Steve Gadd9 31.07.2005 19:34:01 | |
---|
Minulla oli eilen sellanen. Unohdin haitsupellit treenikselle ja yritin koputella kantteihin komppeja. Bändiliideri sanoi keikan jälkeen ettei tarvitse enää tulla keikoille. Ei hyvä. |
aisa 31.07.2005 19:35:13 | |
---|
Minulla oli eilen sellanen. Unohdin haitsupellit treenikselle ja yritin koputella kantteihin komppeja. Bändiliideri sanoi keikan jälkeen ettei tarvitse enää tulla keikoille. Ei hyvä. ei tainnu olla vielä vuosia kestäny toi teijän yhteistyö kun noin kiivaasti laitto kilometritehtaalle? petriä ammuttiin tuala mettässä. |
uruttaja 31.07.2005 19:37:11 | |
---|
Minulla oli eilen sellanen. Unohdin haitsupellit treenikselle ja yritin koputella kantteihin komppeja. Bändiliideri sanoi keikan jälkeen ettei tarvitse enää tulla keikoille. Ei hyvä. Tuon takia kenkää?????Perseestä. |
mack the knife 31.07.2005 19:55:10 | |
---|
Niin on. Glitterillä oli kaks rumpalia, joilla ei ollu haitsuja ollenkaan. Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico... |
Chysleri 31.07.2005 19:57:34 | |
---|
Minulla oli eilen sellanen. Unohdin haitsupellit treenikselle ja yritin koputella kantteihin komppeja. Bändiliideri sanoi keikan jälkeen ettei tarvitse enää tulla keikoille. Ei hyvä. No huh huh..!!!Taitaapi liideri olla melko....melko...miten sen sanois???!!!Brownin Jameksesta tuon olis kyllä uskonu.Ei kait tuo viimeinen sana ollu? -Ookko soittanu klikin kans?
-HÄ!!!kuka son? |
aisa 31.07.2005 20:02:44 | |
---|
No huh huh..!!!Taitaapi liideri olla melko....melko...miten sen sanois???!!!Brownin Jameksesta tuon olis kyllä uskonu.Ei kait tuo viimeinen sana ollu? kyllä se leppyy kun tekee välissä muutaman keikan pätkä-paten kanssa... petriä ammuttiin tuala mettässä. |
Tankero 31.07.2005 20:34:08 | |
---|
Minulla oli eilen sellanen. Unohdin haitsupellit treenikselle ja yritin koputella kantteihin komppeja. Bändiliideri sanoi keikan jälkeen ettei tarvitse enää tulla keikoille. Ei hyvä. Ei kai se nuin voi mennä. Noin vähästä. Tuolliset pikku-unohduksethan antaa vaan "mukavaa" vaihtelua keikalle. Tosin en tiedä millainen veto teillä oli. |
Janus 31.07.2005 21:11:32 | |
---|
No huh huh..!!!Taitaapi liideri olla melko....melko...miten sen sanois???!!!Brownin Jameksesta tuon olis kyllä uskonu.Ei kait tuo viimeinen sana ollu? Brownin Jameskin anto kolme tilaisuutta. "Got you! 1... 2... 3... you're out!" "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo |
Janus 31.07.2005 21:16:36 | |
---|
Ei kai se nuin voi mennä. Noin vähästä. Tuolliset pikku-unohduksethan antaa vaan "mukavaa" vaihtelua keikalle. Tosin en tiedä millainen veto teillä oli. Muuten, en tiedä tapahtuneesta sen kummemmin, mutta jos vakkaribändiin ilmestyisi keikalle tuntematon tuuraajaesa esim. ilman haitsunpeltejä (tai toi on ehkä siitä lievimmästä päästä, kts. alla), toimisin todennäköisesti itse samalla tavalla. Eli seuraavalla kerralla eri jätkä kehissä, jos tuuraajaa tarvitaan. Joitain vuosia sitten kavereiden bilebändillä (häät tms. tilaisuutena) oli akuutti basistivaje, ja keikalle saatiin soitettua lopulta kaikille tuntematon tyyppi. Jätkä saapuu paikalle myöhässä ja ensi töikseen valittelee, kun sattui tuo basso nyt unohtumaan kotiin, oisko kellään lainata? "Tuuraaja" laitettiin sitten kotimatkalle samantien ja kiipparisti soitti bassot, sillä onhan hänellä kaksi kättä. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo |
baron 31.07.2005 21:54:22 | |
---|
Ens tuurauskeikalla mä osaan! "Sattui unohtumaan kiipparit kotiin, onks' kellään lainata? Ai ei oo, missä baari, kai bändillä on siellä piikki?" "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
Eddy 31.07.2005 22:12:50 | |
---|
"Sattui unohtumaan kiipparit kotiin, onks' kellään lainata? Ai ei oo, missä baari, kai bändillä on siellä piikki?" ...ja aika snadisti tota jengiäkin näyttäs olevan. Eiköhän tää ilta mee ihan hienosti rummut/basso yhdistelmällä, mä toimin vähän niinku äänimiehenä. Pari ekaa settiä te pärjäätte varmaan ilman muakin, saadaan kato vähän niinku nousua tohon puolenyön tietämiin kun saundit paranee heittämällä. Mä voin varmaan käyttää sun puhelinta, ku toi radiolinja on taas sotkenut jotain ja katkaissut mun liittymän...
