Aihe: T.Kansa 1 2 | |
---|---|
![]() 17.03.2005 13:15:40 | |
http://www.iltalehti.fi/2005/03/16/2864080_vi.shtml Voisiko joku muusikko selittää ,että mitenkähän on mahdollista ,että on tullut noinkin paljon tappiota, vaikka ainakin viimesyksyisellä konserttikiertueella, yleisöä tuntui olevan hyvin runsaasti monessakin Tapsan konsertissa ( Itsekkin olin Kansan konsertissa Turussa ja sali oli lähes täynnä , kuten myös mm. Jyväskylässä ja Helsingissä, joissa pari tuttuani olivat olleeet.) Mitä mieltä olette siitä, jos tuo pitää paikkansa ,että joku kyseisellä kiertueella soittanut muusikko oli ollut eväämässä sitä Tapsan tappiotakuu hakemusta ? | |
![]() 17.03.2005 13:20:41 | |
http://www.iltalehti.fi/2005/03/16/2864080_vi.shtml Voisiko joku muusikko selittää ,että mitenkähän on mahdollista ,että on tullut noinkin paljon tappiota, vaikka ainakin viimesyksyisellä konserttikiertueella, yleisöä tuntui olevan hyvin runsaasti monessakin Tapsan konsertissa ( Itsekkin olin Kansan konsertissa Turussa ja sali oli lähes täynnä , kuten myös mm. Jyväskylässä ja Helsingissä, joissa pari tuttuani olivat olleeet.) Mitä mieltä olette siitä, jos tuo pitää paikkansa ,että joku kyseisellä kiertueella soittanut muusikko oli ollut eväämässä sitä Tapsan tappiotakuu hakemusta ? On tainnut Tapsalla unohtua kustannuslaskenta-niminen genre? Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Muusikoita syyllistetään aivan turhaan, eivät varmasti ole edes toiseksi suurin menoerä konserttikiertueella. Yrittäjäriskin mukana tulleen tappion Tapsa varmaan pystyy maksamaan. | |
![]() 17.03.2005 13:27:17 | |
Luulisi Tapsankin ymmärtävän ettei tässä maassa konserttikiertueet lyö leiville. Niitä järjestetään nykyisin aivan liikaa ja monet esiintyjät peruvat viime hetkellä konsertteja koska ei ole ennakkoon myyty tarpeeksi lippuja. Esim. Jyväskylän paviljongissa tuntuu olevan vähän väliä jos jonkinlaisia konsertteja. Ei tämän kokoisessa kaupungissa voi millään piisata väkeä tarpeeks jokaiseen. En tiedä, paljonko salien vuokrat työntekijöineen ovat, mutta veikkaisin että aika isot. Onhan se kivaa että on elävän musiikin tarjontaa mutta onko tämän kokoisessa maassa tarpeeksi maksavia asiakkaita? Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee! | |
![]() 17.03.2005 13:43:23 | |
Luulisi Tapsankin ymmärtävän ettei tässä maassa konserttikiertueet lyö leiville. Niitä järjestetään nykyisin aivan liikaa ja monet esiintyjät peruvat viime hetkellä konsertteja koska ei ole ennakkoon myyty tarpeeksi lippuja. Esim. Jyväskylän paviljongissa tuntuu olevan vähän väliä jos jonkinlaisia konsertteja. Ei tämän kokoisessa kaupungissa voi millään piisata väkeä tarpeeks jokaiseen. En tiedä, paljonko salien vuokrat työntekijöineen ovat, mutta veikkaisin että aika isot. Onhan se kivaa että on elävän musiikin tarjontaa mutta onko tämän kokoisessa maassa tarpeeksi maksavia asiakkaita? Komppia. Kulurakenne pitää saada pienemmäksi, jos tämmöisiä konserttisarjoja halutaan järkätä. Tiedän kokemuksesta, että