ostaisin. Saundimaailmaan en ota kantaa. turakaiset on niin puukorvia, että ne ei tajua mitään eroa

Vielä lisäksi, sitten kun oot sillä trubakeikalla ja pilipalikurtusta loppuu patterit?

Mika
Sertzo S
01.11.2004 08:31:03
Uteliaisuudesta olisi kiva kokeilla peliä, vaikka en mikään huippukurtisti olekaan. Mitähän mahtaa maksaa ja onko"nänniversiota" olemassa?
toyopet
01.11.2004 09:10:10
Eihän tuo nyt kallis ole uuteen casottoon verrattuna mutta testaamaan pitäisi päästä ennenkuin uskoo ääniin.
vanhami
01.11.2004 09:56:18
Hyvältä on peli kuullostanut keikoilla ja on vireinen.

Ai niin, tuosta vireisyysasiasta. Tiesitkö, että haitarien viritys on sitten 442, toisin kuin suurimmalla osalla muista soittimista. Jos kurtisti vetää 442:sta ja muu orkka 440:aa, saattaa tulla hieman epävireinen olo.

Meillä on ruuvattu syntikat skitat ja bassot myöskin tuohon 442 vireeseen. Ja noin niinkuin lisäten vielä, ainakin meikäläisen keikkapeli on "tikissä" koko äänialueella.

Seuraavan kerran kun vien viritykseen, käsken kyllä laittaa hieman enemmän vibratoa joihinkin rekistereihin. Saa pahemman metelin aikaiseksi.

Viikonloppuna soittelin lainahaitarilla ja oli olo, kuin orvolla pirulla. Keikka räpiköitiin läpi, mutta meinasi olla mulla vähän vaikeuksia. Tuo italiaanon nappikoko ja painotuntuma kun on kotimaista serkkuaan kaukana. En sano, että huonompi, mutta täysin erinlainen. Siinä kun yritit sitten luoda katsekontaktia lattialla oleviin vastakkaisen sukupuolen edustajiin, meinasi mennä soitot sekaisin, kun ei ne napit ollutkaan sillä, missä ne normaalisti on. huh

Mika
Pogosta
01.11.2004 10:18:40
Uteliaisuudesta olisi kiva kokeilla peliä, vaikka en mikään huippukurtisti olekaan. Mitähän mahtaa maksaa ja onko"nänniversiota" olemassa?

Tuo kalliimpi öpaut 4000€!

Hämäräksi jäi, että onko tuossa patterikurtussa säestysautomatiikka?
riff
01.11.2004 10:59:31
Tiesitkö, että haitarien viritys on sitten 442

No kuule kyllä tosiaankin tiedän, että SUURIN OSA haitareista on 442. Tiesitkö sä, ettei ne ole kaikki?
Satun vetämään bändissä, missä on välillä 2 haitaria yhtä aikaa lavalla eikä nekään ole keskenään.
Kiva, kiva, oukki doukki!
mack the knife
01.11.2004 11:27:13
No kuule kyllä tosiaankin tiedän, että SUURIN OSA haitareista on 442. Tiesitkö sä, ettei ne ole kaikki?
Satun vetämään bändissä, missä on välillä 2 haitaria yhtä aikaa lavalla eikä nekään ole keskenään.

Mun Walter Special on ihme kyllä 440. Cassotto oli 442, mutta enpä sillä enää vedä tällä hetkellä keikalla. Teillähän on tosiaan välillä kaks haitaria. Kumpi se olikaan se väärävireinen, piano- vai taplettihaitari? Veikkaan sitä ensimmäistä.
baron
01.11.2004 11:31:46

Mun Walter Special on ihme kyllä 440. Cassotto oli 442, mutta enpä sillä enää vedä tällä hetkellä keikalla. Teillähän on tosiaan välillä kaks haitaria. Kumpi se olikaan se väärävireinen, piano- vai taplettihaitari? Veikkaan sitä ensimmäistä.

Väärävireinen?????

Meidän trumpetistille ainoa oikea vire on 442.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
mack the knife
01.11.2004 11:33:30
Meillä on ruuvattu syntikat skitat ja bassot myöskin tuohon 442 vireeseen.

Eikö tule leuhka olo, kun KAIKKI muut joutuu ruuvaamaan omansa siihen vireeseen, missä sä oot. Laulusolistikin joutuu ruuvaamaan kurkun 442:een. Meillä ainakin tuli ennen hauskoja mukariitoja yleisön ja henkilökunnan kuullen siitä asiasta. -"Mikäs perkeleen kuningas sä oot, kun pitää sun takia ruveta muuttelemaan viritysmittarin kalibraatiota?" jne. Kaikki osaa kuvitella tämäntyyppisen sanailun ja katseet, joita rupeaa lavalla roudaaviin soittajiin pikku hiljaa hakeutumaan kun keksitään aina lisää.
mack the knife
01.11.2004 11:36:58
Väärävireinen?????

Mä tarkoitin väärävireinen muihin bändissä oleviin verrattuna. Katson tässä oikeavireiseksi ne, jotka on saatu samaan hertsilukuun jotenkin väännettyä. Löytyy se siltä trumpetistiltakin varaa vääntää 440:een, jos pakkopaikka tulee. Eri asia on, jos ei halua.
baron
01.11.2004 11:42:37

Mä tarkoitin väärävireinen muihin bändissä oleviin verrattuna. Katson tässä oikeavireiseksi ne, jotka on saatu samaan hertsilukuun jotenkin väännettyä. Löytyy se siltä trumpetistiltakin varaa vääntää 440:een, jos pakkopaikka tulee. Eri asia on, jos ei halua.

Mä ajoin vain takaa sitä, että meillä ei ole mitään kiinteäviritteistä soitinta paitsi silloin kuin keikkapaikalla on soittokunnossa oleva piano tai flyygeli, jota mä mieluummin soitan eli meillä ei ole absoluuttista totuutta siitä, mikä on oikea ja väärä vire.
Ammattitaidon kehittymisen myötä olemme onnistuneet jättämään viretappelun vain treenikämpälle.
mack the knife
01.11.2004 11:51:44
Ammattitaidon kehittymisen myötä olemme onnistuneet jättämään viretappelun vain treenikämpälle.

Luitko tarpeeksi tarkasti? Se on siis meidän bändin tyyliin kuuluvaa sovittua sanailua, jonka tarkoitus on sopivassa paikassa kiinnittää ihmettelevää huomiota. Kahden bändin keikalla esimerkiksi. Tai jossain paikassa yleensä, missä tarvitaan herätys.

Älä viitsi tähän ottaa tuota ammattitaitokysymystä ollenkaan. Ei se liity tähän mitenkään.

Kyllä muuten käy kateeksi, kun jotkut ehtii vielä treenikämpälle. ;) Meillä se homma pitää hoitaa lennossa, mä teen laput, jätkät kattoo omat hommansa vapaapäivänä kotona levyä kuunnellen tai ilman, ja sitten soundcheckissä ja saman illan keikalla pannaan biisi kasaan. Se hioutuu sitten valmiiksi esitysten myötä.
baron
01.11.2004 12:05:48

Älä viitsi tähän ottaa tuota ammattitaitokysymystä ollenkaan. Ei se liity tähän mitenkään.

No kyllähän se vaan liittyy. Turakaisten mielestä ei ole hyvän näköistä, että bändi tappelee lauteilla ja olemme jo sen verran kehittyneet, että osaamme hymyillen kuiskata vittuilut toisille ja jättää varsinaisen tappelun taukotilaan (ja sekin sellaisella volyymilla, ettei ulos kuulu)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)