Aihe: Auttakaa puukorvaa, soinnut hukassa
1 2
pm
05.10.2005 08:24:06
Moi
Pitäis kaverin vaimon synttäreillä soitta pari kappaletta, mutta yölinnun mä putoan kappaleen sointuja ei löydy.
Olen koittanut plokata levyltä ja se mun mielestä menee aika pitkälle em, g, am, b, mutta kertsi ja pari muuta kohtaa ei aukea.
Kyselin tuolla tablapuoleltakin, mutta eipä tunnu löytyvän.
Joten jos sais täältä apuja.
Kiitoksia etukäteen.

pm
mr.muzak
05.10.2005 12:36:18
Moi
Pitäis kaverin vaimon synttäreillä soitta pari kappaletta, mutta yölinnun mä putoan kappaleen sointuja ei löydy.
Olen koittanut plokata levyltä ja se mun mielestä menee aika pitkälle em, g, am, b, mutta kertsi ja pari muuta kohtaa ei aukea.
Kyselin tuolla tablapuoleltakin, mutta eipä tunnu löytyvän.
Joten jos sais täältä apuja.
Kiitoksia etukäteen.

pm

Joo sen säveltäjä taitaa ollakin aika jazzari kun pistänyt iskelmäbiisiin vaikka mitä kikkailuja. Osaisko joku kirjoittaa lappua?
vesku.ka
05.10.2005 22:15:46
Onhan tuo tullut opeteltua...
Ei taivaaseen hevillä pääse.
ÄM
05.10.2005 22:21:30 (muokattu 05.10.2005 22:22:32)

Onhan tuo tullut opeteltua...

No pistä ihmeessä tulemaan, muakin kiinnostaa vaikka rumpuri olenkin.

Tähän tyyliin:

Mä putoan(Em) uniin kauneimpiin...

Jooko?
pm
06.10.2005 18:09:14
Kiitos ja kumarrus, (kops, ai. hieroo otsaa.) henkilölle joka auttoi pulmassa ja järjesti laput.

En välitä lappuja eteenpäin, vaan ko. henkilö saa oman harkintansa mukaan lähetellä niitä tarvitsijoille.

t: pm
Simplex
06.10.2005 18:44:21 (muokattu 06.10.2005 18:45:00)

No pistä ihmeessä tulemaan, muakin kiinnostaa vaikka rumpuri olenkin.

Tähän tyyliin:

Mä putoan(Em) uniin kauneimpiin...

Jooko?

Musta toi on aivan karsee tyyli, parempi olisi että sointu olisi tekstin päällä.
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
baron
06.10.2005 18:46:28

Musta toi on aivan karsee tyyli, parempi olisi että sointu olisi tekstin päällä.

On sekin aika karsee, parempi pelkät soinnut tahtiviivoin varustettuna.
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Simplex
06.10.2005 20:16:50

On sekin aika karsee, parempi pelkät soinnut tahtiviivoin varustettuna.

No juu mutta jos huvittaa laulaa eikä muista sanoja niin on kuulemma aika kätsää laittaa sanat ja soinnut samalle lapulle. Nuotti jossa olis kaikki toimisi tietty parhaiten mutta tässä ei siitä puhuttukkaan.
Musiikkia korville
06.10.2005 20:20:47

Kannatetaan. Mun mielestä ihan hyvä tyyli, jos et tarvi kuin sanat ja soinnut.
Jotkut tekee myös niin, että soinnut on sanojen alapuolella. Yritäpä vetää niistä sitten ku oot tottunu toisinpäin...
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
baron
06.10.2005 21:43:50

Nuotti jossa olis kaikki toimisi tietty parhaiten mutta tässä ei siitä puhuttukkaan.

Onks ikinä tuuraajalla sellaista ylellisyyttä?

Mulle on tarjottu:
- Sanoja sointumerkintöjen kanssa.
- Sanoja ilman sointumerkintöjä¨
- Kappaleen nimi ja sävelaji
- Kappaleen nimi ilman sävellajia
- Ei mitään paitsi huudettu kesken piisin, että nyt sun soolo

Huom: Kaikki yllämainitut ventovieraista piiseistä, joita en ole soittanut ja suurinta osaa en edes kuullut.
vesku.ka
06.10.2005 21:55:29
Kiitos ja kumarrus, (kops, ai. hieroo otsaa.) henkilölle joka auttoi pulmassa ja järjesti laput.

En välitä lappuja eteenpäin, vaan ko. henkilö saa oman harkintansa mukaan lähetellä niitä tarvitsijoille.

t: pm

Ole hyvä vain...
baron
06.10.2005 21:57:42

Ole hyvä vain...

