Sandy 08.12.2004 09:25:41 | |
---|
Oltiin tuossa viikonloppua viettämässä työn merkeissä eräässä itäsuomalaisessa tanssiravintolassa, joka on kyllä jo ennestään aika v-mäisessä maineessa. Noh, eipä taaskaan tuo kuva päässyt muuttumaan.. Paras juttu oli kun pieni rumpalipoika oli joutunut kolmen tarjoilijan palautteen kohteeksi.. Yks sanoi, että ohjelmisto ei oikein kelvannut kun oli sitä nuorta porukkaa eilen, toinen sanoi, jotta: "Ei, musiikki oli kyllä hyvää, mutta kun se tuli liian kovaa.." johon yks sitten taas, että:"Ei, ei se kyllä tällä kertaa ollut liian kovalla", kolmas päätti vielä avata suunsa ja kertoi oman mielipiteensä:"Ei mitään tuollaista, mutta jotenkin oudosti se humisi!". Kyllä oli taas mahtava meininki. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
baron 08.12.2004 09:28:24 (muokattu 08.12.2004 09:28:56) | |
---|
Mitäs siinä muuta voi kuin nyökytellä ja kiitellä arvokkaasta palautteesta ja luvata ensi kerralla ottaa kaikkien mielipiteet huomioon. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Sertzo S 08.12.2004 09:51:28 | |
---|
Otinpa jälleen kerran aikoinani ravintolayleisöä huomioon siten, että kuulutin aina alkavan biisiparin, jotta tanssihaluiset tietäisivät mitä lajia on tulossa. Hovimestarin (nainen) palaute oli tyly:" Ei meillä tarvitse kuulutella mitään niin kuin tanssilavoilla on tapana." Vi***ti silloin tuo ämmän kommentti. Yleisö oli kyllä kanssani samoilla linjoilla. |
baron 08.12.2004 10:38:35 | |
---|
Otinpa jälleen kerran aikoinani ravintolayleisöä huomioon siten, että kuulutin aina alkavan biisiparin, jotta tanssihaluiset tietäisivät mitä lajia on tulossa. Hovimestarin (nainen) palaute oli tyly:" Ei meillä tarvitse kuulutella mitään niin kuin tanssilavoilla on tapana." Vi***ti silloin tuo ämmän kommentti. Yleisö oli kyllä kanssani samoilla linjoilla. Musta sä oot kyllä oikeessa ja hovimestari pielessä. Kapakassa jossa on muutakin tekemistä kuin tanssiminen on palvelus yleisölle, että tietää suuntaako seuraavan hakemiseen, baariin vai veskiin. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
pekkajau 08.12.2004 10:59:33 | |
---|
Minen oo koskaan ravintolan henkilökunnan mielipidettä pitänyt minään! Ne on monesti siellä pakosta töissä ja mikään ei ole tarpeeksi hyvää heille. Muistakoo kukaan aikoinaan Mikkelin Kalevassa sitä harppua joka oli aina valittamassa kaikesta? Rantanen oli muistaakseni nimeltään? Pitää pitää vaan tiukasti oma linja eikä kysellä likaa miltään tarjoilijoilta niin hyvin menee! Ylimielisyyteen kuitenkaan syyllistymättä! Jos ei luota omaan "touhuunsa" ja omiin korviinsa niin on parasta sillon pysytellä kotona eikä missään millekään tarjoilijoille soittamassa! Tärkeintä on että yleisöllä on kivaa! There`s no bisnes in showbisnes! |
riff 08.12.2004 11:18:40 | |
---|
eikä kysellä likaa miltään tarjoilijoilta niin hyvin menee! Tässä hommassa on järkevää kun ei kysele yhtään mitään. Oli kyse sitten mistä tahansa asiasta. Esim. ruokailuista, soittoajoista jne. Hyvin usein töissä olevat hovimestarit ym. henkilökunta eivät tiedä mistään mitään. Helpommalla pääsee kun hissukseen hoitaa hommat kyselemättä mitään. Monesti lopputulos on paras mahdollinen. Kiva, kiva, oukki doukki! |
Pula-Aho 08.12.2004 11:23:21 | |
---|
Minen oo koskaan ravintolan henkilökunnan mielipidettä pitänyt minään! Olin aikoinani töissä eräässä kohtuullisen suuressa firmassa ja järjestettiin pikkujoulut tunnetussa Helsinkiläisessä ravintolassa. Siinä missä on pyöreä sali. Olin kasannut bändin soittamaan. Bändissä oli muutama soittajatuttuni ja lisäksi pari kaveria ao. firmasta. Mentiin roudamaan ennen juhlan alkua. Henkilökunta ei tiennyt mitään bändin koostumuksesta. Jossain vaiheessa hovimestari tai muu sellainen katsoi asiakseen tulla huomauttelemaan bändille kaikenlaista. Kaivoin esiin käyntikorttini ja sanoin, että mahdolliset huomautukset voi lähettää siinä olevaan osoiteeseen ja mietin niiden painoarvoa samalla, kun olen hyväksymässä ravintolan lähettämää laskua ja mietin seuraavien juhlien pitopaikkaa. Tyyppi poistui paikalta vähin äänin ja minusta tuntui hyvältä kaikkien Suomen soittajien puolesta. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
riff 08.12.2004 11:34:44 | |
---|
Oltiin itsenäisyyspäivänä eräissä suurissa juhjissa (ei elysee eikä linna) soittamassa. Iltapäivällä puhelin soi ja joku jamppa soittaa paikan päältä ja kysyy milloin tulemme. Pitäis olla viideltä valmista. Minä kommentoin että vähän myöhäistä ilmottaa siitä nyt (klo 16.15 ja 100 km matkaa) ja sopimuksessa lukee takarajana 18.30. Tultiin paikan päälle ja ei mitään ongelmaa. Oltais voitu tulla vaikka tuntiakin myöhemmin ja oltais saatu kamat huomaamattomasti lavalle. Varmaan luulivat, että tanssibändeillä on yhtä suuret systeemit kuin rokkibändeillä ja että aikaa menee tsekkaamiseen tunteja. Hovimestari sanoi kun oltiin lähdössä että on hän monenlaisia bändejä nähnyt mut ei koskaan sitä kun me vaan vilahdettiin paikalle ja ruvettiin sit soittamaan. Sama kun keikka loppu. Alle puolessa tunnissa kamat autossa ja bändi lähdössä. Heippa! Kiva, kiva, oukki doukki! |
WanhaWetäjä 08.12.2004 12:09:14 | |
---|
Hovimestari sanoi kun oltiin lähdössä että on hän monenlaisia bändejä nähnyt mut ei koskaan sitä kun me vaan vilahdettiin paikalle ja ruvettiin sit soittamaan. Sama kun keikka loppu. Alle puolessa tunnissa kamat autossa ja bändi lähdössä. Heippa! Tähän pitäs kaikkien pyrkiä...toi puoli tuntia meilläkin menee,jos kiire on niin nopeemminkin saadan kioskit pystyyn ;-) Tosta palautepuolesta,joskus on tultu sanoon että ei SAA kuuluttaa biisejä,pitää vetää nonstoppina...Mommolan Motellissa ei saanut pitää valoja,otti kuulemma tanssioiden silmiin,onhan näitä vaikka mitä...T:reen Seurahuoneesta nyt puhumattakaan,siellä saa palautteet portsarilta "ei pojat,ei mitään hautajaismusiikkia..."kun soitettiin yleisön toiveesta hidasta valssia,voi juma... |
Irti Humpasta 08.12.2004 12:29:33 | |
---|
Minä olen nykyään aina käyttänyt Henry Theelin kommenttia, kun kuka tahansa tulee jotain kommentoimaan: "En mäkään tule sun työpaikallesi sanomaan, että SORVAA MULLE OVENNUPPI". Keskustelut ovat jääneet aina siihen :) |
kimmoke 08.12.2004 12:37:31 | |
---|
...kun kuka tahansa tulee jotain kommentoimaan: "En mäkään tule sun työpaikallesi sanomaan, että SORVAA MULLE OVENNUPPI". Keskustelut ovat jääneet aina siihen :) Niin, ja vielä kännissä paskat housussa. Me tosiaan sanoon sorvarille että sorvaa saatana hiljempaa ja juo muljua vähemmän tai putkimiehelle joka tulee korjaan pattereita, vittuilet hönössä: "mik sää tarttet noin paljon kaasupulloja ja kupariputkee...viimeks kun kävi korjaaja sillä oli vaan pellavakerä ja kittiä...hyvin mahtu pannuhuoneeseen" :) Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille. |
pekkajau 08.12.2004 13:03:30 | |
---|
Monella tuntemallani ravintolapäälliköksi perununkuorijasta edenneellä henkilöllä on sellainen käsitys että siinä samalla heille on kehittynyt mitä erinomaisin musiikkikorva ja arvostelukyky esiintyjien suhteen! There`s no bisnes in showbisnes! |
half 08.12.2004 15:40:36 | |
---|
Soittajat ovat herkkiä taiteilijoita, sen harvalukuisen eliitin edustajia, joka mahdollistaa kuulumisemme ihmiskuntaan. Piiat ovat piikoja ja meillä on parempi palkkakin. |
KoskPaavo 08.12.2004 17:27:53 | |
---|
Mulla meni kerran fiilis aika alas Haapaveden H-kanteleessa kun päivällä treenasin yksistään Kuutamosonaattia ja sain sen jo menemään läpi suht komeesti niin kuulin kun tarjoilija kuuluvasti sanoi kolleegalleen että ; "alkeellista pimputtelua". Soittaja selviää aina. |
Sertzo S 08.12.2004 17:39:25 | |
---|
Mulla meni kerran fiilis aika alas Haapaveden H-kanteleessa kun päivällä treenasin yksistään Kuutamosonaattia ja sain sen jo menemään läpi suht komeesti niin kuulin kun tarjoilija kuuluvasti sanoi kolleegalleen että ; "alkeellista pimputtelua". Tuollaisiakin ruokasalin apulaisia löytyy. Toivottavasti nyt kukaan ei hiilly, että nyt morkataan jo tarjoilijatkin soittajien toimesta. |
riff 08.12.2004 17:58:45 | |
---|
Minä olen nykyään aina käyttänyt Henry Theelin kommenttia, kun kuka tahansa tulee jotain kommentoimaan: "En mäkään tule sun työpaikallesi sanomaan, että SORVAA MULLE OVENNUPPI". Keskustelut ovat jääneet aina siihen :) ei Tammisen Sarikaan tykännyt yhtään kun mä sanoin sille kerran: "Juonna vähän!" Eikä juontanut. Kiva, kiva, oukki doukki! |
baron 08.12.2004 18:02:16 | |
---|
Mulla meni kerran fiilis aika alas Haapaveden H-kanteleessa kun päivällä treenasin yksistään Kuutamosonaattia ja sain sen jo menemään läpi suht komeesti niin kuulin kun tarjoilija kuuluvasti sanoi kolleegalleen että ; "alkeellista pimputtelua". Presto agitatokin? Siihen tyssäs mun klassinen pianonsoitto. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
pekkajau 08.12.2004 18:27:56 (muokattu 08.12.2004 18:30:07) | |
---|
Tuollaisiakin ruokasalin apulaisia löytyy. Toivottavasti nyt kukaan ei hiilly, että nyt morkataan jo tarjoilijatkin soittajien toimesta. On niitä mukaviakin tarjoilijoita jotka ymmärtää soittajaa! Vai mitä Sertzo-setä? Jo ammattinimikekin jo velvoittaa. Yks vanha soittokähmy tuumas kerran:"Kaikilla se on samanlainen! Ero piilee siinä miten se serveerataan!" There`s no bisnes in showbisnes! |
Sertzo S 08.12.2004 21:25:15 (muokattu 08.12.2004 21:25:52) | |
---|
On niitä mukaviakin tarjoilijoita jotka ymmärtää soittajaa! Vai mitä Sertzo-setä? Jo ammattinimikekin jo velvoittaa. Yks vanha soittokähmy tuumas kerran:"Kaikilla se on samanlainen! Ero piilee siinä miten se serveerataan!" On, on! Kyllä mukavia tarjoilijattaria löytyy; ainakin ennen löytyi. |
baron 08.12.2004 23:13:33 (muokattu 08.12.2004 23:14:33) | |
---|
WW taas voi kommentoida mun suppeaa aluettani (kehä III sisäpuoli) ja vähäistä keikkakokemusta (en ole laskenut, ehkä 300), mutta mun kokemukset ravintolahenkilökunnasta on se, että koemme olevamme samassa veneessä, duunareita, joiden täytyy yrittää palvella v-mäisiä asiakkaita. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |