echo66 08.03.2005 09:36:51 | |
---|
Mitä mieltä arvon foorumilaiset laulusolistista, joka ei soita samalla mitään? Turha kuluerä vaiko tunnelmaa/meininkiä luova tarpeellinen orkesterin jäsen?? Oikeilla soittimilla tehty musiikki elää ikuisesti!!! |
WanhaWetäjä 08.03.2005 09:48:08 | |
---|
Mitä mieltä arvon foorumilaiset laulusolistista, joka ei soita samalla mitään? Turha kuluerä vaiko tunnelmaa/meininkiä luova tarpeellinen orkesterin jäsen?? Turha kuin mikä..jos puhutaan ihan tanssiBÄNDISTÄ,mieluummin hyvä kvartetti,jossa vähintään pari kundia laulaa,vaan valitettavasti se perusturakainen vaatii sen pystyesan siihen heiluun,voi sitten suu auki tuijotella "kylläpä laulaa komiasti"... Toimii kyllä sitten jos saa saman liksan kuin muut,ja on lauteilla koko illan,mutta tamburiinia EI SAA antaa,eikä muitakaan vaarallisia pelejä,antaa laulaa vaan...kitara kaulaan ja piuha irti on toinen vaihtoehto ;-) Bilebändit on erikseen,niissähän on usein jopa kaksi solistia,mies ja nainen,mutta ne onkin selkeesti bändin jäseniä,eli koko ajan lavalla,ja saa saman liksan ??? |
baron 08.03.2005 10:21:21 (muokattu 08.03.2005 10:22:50) | |
---|
Turha kuin mikä..jos puhutaan ihan tanssiBÄNDISTÄ, Toimii kyllä sitten jos saa saman liksan kuin muut,ja on lauteilla koko illan,mutta tamburiinia EI SAA antaa,eikä muitakaan vaarallisia pelejä,antaa laulaa vaan...kitara kaulaan ja piuha irti on toinen vaihtoehto ;-) Mulla on sellainen ylellisyys kuin soittotaidoton laulusolisti ja allekirjoitan kaiken minkä WW kirjoitti. Toi tamburiini tai muu kolistin on vihoviimeinen, kun sitä hakkaa epätahdissa, sotkee pahasti. Edit: Se hyöty siitä on, että PA:n roudaaminen on sen duuni ja se myös miksaa, valitettavasti ei kovin häävi siinä. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
uruttaja 08.03.2005 10:46:59 | |
---|
Mieluummin joku joka soittaa, eikä pelkästään laula. Pätee nimenomaan tanssibändiin. Pystysolistin pitää olla todella hyvä, että siitä tulisi jotain hyötyä kokonaisuudelle. Hyvin harvoin se pystysolisti on tosissaan hyvä, mutta yleensä sillä on joko auto tai pa:t. Pystyykö kukaan arvon kollegoista nimeämään yhtään niin hyvää pystysolistia, että sillä olisi jotain käytännön merkitystä bändin kysyntään? Coverbändeissä tilanne on sitten eri, solisteja voi olla useampiakin ja meininki yleensä sen mukainen. |
edge 08.03.2005 11:43:53 | |
---|
Kyllä pystyy,esim meillä.. Oleellinen henkilö... hyh,hyh... |
uruttaja 08.03.2005 12:02:48 | |
---|
Kyllä pystyy,esim meillä.. Oleellinen henkilö... Katoppa tuota avvausta. Mun ymmärtääkseni puhutaan pelekästään bändeistä, ei the Artisti + bändi. Eli jos teilläkin olisi vielä sen oikean pystön lisäksi bändiseteillä pystö, niin vieläkö olisit sitä mieltä? |
KoskPaavo 08.03.2005 12:03:18 | |
---|
Komppaan WW:tä ja Baronia tuossa solistin tamburiinikiellossa erittäin voimakkaasti. Muutaman kerran on multakin meinannut käämit palaa tuossa ,vaikka olen eritt. rauh. mies.Joskus olen osallistunut ns. piilotukseenkin. Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
mack the knife 08.03.2005 12:08:47 | |
---|
Komppaan WW:tä ja Baronia tuossa solistin tamburiinikiellossa erittäin voimakkaasti. Muutaman kerran on multakin meinannut käämit palaa tuossa ,vaikka olen eritt. rauh. mies.Joskus olen osallistunut ns. piilotukseenkin. Mä soitin yhden solistin kanssa, jolla toimi sekä tamburiini että rytmimuna hyvin. En puhu paskaa, oltais heti otettu pois, jos ei olis toiminu. Noista saa pirusti väriä biiseihin, jos ne oikeasti toimii. Tiiä tässä...saatana soittanna monneen vuoteen...? (Urho Pölönen) |
