Aihe: Yksi Pulliaisen matkija lisää! 1 | |
---|---|
![]() 25.02.2005 17:43:01 (muokattu 25.02.2005 18:13:33) | |
Joku aika sitten oli tällä palstalla Jopi Sorsaposken aloittama, mutta nyt jo hyytynyt thread Esa Pulliaisen matkijoista: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=81844 Tässä olisi yksi matkija lisää! Tarvitsisin nimittäin apua Pulliaisen soundin matkimisessa YHDESSÄ biisissä. En ole tässä nyt tekemässä omia juttujani, vaan ihan vaan kaveripohjalta jeesaamassa ystävääni hänen biisinsä äänittämisessä kotioloissa. Vast´ikään käyttööni sain Line 6 Pod XT Pron. Muut vaihtoehdot eivät nyt tule kysymykseen. Olen nähnyt joillakin tanssibändien kitaristeilla Podin. Muutama vuosi sitten ainakin Charlies´n Charkes Plogman´illa oli sellainen ja kitarasoundi meni tanssikansaan aivan täydestä. Jotkut pitänevät Podia mukana myös back-up -tarkoituksessa ja/tai roudauksen helppouden vuoksi. Kysymykseni on tämä: Miten voitaisiin Stratocasterilla ja tuolla Pod XT:llä saada aikaan mahdollisimman hyvät Agents-soundit (sekä soolo että komppi), sellaiset kuin esimerkiksi kappaleissa "Kauan" tai ”Olet rakkain”? Pitäisi ilmeisesti lähteä liikkeelle tuosta Vox AC-30 –mallinnoksesta? Miten noita Pod XT:n nauhakaikumallinnoksia, reverbejä yms. tulisi käyttää? Millaisilla Straton mikki/tonevalinnoilla tulisi toimia ? Oletko netistä löytänyt valmiita patcheja, jotka ovat jo melko lähellä sitä, mitä tässä haetaan? Unto | |
![]() 25.02.2005 21:37:32 | |
En vastaa suoraan kysymykseesi, strato mulla on, podia en ole pikatestiä lukuunottamatta käyttänyt. Kerron asioita, joilla itse olen miellyttäviä ääniä hakenut. Mulla ei ole Pulliaisen tatsia ja nyanssitajua, eikä tule, vaikka haluaisin. Nuo kaksi asiaa näen kuitenkin ensisijaisena herran soundin takana. Mun kosketuksella stratoni tonet on hyvinkin pienellä, hetkittäin saatan soundia kirkastaa säädöin. Kirkkauden ja kuulauden oikeissa kohdissa, esim. terssikuljetuksissa olen useimmiten hakenut lyömällä ylöspäin, en alaspäin, niinkuin monet varmaan soittavat. Varoituksena, nimimerkki Kivi sanoo Pulliaisen olevan kovatatsinen soittaja ja en itseäni tuollaisena pidä. Tämä kertonee tämän viestin tarpeellisuudesta ;-). Tosin vahvistimen säädöillä ja laitteillakaan ei pelkästään osu napakymppiin. | |
![]() 26.02.2005 15:30:14 | |
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- | |
![]() 26.02.2005 15:46:17 (muokattu 26.02.2005 15:58:59) | |
En vastaa suoraan kysymykseesi, strato mulla on, podia en ole pikatestiä lukuunottamatta käyttänyt. Kerron asioita, joilla itse olen miellyttäviä ääniä hakenut. Mulla ei ole Pulliaisen tatsia ja nyanssitajua, eikä tule, vaikka haluaisin. Nuo kaksi asiaa näen kuitenkin ensisijaisena herran soundin takana. Mun kosketuksella stratoni tonet on hyvinkin pienellä, hetkittäin saatan soundia kirkastaa säädöin. Kirkkauden ja kuulauden oikeissa kohdissa, esim. terssikuljetuksissa olen useimmiten hakenut lyömällä ylöspäin, en alaspäin, niinkuin monet varmaan soittavat. Varoituksena, nimimerkki sanoo Pulliaisen olevan kovatatsinen soittaja ja en itseäni tuollaisena pidä. Tämä kertonee tämän viestin tarpeellisuudesta ;-). Tosin vahvistimen säädöillä ja laitteillakaan ei pelkästään osu napakymppiin. Totta turiset tosta kavatatsisuudesta. Se onkin kai se juttu, mikä tekee Pulliaisen soitosta just sen, mitä se on-> kuullostaa kuitenkin "kovalta-pehmeeltä". | |
![]() 26.02.2005 18:06:52 | |
Hienoa Kukko! Olet ilmeisesti paneutunut asiaan samalla antaumuksella kuin Unto: http://sheinonen.com/forum/viewtopic.php?t=500 Untolla oli kyllä tiedossa tuo Rautalanka-foorumin thread, mutta siinä puhutaankin Line6 Pod 2.0:sta. Mutta nyt kysynkin tästä Line 6 Pod XT (Pro):sta. Se on aivan toisella kehitystasolla mm. efektien suhteen kuin tuo Pod 2.0. Tuossa XT:ssä on esimerkiksi mielenkiintoisia nauhakaikumallinnoksia (Space Echo jne.) yms. joita ei ollut tuossa 2.0:ssa. Unto | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)