Aihe: Sokea laulaja Kari Purhonen
1
Karvanaama-Zakk
26.03.2005 18:17:52

Sattuisiko joku tietämään kyseistä laulajasta mitään?Oli joskus 60-luvulla pinnalla ja vissiin yhden hitin ihme.
Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!!
Neljä Ruuvia
26.03.2005 18:26:58
Sattuisiko joku tietämään kyseistä laulajasta mitään?Oli joskus 60-luvulla pinnalla ja vissiin yhden hitin ihme.

Joo, sen rahat takas jos näkee jutunhan tietää kaikki.
Karvanaama-Zakk
26.03.2005 18:33:56

Joo mutta jotain biiseistä..esim mikä oli sen hitti?
Sertzo S
26.03.2005 18:47:54
Suojasen Tapin löytö ja markkinoima sokea laulaja Kari Purhonen Pohjanamaalta 60-luvulla.
Yritin googlettaa, mutta Purhosen levytyksiä en löytänyt.
Karvanaama-Zakk
26.03.2005 18:48:48

just löysin ne biisien nimet mutta se "hitti" ei oo vielä selvinny
Sertzo S
26.03.2005 18:52:36
just löysin ne biisien nimet mutta se "hitti" ei oo vielä selvinny

Mistä löysit?
R.Syke
27.03.2005 10:17:24
Oli myös boksaaja Pertti Purhonen, joka paitsi haastoi riitaa myös lauloi, julkisestikin, ihan totta :O

Jossei haastanut, rahat takaisin.
KoskPaavo
27.03.2005 12:26:25
Joo, Pertti Purhosella oli biisi nimeltään "On autuampaa antaa kuin ottaa".
Tuon Kari Purhosenkin biisi pyörii kielen päällä-...
Aihosen Pena vois muistaa , oli Kari Purhosen bändissä 1960-luvun lopulla.
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
Neljä Ruuvia
27.03.2005 16:00:32

Aihosen Pena? Semmonen kitaristi/basisti T:reelta.
Miten musta tuntuu että mä oon ollu Hämeensillassa sen kanssa keikalla noin 15 v. sitte. En mä muista niitten äijien nimiä millään.
Ellei sitte KoskPaavo oo just yks niistä. Mä olin kai just tullu intistä...
KoskPaavo
27.03.2005 19:28:43
Pena tais silloin soitella siinä Melody Boxissa, en oo varma, itse en tuossa ollut.
Riksteri
27.03.2005 21:54:16
Googlella ei tietoa muusikko Kari Purhosesta ole helppoa löytää, mutta jossain Impressaari -nimisessä elokuvassa häneen ilmiselvästi viitataan ja tituleerataan "Suomen Ray Charlesiksi" :

http://www.elokuvakontakti.fi/kettukansio/torstai4.htm

IMPRESSAARI / Hannu Puttonen
Crea Video Oy, D, digibeta, 29’

'Impressaari' esittelee managerilegenda Tauno "Tappi" Suojasen luovasta mielikuvituksesta virinneitä 'projekteja' vuosilta 1965-1971. Jokainen niistä herätti aikanaan laajaa huomiota. Kertojana omaan matkimattomaan tapaansa Suojanen itse. Tappi on antanut aihetta kymmenille moderneille kansantaruille tyyliin " se oli silloin kun Rollarit tulivat jeepeillä Yyteriin" tai "kun Virginialainen yritti noista Ellivuoressa hevosen satulaan". Lähestyipä Tappi Beatlesien manageria Brian Epsteiniakin , saaden tältä pari vastausta. Turha arastelu ei kuulunut Suojasen repertoaariin, eikä kielitaidottomuus tuntunut pahemmin rajoittavan. Muita esittelyn saavia tapauksia dokumentissa ovat "Suomen Ray Charles", sokea laulaja Kari Purhonen, Martti Innanen ja hänen alkoholille perso Gunnar-pässinsä sekä tapaus, jolloin oli mennä alkuvoimaiselta entreprenööriltä itseltäänkin: Peyton Placen "Rotnin" alias Ryan O'Nealin vierailu juhannuksena 1970 - jo ennen kuin tähti oli saapunut edes maahan. Tai juuri siksi...
Mama always said life was like a box of chocolates, never know what you're gonna get.
Sertzo S
28.03.2005 07:56:21
Googlella ei tietoa muusikko Kari Purhosesta ole helppoa löytää, mutta jossain Impressaari -nimisessä elokuvassa häneen ilmiselvästi viitataan ja tituleerataan "Suomen Ray Charlesiksi" :

http://www.elokuvakontakti.fi/kettukansio/torstai4.htm

IMPRESSAARI / Hannu Puttonen
Crea Video Oy, D, digibeta, 29’

'Impressaari' esittelee managerilegenda Tauno "Tappi" Suojasen luovasta mielikuvituksesta virinneitä 'projekteja' vuosilta 1965-1971. Jokainen niistä herätti aikanaan laajaa huomiota. Kertojana omaan matkimattomaan tapaansa Suojanen itse. Tappi on antanut aihetta kymmenille moderneille kansantaruille tyyliin " se oli silloin kun Rollarit tulivat jeepeillä Yyteriin" tai "kun Virginialainen yritti noista Ellivuoressa hevosen satulaan". Lähestyipä Tappi Beatlesien manageria Brian Epsteiniakin , saaden tältä pari vastausta. Turha arastelu ei kuulunut Suojasen repertoaariin, eikä kielitaidottomuus tuntunut pahemmin rajoittavan. Muita esittelyn saavia tapauksia dokumentissa ovat "Suomen Ray Charles", sokea laulaja Kari Purhonen, Martti Innanen ja hänen alkoholille perso Gunnar-pässinsä sekä tapaus, jolloin oli mennä alkuvoimaiselta entreprenööriltä itseltäänkin: Peyton Placen "Rotnin" alias Ryan O'Nealin vierailu juhannuksena 1970 - jo ennen kuin tähti oli saapunut edes maahan. Tai juuri siksi...

Tuon ylläolevan googlettamalla löysin itsekin.
Mulla on kirja nimeltää 'Mitä Suomi Soitaa ?' Hittilistat 1954-87, mutta mitään mainintaa Purhosesta siitäkään ei löydy.
Muistan hänet kuitenkin hyvin, olisiko ollut sitten vain yhden hitin laulaja. Keikkaili aikoinaan silloisella kotiseudullanikin ja muistelisin käyneeni jollain keikalla katsomassakin häntä.
Olisikohan ollut kesätanssipaikka Kuusisaari Oulussa.
baron
28.03.2005 08:17:48 (muokattu 28.03.2005 08:38:25)

http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/index.php

Tuolta löytyi kymmenen Kari Purhosen äänitettä, kaikkien nimet oli mulle ventovieraita.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
Riksteri
28.03.2005 08:36:49
http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/index.php

Tuolta löytyi kymmmenen Kari Purhosen äänitettä, kaikkien nimet oli mulle ventovieraita.

Suomalainen kun ei käyttöohjeita lue, niin eipä tullut mieleeni laittaa sukunimeä ennen etunimeä ...
Mama always said life was like a box of chocolates, never know what you're gonna get.
KoskPaavo
28.03.2005 08:44:14

Tuo "Kultainen medaljonki" oli se mitä hain...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)