monet solistit pyrkivät maksimaaliseen tuottoon vastaavilla kiertueilla. Kun on kunnon 20-30 paikkakunnan konserttikiertue, niin eipäs tarvitse sen jälkeen tehdä muuta keikkaa kuukausiin, jopa vuosiin. Jos tavoite on 10.000 euroa käteen/keikka, niin ei taida toimia.Taitaa tässäkin tapauksessa malka olla siellä toisessa silmässä? Tapsan taloudellisia tavoitteitahan minä en tiedä, mutta sen tiedän, että muusikko ei Tapsankaan kiertueen jälkeen pidä sapattivapaata. | |
![]() 17.03.2005 14:02:25 | |
sfnet.harrastus.musiikki palstalta napattua: Edustan radio Iistsaidia, joka alkaa pyöriä Helsingissä 29.3. taajuudella 103,1 Nyt etsiskelen ihmisiä/ihmistä, joka diggaa Tapani Kansaa. Olen tekemässä juttua hänestä ja olisi mukava saada ohjelmaan myös fanien näkökulmaa. Jos tunnet olevasi todellinen fanaatikko tms, olet juuri hakemani henkilö! Voit ottaa minuun yhteyttä sähköpostiin lotta.savolainen@hkro.fi Ilmoittauduthan viimeistään 24.3 Miksei myös toista näkökulmaa ;) Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 17.03.2005 14:04:30 | |
sfnet.harrastus.musiikki palstalta napattua: Miksei myös toista näkökulmaa ;) Eipähän tarvi tuonnekaan ottaa yhteyttä... Anna haavojeni olla, Hector! | |
![]() 17.03.2005 14:06:26 (muokattu 17.03.2005 14:07:41) | |
Ihmiset kai viimeinkin ymmärtävät että miksi mennä T.Kansan konsertteihin..olen kyllä fanaatikko mutta en varmaankaan jutun tekijän toivomalla puolella.. hyh,hyh... | |
![]() 17.03.2005 14:25:50 (muokattu 17.03.2005 14:33:12) | |
Luulisi Tapsankin ymmärtävän ettei tässä maassa konserttikiertueet lyö leiville. Niitä järjestetään nykyisin aivan liikaa ja monet esiintyjät peruvat viime hetkellä konsertteja koska ei ole ennakkoon myyty tarpeeksi lippuja. Esim. Jyväskylän paviljongissa tuntuu olevan vähän väliä jos jonkinlaisia konsertteja. Ei tämän kokoisessa kaupungissa voi millään piisata väkeä tarpeeks jokaiseen. En tiedä, paljonko salien vuokrat työntekijöineen ovat, mutta veikkaisin että aika isot. Onhan se kivaa että on elävän musiikin tarjontaa mutta onko tämän kokoisessa maassa tarpeeksi maksavia asiakkaita? Tuo on ihan totta. Kevyenmusiikin artistitkin järjestävät nykyään konsertteja ihan eri tahtiin ,kuin esim. joskus 80- luvulla tai 90-luvun alussa. Tuntuu, että nykyään kaikki vähänkin kynnelle kykenevät järjestävät konsertteja. Esim viimesyksynä oli toistakymmentä artistia (yhtyettä) samanaikaisesti konserttikiertueella. On täysin ymmärrettävää ,että silloin ei voi millään riittää yleisöä riittää salin täydeltä joka konsertiin. Itse olin Kansan Rautavaara- konsertissa Kotkassa. Konsertti oli kieltämättä upea kokemus. Vain muutama vapaa paikka oli salissa. Tapani Kansalla ei taida vaan nuo kustannuslaskelmat olla oikein hanskassa. Hän vaikuttaa tyypiltä, joka ideoi kaikenlaista ja innostuu niistä , mutta ei siinä samalla tajua ajattelella konserttikiertueen aiheuttamia kuluja kovinkaan realistisesti. | |
![]() 17.03.2005 15:04:22 | |
