Dementia vaivaa. Mikäpä olikaan nimeltään M.A. Nummisen eepos, jossa kerrotaan mm. siitä, miten koulussa ainekirjoituksessa oli aiheena "Ihannenaiseni" ja "veljeni kirjoitti tumma ja tulinen, minä kirjoitin pieni ja hikinen", ja jälki-istuntoa rapsahti molemmille. Siis jotain tuohon suuntaan ainakin. Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli. |
M.A.Numminen: Hevoset ja minä (muistista kirjoitettuna) Aamulla kävin rippikoulussa. Meitä kysyttiin kirjoittamaan paperille naisihanteemme. Veljeni kirjoitti 'tumma ja tulinen' minä kirjoitin 'pieni ja hikinen'. Meidät kutsuttiin puhutteluun, kuulin kellonsoiton talliin, jossa parhaillaan hommailin hevosen kimpussa. Kenkä oli vähän irrallaan ja häntä vinossa. En mennyt. Mikä veljeni vartija minä oon? Ruotsinkielisestä versiosta muistan: "Skon den satt en aning dåligt fast och svansen..." Lisäksi tämä tango päättyy ruotsinnetussa versiossa valssiin. |
M.A.Numminen: Hevoset ja minä (muistista kirjoitettuna) Aamulla kävin rippikoulussa. Meitä kysyttiin kirjoittamaan paperille naisihanteemme. Veljeni kirjoitti 'tumma ja tulinen' minä kirjoitin 'pieni ja hikinen'. Meidät kutsuttiin puhutteluun, kuulin kellonsoiton talliin, jossa parhaillaan hommailin hevosen kimpussa. Kenkä oli vähän irrallaan ja häntä vinossa. En mennyt. Mikä veljeni vartija minä oon? Ruotsinkielisestä versiosta muistan: "Skon den satt en aning dåligt fast och svansen..." Lisäksi tämä tango päättyy ruotsinnetussa versiossa valssiin. Näinhän se oli. Loistava biisi. Kiitos. Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli. |