Aihe: Metsämökin tonttu
1 2 3 4
baron
28.06.2004 16:36:55

Ensi lauantain hääkeikalle tilattiin toivekappaleena "Metsämökin tonttu" (ei tosin häävalssiksi) ja erehdyin lupaamaan, kun luulin sen löytyvän toivelauluista.

Lappusoittajana ehkä poikkeuksellisesti saattaisin selvitä ilman lappuja ja sointukiertokin ehkä löytyisi, mutta sanoista en muista kuin sen värssyn, joka alkoi "Mun mummuni.."

Eli sattuisiko jollain olemaan sanat?

(Tietysti 6-miehen bändisovituskin olisi kiva!)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
työläinen
28.06.2004 17:04:15
"En tiedä näenkö mä unta, vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.. "
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
Jalmus
28.06.2004 18:04:41
Jean S:n levyltä Kesämies löytyy ko. biisi.
baron
28.06.2004 18:24:03

Jean S:n levyltä Kesämies löytyy ko. biisi.

Kiitti, täytyy käydä levykaupassa.

Sen verran mäkin muistan, että joku oli kännissä kuin käki, en vaan muista kuka.
KoskPaavo
28.06.2004 19:09:02
"Olin kännissä kuin käki, sen tontutkin jo näki"
Soittaja selviää aina.
baron
28.06.2004 19:13:04

"Olin kännissä kuin käki, sen tontutkin jo näki"

Kiitti, siis se olin mä itse, ilmankos en muistanut!
jeppeq
28.06.2004 19:49:23
A-duuri

Laitoin mitä muistin, "lähentelee alkuperäistä tekstiä"..

En tiedä näinkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.

Kato kuule kivat sulle pane beibi mulle satku jos et ole täysi natku totta tosiaan. Olin päissäni kuin käki senhän tonttukin jo näki, tuolta metsämökin ikkunasta kurkistaa. Pyörin kassapäiden karkeloissa viihtyä en voi mä noissa lasten juhlissa totta tosiaan.

Mun mummuni muni mun mammani, mun mammani muni mun x 3

Kävin tiibetissä tässä vähän mietiskelemässä tahdoin löytää mä tien uuteen elämään. Panin puserooni sulut pelkät "baiasjussin kulut" ja lähdin niillä hampuriin rälläämään. Kun heitin leipää helttaan jouduin ruotsalaisten telttaan ja kaikki taas piirissä pyöritään.

Soolo

Mun mummuni mun..
modulaatio
mun munnuni muni..
modulaatio
mun muumuni muni..
modulaatio...
Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa...
Basso-Aslak
28.06.2004 20:39:23

Vai olisiko se ollut jotenkin että:"..tuli puserooni suru, fyrkat huijas yksi guru, se lähti niillä Hampuriin rälläämään.."

Onhan tuosta aikaa kun Raittiset silloin..
ihan kohta alan treenaamaan.. vilkasen vaan ihan äkkiä mnettiin...
Rantsu
28.06.2004 20:45:09 (muokattu 28.06.2004 20:46:33)
Panin puserooni sulut pelkät "baiasjussin kulut" ja lähdin niillä hampuriin rälläämään.

"Tuli puserooni suru, fyrkat huijas yksi guru - se lähti niillä Hampuriin rälläämään."

Noin kai se oikeasti menee... :)

EDIT: Ehtikin Aslak ensin! :)
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
baron
28.06.2004 21:13:34

Kiitti kaikille. Vuosi on 1974 eli kyllä teillä on muisti tallessa. Tällä perusteella teen jo hääkeikalle riittävän version.

(Mä itse oon kerran karaokessa laulanut sen, mutta sen verran dementti, että kaikki ei tarttunut mieleen.)
Basso-Aslak
29.06.2004 00:13:04

Elä Paroni huoli, mullakin joskus iskee se emmental...
ihan kohta alan treenaamaan.. vilkasen vaan ihan äkkiä mnettiin...
isojussi
29.06.2004 11:03:52
Elä Paroni huoli, mullakin joskus iskee se emmental...