Ihmiset kai viimeinkin ymmärtävät että miksi mennä T.Kansan konsertteihin... En usko. Ainakin 8.3 T. Kansan esiintyessä naistenpäiväkonsertissa Helsingin Paasitornilla oli 800 paikkainen katsoma viimeistä tuolia myöten täynnä. Tapsa lauloi mm. Rautavaaraa ja Lauri Viitaa Ja naikkoset oli haltioissaan, kuten arvata saattaa. Oli siellä yleisön joukossa joitakin miehiäkin. | |
![]() 17.03.2005 15:16:34 (muokattu 17.03.2005 15:17:03) | |
Tuossa Iltalehden jutussa mainitaan myös , että Tapsa esiintyy ensikesänä mm. Helsingissä yleisurheilun MM-kisoissa. Mahtaakohan se laulaa niissä avajaisissa ? | |
![]() 17.03.2005 16:51:56 | |
Luulisi Tapsankin ymmärtävän ettei tässä maassa konserttikiertueet lyö leiville. Niitä järjestetään nykyisin aivan liikaa ja monet esiintyjät peruvat viime hetkellä konsertteja koska ei ole ennakkoon myyty tarpeeksi lippuja. Esim. Jyväskylän paviljongissa tuntuu olevan vähän väliä jos jonkinlaisia konsertteja. Ei tämän kokoisessa kaupungissa voi millään piisata väkeä tarpeeks jokaiseen. En tiedä, paljonko salien vuokrat työntekijöineen ovat, mutta veikkaisin että aika isot. Onhan se kivaa että on elävän musiikin tarjontaa mutta onko tämän kokoisessa maassa tarpeeksi maksavia asiakkaita? Ehkä se on niin, että kun on ns. se "taiteellinen antenni" herkimmillään, niin menee kyky ajatella järkevästi. Ei kaikilla artisteilla varmaan ole myöskään niin hyviä liikemiehen taitoja ,kuin ehkä joillakin toisilla artisteilla. Tapsa on loistava laulaja, hänelle kyllä varmasti järjestyy keikkoja , ettei itse ole tulosvastuussa. ( esim. nythän Kansalla on mm. joku keikkakiertue Pohjois-Suomessa alkamassa). Mutta kannattaa olla sitten ajoissa paikalla ja käyttäytyä fiksusti. Alkaa muuten äkkiä sanakiertämään. | |
![]() 17.03.2005 17:08:27 | |
Ihmiset kai viimeinkin ymmärtävät että miksi mennä T.Kansan konsertteihin..olen kyllä fanaatikko mutta en varmaankaan jutun tekijän toivomalla puolella.. Ei ne ymmärrä. Ei ne ole ennenkään. | |
![]() 17.03.2005 17:31:00 | |
Mutta kannattaa olla sitten ajoissa paikalla ja käyttäytyä fiksusti. Alkaa muuten äkkiä sanakiertämään. Niin Tapsan. On se joskus myöhästyny. Ja sana on kiertäny monesti. Anna haavojeni olla, Hector! | |
![]() 22.03.2005 09:06:49 | |
Eräs tuttuni oli viimesunnuntaina Tapsan konsertissa, joka oli kuulemma ollut huikean hyvä. Yleisö taputti innoissaan Tapsan takaisin lavalle ja Tapsa sanoi, että " Jaahas, mitäs sitten seuraavaksi, kun ei ole enempää nuotteja? " Rumpali Jartsa Karvonen (soitti rumpuja Buntsibumissakin) sanoi jotai. Tapsa sanoi, että: "jaa mitä" ja vei mikrofonin hänelle. Jartsa sanoi ,että : " Ei ole enempää nuotteja, mutta aloitetaan alusta". Siihen Tapsa :" Kuule Jartsa, tämä ei ole Buntsibum" Encore biisin aikana Tapsa riisui kravaattinsa ja heitti sen katsomoon. Se jäi jo heti ekassa penkkirivissä istuvalle naisella. Joka oli siitä silminnähde pollea. Kun Tapsa konsertin jälkeen jakoi nimmareita, niin tämä nainen pyysi häneltä siihen kravattiin nimikirjoitusta. Tapsa sanoi: " Jos mä kuitenkin saan sen takaisin. Mulla on niin vähän punaisia kravatteja". | |