Koskettelen soittimia... |
aisa 31.07.2005 22:32:14 | |
---|
...ja aika snadisti tota jengiäkin näyttäs olevan. Eiköhän tää ilta mee ihan hienosti rummut/basso yhdistelmällä, mä toimin vähän niinku äänimiehenä. Pari ekaa settiä te pärjäätte varmaan ilman muakin, saadaan kato vähän niinku nousua tohon puolenyön tietämiin kun saundit paranee heittämällä. Mä voin varmaan käyttää sun puhelinta, ku toi radiolinja on taas sotkenut jotain ja katkaissut mun liittymän... ...aamulla sitten mennään kaupungille ja maksat mun verot. niin ja uusia vaatteita haetaan mulle samalla reissulla. petriä ammuttiin tuala mettässä. |
jon lord 01.08.2005 11:15:27 | |
---|
Kyllähän se kuuluu jo perus juttuihin että jokaisella on mukana omat tarvittavat kamat johdoista alkaen ja myös pitää muistaa ottaa ne mukaan. Tietenkin unohduksia välillä sattuu ja silloin voi kysyä ystävällisesti että nyt jäi piuha tms. pois että voisiko joku lainata. Yleensä näin toimimalla hommat hoituu. Mutta että oma soitin unohtuisi voi h..... |
M.i.k.key 01.08.2005 11:38:04 | |
---|
Eräs tuttu rumpali on ollut aina hieman hajamielinen. Nuoruudessa laulaja on lähtenyt keikan yhteydessä puukon kanssa metsään tekemään rumpalille kapuloita kun ne sattuivat unohtuimaan. Mä lopetan nää hommat! |
baron 01.08.2005 11:43:44 | |
---|
Eräs tuttu rumpali on ollut aina hieman hajamielinen. Nuoruudessa laulaja on lähtenyt keikan yhteydessä puukon kanssa metsään tekemään rumpalille kapuloita kun ne sattuivat unohtuimaan. Oon mä kertonut tän ennenkin: Me unohdettiin kerran kaiuttimet treenikämpälle. Eka setti jouduttiin soittamaan akustisesti, rummut, trumpetti ja paikan epävireinen akustinen piano. Toiseen settiin saatiin jo äänentoisto. Selitettiin, että meillä on tapana aina eka setti soittaa akustisesti ja tilaajan mielestä se oli tosi hyvä idea. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
jon lord 01.08.2005 12:03:50 | |
---|
Yksi basisti kertoi että heillä oli joskus sellainen rumpali joka saattoi kesken setin ja biisin lähteä ostamaan vaikka tupakkia. Eräs legenda kertoo että eräs rumpali olisi lähtenyt kesken illan etelään lomalle. Tuli parin viikon päästä kortti. Tampereella aikoinaan Kaijakan päiväsetiltä yksi basisti lähti kesken vedon viinakauppaan kun oli saatu tili etukäteen. Piti olla vielä iltaveto Ikaalisissa. |
Mynthor 01.08.2005 12:11:18 | |
---|
Tampereella aikoinaan Kaijakan päiväsetiltä yksi basisti lähti kesken vedon viinakauppaan kun oli saatu tili etukäteen. Mutta oliko se epäonnistunut keikka? Jos nyt keikan pituudesta on pikkasen nipistetty juoksevien asioiden takia... Tosta löytyy kuitenkin paljon hyvää, niinkuin tili ja viinakauppa. Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
jon lord 01.08.2005 12:14:53 | |
---|
Mutta oliko se epäonnistunut keikka? Jos nyt keikan pituudesta on pikkasen nipistetty juoksevien asioiden takia... Tosta löytyy kuitenkin paljon hyvää, niinkuin tili ja viinakauppa. Meni kai se vähän munilleen kun kysessä oli trio ja basisti muistamani mukaan oli lead solisti.Mene ja tiedä. |
baron 01.08.2005 12:18:38 | |
---|
Meni kai se vähän munilleen kun kysessä oli trio ja basisti muistamani mukaan oli lead solisti.Mene ja tiedä. Mut kun se tuli sieltä kaupasta, niin kai se soitti niin hyvin, että kokonaisuus parempi? "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
jon lord 01.08.2005 12:23:06 | |
---|
Mut kun se tuli sieltä kaupasta, niin kai se soitti niin hyvin, että kokonaisuus parempi? Eiköhän se kuulkaa ollut niin ettei se tullut sieltä kaupasta takaisin ollenkaan. Siitä se taisi tulla se epäonnistunut keikka. |