Se on se meidän keski-iän saavuttaneiden tai sitä lähestyvien soittajien juustoinen taudinkuva:

Emmental yläpäässä ja raejuustot alapäässä.....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
mack the knife
29.06.2004 11:49:57
Laitan tämän nyt tähän, kun tässä kysytään biisiin lappua tai apua. Olis muuten hyvä, kun olis vakio-osasto, mikä on tätä varten. Siis: olisiko kellään antaa vihjettä muutamasta hyvästä cha-cha -biisistä? Nämä ei kelpaa: Rebecca, Sway, Kenties, Kaksi ruusua. Eivätkä mitkään vanhoista biiseistä tähän tyyliin väännetyt. Eikä instrumentaalit, me ei olla kesken illan ilman laulua menty, on jonkinlainen periaate. Oliskohan näillä rajoituksilla jotain ehdotuksia? Olisin kyllä kiitollinen, tosi kova homma ruveta latin fake bookeista suunnittelemaan. Jollakinhan voi olla testattuja ja hyviksi havaittuja. Odottelen...
Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio)
jeppeq
29.06.2004 11:55:37
Ota se finlandersien marleena, se uppoo ainakin tuohon friikkiporukkaan, on kuulemma maailman paras satsa..
Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa...
mack the knife
29.06.2004 12:33:36
No niin, se unohtui vielä tuosta kiellettyjen listasta. On sitä soitettu, tuntuuhan se olevan maailman paras. Mutta jos olis aurinkokunnan parhaita tarjolla.
baron
29.06.2004 12:43:31

No niin, se unohtui vielä tuosta kiellettyjen listasta. On sitä soitettu, tuntuuhan se olevan maailman paras. Mutta jos olis aurinkokunnan parhaita tarjolla.

"Sweet And Gentle".

Mun mielestä maailman paras cha cha.
Sillä on oikea espanjankielinen nimikin, mutta kun olen mökillä sivistyksen ulottumattomissa enkä muista sitä ulkoa.
mack the knife
29.06.2004 12:52:37
Jees, laitetaan muistiin. Kyllä se varmaan jostain löytyy, voi olla noissa latin bookeissakin. Oliko se ihan sanoilla varustettu? Lisää ehdotuksia, jos vain muistuu mieleen.
baron
29.06.2004 12:55:57 (muokattu 29.06.2004 13:30:32)

Jees, laitetaan muistiin. Kyllä se varmaan jostain löytyy, voi olla noissa latin bookeissakin. Oliko se ihan sanoilla varustettu? Lisää ehdotuksia, jos vain muistuu mieleen.

Alan Dale nimisen jätkän koveri on suositttu ja englantilaiset sanat löydät netistä monelta sivulta

Edit: Muistelen, että espanjankielinen nimi on jotain "Melo di Adele" tai sinnepäin.
pekkajau
29.06.2004 14:52:19
Ota se finlandersien marleena, se uppoo ainakin tuohon friikkiporukkaan, on kuulemma maailman paras satsa..

Jos palaa ketjussa Kentti niin tulee melkein musta impotentti!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Tankoprinssi
29.06.2004 15:44:44 (muokattu 29.06.2004 15:45:56)

Vai olisiko se ollut jotenkin että:"..tuli puserooni suru, fyrkat huijas yksi guru, se lähti niillä Hampuriin rälläämään.."

Onhan tuosta aikaa kun Raittiset silloin..

Joo näinhän se menee mutta kyllä parooni jo oli apua saanutkin. Biisi on kuulunut meidän ohjelmistoon jo 10 vuotta. Tosin nykyisin vedetään sikermää, eli säkeistöt lähes samalla sävelellä olevista biiseistä (Einarin polkupyörä, Tarzanin kalsarit, Saaran jawa, jumankauta juu nääs päivää, kuka mitä häh jne..) ja chorus sitten "mun mummuni muni mun mammani".....
siis rokkia G:stä ja kansa tykkää, niinkuin hullu perunavoista.
Kandeeko enään olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)