![]() 20.01.2005 22:32:39 | |
---|---|
Ihan omat häät ja nyt kysynkin kun ei oo liksat tiedossa, onko 700 € pahasti yhtyeestä jonka soundi on kohdallaan (kuultu). | |
![]() 20.01.2005 22:39:29 (muokattu 20.01.2005 22:40:08) | |
Kyllä se ihan ok on jos olet bändiä kuullut ja olet tyytyväinen Pääosalla hintahaarukka on 500 - 600 euroa. Voi jonkun toki halvemmallakin saada mutta tasosta ei ole tietoa. Bändeille tiedoksi: Suomi24 hääkeskustelupalstalla sulhanen Mikkelistä etsii "kuumeisesti" bändiä häihinsä. Pyytää lähettämään infoa osoitteeseen: lallimo@hotmail.com Meille Mikkeli on liian kaukana. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras | |
![]() 21.01.2005 00:42:26 | |
Kyllä se ihan ok on jos olet bändiä kuullut ja olet tyytyväinen Pääosalla hintahaarukka on 500 - 600 euroa. Voi jonkun toki halvemmallakin saada mutta tasosta ei ole tietoa. Bändeille tiedoksi: Suomi24 hääkeskustelupalstalla sulhanen Mikkelistä etsii "kuumeisesti" bändiä häihinsä. Pyytää lähettämään infoa osoitteeseen: lallimo@hotmail.com Meille Mikkeli on liian kaukana. Eiks se oo Kehä III toisella puolella. Jollei löydä, voisi vaihtaa hääpaikkaansa. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 21.01.2005 07:23:25 | |
Ihan omat häät ja nyt kysynkin kun ei oo liksat tiedossa, onko 700 € pahasti yhtyeestä jonka soundi on kohdallaan (kuultu). Saman verran mekin bändistä maksetaan ja häät parin viikon päästä Ylihärmässä ;) off-topic: Eihän kellään ole kokemuksia Tanssiorkesteri Luxuksesta? Joku vuoden tangoyhtye tai jotain ja soittajat Kauhavalta(?) kotoisin... Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. | |
![]() 21.01.2005 08:04:07 | |
Ihan omat häät ja nyt kysynkin kun ei oo liksat tiedossa, onko 700 € pahasti yhtyeestä jonka soundi on kohdallaan (kuultu). Minkä kokoinen ryhmä ? Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. | |
![]() 21.01.2005 09:05:21 | |
Heitänpä tähän taas seuraavaa: Tuli jälleen soitto, että lähtisitkö basistiksi keikalle ja toimisit samalla toisena laulusolistina tuurauskeikalla, jotta tulisi vaihtelua ohjelmistoon. Kyselin hintapolitiikkaa ja vastaus oli, että semmoista 80€ luokkaahan se meillä per mies on ollut. Päätin kieltäytyä, ammattiylpeyttä kun löytyy. | |
![]() 21.01.2005 09:47:24 | |
Heitänpä tähän taas seuraavaa: Tuli jälleen soitto, että lähtisitkö basistiksi keikalle ja toimisit samalla toisena laulusolistina tuurauskeikalla, jotta tulisi vaihtelua ohjelmistoon. Kyselin hintapolitiikkaa ja vastaus oli, että semmoista 80€ luokkaahan se meillä per mies on ollut. Päätin kieltäytyä, ammattiylpeyttä kun löytyy. Oikein! loud´n proud | |
![]() 21.01.2005 09:59:57 (muokattu 21.01.2005 10:00:14) | |
Ihan omat häät ja nyt kysynkin kun ei oo liksat tiedossa, onko 700 € pahasti yhtyeestä jonka soundi on kohdallaan (kuultu). Tuo on kesäaikana mielestäni aika edullinen hinta hyvästä porukasta. "Talvikaudella" voi saada hiukan edullisemminkin hyvätasoisen kvartetin, mutta ns.ammattitasoa tuskin. Noissa edullisemmissa bändeissä on kokemukseni mukaan aina joku heikompi lenkki tai osa-alue esim. viinaongelma, kehno laulaja hyvässä bändissä, hyvä laulaja heikossa bändissä tai yks'totinen ohjelmisto. Jos tämän sietää, voi viidelläkin huntilla saada bändin. Oma taksamme on tällä hetkellä 4-5 -henkisestä porukasta tuota 700e luokkaa, koska keikkaa tulee sillä hinnalla ihan samalla lailla kuin männävuosien 600-650e hintaan. Haemme siis sitä maagista rajaa ;-). Kuinka moni lähtis omaan leipätyöhönsä lauantaina klo 14-02 ajaksi 100 eurolla + ruokapalkalla??? Kannattaa miettiä sitä. Yks asiakas laittoi viime kesänä keikkapalkkioomme itse etukäteen 50e lisää ja sanoi, että tuo on etukäteen teille mahdollisista ylimääräisistä toivomuksista. Niitä tuli tasan yksi. Bändi on enemmänkin sitä puolta ammatinharjoittajista, joille maksetaan lisää eikä tingata. Miksi??? Jaa-a, niin vain on! Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 21.01.2005 10:09:09 | |
Mä oon kuudelle äijälle pyydellyt 700. Tässä on vähän se pointti, että privaattitilaaja ei näe mitään lisäarvoa sille, että meitä on enemmän kuin 4-5, päinvastoin joskus kauhistelevat sitä, että tarvitaan enemmän tilaa ja joutuu useammalle tarjoamaan safkat ja juomat. Mä nyt tykkään kuitenkin tästä jengistä ja siksi joudumme tyytymään vähän pienempään per nenä hintaan. Meidän hintaan ei käsittääkseni keikkadiilit ole kaatuneet. Uskoisin, että saman saisin vaikka pistäisin pari jätkää kävelemään ja uskon, että nostamalla uloshinnoittelisimme itsemme. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 21.01.2005 11:34:30 | |
Meillä viishenkinen ottaa sen 700-800. Joskus, kun on jonkun tuttu, saattaa kyseinen jäsen vetää ilmaiseksi, jollin hinta putoo sillä 100-150:llä. Pannaan nyt tähän samaan, kun aihetta sivuaa, ihan hirvee tilanne: Kerran vedettiin häissä ja normaali kolme settiä oli sovittuna. Silloin ei oikein liikaa biisejäkään ollut. Häiden aikataulu oli veikeä; koko juhlien "kaari" oli ihan kuten missä tahansa häissä, mutta vaan paria tuntia etuajassa. Kirkko joskus 12-13, juhlat alkoi n. 14, soitto siinä kuuden maissa. Ihmiset humaltui ihan normaalisti, suhteessa tähän "kaareen", eli olivat jo varsin varhain tuiterissa. Meillä rupes siinä klo 22 aikaan olemaan soitot soitettu. Ajatus kotiin lähdöstä ei tuntunut, olosuhteisiin nähden, oudolta, koska juhlat olivat kokonaisuutena siinä vaiheessa, kuin keikan jälkeen yleensä. Sitten tuli bäkkärille bestman hienotunteisesti kysymään, että jos laitetaan vaikka satanen päälle, niin vetäisittekö vielä yhden setin. No pikaisen palaverin jälkeen tietysti sanottiin, että ilman muuta; kiirettä ei ole ja jos lisäkorvaus on OK, niin ei kun vedetään. No mieliala kääntyi pikaiseen laskuun, kun tilanne eteni seuraavasti: Bestman marssi mikin ääreen ja kuulutti rehvakkaasti:"Hei! Bändi haluu satasen lisää, ni ne suostuu soittaan viellä yhden setin. Kolehti pystyyn nyt!" Sitten varsinainen maksaja nousi pystyyn ja seteliä korkealla kuljettaen saapui suorittamaan maksun. No voitte kuvitella, että fiilis ei ollut kovin hyvä mennä sitä settiä vetämään. Ensin tilanne oli ollut hyväntuulinen yhteisymmärrys ja lisäkorvaus tarjottu, eikä vaadittu. Sitten se kääntyis showksi, jossa bändi piirtyi jonkinlaisen riistäjän ja kiskurin hahmoon. | |
![]() 21.01.2005 11:39:41 | |
Saman verran mekin bändistä maksetaan ja häät parin viikon päästä Ylihärmässä ;) off-topic: Eihän kellään ole kokemuksia Tanssiorkesteri Luxuksesta? Joku vuoden tangoyhtye tai jotain ja soittajat Kauhavalta(?) kotoisin... Luxus oli vkl Lapualla, ei pöllömpi pumppu Turan mielestä.. | |
![]() 21.01.2005 11:51:57 (muokattu 21.01.2005 16:51:45) | |
Oikein! ...mutta joku nekin eurot (80€) varmasti bassoineen hakee. Pointti on vain siinä, että olisin lähtenytkin ravintolamuusikon minimiliksalla, koska muita kuluja ei olisi tullut kohdalleni keikkapaikan ollessa suht lähellä. | |
![]() 21.01.2005 13:05:59 (muokattu 21.01.2005 13:08:12) | |
Linjassa on. Mä hinnoittelen meidän bändiä ns. dynaamisesti. hinta on hieman eri luokkaa heinäkuun eka lauantaina kuin tammikuun eka lauantaina. nk. maaginen raja ei ole vielä tullut vastaan, kun keikkamäärä lisääntyy tasaisesti vuosi vuodelta, vaikkakin olen hivuttanut hieman liksaa kokoajan ylöspäin. Sanon aina asiakkaille, että. Emme varmasti ole halvin bändi, parempiakin maasta löytyy, mutta takaan rahalle saa vastinetta. Sillä saa selvän ja siististi käyttäytyvän bändin juhliin. Kun saan ne vakuuttuneeksi tuosta asiasta, olen saanut myytyä keikkoja tyypeille, joilla on ollut pienempikin budjetti bändin haussa. Tietysti siinä pitää vähän myös huolehtia, että tulee jonkinlaista vastinetta sanoille. Huvittavaa oli eilen, kun eräästä ohjelmatoimista soittaa kaveri, että heinäkuun viimenen viikonloppu olis keikka abt 200km päässä. Lähettekö, siitä sais 500 eur... No ei lähdetty, kun oli myyty jo viime kesänä kiinni. Tiedätkö ketään. Sanoin, että en tiedä yhtään 500 eur bändiä. Niin se vaan joku senkin keikan varmaan ottaa. | |
![]() 21.01.2005 17:51:14 | |
piirtyi jonkinlaisen riistäjän ja kiskurin hahmoon. kestitte sen tunteen kuitenkin? "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" | |
![]() 24.01.2005 11:10:32 | |
kestitte sen tunteen kuitenkin? Pakkohan se oli kestää. Ja jollain tökeröllä läpällä se jää siinä murrettiin. Onneksi myös meno oli sen verran kova siellä yleensäkin, että tapaus kyllä hukkui biletyksen huumaan parin biisin aikana ja itselläkin taas tunnelma kohosi. | |
![]() 08.02.2005 17:47:31 | |
Pakko jatkaa tuota off-topiccia vielä yhden viestin verran ;) Meirän häät oli tuossa männä viikonloppuna ja Luxus hoiti homman kotiin todella mallikkaasti ;) Todella osaavia muusikoita ja settilistat laitasta laitaan, jokaiselle jotakin... eli jos Luxuksen sällejä (tai tuttuja) on täällä, niin kiitoksia vielä kerran ;) Varauksetta voin suositella muillekin häitä tms. järjestäville ;) Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. | |
![]() 09.02.2005 01:06:12 | |
Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos haluaa häistään onnistuneet niin ottaa asiansa osaavan orkesterin vähän kalliimmalla kuin halvemman "mies-vaimo-ja hanuri-trio". Meillä on tapana ottaa keskimäärin noin tonni/soittaja (siis mummovaluuttaa) eli 150-200,-€ per lärvi. Kvartetilla se tekee jo äkkiä laskettuna 1000,-€. MUTTA olen myös sitä mieltä ettei em. trioille pitäis maksaa mitään eikä edes pyytää keikalle, koska syövät sillä ns. ammatikseen sitä tekevien leipää sillä että tulevat pizza- ja kaljapalkalla keikalle. No nyt alkaa lipsumaan mutta prkl... Kerran (tai useampiakin) olen yrittänyt myydä keikkaa: Vastaus: "minä saada bandi soitta koko illan viisi miesta, 250,-€ ja pizzat. Miksi sina pyyda noin paljo?"... Sorry pieni keikkaväsymys painaa ja silleen. Toivottavasti löytyy hyvä bändi. Musiikilla on tarkoitus viihdyttää - ei parantaa maailmaa? | |
![]() 09.02.2005 11:49:34 | |
Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos haluaa häistään onnistuneet niin ottaa asiansa osaavan orkesterin vähän kalliimmalla kuin halvemman "mies-vaimo-ja hanuri-trio". Meillä on tapana ottaa keskimäärin noin tonni/soittaja (siis mummovaluuttaa) eli 150-200,-€ per lärvi. Kvartetilla se tekee jo äkkiä laskettuna 1000,-€. MUTTA olen myös sitä mieltä ettei em. trioille pitäis maksaa mitään eikä edes pyytää keikalle, koska syövät sillä ns. ammatikseen sitä tekevien leipää sillä että tulevat pizza- ja kaljapalkalla keikalle. No nyt alkaa lipsumaan mutta prkl... Kerran (tai useampiakin) olen yrittänyt myydä keikkaa: Vastaus: "minä saada bandi soitta koko illan viisi miesta, 250,-€ ja pizzat. Miksi sina pyyda noin paljo?"... Sorry pieni keikkaväsymys painaa ja silleen. Toivottavasti löytyy hyvä bändi. Komppia tulee ja pojo.!!!:) Varsinkin tuo: Miksi shina pyyda noi paljo, on viesti keskustelusta, jota ei kannata sen pitsaturakaisen kanssa edes jatkaa. Ei mekään saada siltä pitsa-esalta liekitettyjä etanoita, vaan pelkkää kusenpolttamaa pitsaa, jota osaa tehdä kuka tahansa. Jos me alennutaan samalle tasolle, niin turhaan silloin etsitään syytä mataliin liksoihin muualta kuin peilistä. | |
![]() 11.02.2005 12:06:15 | |
Mä oon kuudelle äijälle pyydellyt 700. Mä nyt tykkään kuitenkin tästä jengistä ja siksi joudumme tyytymään vähän pienempään per nenä hintaan. Yksi parhaimpia perusteluita. | |
![]() 11.02.2005 22:23:46 | |
Se on siinä! Kaikki kirkosta pontikkaan, siis mitä häissä tarvitaan: www.viihdeoka.tk Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)