Aihe: Mitä mieltä "kone" tango:sta
1 2 3 4 5 6
labland
14.02.2005 15:49:45
Demoarvostelut puolella artisti MARTINILLA (Martin) koneella soitettu kipale.mitä mieltä olette kipaleesta ja yleenä kone musasta "perinteisellä" .musa puolella?
Lapis
14.02.2005 20:26:15
Demoarvostelut puolella artisti MARTINILLA (Martin) koneella soitettu kipale.mitä mieltä olette kipaleesta ja yleenä kone musasta "perinteisellä" .musa puolella?

Ei tosiaan löytynyt ko. tangoa ja vain elävä musiikki on oikeaa musiikkia! Konemusa on aika sanoisinko syvältä ainakin tanssimusassa ja keikkatilanteessa. On toki hyvinkin tehtyjä taustoja jne. mutta kovin monotoniselta se yleensä kuulostaa.
backwood
14.02.2005 20:40:57
komppaan.tanssimusa varsinkin pitää mielestäni tehdä(ainakin keikoilla) livenä ilman koneita.levynpyörittäjät on erikseen.
humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa....
baron
14.02.2005 20:47:52

Sehän on tosi kätevää: Soittajatkin voi käydä tanssimassa samalla kun on keikalla!
Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
Kyllikki
14.02.2005 21:06:18
Asian vierestä menee, mutta menköhön...

Itse olen ajatellut siirtyä soittamaan keikkani ns. "etätyönä".

Käytännössä tämä tapahtuu siten, että tallennan kotona omat koneilla soittamani settini tietokoneelle ja poltan niistä cd-levyn, missä kappaleet ovat siinä järjestyksessä, jossa ne keikalla ollessakin tulee. Sitten vain cd-levy postiin riittävän ajoissa, osoitettuna jonnekin keikkapaikkaan, jossa aiemmin olen käynyt bändin kanssa keikalla.

Levyn mukaan soitto-ohjeet levyn pyörittäjälle, että soittaa levyä vain 45 minuuttia kerrallaan ja pitää aina välissä vartin tauon.

Niin, ja levyn mukaan pankkisiirtolomake, jolla tilaaja voi maksaa tililleni "keikkapalkkioni".

Tätä menettelyä voisivat käyttää myös ohjelmatoimistot, joilla on taipumus myydä sama bändi/esiintyjä useampaan paikkaan samana iltana.
Sähköt sain ja sähkökitaran... Vielä kun osais soittaa...
baron
14.02.2005 21:14:15

Asian vierestä menee, mutta menköhön...

Itse olen ajatellut siirtyä soittamaan keikkani ns. "etätyönä".

Käytännössä tämä tapahtuu siten, että tallennan kotona omat koneilla soittamani settini tietokoneelle ja poltan niistä cd-levyn, missä kappaleet ovat siinä järjestyksessä, jossa ne keikalla ollessakin tulee. Sitten vain cd-levy postiin riittävän ajoissa, osoitettuna jonnekin keikkapaikkaan, jossa aiemmin olen käynyt bändin kanssa keikalla.

Levyn mukaan soitto-ohjeet levyn pyörittäjälle, että soittaa levyä vain 45 minuuttia kerrallaan ja pitää aina välissä vartin tauon.

Niin, ja levyn mukaan pankkisiirtolomake, jolla tilaaja voi maksaa tililleni "keikkapalkkioni".

Tätä menettelyä voisivat käyttää myös ohjelmatoimistot, joilla on taipumus myydä sama bändi/esiintyjä useampaan paikkaan samana iltana.

Mä hakkaan sun bändin mennen tullen. Meillä on lisäksi video, jonka voi PC-projektorilla heijastaa ja sinne on kuvattu myös kun bändi menee tauolle ja mitä se siellä tekee eli yleisö pääsee myös paheksumaan, mikä lisää heidän viihtyvyyttään!!
Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
klapiton
14.02.2005 22:00:43
EI OLE YHTÄÄN TOIMIVAA TANGOKOMPPIA vielä tullut vastaan.Jos joku tietää semmoisen vehkeen,niin voidaan tässä yhdessä nauraa sille.Hah Hah haa......!!
clave
14.02.2005 22:17:14

Mitä mieltä "kone" tangoi:sta tai tangakoneista?
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
R.Syke
14.02.2005 23:13:34

