Aihe: Levytys-Oharit
1
Anonymous-jazz
26.03.2005 01:37:33 (muokattu 26.03.2005 01:49:07)

Kävipä tässä näin että eräs henkilö otti yhteyttä viime syksynä ja sanoi että kiinnostaisko yhteistyö. Minäpä siihen että mikä ettei.. Äijä kertoi että olisi tekemässä elämääkin suurempaa plattaa ja tarvitsisi soittajia kasaan ja kaipaili kosketinsoittajaa. Homma oli ns. selvillä.

Ensimmäiset treenit pidettiin sitten tässä n. 1-2 kk sitten ja näin silloin että millaisesta amatöörimäisestä yhtyeestä oli kyse kun muut yhtyeen muusikot olivat enemmän tai vähemmän harrastelijatasoisia. Kuitenkin levytykseen valmistauduttiin ja asiat etenivät sillä tavalla että levyn koko tuotto menisi hyväntekeväisyyteen eli kukaan ei levytyksestä tulisi saamaan pennin hyrrää kuin vain ne gramex-korvaukset.

Tässä sitten puhuttiin kyseisen yhtyeen liidarin kanssa n. 1 kk sitten että he menevät yhtyeen erään kitaristin kanssa studioon tekemään pari demoa ja se lähetetään eteenpäin levyntuottajalle kuunneltavaksi ja sitten edetään raita kerrallaan.

No aikaa kuluu viikkoja ja ei kuulu yhtään mitään.. Pari päivää sitten luenkin yhtyeen vieraskirjasta että "Levy alkaa olla viimeistä silausta vailla valmis.. viimeisimpiä lauluja äänitetään.. Vielä taustalle muutamat urut ja viulut ja se on siinä". Yes eli taustat soitti yksi ja sama heebo ja tämä äijä on vielä sellaista sorttia joka ei uskalla livenä keikoille tulla ja siksipä minun onkin vielä tähän yhtyeeseen etsittävä joku kitaristi keikkakitaristiksi kun tämä kitaristiheebo ei livenä voi soittaa.

Onko mielestänne levytysprojektissa edetty täysin asianmukaisin ottein kun yhtyeen vetäjä/liidari päättääkin olla kertomatta muille yhtyeen seitsemälle jäsenelle mitenkä edetään ja pöräyttää sitten kohta yllätyksenä että "Se levy onkin jo valmis .. Teitä ei sen tekoon tarvittu".

Hain tältä liidarilta selvitystä asiasta ja hän lähetti sähköpostiviestin missä kertoi mm. seuraavaa "Saan platan käteen ens viikolla.
Sitten mä tiedän, täytyneekö rummut ja urut vetää uusiksi.
Nyt ne on vetänyt herra x.

Annoin herra x:n tehdä ne, kun yksinkertaisesti olen
hieman väsynyt ja "kyllästynty" koko projektiin.
Aikani yritin saada 7 ihmistä yhtä aikaa johonkin.
Ja kun se tuntu niin perkeleen vaikeelta, niin
annoin herra x:lle vapaat kädet. Täytynee myöntää,
että hyvää jälkeä äijä on tehnyt.
Herra x on roudannut paikalle sitten erillaisia
hemmoja, kuten Steel-kitaristin, jne....

Kysymys ei ole, susta vaan muista äijistä.
Mä yksinkertaisesti väsyin.
Joudun laittamaan tän yhtyeen ihan uusiksi.
Siis etsimään siihen uudet soittajat.
En enää jaksa vetää äijiä perässä, kun mulle
tulee olo, että saan olla jatkuvasti polvillani.

Olisin iloinen jos sua kiinnostaa edelleen tämä yhtye ja
ottaa osaa kesäkuun suureen keikkaan.
Aloitan ens viikolla etsimään sinne soittajia.

Eilen äänitettiin tausta lauluja 6 tuntia.
...........................................................................
Eli siis hän on laittamassa tämän yhtyeen uusiksi mutta minä en ole kuulumassa irtisanottujen joukkoon mutta alunperin luvatusta ja puhutusta studiopurkituksesta olen irtisanottu.

Tähän sitten mahtuu vielä lisään tulevaisuudessa levynjulkkarikeikka ja muita ilmaisia keikkoja joten tuskin itse ns. täysverisenä muusikkona jaksan ilmaiseksi heilua kyseisessä orkesterissa kun alunperin menin kyseiseen yhtyeeseen mukaan juuri tämän levynteon takia ja nyt suljettiin ovi suoraan seläntakana siitä kertomatta.
Teemujazz
mr.muzak
26.03.2005 05:29:24
Niin...elämä on tollasta.
M.i.k.key
26.03.2005 08:08:38
Mukava olisi kuulla vähän enemmän faktoja, uuden vai vanhan polven hahmostako on kyse?
Mä lopetan nää hommat!
Ukko
26.03.2005 09:54:32

Tää levyttäjä tyyppi tahtoo että kaikki kiertäis sen oman navan ympärillä. Jollain lailla kusetuksen makua koko
systeemissä. Onko varmaa ettei se itse hyödy taloudellisesti systeemistä ja huomas ettei sen kannata jakaa pesoja muille ? No oli miten oli mutta siitä ei saa kuin vatsanpuruja tälläisten tyyppien kanssa ja niitä ei kannata turhaan ottaa. Kierrä se tyyppi kaukaa.
Notefix
26.03.2005 10:19:35 (muokattu 26.03.2005 13:16:23)

Onko varmaa ettei se itse hyödy taloudellisesti systeemistä ja huomas ettei sen kannata jakaa pesoja muille ?

Mulle tulee aina ekaks kaikesta mieleen taloudelliset seikat, koska niin usein alta paljastuu raha...

Sinänsä ikävä juttu, mutta tollasta sattuu koko ajan musahommissa. Sinänsä ton voi ottaa tilaisuutena saada näkyvyyttä ja jos asennoituu hyvin, voi ehkä tulla parempia nakkeja myöhemmin.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Neljä Ruuvia
26.03.2005 11:42:57 (muokattu 26.03.2005 11:51:50)
Tossa on myöskin se että jos sä oot ilmaissut tuolla tavoin sitoutumisesi projektiin niin on voinut tulla tällä tekijällä mieleen että mihin mä tota tyyppiä tarviin. Ja täähän oli projekti johon sä menit viimeisenä mukaan? Ja kuitenkin oot ottanut tilanteen jo niin haltuun että oot vähän kuin päällysmiehen asemaan päässyt. Vai siihenkö sut nimenomaan pyydettiin,"projektipäälliköksi"?
EDIT! Siis jos muistan oikein hiljattain kerroit liittyneesi johonkin projektiin missä tiedossa oli torviarrausta yms.sovitusta ja tuotantovastuuta. Onko tämä se sama projekti?
Sperde
26.03.2005 12:56:58
Jos hänkin totesi ekoissa treeneissä, että näähän on ihan amatöörejä, ei toimi.
Kun itte vetää, ei tartte hävetä...
M.i.k.key
26.03.2005 14:19:11
Kun itte vetää, ei tartte hävetä...

Jep, kaikki tarttis tehdä itse.
Mä lopetan nää hommat!
Jalmus
28.03.2005 15:43:27
Vai oharit tehtiin? En osoita sormella mitenkään, mutta kysynpä vain, ihan retorisesti että
- olisiko käynyt niin, ettei ammattitaitosi sitten (omasta käsityksestä poiketen) riittänytkään?
- olisiko käynyt niin, ettei naama,olemus tai asenne miellyttänytkään tilaajaa?

Tällaisiakin vaihtoehtoja...
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
Tankoprinssi
28.03.2005 17:06:02

Mä veikkaisin silti sitä kusetusta, koska mainittiin sana HYVÄNTEKEVÄISYYS. Sillä on rahastettu ja kusetettu herkkäuskoisia todella paljon.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Anonymous-jazz
31.03.2005 23:31:12 (muokattu 31.03.2005 23:31:57)

Vai oharit tehtiin? En osoita sormella mitenkään, mutta kysynpä vain, ihan retorisesti että
- olisiko käynyt niin, ettei ammattitaitosi sitten (omasta käsityksestä poiketen) riittänytkään?
- olisiko käynyt niin, ettei naama,olemus tai asenne miellyttänytkään tilaajaa?

Tällaisiakin vaihtoehtoja...

Tilaaja on tää iso lafga (Irti huumeista ry).

Pääartistin kyvyttömyys organisoida 7 kpl yhtyeen jäsentä studioon kävi liian rankaksi ja hän ei kyennyt ensimmäisenkään jäsenen organisoimiseen joten antoi vapaat kädet itse kitaristimaestrolle joka teki kaiken itse ja kukaan projektissa ollut henkilö muu kuin tämä hyväntekeväisyyteen keräävä lafga nappaa kaikki tuotot itselleen levyn tuotosta.
Teemujazz
Fuzzy Boner
31.03.2005 23:32:46
Tilaaja on tää iso lafga (Irti huumeista ry).

Pääartistin kyvyttömyys organisoida 7 kpl yhtyeen jäsentä studioon kävi liian rankaksi ja hän ei kyennyt ensimmäisenkään jäsenen organisoimiseen joten antoi vapaat kädet itse kitaristimaestrolle joka teki kaiken itse ja kukaan projektissa ollut henkilö muu kuin tämä hyväntekeväisyyteen keräävä lafga nappaa kaikki tuotot itselleen levyn tuotosta.

Irti mun huumeista ry.

Äh. Onko rojekti sun osalta jäissä nyt?
Olet kirjoittanut keskusteluun 7655 kirjoitusta
Anonymous-jazz
01.04.2005 16:56:30

Irti mun huumeista ry.

Äh. Onko rojekti sun osalta jäissä nyt?

Bändiin olen sitoutunut vieläkin mutta levytys on Done ja sen hoiti yksi ja sama heebo.
Teemujazz
Notefix
01.04.2005 22:18:18 (muokattu 01.04.2005 22:18:31)

Bändiin olen sitoutunut vieläkin mutta levytys on Done ja sen hoiti yksi ja sama heebo.

Ei muuta kun tsemppiä! Vaikka motivaatio ei ehkä olisi korkealla tollasten kokemusten jälkeen, yritä hoitaa se bändihomma kotiin.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
baron
01.04.2005 22:29:17

Kävipä tässä näin että eräs henkilö otti yhteyttä viime syksynä ja sanoi että kiinnostaisko yhteistyö. Minäpä siihen että mikä ettei.. Äijä kertoi että olisi tekemässä elämääkin suurempaa plattaa ja tarvitsisi soittajia kasaan ja kaipaili kosketinsoittajaa. Homma oli ns. selvillä.

Mulle ei tehtäis noin. Mä erottaisin kaikki ja panisin uuden projektin pystyyn.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
KoskPaavo
01.04.2005 23:28:42
Mulle ei tehtäis noin. Mä erottaisin kaikki ja panisin uuden projektin pystyyn.

Niinpä, kaikilla ei ole kuitenkaan mahiksia sanoa noin, anteeksi vaan.
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)