Aihe: Senat sakasin
1 2
häläppääjä
02.09.2005 19:18:35
Kuuntelin tuossa juuri yhtä huippu vaarallista ryhmää, ja sanoitukset oli tietenkin kohdallaan..Mm. Jos Huomispäivän saisin takaisin..Sama "laulaja" oli myös aikoinaan laulanut:" Hiittirinteeti kaikue vertaa.." Oikein laulettuna olisi:" Vuorenrinteet sen kaikuen kertaa". Kertokaapa vastaavia esimerkkejä..
Ee, voikko nää tulla jo ajjaan..
R.Syke
02.09.2005 19:48:19 (muokattu 02.09.2005 19:48:30)
Jori Malmstén: '...mutta kun jäljet ei oo...'

Tämän voipi tarkistaa alkup. levyltä. Yeah.
jon lord
02.09.2005 20:06:47
Tää ei liity varsinaisesti sanoihin vaan äänteisiin. Monet solistit kun ääntää aat ääksi ja uut yyksi ,oot ööksi jne. Mistä tämä johtuu ? Kerran meidän solistilta meni sanat sekaisin kun se aloitti Jerry Lee Lewisin ,High school confidentialin sehän alkaa niillä breikeillä niin me soitettiinkin fillien sijasta beethovenin kohtalonsinfonian iskut. No tää oli vähän off topicia mutta solisti sanoi mikkiin että haluaisiko kukaan ostaa bändiä?
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
R.Syke
02.09.2005 20:11:11
Tää ei liity varsinaisesti sanoihin vaan äänteisiin. Monet solistit kun ääntää aat ääksi ja uut yyksi ,oot ööksi jne. Mistä tämä johtuu ? Kerran meidän solistilta meni sanat sekaisin kun se aloitti Jerry Lee Lewisin ,High school confidentialin sehän alkaa niillä breikeillä niin me soitettiinkin fillien sijasta beethovenin kohtalonsinfonian iskut. No tää oli vähän off topicia mutta solisti sanoi mikkiin että haluaisiko kukaan ostaa bändiä?

-Kyllä liittyy ja sopii. Riittävän sekavaa. :D. Korkealle kun noustaan, niin a:t pyrkivät ohenemaan o:ksi, jolloin 'kirjoitan nimesi sontaan..'
jon lord
02.09.2005 20:28:44
-Kyllä liittyy ja sopii. Riittävän sekavaa. :D. Korkealle kun noustaan, niin a:t pyrkivät ohenemaan o:ksi, jolloin 'kirjoitan nimesi sontaan..'

Tämä on se asia jota juuri tarkoitin. Kun minä opiskelin laulua niin opettajani painotti sitä että ns."putki" pitää aukaista kunnolla eli suu reilusti auki jolloin vokaalit kuullostavat siltä kuin ne pitää kuullostaa.
häläppääjä
02.09.2005 20:41:26
Eräs soittaja sano laulaneensa kauan aikaa:"Oi Pendoora, oi Pendoora", ennenkuin joku oli hieman valottanu asiaa, että voi myös laulaa oi Glendora..
häläppääjä
02.09.2005 21:03:34
Tämä on se asia jota juuri tarkoitin. Kun minä opiskelin laulua niin opettajani painotti sitä että ns."putki" pitää aukaista kunnolla eli suu reilusti auki jolloin vokaalit kuullostavat siltä kuin ne pitää kuullostaa.

Joskus äsittelin kun ei tahtonu korkiat äänet tulla sitte mitenkään, kun reenattiin jotaki äänilaulua. Kosk.paavo sano siihen löytyvän konstin. Ois vaan kuulemma tarvittu kaks tiiliskiviä, ja arvon sukukalleudet olisi kuulemma joutuneet niiden kahen tiilen syleiltäväksi..Jäi sitte testaamatta...Ois käsittelyn jälkeen ollut aivan hillitön kurvi..
R.Syke
02.09.2005 21:39:07
Eräs soittaja sano laulaneensa kauan aikaa:"Oi Pendoora, oi Pendoora", ennenkuin joku oli hieman valottanu asiaa, että voi myös laulaa oi Glendora..

-Häähäääh. Toi laulettiin pitkään - kun ei ollut kirjoitettuja sanoja - open Dora, open Dora - ajateltiin, että se prinsesssa ikkunan takana oli Dora
jon lord
02.09.2005 21:43:18
Antti Isokangas on kirjoittanut kirjankin tästä aiheesta. Kirjan nimi on Villejä Rubiineja eli väärin kuultuja laulun sanoja. Mulla on se ja siinä on muutamia melkoisen herkullisia. Mun mielestä siitä on tehty jo kakkos osa.
arse
02.09.2005 21:56:10

-Häähäääh. Toi laulettiin pitkään - kun ei ollut kirjoitettuja sanoja - open Dora, open Dora - ajateltiin, että se prinsesssa ikkunan takana oli Dora

Jos se prinsessa onkin oven takana... Open door, ah, open door, ah...
Rumba on paskimmillaankin parasta.
R.Syke
02.09.2005 21:59:52

Mutta vokaalia a on mahdotonta vetää ylhäältä niin, että se kuulostaisi a:lta. Kyllä se ooksi menee.
vesku.ka
02.09.2005 22:32:02

Opel Corsa, Opel Corsa, nurkan takaa autoni toinen vei.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
uruttaja
03.09.2005 11:10:03
Antti Isokangas on kirjoittanut kirjankin tästä aiheesta. Kirjan nimi on Villejä Rubiineja eli väärin kuultuja laulun sanoja. Mulla on se ja siinä on muutamia melkoisen herkullisia. Mun mielestä siitä on tehty jo kakkos osa.

Antti on Patelasta ja tolokun mies. Hessun serkkupoika.

Mun vanhin lauloi Rafaelin enkeliä pikkupoikana: "Lapset vetää kohmeisin sormin vittuja saukkoihin".
mack the knife
04.09.2005 21:49:57
Jos se prinsessa onkin oven takana... Open door, ah, open door, ah...

Just noin mekin vedettiin, hahhaaa. Ei kun se olikin open door HA, open door HA...
Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico...
Sandy
04.09.2005 23:58:13

Moni on ihan levylle asti päässyt laulamaan huonolla artikulaatiolla... Esim. "Nain vain tyhjan taivaan..."
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
R.Syke
05.09.2005 06:30:22
Moni on ihan levylle asti päässyt laulamaan huonolla artikulaatiolla... Esim. "Nain vain tyhjan taivaan..."

Ja tarpeeksi ylhäällä:

-Noin voin tyhjon toivoon.
ninmari
05.09.2005 08:10:34
Niin ja sitten nämä sanojen "sitojat",eli ei jätetä selkeää väliä sanojen väliin.esim."Pois rannan päivä laskee, taasSyön tyhjän saan,pois rannan tuuli jälkes vei.Hän kauas lähti,koskaanNenää saavu ei.."
Herrajumala että nostaa mun verenpainetta ja on muuten nykylaulajilla LIIAN yleinen tapa.
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
jon lord
05.09.2005 08:24:57
Niin ja sitten nämä sanojen "sitojat",eli ei jätetä selkeää väliä sanojen väliin.esim."Pois rannan päivä laskee, taasSyön tyhjän saan,pois rannan tuuli jälkes vei.Hän kauas lähti,koskaanNenää saavu ei.."
Herrajumala että nostaa mun verenpainetta ja on muuten nykylaulajilla LIIAN yleinen tapa.

Ihan samaa mieltä. Kunnioitettu jo edesmennyt kuoronjohdon opettajani Jouko Koskela sanoi samaa ja painotti että erotelkaa ne sanat. Ei lauleta niinkuin monet että :mä suurenNiilonNilmoitan. Sama juttu on ns. liutuksen kanssa, eli haetaan alhaalta sävel lajia ja kun se on saatu liutettua kohdalleen niin jätetään se siihen.
ninmari
05.09.2005 08:29:37
Sama juttu on ns. liutuksen kanssa, eli haetaan alhaalta sävel lajia ja kun se on saatu liutettua kohdalleen niin jätetään se siihen.

Eli tarkoitat "niekumista"?Sellaista kamalaa äänen nostelua joka vihloo korvia..!!!Mulle on annettu ohjeeksi,että laula kuin olisit piano.Eli joka sävel on just siinä missä pitää kun sen ulos päästää.Ei nostella alusta eikä lasketa lopusta.Kovasti oon koettanut sitä sisäistää..
Laila Kinnunen on mun idoli koska se laulaa järkyttävän tarkasti joka ikisen nuotin!=)
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Sertzo S
05.09.2005 08:29:59
Ihan samaa mieltä. Kunnioitettu jo edesmennyt kuoronjohdon opettajani Jouko Koskela sanoi samaa ja painotti että erotelkaa ne sanat. Ei lauleta niinkuin monet että :mä suurenNiilonNilmoitan. Sama juttu on ns. liutuksen kanssa, eli haetaan alhaalta sävel lajia ja kun se on saatu liutettua kohdalleen niin jätetään se siihen.

Asiaa, asiaa, josta olen aivan samaa mieltä ylläolevien kirjoittajien kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)