Aihe: Apua tarvitaan..
1 2
Mikko T.
26.08.2005 10:09:58

...nimittäin mulle pukkas huomiseksi hautajaiskeikka. Mitä biisejä muistotilaisuudessa voi soittaa? En ehdi ite kasaamaan ohjelmistoa, joten pyydänkin nyt apuanne.

Pyrin nimittäin välttämään mm. ragtimea.
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
Lapis
26.08.2005 10:17:54
...nimittäin mulle pukkas huomiseksi hautajaiskeikka. Mitä biisejä muistotilaisuudessa voi soittaa? En ehdi ite kasaamaan ohjelmistoa, joten pyydänkin nyt apuanne.

Ei kai muistotilaisuudessa montaa biisiä??? Ite oon kitaralla säestäen laulanut ainakin Rexin "Puhtaat purjeet". Sopi hienosti tilanteeseen.
baron
26.08.2005 10:18:59 (muokattu 26.08.2005 10:20:26)

Mä tykkään Bachin "Liebster Herr Jesu"

Toinen kiva Charles Gonoudin Ave Maria
Händelin Largokin menettelee.
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB
El Condor
26.08.2005 10:51:45
Viimeksi kun itse olin, vedin "Täällä Pohjantähden alla" ja "Olen kuullut on kaupunki tuolla". Hyvin upposi.
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
jykke65
26.08.2005 11:03:46

Mikko! Muisto vain jää!
Kaikki paitsi namiskuukkelit on turhaa!!
jon lord
26.08.2005 11:04:57
Katso Suuresta Toivelaulukirjasta hartaita säveliä osat , sieltä löytyy melko paljon materiaalia. Muistotilaisuus on se paikka jossa voidaan toteuttaa esim. niitä musiikki tai laulu sävellyksiä mistä hän on pitänyt. Yleensä kaava muistotilaisuudessa on :alkuvirsi, ruokailu , ohjelma sis.laulut, puheet musiikki esitykset tms. adressin luku,kahvit. Tämä voi hieman vaihdella mutta tuohon tapaan. Pyri välttämään kovin maallista musiikkia. Jos muistotilaisuus pidetään seurakuntatiloissa niin silloin noudatetaan myös musiikin suhteen aika maltillista linjaa. Klassiset, myös maalliset esitykset sopivat kyllä aina mutta vältä pitkiä esityksiä. En ala tässä luettelemaan mitään listaa koska niitä on niin paljon.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Jaskaa pakoon
26.08.2005 11:07:50
A Closer walk with Thee (New Orleans -kamaa)

Ehkä kannattaa välttää myös esim. Ankkurit ylös, vaikka onkin hyvä piisi.
baron
26.08.2005 11:56:45

Kyllähän jotkut tunnelmalliset rauhallisesti vedetyt jazz-stankutkin sopii:

Deep Purple
My Melancholy Baby
Willow Weep For Me
Polka Dots And Moonbeams
jon lord
26.08.2005 12:22:06
Viime kädessä mitä tahansa soitatkin ninin tee se arvokkaasti ja tunnelmaan sopivasti. Jos joku tulee kysymään mikä se hieno kappale oli niin kysyjästä riippuen älä riko illuusiota vaan voit vaikka vähän valehdella , se oli Max Regerin eräs fantasia opus n:o 4 ...tähän tyyliin. Olen minäkin soittanut muistotilaisuuksissa joskus puuta heinää ja täydestä menee kun sen tekee oikein. Virsien alkusoittoja en koskaan soita mistään lapuista vaan improvisoin pienen fughettan alkuun, mutta harjoittelen sitäkin jatkuvasti.Pääasia on se että kunnioitat tilaisuutta ja siinä olevia ihmisiä.
Ukko
26.08.2005 17:00:11

Miten olis Rentun ruusu ( eivaiskaan ).
Fred Riksberg
26.08.2005 17:43:47 (muokattu 26.08.2005 17:44:14)
Olen kuullut on kaupunki tuolla, joka jo aiemmin on mainittukin. Sen lisäksi oon itte vetäny. Niin kaunis on maa. Näillä kahdella oon muutamat hautajaiset hoitanu.
Qsine
26.08.2005 17:49:29

Tammikuussa oli tiukka paikka, kun tädin mies kuoli ennen aikojansa. Ei piisien treenaamisessa mitään, mutta se tunnepurskausten hallinnan opettelu... sanoja ja tilannetta ei vain saa laulaessa ajatella! Ohjelmistosta tuli seuraavanlainen:

* Nyt varma oon (Kari Tapion Valoon päin -levyltä)
* Kun sen aika on (--"--)
* Kaj Chydeniuksen "Jäähyväiset"
* Yön "Joutsenlaulu"

Lisäksi pyydettiin Rydmanin "Niin kaunis on maa".

Muutama vuosi sitten mamman hautajaisissa oli standardiksi muodostunut "Olen kuullut on kaupunki tuolla", pianolla vetelin kahvitilaisuudessa Schumannin "Liebestraum". Toinen erittäin sopiva on Sibeliuksen "Lied Ohne Vorte", helppoa pianosatsia kumpikin.

Valitettavasti taitaa tulla liian viime tippaan, jos nuotteja haluat. Mutta vastaisuuden varalta: älkää epäröikö ottaa kontaktia, jos nuotintarve tulee, yllä mainitut löytyvät kaikki, autan mielelläni tarvittaessa.

KUN nuotintarve tulee. Jokainen kuolee joskus.
"Aarne...sinun tulee lyödä minun nenäluuni murskaksi! Kun nenä levenee, niin silmät siirtyvät lähemmäksi toisiaan!"
vanhami
26.08.2005 18:48:55
Jos vainaja on soittaja, niin soittajan kaipuu, Vili Vesterisen kappale. Kaunis ja kaihoisa kappale.

Olisin vetänyt isäni hautajaisissa haitarilla, soittaja kun oli, mutta en saanut.

Perkeleen lestadiolaiset sukulaiset olis kuulemma saaaneet paskahalvauksen, jos olisin seurakuntatalolla pirunkeuhkoja venytellyt.
tanjuli
26.08.2005 18:54:10
oi muistatko vielä sen virren on ainakin klassikko. chopinilta noita rauhallisempia valsseja, kerran soitin poloneesin (bb-molli) improvisointi-rubato-hengessä ja kiittelivät.
[i hear voices but at least they're on tune]
p0tikka
27.08.2005 01:10:37
Tädin mies nukkui pois, esitin hänen suosikkivirtensä kristallivirta,
U.Honey
27.08.2005 05:13:52
chopinilta

Se kirjoitetaan muuten isolla C:llä.
My name is Baron, U.Honey Baron.
baron
27.08.2005 07:21:22

Se kirjoitetaan muuten isolla C:llä.

Fryderyk'iäkö tarkoitat?
Fuzzy Boner
27.08.2005 07:48:23
Ihme ja Kumma on aina hyvä biisi monttubileisiin
Yeah!
Riksteri
27.08.2005 08:35:30
Claes Anderssonin kappale 'Gunnar Björling in memoriam' voisi toimia, jos ragtime tuntuu tilaisuuteen sopimattomalta
jon lord
27.08.2005 10:36:46
Tammikuussa oli tiukka paikka, kun tädin mies kuoli ennen aikojansa. Ei piisien treenaamisessa mitään, mutta se tunnepurskausten hallinnan opettelu... sanoja ja tilannetta ei vain saa laulaessa ajatella! .

Toimitus on aina toimitus siihen ei saa mennä tunnetasolla mukaan. Olen itse kuopannut niin monia että minulle se on vain työtä. Sukulaisia on ollut joukossa mm. täti, vaari ym.ym. mutta sen jälkeen kun hautasin oman lapseni ei mikään saa enää minua murtumaan hautajaisissa eikä missään muussakaan tilanteessa. Siitäkin on tosin jo monta vuotta mutta silti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)