Aihe: Finlanderseista
1 2 3
Anonymous-jazz
03.02.2005 10:22:21 (muokattu 03.02.2005 10:22:49)

En tiedä mikä siinä on että ennen en tuosta Finlandersista paljommin digannut. Mutta kun niiden 20 vuotis juhlalevyä tuli kuultua niin siinähän on todella iskeviä siirappimaisia sovituksia ja hornistemmat toimii kuin se kuuluisa junan vessa.

On kyllä kiistatta menestyksensä ansainnut koko poppoo. Oon kuullut että niiden keikoilla on aina niin paljon turakaisia humppaamassa että aina ei mahdu kaikki sisään.
Teemujazz
Sertzo S
03.02.2005 10:41:31 (muokattu 03.02.2005 10:42:09)
Aihetta nimeltään Finlanders on paljolti käsitelty jo aiemminkin m-netissä.
Hyvä suosionsa ansainnut tanssipändi mielestäni ja sillä siisti.
Janatuinen
03.02.2005 10:48:12
Kyllähän ne ihan kyötevästi vetää. Toisaalta, jos bändissä on 6 ukkoa tuollaisella soitinarsenaalilla ja jos jokaiselle sovitetaan tarkka oma osuus, niin kyllä sen pitää jo joltain kuulostaakin.

Se, että biisit sovitetaan tarkasti, osoittaa kyllä ammattitaitoa, mutta ehkä silti Finkuilta kaipaisi hiukan, edes hiukan, sellaista pelimannihenkeä. Elikästä niitä sooloja vois vetää joskus improvisoidenkin. Tulis kummasti elävyyttä siihen hommaan. Niin no...Finkuthan on turakaisten bändi nro 1, eli kait ne pitää sit soittaa sillain ku levyllä ;)

Mutta mutta...kyllä niillä homma toimii. Joutuu vielä mallia ottamaan!
Lahjattomat treenaa.
Simplex
03.02.2005 16:38:01

Voi olla pojat kovia vetämään ja hattuakin voin nostaa monesta syystä mutta kyllä ne aikamoista paskaa on suoltanut.... mun mielestä.
I might as well go back over yonder...
half
03.02.2005 17:54:05
Voi olla pojat kovia vetämään ja hattuakin voin nostaa monesta syystä mutta kyllä ne aikamoista paskaa on suoltanut.... mun mielestä.

Paskaa mitä paskaa, mutta sillä on kaupallista potentiaalia.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
baron
03.02.2005 18:18:13

Mä olin tossa syksyllä varta vasten kuuntelemassa niitten humppakeikan ja mä kyllä tykkäsin, joka genre taittui tyylikkäästi, erikoisesti jäi mieleen Hurriganesin "Get On" muusta puhumattakaan.
Lattareissa clavet kohdallaan, tempot ja volyymit OK.
Ei mikään ihme, että turakaiset tykkää.

Jos jonkun mielestä paskaa, niin kertokaa parempi, lähden viivana kuuntelemaan.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Älkää ajatelko vaaleanpunaisia elefantteja, niitä ei ole olemassa!
half
03.02.2005 20:07:58
Mä olin tossa syksyllä varta vasten kuuntelemassa niitten humppakeikan ja mä kyllä tykkäsin, joka genre taittui tyylikkäästi, erikoisesti jäi mieleen Hurriganesin "Get On" muusta puhumattakaan.

En tarkoita heidän esitystään livenä tietenkään, vaan omia biisejään.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Tankoprinssi
03.02.2005 22:02:27

Ja onhan siellä myös se the joulukalenterin "Näsä", siis tää ex-hullu.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
baron
03.02.2005 22:18:44

En tarkoita heidän esitystään livenä tietenkään, vaan omia biisejään.

OK, nyt natsaa, en ole ostanut enkä omista heidän äänitteitään, en ole kaivannut.

Paitsi, siinä vaiheessa kun sovitin "Bella Maria de mi alma" kappaletta bändilleni, kävin muutaman kerran kantapubini jukeboxista kuuntelemassa finkkuversion, kun se jotenkin natsas mun bändilleni paremmin kuin Banderas-versio.

Mutta: Jos me tällä palstalla olemme humppamuusikoita (????), niin mikä meidän perusteemme kehua/haukkua kolleegoitamme on, jollei keikkaesiintyminen??
Children of Baron: Magic in Keyboards. Älkää ajatelko vaaleanpunaisia elefantteja, niitä ei ole olemassa!
Riksteri
03.02.2005 22:52:07

Mielestäni yhden keikan perusteella ei voi mitään orkesteria arvostella, eikä yleisöäkään. Benny Anderssons orkester on mielestäni paljon parempi, mutta onhan Ruotsissa varmaan muutenkin pidemmät perinteet tanssimusiikin saralla kuin Suomessa? Euroviisuissakin ruotsalaiset pärjäävät paremmin ja tuottavat maailmanluokan tähtiä.
Mama always said life was like a box of chocolates, never know what you're gonna get.
DJKaaos
03.02.2005 22:57:15
Suosionsa ansainneet.
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
baron
03.02.2005 23:01:18

Mielestäni yhden keikan perusteella ei voi mitään orkesteria arvostella, eikä yleisöäkään. Benny Anderssons orkester on mielestäni paljon parempi, mutta onhan Ruotsissa varmaan muutenkin pidemmät perinteet tanssimusiikin saralla kuin Suomessa? Euroviisuissakin ruotsalaiset pärjäävät paremmin ja tuottavat maailmanluokan tähtiä.

Mua sen verran inhottaa tansseissa käyminen (kuten kunnon tanssimuusikolle kuuluukin), että en varmana mee kahta kertaa samaa bändiä kuuntelemaan.

Siellä on kaikenlaisia kevytkenkäisiä naisia, jotka yrittää häiritä mun vakavamielistä opintomatkaa.
Jos mä yritän sanoa, että mä oon muusikko, joka vain haluaa kuunnella tämän bändin hienoja kvintttikiertosovituksia, niin nehän vain innostuu.
Rantsu
04.02.2005 08:06:37
Benny Anderssons orkester on mielestäni paljon parempi, mutta onhan Ruotsissa varmaan muutenkin pidemmät perinteet tanssimusiikin saralla kuin Suomessa?

Oletko oikeasti kuullut livenä? Vetivätkö tavallisen tanssikeikan?
"Ehke parempi mine kotona."
Sertzo S
04.02.2005 10:06:21
Suosionsa ansainneet.

Yes!
Sertzo S
04.02.2005 10:08:30 (muokattu 04.02.2005 10:13:19)

Siellä on kaikenlaisia kevytkenkäisiä naisia, jotka yrittää häiritä mun vakavamielistä opintomatkaa.
Jos mä yritän sanoa, että mä oon muusikko, joka vain haluaa kuunnella tämän bändin hienoja kvintttikiertosovituksia, niin nehän vain innostuu.

Baron, moni on kateellinen viehätysvoimallesi vastakkaiseen sukupuoleen nähden. ;)
Ukko
04.02.2005 17:54:04

Sano että olet huolto-poliisista ;)
Sertzo S
05.02.2005 09:51:32

Ovat huomanneet nuo rajan takaa tulleet "yrittäjät", että siinäpä fiksu ja varakas mies, joten kimppuun vaan. ;)
Riksteri
05.02.2005 10:43:29
Oletko oikeasti kuullut livenä? Vetivätkö tavallisen tanssikeikan?

Ikävä kyllä en ole vielä livenä kuullut. Levyltä kuulee kyllä hyvin osaamisen, tehty putkeen melkein live -malliin. Hyvän suosion orkesteri on heti saanut ja on maailmallakin noteerattu.

http://www.monomusic.se/baorec.html
Mama always said life was like a box of chocolates, never know what you're gonna get.
baron
05.02.2005 10:57:35

Ikävä kyllä en ole vielä livenä kuullut. Levyltä kuulee kyllä hyvin osaamisen, tehty putkeen melkein live -malliin. Hyvän suosion orkesteri on heti saanut ja on maailmallakin noteerattu.

http://www.monomusic.se/baorec.html

Mä en kyllä lähtisi vertaamaan bändejä siten, että toiselta äänite ja toiselta livetanssikeikka.
Rantsu
05.02.2005 11:49:38
Levyltä kuulee kyllä hyvin osaamisen, tehty putkeen melkein live -malliin.

Joo, mulla on ne molemmat levyhyllyssä - niin kuin oikeastaan käytännöllisesti katsoen koko Bennyn tuotanto... :)
"Ehke parempi mine kotona."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)