Jos se olit sinä, niin vaikka mulla ei nyt ole käyttöä/tarvetta niille lapuille, niin kiitän kuitenkin, näin meidän pitää/pitäisi toimia toinen toistamme tukien.
Simplex
06.10.2005 22:45:04

Mulle on tarjottu:

Huom: Kaikki yllämainitut ventovieraista piiseistä, joita en ole soittanut ja suurinta osaa en edes kuullut.

Mulle on joskus tarjottu väärää sävellajia ilman pahveja tahi muutakaan vihiä kappaleen kulusta ja nimestä.
Kerran kävi niin että vaikka mulla oli vimosen päälle nuotit kahteen sovittuun häävalssiin ja kaikki asiat elämässä oli muutenkin ihan suhteellisen kivasti niin silti sotkin koko paletin ja aloin vetään kakkos valssia kun muu bändi veti sitä ekaa. Jokainen yleisöstä kuuroja mummuja myöten hiffas että nyt vetää muuten orkesteri päin persettä...
baron
06.10.2005 22:50:22

Mulle on joskus tarjottu väärää sävellajia ilman pahveja tahi muutakaan vihiä kappaleen kulusta ja nimestä.
Kerran kävi niin että vaikka mulla oli vimosen päälle nuotit kahteen sovittuun häävalssiin ja kaikki asiat elämässä oli muutenkin ihan suhteellisen kivasti niin silti sotkin koko paletin ja aloin vetään kakkos valssia kun muu bändi veti sitä ekaa. Jokainen yleisöstä kuuroja mummuja myöten hiffas että nyt vetää muuten orkesteri päin persettä...

Onneksi ne huomasi, että joukossa oli yksi (sinä) joka soitti oikein!!
Simplex
06.10.2005 22:55:31

Onneksi ne huomasi, että joukossa oli yksi (sinä) joka soitti oikein!!

Joo kun mä pyörittelin päätä vihaisen näköisenä ja osoittelin vaivihkaa muita soittajia.
ÄM
06.10.2005 23:01:52

No perseestä onkin, mutta kuten aiemminkin on huomattu on tänne postaamalla lähes mahdoton saada päälle merkattuja sointuja osumaan kohdalleen.

Mutta kiitos tosiaan Veskulle, paremminhan sen saakin fileenä lähettämällä.
Musiikkia korville
07.10.2005 09:02:35

Mulle on tarjottu:

Tässä tarvitaankin peliin sitten sitä ammattitaitoa. Näistä tilanteista, kun selviää, niin hyvä homma. Tarvitaan taitoa, kokemusta ja korvaa. Ilman että löytyy nää kaikki, ei noista tilanteista voi selvitä 'puhtain' paperein.
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
vanhami
07.10.2005 09:08:39

Mä muistan ton hyvinkin. Oli helkkarin kuuma kesäilta jossain Salon takana kartanossa. Mulla ihan jumalaton kankkunen. Oltiin ryypätty toisen ituttavan kanssa mun veneellä kauppatorinrannassa aamu puoli yhdeksään. Tai oikeastaan se kaveri harrasti lihan riemuja keulahytissä ja vene oli täynnä kaikkee epämäärästä sakkia, mitä sinne nyt kuulaana kesäyönä lappaa. Joku juoppohullu autokappias kantoi kitaran messiin ja soitettiin ja remuttiin kunnolla. Muutaman tunnin unien jälkeen keikalle.

Miten sitä nuorena jakso..

Intro täyttä sekamelskaa, merkitseviä katseita ja olkapäiden kohauttelua, sit lähdettiinkin menemään oikeaa rataa.

hoho
Pula-Aho
07.10.2005 09:47:30
silti sotkin koko paletin ja aloin vetään kakkos valssia kun muu bändi veti sitä ekaa.

Samanlainen kokemus kerran. Itse olin vielä sillä kertaa lauluvuorossa ja ihmettelin, että kuinkas tää on nyt niin vaikeeta. Pari tahtia ihmettelin, pistin biisin poikki ja aloitettiin alusta. Onneksi oli tuttu hääpari ja morsio oli muuttanut mieltään häävalssin suhteen ainakin 20 kertaa, joten saatoin heittää aiheeseen sopivan vitsin. Joku saattoi jopa luulla, että mokailu oli osa showta.
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
vesku.ka
07.10.2005 10:32:48
Jos se olit sinä, niin vaikka mulla ei nyt ole käyttöä/tarvetta niille lapuille, niin kiitän kuitenkin, näin meidän pitää/pitäisi toimia toinen toistamme tukien.

Eikös sitä sanota että kaikki muusikot on kavereita keskenään... ja kaveriahan pitää auttaa jos siihen kykenee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)