baron 08.03.2005 12:11:33 (muokattu 08.03.2005 12:12:37) | |
---|
Mä soitin yhden solistin kanssa, jolla toimi sekä tamburiini että rytmimuna hyvin. En puhu paskaa, oltais heti otettu pois, jos ei olis toiminu. Noista saa pirusti väriä biiseihin, jos ne oikeasti toimii. Me puhutaan näköjään eri asiasta. Sulla oli laulava perkussionisti, varmaan toimii, me puhutaan soittotaidottomasta laulajasta. Ei se "kolisteleminenkaan" niin helppoa ole kuin luulis. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
uruttaja 08.03.2005 12:11:34 | |
---|
Mä soitin yhden solistin kanssa, jolla toimi sekä tamburiini että rytmimuna hyvin. En puhu paskaa, oltais heti otettu pois, jos ei olis toiminu. Noista saa pirusti väriä biiseihin, jos ne oikeasti toimii. Congat yms. rytmisoittimet on kans kohillaan, jos taittuu. Joillakin ne on vaan lähes vetypommiin verrattava uhka, eivätkä tahdo mennä piiloon millään, tästä Kuhilas vois kyllä kertoa enemmän kun on kokemusta semmosen hämmentimen kanssa soittamisesta. |
mack the knife 08.03.2005 12:14:25 | |
---|
Me puhutaan näköjään eri asiasta. Sulla oli laulava perkussionisti, varmaan toimii, me puhutaan soittotaidottomasta laulajasta. Ei se "kolisteleminenkaan" niin helppoa ole kuin luulis. Ei me puhuta eri asiasta. Ei se nyt niin salaisuus varmaan ole, että ei vois nimeä sanoa. Tony Montana osaa soittaa noita molempia, mitä sanoin. Ja älys vielä, että esim. tamburiini vain b-osaan eikä koko ajan. Ei se missään tapauksessa ole perkussionisti, jotenkin vain toimi silti. Tiiä tässä...saatana soittanna monneen vuoteen...? (Urho Pölönen) |
uruttaja 08.03.2005 12:24:43 (muokattu 08.03.2005 12:25:28) | |
---|
Ei me puhuta eri asiasta. Ei se nyt niin salaisuus varmaan ole, että ei vois nimeä sanoa. Tony Montana osaa soittaa noita molempia, mitä sanoin. Ja älys vielä, että esim. tamburiini vain b-osaan eikä koko ajan. Ei se missään tapauksessa ole perkussionisti, jotenkin vain toimi silti. Tähtisolisti on kuitenkin vähän eriasia. Mä tarkoitin tuolla omalla sepustuksella sitä, että ihan tavallisessa bändissä on pystysolisti. Esim. kvartetti, oikeasti soitinvalikoimaltaan trio, jossa on laulusolisti. Tämmönen kyllä tipahtaa aika äkkiä pois siitä bändistä. |
mack the knife 08.03.2005 12:27:54 | |
---|
Tähtisolisti on kuitenkin vähän eriasia. Mä tarkoitin tuolla omalla sepustuksella sitä, että ihan tavallisessa bändissä on pystysolisti. Esim. kvartetti, oikeasti soitinvalikoimaltaan trio, jossa on laulusolisti. Tämmönen kyllä tipahtaa aika äkkiä pois siitä bändistä. Ilman muuta. Käsitin varmaan väärin, että yleensä pystysolisti. Ei "pelkässä" bändissä nykyaikana voi olla pelkkää pystyä. Enkä kyllä ole pitkiin aikoihin nähnykään. Tiiä tässä...saatana soittanna monneen vuoteen...? (Urho Pölönen) |
half 08.03.2005 12:28:36 | |
---|
Ei me puhuta eri asiasta. Ei se nyt niin salaisuus varmaan ole, että ei vois nimeä sanoa. Tony Montana osaa soittaa noita molempia, mitä sanoin. Ja älys vielä, että esim. tamburiini vain b-osaan eikä koko ajan. Ei se missään tapauksessa ole perkussionisti, jotenkin vain toimi silti. Tony Montana alias Johnny Dodger onkin myös ainakin jonkunmoinen soittaja. Eri asia ovat nämä esim. karaokekilpailuja käyneet suihkussalaulajat, jotka meitäkin kiusaavat älyttömillä ehdotuksillaan. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