-Poistun paikoista, joissa soi konemusa, OMB tai karaoke.
uruttaja
15.02.2005 09:26:13

Komppaan, ja ainakin minä lähden yllättävänkin äkkiä. Viimeksi uudenvuoden päivänä. Annoin haisevan palautteen sen bändin toiminnasta, sain vastauksen että joitain komppeja oli tuplattu.... no mankkabändi mikä mankkabändi, ja sillä suti.
C7
15.02.2005 09:51:52
Annoin haisevan palautteen sen bändin toiminnasta
No tämähän ei ollut kovin ammattimaista. Eikö olisi riittänyt, että poistut paikalta?
vanha, mutta edelleen elossa!
uruttaja
15.02.2005 10:06:10
No tämähän ei ollut kovin ammattimaista. Eikö olisi riittänyt, että poistut paikalta?

No en ihan sananmukaisesti.

Lähetin sähköpostin ja ihmettelin, että niin hyvät muusikot joutuvat käyttämään mankkaa. Sain ensin vastauksen, että yhtään raitaa ei tule mankalta. Kun nimesin ne biisit, joita tuettiin, niin silloin vastaus olikin että ne eivät muuten kuulostaisi niin hyviltä. Samoin väitettiin että taustojen päälle soittaminen on vaikeaa ja arvostamisen paikka´ja ettenkö muka itse olisi koskaan vetänyt nauhan päälle, tunnustin vetäneeni joskus klikin kans, sekin meni rumparille.

´´ No, tämä on se HALOOn paikka. Onko pakko,tai mielekästä vetää sellaisisa biisejä, jotka ei joko taitu tai sitten niitä ei saa omalla bändillä kuulostamaan lähellekkään originaaleilta.

Omb ja monissa duo-kokoonpanoissa taustanauha kuuluu siihen juttuun, jokainen tietää jo lippua ostaessaan mitä on saatavilla. Kun bändi on isompi, niin biisit joko soitetaan livenä tai sitten ei. Monella muullakin tulee mieleen sinfoniaorkesteritaustoja kuunnellessaan, että tuolla bändillä ei taitu. Kauheinta oli katsoa laivalla ättäkättäbändiä, jossa kukaan ei soittanut itse ääntäkään.

Ihan oikeasti, tarina elävästä elämästä; kerran yksi 7 miehinen ulkomaalaisperäinen bändi sai kenkää laivalta, kun ne kaikki menivät yhtä aikaa ihmettelemään jotain saundia mikserin ääreen, "Soitto" soi koko ajan ihan samalla lailla kuin hieman ennen sitä. Oli jännän näköistä, kun 7 kaiffaria polotti jotain maailmanlopun rupatusta, ja Final Countdown soi ilman minkäänlaista muutosta aiempaan. Olisko tämä sitä kuuluisaa kusetusta?
backwood
15.02.2005 11:11:29
nimenomaan näin!jos joku tietty biisi/biisit ei taitu ilman koneita sen voi jättää ottamatta ohjelmistoon.maailma on täynnä biisejä jotka useimmat triot tai kvartetit pystyy taittamaan ilman koneita.pienet virheetkin joskus kuuluu live soittoon ennemmin kun että kaikki tulee kliinisesti koneilta.
humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa....
WanhaWetäjä
15.02.2005 11:37:03 (muokattu 15.02.2005 12:24:17)

nimenomaan näin!jos joku tietty biisi/biisit ei taitu ilman koneita sen voi jättää ottamatta ohjelmistoon.maailma on täynnä biisejä jotka useimmat triot tai kvartetit pystyy taittamaan ilman koneita.pienet virheetkin joskus kuuluu live soittoon ennemmin kun että kaikki tulee kliinisesti koneilta.

Näinhän se pitäs mennä...ohjelmisto/sovitukset bändin mukaan,toki hyväksyn esmes triossa jonkun bassoraidan käytön jotta saadaan kitara kehiin,toisaalta kiipparisti vois soittaa vasurilla bassot...mutta noi sinfoniset OMB-taustat ja se että kukaan ei soita ääntäkään...vastaavaa kuulin joskus Treen Seurahuoneella olleen,eestiesojen orkesteri,oliko 5 äijää,kitarasoolokin tuli koneelta,ei juma...

Ongelmahan on se että trio ei ole ehkä kuitenkaan vielä "oikee"orkesteri,kyllä kvartetti on se pienin toimiva kokoonpano notta pystyy vetään musaa laidasta laitaan ja toimivasti ?

Itse aiheesta;kyllä kai sen tangon saa koneellakin toimiin,noissa OMB-myllyissä on kyllä aika kauheet tangokompit,kyllä ne joutuu ite väsään,ja oon kuullut ihan toimivia tangokomppeja,yks erittäin kova kiipparisti niitä aikoinaan väsäsi,itekkin joskus muutamissa harvoissa duovedoissa näitä käytin ...
KoskPaavo
15.02.2005 13:44:46
ja oon kuullut ihan toimivia tangokomppeja,yks erittäin kova kiipparisti niitä aikoinaan väsäsi,i

Kiitosta vaan, vai tarkoititko mua? Tottapuhuen ne valssikompit ei toimi niissä vehkeissä sitäkään vertaa, ainoastaan hidas valssi joissakin.
Soittaja selviää aina.
Sertzo S
16.02.2005 08:02:57

Niin, kohta ei ole enää niitä paikkoja, joihin voisit mennä edellä mainituin perustein, joten pitää sitten ryypätä kotona ja kuunnella mahdollisia omia vanhoja keikkanauhoituksia kyynel silmäkulmassa.
Sertzo S
16.02.2005 08:05:16
ja oon kuullut ihan toimivia tangokomppeja,yks erittäin kova kiipparisti niitä aikoinaan väsäsi,i

Kiitosta vaan, vai tarkoititko mua? Tottapuhuen ne valssikompit ei toimi niissä vehkeissä sitäkään vertaa, ainoastaan hidas valssi joissakin.

Kyllä kompit toimii koneillakin, eivätkä kiilaa tai sleebaa, jos ne osaa perinteisessä tanssimusassakin vain sinne ohjelmoida, myös valsseissa.
uruttaja
16.02.2005 08:21:17 (muokattu 16.02.2005 08:21:40)
Kyllä kompit toimii koneillakin, eivätkä kiilaa tai sleebaa, jos ne osaa perinteisessä tanssimusassakin vain sinne ohjelmoida, myös valsseissa.

Toimii toimii, mutta kenen kanssa kopsua otat ja kättä väännät, jos kaikki hoidetaan koneella.

Duo-kokoonpanossa koneet on ihan jees, mutta triossa pitäis taittua niin ettei tarvitse käyttää koneita. Kvartetista nyt puhumattakaan.

Kävin tuossa kapakassa kuuntelemassa yhden entisen tosi suositun laulajan taustabändiä, joka tekee nykyisin triokeikkaa. Oli muuten aika metkaa seurata kokoonpanoa rummut, haitari-kitara, kun esim. lattareissa kuuluu hirmu tyylikäs montuno , pillit,viulutaustat, lyömäsoittimet yms, ja haitaristin sormet oli niin nopeat että niiden liikettä ei edes erottanut. Voisinpa melkein sanoa, että syvältä perseestä.

Silloin kun kitaristi soitti välillä bassoa, niin se kuulosti justiin niin hyvältä tai huonolta, milta se pitikin kuulostaa.

Nämä on douppinkibändejä tämmöset.
Martso
16.02.2005 09:02:30
Ihan oikeasti, tarina elävästä elämästä; kerran yksi 7 miehinen ulkomaalaisperäinen bändi sai kenkää laivalta, kun ne kaikki menivät yhtä aikaa ihmettelemään jotain saundia mikserin ääreen, "Soitto" soi koko ajan ihan samalla lailla kuin hieman ennen sitä. Oli jännän näköistä, kun 7 kaiffaria polotti jotain maailmanlopun rupatusta, ja Final Countdown soi ilman minkäänlaista muutosta aiempaan. Olisko tämä sitä kuuluisaa kusetusta?

Nyt on ollu kiva huomata, että nämä kroatia-osaston isot bändit (6-7 hlöä) ovat jättäneet koneet pois käytöstä. Tiiä sitte minkä takia he ovat moiseen trendiin lähteneet, mutta kyllä minulta pisteet saavat. Tämän vuoden puolella on tullu jo kaksi samanmoista vastaan, hyvä hyvä!!! Samaa ei voinu sanoa tästä viikkarin ainoasta vakinaistetusta, Trio Soundista: tyypillistä puola-touhua. :(
Hullu mikä hullu!
työläinen
16.02.2005 09:14:33
Tane & Kongo.
Kansalainen, yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki ja se on slabben.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)