![]() 22.03.2005 11:45:02 | |
No on se Tapsa kyllä sitte hyvä! "Tärkeintä ei ole hyvä keikka, vaan nopea poistuminen!" | |
![]() 22.03.2005 12:39:51 | |
No on se Tapsa kyllä sitte hyvä! Paras. Ylittämätön taidelaulaja-hurmuri ja stand up-koomikko. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. | |
![]() 22.03.2005 12:59:22 | |
Sinne saliin pääsi kuulemma ihmiset seuraamaan harjoituksiakin. Kun Tapsa ja bändi olivat siinä jonkun aikaa harjoiteleet "Souvaripoikia " yms. niin Tapsa ( joka oli harjoituksissa ulkovaatteet päällä: Takki, lippis, kaulaliina ...) kysyi yleisöltä ,että"Jaahas, jokohan alkais riittämään ? Joku yleisöstä huusi, että "KYLLÄ!", johon Tapsa:" Mitä ? Siis täytyyks mun lähtee jo kotiin ?" Johon yleisö huusi kovaa ,että :"EIII!" | |
![]() 22.03.2005 15:12:18 | |
Pitääkö paikkansa kun tuli telkusta joku suoralähetys jota senaattori Alatalo juonsi, että kun Mikko pyyteli Tapsaa takasin lauteille olis kiree-kansa heittäny: haista sää Mikko vi***tu. Näin kyllä kyseisen pätkän, mutta olisko näin julmasti tokassut? ;) on se hurja... Pojat haukkuu Teivon Ravi Sankariksi...vanha tsingahteleva sitarawirtuoosi? | |
![]() 22.03.2005 22:19:44 | |
Eräs tuttuni oli viimesunnuntaina Tapsan konsertissa, joka oli kuulemma ollut huikean hyvä. Yleisö taputti innoissaan Tapsan takaisin lavalle ja Tapsa sanoi, että " Jaahas, mitäs sitten seuraavaksi, kun ei ole enempää nuotteja? " Rumpali Jartsa Karvonen (soitti rumpuja Buntsibumissakin) sanoi jotai. Tapsa sanoi, että: "jaa mitä" ja vei mikrofonin hänelle. Jartsa sanoi ,että : " Ei ole enempää nuotteja, mutta aloitetaan alusta". Siihen Tapsa :" Kuule Jartsa, tämä ei ole Buntsibum" Encore biisin aikana Tapsa riisui kravaattinsa ja heitti sen katsomoon. Se jäi jo heti ekassa penkkirivissä istuvalle naisella. Joka oli siitä silminnähde pollea. Kun Tapsa konsertin jälkeen jakoi nimmareita, niin tämä nainen pyysi häneltä siihen kravattiin nimikirjoitusta. Tapsa sanoi: " Jos mä kuitenkin saan sen takaisin. Mulla on niin vähän punaisia kravatteja". Et voi olla tosissas? Vai ootko Jenkkamiehen salainen nimimerkki? Ps. Se on muuten BUMTSIBUM (sorry Baron, ehdin tälläkertaa ensin) Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras | |
![]() 24.03.2005 00:41:17 | |
Komppia. Kulurakenne pitää saada pienemmäksi, jos tämmöisiä konserttisarjoja halutaan järkätä. Tiedän kokemuksesta, että monet solistit pyrkivät maksimaaliseen tuottoon vastaavilla kiertueilla. Kun on kunnon 20-30 paikkakunnan konserttikiertue, niin eipäs tarvitse sen jälkeen tehdä muuta keikkaa kuukausiin, jopa vuosiin. Jos tavoite on 10.000 euroa käteen/keikka, niin ei taida toimia.Taitaa tässäkin tapauksessa malka olla siellä toisessa silmässä? Tapsan taloudellisia tavoitteitahan minä en tiedä, mutta sen tiedän, että muusikko ei Tapsankaan kiertueen jälkeen pidä sapattivapaata. Juuri niin, soittajaa kustaan sinne öögaan... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)