Aihe: Tällaista toimintaa ei ole edes muusikoilla
1
jenkkamies
09.06.2005 03:51:04 (muokattu 09.06.2005 06:05:16)
Joudunpa nyt purkamaan sydäntäni ja kertomaan hyvin, hyvin ikävän tapahtuman erään pienen maalaiskylän marttakerhon kokouksesta. Äitini (ollut martoissa n. 1/2 vuotta) meni sovittuna päivänä kokoontumiseen ja oli kovastikin innoissaan. Tarkoituksena oli leipoa karjalanpiirakoita talkootöinä nuorisoseuran myyjäisiin. Alku olikin sujunut hyvin ja hyvässä yhteisymmärryksessä. Päivän mittaan äitini oli kuitenkin pannut merkille eräiden marttojen kiivastahtisen vierailun ko. kiinteistön autotallin päädyssä sijaitsevassa varastossa. Syykin ilmeni pian: kokeneemmilla martoilla oli siellä vanha kunnon salapullo, josta siemailtiin aimo moukkuja koskenkorvaa. Ajan mittaan juominen alkoi saamaan yhä suurempia mittasuhteita ja ajoi martat kahteen leiriin. Iltapäivällä tilanne oli jo niin tulehtunut, että kun mm. äitini oli ottamassa piirakoita pois uunista, eräs martta yritti kampata hänet. Myöhemmin kun he istuivat ruokapöytään toinen martta oli ensin estellyt äitiäni syömästä väittämällä: "me emme ole laskeneet ruokaa näin monelle". Ja kaiken huipuksi kun äitini oli ollut istuutumassa pöydän ääreen samainen martta oli koettanut vetää tuolin hänen altaan. Kohta tämän jälkeen äitini soitti minulle ja pyysi hakemaan. Mentyäni sisälle näky oli lohduton: tyhjiä viinapulloja, sammuneita marttoja ja tupakan tumppeja lojui ylt`ympäriinsä taloa. Istuttuamme autoon, kaksi marttaa äityi heittelemään vielä kiviä peräämme ja huutelivat hävyttömyyksiä kuten: "valemartta" ja "vasikka". Kotona huomasimme kaiken kukkuraksi, että äitini mukanaan olleeseen käsityöhön (villapaita) oli sievästi ommeltu naisen sukupuolielin. Kyllä jäi paha mieli siitä kerhosta. Toivon totisesti, että tällaista ei ole muilla martoilla..soittajilla ei ainakaan ole!!
Eddy
09.06.2005 04:03:20
Toihan on just sitä perus marttaklubihommaa.Mä en oo enää pariin vuoteen hengaillu noissa kuvioissa.
Koskettelen soittimia...
pekkajau
09.06.2005 09:00:19
Kirjoitin mitä kirjoitin!
baron
09.06.2005 09:03:24 (muokattu 09.06.2005 09:29:20)

soittajilla ei ainakaan ole

Joo, ei oo sen takia kun tuo ompelupuoli ei oo oikein hallussa.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
pekkajau
09.06.2005 09:26:24
Paikalliset Martat on tilattava "paistamaan piirakoita" ja hoitamaan "ruokatarjoilu" humppamiittiin Savonlinnaan?
Sertzo S
09.06.2005 09:59:43
Paikalliset Martat on tilattava "paistamaan piirakoita" ja hoitamaan "ruokatarjoilu" humppamiittiin Savonlinnaan?

Humpat ja Martat vain tännen Savonlinnaan, tulee kunnon suhinat kerrankin!
Jenkkamies voi kirjoittaa sitten miitingistä kunnon stoorin vaikkapa Iltasanomiin. Wau!!! ;)
R.Syke
09.06.2005 10:16:45 (muokattu 09.06.2005 12:35:33)
..toivon totisesti ettei tälläista muilla martoilla / soittajilla ole

Tässä erään tutun karu kertomus lohdutukseksi. Hän kertoi sen minulle luottamuksellisesti. Kysymyksessä on suurehko pitäjä, jossa on vielä paljon kouluja:

"Joudunpa kertomaan hyvin, hyvin ikävän tapahtuman meidän viimeisestä opettajain kokouksesta joka pidettiin maatilamatkailua harrastavan talon isoissa tiloissa. Yksi kollega hoiti sitä sivuoimenaan vaimon ollessa pää.

Menin sovittuna päivänä kokoontumiseen ja olin kovastikin innoissani. Tarkoituksena oli suunnitella uuden opetussuunnitelman pääpiirteitä hieman vapaammissa olosuhteissa.

Alku sujui hyvässä yhteisymmärryksessä. Tuli monia uusia ideoita, päivä paistoi ja naisopettajat näyttivät kauniilta.

Päivän mittaan panin merkille eräiden opettajien kiivastahtisen vierailun ko. kiinteistön autotallin päädyssä sijaitsevassa varastossa. Syykin ilmeni pian: kokeneemmilla pedagogeilla oli siellä vanha kunnon sahtitonkka, josta siemailtiin aimo kauhallisia tuota jalojuomaa!

