saBBa 28.10.2004 00:35:49 | |
---|
Arvon toverit, hanuristilla on Kouvola-merkkisessä haitarissa liikkeessä asennetut mikit (2kpl, basso-ja sille toiselle puolelle) sisälle. Ongelmaksi muodostuu nyt live-tilanne jolloin saadaksemme haitarin kuulumaan PA-vehkeistä joudumme nostamaan tasoja mikseristä, jolloin haitarin mikit alkavat poimia ääniä ympäristöstä, esim. virvelin iskut kuuluvat selvästi läpi ja läheltä puheet.. yms. Tietoa mikeistä ei ole. Olisiko ratkaisuna esim. mikitys ulkoapäin erillisellä mikillä? Jos ois mitä jois, jois sen pois, ettei ois, mitä jois pois. ...rock rock... |
mack the knife 28.10.2004 00:47:02 | |
---|
Tietoa mikeistä ei ole. Olisiko ratkaisuna esim. mikitys ulkoapäin erillisellä mikillä? Olis. Mulla oli Kouvolan pelissä olevinaan hyvä sisämikitys. Jos ei muuten rundannut, niin koskettimien lotina kuului PA:sta. Laitoin sitten AKG:n joutsenkaulamikin ulkopuolelle pakkauksessa tulevan tuulisuojan kanssa, kaikki ongelmat loppuivat siihen. Soundi parani vaikka kuinka paljon ja volumea pystyi laittamaan ihan huoletta. Mulla se on diskanttipuolella, bassopuolen ei tarvikaan kuulua kun on basisti bändissä ja kitaristi hoitaa tarvittavan kompin. Tämä on taivahan tosi, monet varsinaiset hanuristitkin ovat siirtyneet tähän systeemiin. Se sisämikkihomma ei vain toimi, en niin hyvää ja kallista ole nähnyt mikä olis ulkopuolista parempi. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
saBBa 28.10.2004 00:56:07 | |
---|
Mulla se on diskanttipuolella, bassopuolen ei tarvikaan kuulua kun on basisti bändissä ja kitaristi hoitaa tarvittavan kompin. Juu, ei bassopuoli ole käytössä. Käytännön syistä varmaan ulkokuoreen kiinnitettävä mikki parempi ratkaisu kuin ständissä. Laitoin sitten AKG:n joutsenkaulamikin ulkopuolelle pakkauksessa tulevan tuulisuojan kanssa, kaikki ongelmat loppuivat siihen. Mikäs se on tyypiltään? Jos ois mitä jois, jois sen pois, ettei ois, mitä jois pois. ...rock rock... |
mack the knife 28.10.2004 01:01:48 | |
---|
Mikäs se on tyypiltään? Odotapas pieni hetki, käyn kuitista tarkistamassa tyypin, jos löytyy. Jos ei niin katson Thomannin listoilta. Hinta on jossain 190€:n tienoilla kuitenkin. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
pkhlo 28.10.2004 01:02:18 | |
---|
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit. |
mack the knife 28.10.2004 01:06:30 | |
---|
Löytyi, AKG C416PP. Hinta Suomessa 185€. Ei ihmeessä mitään standimikkiä, eihän siinä pysty senttiäkään liikkumaan jos haluaa soundin ja volumen pysyvän yhtään samana. Ja muutenkin, jos esim. Shuren 58:aan soittaa, niin pitää tiputtaa kaikki yläpäät pois kanavasta ja sittenkin on rääkyvä soundi. Tuo on hyvä mikki, on mulla jo toinen kun edellinen meni muuhun käyttöön. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
mr.muzak 28.10.2004 04:21:51 | |
---|
Eikös se Roland olis vastaus kaikkiin haitari-ongelmiin?:) |
M.i.k.key 28.10.2004 04:22:51 | |
---|
Rolandon FR-vehkeet vaan kehiin niin toimii, on midit ja wehkeet, pampam My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
vanhami 28.10.2004 08:35:32 | |
---|
Vielä tietenkin kannattaisi kokeilla compressor limitter gate kombinaatiota, jos sillä saisi ei toivottuja juttuja pois, vaikkakin kyllä komppaan edellistä ulkoisen erillisen mikin asennuksessa. Tuo kierto ongelma on paha noissa sisäisissä, haitarin oma koppa resonoi sen verran mukavasti, että helkästi alkaa jyrisemään. Toisaalta kiinteät mikit on joissain tapauksissa myös kätevät. Piuha kiinni, ja siinä kaikki. Eikä haittaa, jos ottaa taistelun tuoksinnassa osumaa. Joskus kun ollaan soiteltu noilla pikkukipoilla, jotka lähtee kauppatorilta, on tunnelma aika tiivis. Ja toiseksi, niissä on se bassokin silloin käytössä ja sitä myöskin tarvii Mika |
mack the knife 28.10.2004 09:20:38 | |
---|
niissä on se bassokin silloin käytössä ja sitä myöskin tarvii Yksin vetäessä onkin eri asia. Eihän niitä sisämikkejä kannata pois repiä silti, käyttää bändivedoissa ulkoista ja soolohommissa sisäisiä. Toimii se sisäänrakennettu homma silloin kun ei ole kymmenen mikkiä lavalla yhtä aikaa auki. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
saBBa 28.10.2004 10:14:12 | |
---|
Eikös se Roland olis vastaus kaikkiin haitari-ongelmiin?:) Pojat pojat, sehän maksaa.... :) Jos ois mitä jois, jois sen pois, ettei ois, mitä jois pois. ...rock rock... |
pekkajau 28.10.2004 10:17:14 | |
---|
Eikös se Roland olis vastaus kaikkiin haitari-ongelmiin?:) Riippuu vähän siitä hanuriliiton miehestä/naisesta jota sitä soittaa. Oli tuossa muutama aika sitten aika raju keikka kun piti laulaa ihan semmosen helvetin repijän ja haitarin kanssa painijan vieressä perssilmän kokosella soittokorokkeella. Helevetti! Soitti vielä ihan päin persettä suoraan täysillä korvaan ja olihan siinä oma työnsä kun piti vielä väistellä sen vapaapainista vaikutteita ottanutta "koreografiia" ja koettaa vielä pysyä laulun ja basson kanssa ns. mukana sen "bee-pop-free-humppa-sovituksissa" koko ajan! Mikään ei ole niin vaarallinen ase kun mikitetty hanuri asiaatuntematoman käsissä! There`s no bisnes in showbisnes! |
vanhami 28.10.2004 10:18:23 | |
---|
Pojat pojat, sehän maksaa.... :) Paljonkos se rolandi sitten maksaa? Itse en kyllä sellasita ostaisi, mutta noin ihan kiinnostuksen vuoksi. Jos lähtisin nyt ostamaan uutta vastaavan tasoista keikkakurttua, palaisi rahaa tuollaiset 8 tonnia ihan kepeästi. Maksaako tuo rolandi sen verran? Mika |
saBBa 28.10.2004 10:20:52 | |
---|
Riippuu vähän siitä hanuriliiton miehestä/naisesta jota sitä soittaa. Oli tuossa muutama aika sitten aika raju keikka kun piti laulaa ihan semmosen helvetin repijän ja haitarin kanssa painijan vieressä perssilmän kokosella soittokorokkeella. Helevetti! Soitti vielä ihan päin persettä suoraan täysillä korvaan ja olihan siinä oma työnsä kun piti vielä väistellä sen vapaapainista vaikutteita ottanutta "koreografiia" ja koettaa vielä pysyä laulun ja basson kanssa ns. mukana sen "bee-pop-free-humppa-sovituksissa" koko ajan! Mikään ei ole niin vaarallinen ase kun mikitetty hanuri asiaatuntematoman käsissä! heh heh... Jos ois mitä jois, jois sen pois, ettei ois, mitä jois pois. ...rock rock... |
saBBa 28.10.2004 10:22:45 | |
---|
Roland FR-7 Haitarissa on 22 orkesterisoundia ja seitsemän orkesteribassoa, jotka voidaan miksata perinteiseen harmonikkasointiin. Laite on MIDI:n kautta laajennettava. Omat kaiuttimet ja päätevahvistin. Hinta: 4950 e http://www.rytmi.com/rytmi504/504Roland.html tuolta sivulta lyöty tuollainen... Jos ois mitä jois, jois sen pois, ettei ois, mitä jois pois. ...rock rock... |
Neljä Ruuvia 28.10.2004 10:31:06 | |
---|
http://www.rytmi.com/rytmi504/504Roland.html tuolta sivulta lyöty tuollainen...Ja sisuskalut jos niitä siviilit sais ostaa ni maksais 50e,kuori toiset viiskymppiä. Intialainen kehitystyö ei paljo paskaakaan,Kiinalaiset pikkukätöset ei juuri mitään,tostahan jää vielä vähän nettoakin. Siihen seuraavaan malliin uskaltaa jo vähän ohjelmoida bugejakin niin jengi on taatusti koukussa kun vanha akust.haitari on myyty ja niitten hinnat on nousseet ihan pilviin. Näin kävi kitaravehkeillekkin,perkele! |
mack the knife 28.10.2004 13:19:07 | |
---|
Pojat pojat, sehän maksaa.... :) Ei muuta kuin nyt sitä AKG:tä ostamaan. Tuon sähköhaitarin vai mikä se nyt on hinnalla saa 26,756 uutta semmosta mikkiä. Ei sitä bandoneonsoundia tarvi. Jos joku tulee kysymään keikalla Lakumparsiittan jälkeen, että millä soundilla soitit, niin ihme on. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
samulijp 28.10.2004 13:33:36 | |
---|
Jos joku tulee kysymään keikalla Lakumparsiittan jälkeen, että millä soundilla soitit, niin ihme on. Naama muistiin. Täytyy tulla kysymään. Ennen vai jälkeen paranoid ja ganes kysymyksien? :) .::COB - Children Of Baron::.
My name is Baron, Samuli Baron! |
dizzy 28.10.2004 14:51:40 | |
---|
Rolandon FR-vehkeet vaan kehiin niin toimii, on midit ja wehkeet, pampam Kunpa oliskin pastilli versiona. Kun kiipparin kääntää 90 asteeseen niin soitto menee tosi hankalaksi. Entiiä mistä johtuu, osaamattomuttani kait. Vitun älytön keksintö koko pianohaitari. Piano on piano ja haitari on haitari. |
hiltsi 28.10.2004 15:12:32 (muokattu 28.10.2004 15:14:23) | |
---|
Ite olen ollu ostamassa jotain kurjenkaulaa jo about pari vuotta.. en ole vielä saanut aikaseks perskeles.. Sisällä minun giulietissa on jotkut senheiserin kapselit (pitäs olla kuulemma hyvät.. minänoistamitääntiedä), mutta saundit on minusta huonot tai sitten en osaa säätää. Eilen just testattiin yhtä konkkamikkiä joka teipataan lauantain keikalla hanuriin kiinni.. aika turon näkönen viritys mutta saundit ihan eri luokkaa. Edit: niin ja tuo kierto-ongelma on ollu aikasta suuri itselläkin. Noh, jos joskus sais ostettua kunnollisen kurjenkaulan.. Sisäiset mikit tietysti säilytän niitä tarttee jos pitää bassolla nakitella |