Aihe: Basso
1 2
mack the knife
25.01.2005 00:23:42
Ei voi kuin ihailla, kun jollakin taittuu hommat. Olen sen verran kieroutunut kiipparinsoittaja, että olen aina kuunnellut basisteja vaikka en itse sillä soittimella niin älyttömästi osaa vetää. Voiko joku sanoa tästä, että onhan noita samanlaisia vaikka kuinka.
http://www.jarleholsen.com/videocli … 0Band%20Live%20-%20Malla%20solo.mpg
Ei se ole niin justhin.
mr.muzak
25.01.2005 00:52:25
Ei voi kuin ihailla, kun jollakin taittuu hommat. Olen sen verran kieroutunut kiipparinsoittaja, että olen aina kuunnellut basisteja vaikka en itse sillä soittimella niin älyttömästi osaa vetää. Voiko joku sanoa tästä, että onhan noita samanlaisia vaikka kuinka.
http://www.jarleholsen.com/videocli … 0Band%20Live%20-%20Malla%20solo.mpg

No jaa...Musta toi släppihomma on vähän out ollu jo kauan..Ja tekniikkasoolot on muutenkin tylsiä, kun taas musiikkia on kiva kuunnella, soolojenkin muodossa.
mack the knife
25.01.2005 01:15:52
No jaa...Musta toi släppihomma on vähän out ollu jo kauan..Ja tekniikkasoolot on muutenkin tylsiä, kun taas musiikkia on kiva kuunnella, soolojenkin muodossa.

On varmaan out. Eipä siinä mitään. Kyllä mä varmaan niitä jaksan kuunnella silti, kaikkihan on joskus out. Mieluummin tämä kuin Ornette Colemanin live. :)
Ei se ole niin justhin.
WanhaWetäjä
25.01.2005 01:22:33

On varmaan out. Eipä siinä mitään. Kyllä mä varmaan niitä jaksan kuunnella silti, kaikkihan on joskus out. Mieluummin tämä kuin Ornette Colemanin live. :)

Kuka mistäkin tykkää...mä en kaipaa noita juttuja,toki jossain vanhemmissa,tyylikkäästi,melodisesti soitetuissa hissimusajutuissa toimii,tai joku Level 42...en mä tota tollasta sirkustelua oikeen jaksais toista kertaa kuunnella,epävireistäkin oli,ja jotenkin...epämusikaalista?
mr.muzak
25.01.2005 02:22:19

Mun eka porijazz konsertti oli just Ornettea, ei sitä silloin 11v:nä oikein ymmärtänyt..
Heikki L.
25.01.2005 03:07:08

Toi klippi oli jotenkin mälsä. Jäbä veti pikkupätkiä mitä oli treenannu ja sitte vaisusti nosti vähän kättä korvalle. Ei niinku kantanu kovin pitkälle. Näppäriä jutskia, mutta tuli vähän semmonen "tilutetaan musakaupassa"-fiilis.

Kattokaa bassopalstalta niitä linkkejä, missä esim. Billy Sheehan ja Victor "hamsteri" Wooten vetää. Ei kysyttävää. On vaan niin suvereenia osaamista.

Ja Ornette toimii, jos bassossa on Charlie Haden :)
Shack!
mack the knife
25.01.2005 08:11:02
Ja Ornette toimii, jos bassossa on Charlie Haden :)

En mä kyllä sitä ymmärrä, vaikka olis kuka bassossa. Se on ihan kuin joku sanois, että Nyt!, ja sitten kaikki soittaa muutaman minuutin mitä sattuu. Ornettella oli Kaivarissa mun mielestä sellainen ilkikurinen ilme, että me soitetaan aivan huuhaata ja te luulette ymmärtävänne.
Ja aiheessa pysytään...
Ei se ole niin justhin.
mack the knife
25.01.2005 08:35:01
Toi klippi oli jotenkin mälsä. Jäbä veti pikkupätkiä mitä oli treenannu ja sitte vaisusti nosti vähän kättä korvalle.

Se käsi korvalle- juttuhan on pikku heitto Mark Kingille. Level 42: n Live at Wembleyllä oli vastaava huudatus eikä siinäkään ehtinyt oikein reippaasti nostaa kättä korvalle. Ja eikös se ole tarkoituskin keikalla vetää sellaista, mitä on treenannu. En mä ainakaan viitsis mennä sinne kokeilemaan jotain ihan pystymettästä.
Ei se ole niin justhin.
pekkajau
25.01.2005 09:34:43
Level 42! Löytyi pari viikkoa sitten CD kirpparilta hintaa 50 centtiä! Helevetin hyvää musiikkia ja hyvää bassotyöskentelyä ja laulua yhtäaikaa basistilta! Olen nähnyt aikoinaan live tallenteen ja mielestäni oli hyvää!
There`s no bisnes in showbisnes!
toivajar16
25.01.2005 10:18:08
Jos jostain saa käsiinsä Larry Grahamin soolopätkiä niin pesee kyllä kaikki. Ei välttämättä nopein, mutta kaunein (rasvaisin)....
viuuuuuuuuuuuuBLAAAAAAAM!!!!Tsekatkaapa jätkän peukun koko.
"Ei se siitä"
clave
25.01.2005 11:36:15

Pekka Pohjola on hyvä, samoin Jeff Berlin ja Abraham Laboriel.
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
pekkajau
25.01.2005 12:18:38
Pekka Pohjola soittaa hienosti Sakari Kuosmasen joskus levyttämässä biisissä "raha&rakkaus"!!!!! No soittaa se muutekin!
There`s no bisnes in showbisnes!
Heikki L.
25.01.2005 12:48:34

Se on ihan kuin joku sanois, että Nyt!, ja sitten kaikki soittaa muutaman minuutin mitä sattuu.

Hoho, kuulostaa ihan siltä, että joku olis päästänyt mut keikalle ;)
Shack!
edge
26.01.2005 13:32:04
En mä kyllä sitä ymmärrä, vaikka olis kuka bassossa. Se on ihan kuin joku sanois, että Nyt!, ja sitten kaikki soittaa muutaman minuutin mitä sattuu. Ornettella oli Kaivarissa mun mielestä sellainen ilkikurinen ilme, että me soitetaan aivan huuhaata ja te luulette ymmärtävänne.
Ja aiheessa pysytään...

Komppaan kyllä täydestä sydämestä... en nähnyt Kaivarin juttua sattuneista syistä....
hyh,hyh...
Tankero
26.01.2005 13:35:30
Pekka Pohjola soittaa hienosti Sakari Kuosmasen joskus levyttämässä biisissä "raha&rakkaus"!!!!! No soittaa se muutekin!

Pohjola muuten kehui taannoisessa Nyt-liitteessä, että parhaat bassolinjat, mitä hän on kuullut, löytyy Stevie Wonderin biisistä I was made to love her. Soittajana Carol Kaye, josta tuli taannoin hyvä dokkari telkkarista.
Sertzo S
26.01.2005 13:39:42
Soittajana Carol Kaye, josta tuli taannoin hyvä dokkari telkkarista.

Mulla on sen yksi basonsoittobook, josta en pääsyt harjoittelussani laiskuuttani kovinkaan pitkälle.
baron
26.01.2005 16:44:26

Mulla on sen yksi basonsoittobook, josta en pääsyt harjoittelussani laiskuuttani kovinkaan pitkälle.

Niin mullakin ja oon läpisoittanut sen kuten monet muutkin ja sitten musta tuli niin hyvä basisti, että mut pistettiin kiippareihin.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Sertzo S
26.01.2005 17:25:49
Niin mullakin ja oon läpisoittanut sen kuten monet muutkin ja sitten musta tuli niin hyvä basisti, että mut pistettiin kiippareihin.

Arvosi nousi asteikossani pilviin!
clave
26.01.2005 17:28:04

Pohjola muuten kehui taannoisessa Nyt-liitteessä, että parhaat bassolinjat, mitä hän on kuullut, löytyy Stevie Wonderin biisistä I was made to love her. Soittajana Carol Kaye, josta tuli taannoin hyvä dokkari telkkarista.

toi oli muuten hyvä dokkari. alan mimmi... tuntui tuo kitararämpytyskin taittuvan
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
uruttaja
26.01.2005 17:30:26
toi oli muuten hyvä dokkari. alan mimmi... tuntui tuo kitararämpytyskin taittuvan

Minäkin ymmärsin katsoa sen, eli Komppia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)