Ajatelkaa! Sen sahtitonkan oli järestäjyt sinne se tilan pitäjä. Opettajaihminen!

Ajan mittaan juominen alkoi saada yhä suurempia mittasuhteita ja jakoi opettajakunnan kahteen leiriin.

Iltapäivällä tilanne oli jo niin tulehtunut, että kun mm. minä oli tekemässä yhteenvetoa uskonnonopetuksen keskeisistä tavoitteista liikunnanopettaja yritti keskeyttää minut.

Myöhemmin, kun istuimme ruokapöytään, matikanope esti minua syömästä väittämällä: "Me emme ole laskeneet ruokaa näin monelle". Ja kaiken huipuksi myöhemmin samainen kollega yritti viedä ruotsinopen alltani. Kohta tämän jälkeen soitin kotiin ja pyysi äitiä hakemaan minut pois. Jälkeen jäi lohduton näky: sokeltavia kollegoja vaelteli tai lojui ympäri taloa.

Istuttuamme autoon, rehtori ja sivistystoimenjohtaja äityivät heittelemään kiviä peräämme ja huutelivat hävyttömyyksiä kuten: "leipäope" ja "senkin viisasteleva kynttilä".

Kotona huomasimme kaiken kukkuraksi, että äitini minulle käsin ompelemaan villapaitaan oli joku tumpannut tupakan ja siinä oli ikävä reikä. Kyllä jäi paha mieli siitä kokouksesta. Toivon totisesti, että tällaista ei ole muilla opetajilla ole.

Opetussuunnitelma jäi kesken. Joudumme noudattamaan vanhaa ja minulle jäi pitkäksi aikaa paha mieli."
...

Tämä velvollisuudentuntoinen opetaja nyyhkäisi kuuluvasti lopuksi. En kadehdi.

Tämä tarina on tosi, koska olen sen kuullut useammaltakin taholta, mutta en ole tahtonut uskoa. Joskus olen kuullut jostain räväköistä 'laivaseminaareista', mutta antanut niiden puheiden mennä ohi korvien.

Ajat ovat muuttuneet. Myös lionseista ja rotareista levitetään ilkeitä juttuja. Lievätkö todenperäisiä.

Jaksamista soittajat, pidetään me edes lippua (ja lippukomppia) korkealla.

bg
Sertzo S
09.06.2005 10:18:20 (muokattu 09.06.2005 10:19:08)
... niin, lippu korkealla ja tanko liukkaana!
baron
09.06.2005 10:20:07

Jaksamista soittajat, pidetään me edes lippua (ja lippukomppia) korkealla

Onneksi edes me olemme parempia ihmisiä ja voimme näyttää mallia muille.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
riff
09.06.2005 11:22:04
Tuommoisiin juttuihin törmää vaikka missä. Kyllä "aikuiset ihmiset" voivat olla todella lapsellisia ja säälittäviä. Kaikki johtuu kilpailemisesta ja huonosta itsetunnosta, ala kuin ala. Mutta onneks tää on vain humppaa!:-)
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
pekkajau
09.06.2005 11:25:55
Äkillinen ympäristön vaihdos saattaa vaikuttaa ihmiseen kuin ihmiseen monesti yllättävällä tavalla!
nimimerkillä."Born to be wild...paitsi himassa!"
R.Syke
09.06.2005 13:49:49 (muokattu 09.06.2005 13:51:00)
-Kertovat vallan mahottomia tarinoita metsureitten valtakunnalisesta tapaamisesta. :O

Joku kuulemma oli Stihl kontralla ruvennu soittaan päissään 'Jätkän humppaa'

Uskaltaisko paljastaa?

-Jätetään nämä jutut näiden seinien sisälle, sano akat pyykkirannassa.
manjaana
09.06.2005 16:38:03

Kas kun ei torttua.. ;oO
Enkeleitä toisillemme...
R.Syke
09.06.2005 16:40:34
Kas kun ei torttua.. ;oO

-torttu, harppu ja korppu; siinä leivonnaisten kehityskaari
manjaana
09.06.2005 16:50:53
-torttu, harppu ja korppu; siinä naisten kehityskaari

valtavan hieno kaari, tuohon pitää pyrkiä kyllä... ;o))
Enkeleitä toisillemme...
jeppeq
09.06.2005 16:59:19
Missä vaiheessa mahdat nyt olla ...? ;)
"minon eronnu ja sat sat saa" - legendaarinen lausunto topilta Polvijärven Huhmarissa..
manjaana
09.06.2005 20:40:22
Missä vaiheessa mahdat nyt olla ...? ;)

Ehtottomasti siinä kaaressa tietty.. ;o)
Enkeleitä toisillemme...
jeppeq
09.06.2005 20:44:37
SIINÄ kaaressa minäkin nautin olostani ;)
"minon eronnu ja sat sat saa" - legendaarinen lausunto topilta Polvijärven Huhmarissa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)