uruttaja 08.03.2005 12:28:51 | |
---|
Ilman muuta. Käsitin varmaan väärin, että yleensä pystysolisti. Ei "pelkässä" bändissä nykyaikana voi olla pelkkää pystyä. Enkä kyllä ole pitkiin aikoihin nähnykään. En minäkään. |
vanhami 08.03.2005 12:31:34 | |
---|
Turha kuluerä, ehdottomasti, silloin kun kyse on tällaisista perus huttubändeistä ja kyseessä ei ole sellainen artisti joka omalla valovoimaisuudellaan, kuuluisuudellaan tahi muilla lahjoillaan pystyy hankkimaan orkesterille yhtä paljon ja saman hintaista keikkaa kuin orkesteri saisi ilman tätä laulajaa. Meillä kolme jannuista laulaa kukin vuorollaan ja välillä yhtäaikaa, ja homma toimii ihan hyvin. Kullakin on vähän oma tonttinsa ja lisäksi hoidellaan kykyjen mukaan stemmoja. Toinen hämmästyttävä juttu vielä tuossa laulajahommassa se, että kuinka paljon niistä on tarjontaa. Meiltäkin on vuosien saatossa moni kysynyt, että jos tulisin laulamaan teidän bändiin, mutta olemme ottanee johdonmukaisen linjan nocando. Laulajien puolelta saattaa olla myös varsinkin tanssimusiikkipuolella bändien puute. On varmaan tosi tiukkaa saada motivoitunutta bändiä säestämään. miten on, kokemuksia? Tiedän kyllä, että homma saattaisi toimia paremmin, kun jampat pystyis keskittymään pelkästään soittamiseen ja laulaja laulamiseen, mutta emme ole nähneet siihen syytä. Homma toimii näinkin ja sillä siisti. humppa aikaa ja turot on tyytyväisiä. Olen kyllä pojille yrittänyt ehdottaa, että otettaisiin laulusolistiksi sellainen parikympin huiteilla oleva vetävän näköinen mimmi keikkumaan tamburiinin kanssa sinne keulille, mutta vastaväitteenä on ollut, että kotirintamalla saattaisi tulla napinaa ko. kiinnityksestä. Tiedä sitten... Mika |
baron 08.03.2005 12:37:56 | |
---|
Olen kyllä pojille yrittänyt ehdottaa, että otettaisiin laulusolistiksi sellainen parikympin huiteilla oleva vetävän näköinen mimmi keikkumaan tamburiinin kanssa sinne keulille, mutta vastaväitteenä on ollut, että kotirintamalla saattaisi tulla napinaa ko. kiinnityksestä. Tiedä sitten... Mika Niin mäkin, mutta nykyinen pistää hanttiin. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
half 08.03.2005 12:40:33 | |
---|
Tuntemattomilla " solisteilla " on todella pulaa bändeistä,mutta ei staran elkeistä. Jos ootte lukeneet esim. Auraviihteen ilmoitustaulua huomaatte sen. Jotta toimivan aktiivisesti keikkailevan bändin, jolla laulut muutenkin toimii, kannattaa ottaa ylimääräistä riesaa itselleen täytyy sen tuoda todella paljon lisäarvoa etenkin taloudellisesti eikä pelkästään " taiteellisesti. " Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
riff 08.03.2005 12:42:08 | |
---|
Laulajien puolelta saattaa olla myös varsinkin tanssimusiikkipuolella bändien puute. On varmaan tosi tiukkaa saada motivoitunutta bändiä säestämään. miten on, kokemuksia? Kyllä soittajia löytyy ihan varmasti ja vielä motivoituneitakin jos laulajalla on töitä ja se maksaa siitä. Auraviihteellä on varmaan sata vanhaa prinsessaa ja prinssiä (osa hyviäkin) mut ei niillä ole kuin ehkä 2 keikkaa kuussa. Ei saa bändiä. Kiva, kiva, oukki doukki! |
half 08.03.2005 12:42:35 | |
---|
Niin mäkin, mutta nykyinen pistää hanttiin. Kotirintama vai solisti ? Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |