Aihe: Korvamonitorien vuokraus
1 2
tattis
03.10.2005 09:56:28
Tulipa tuossa hankittua helvetin kallis korvamonitori setti.
Nyt tiedustelisin olisiko tätä kautta löytynyt pumppuja jotka
olisivat kiinnostuneet setin vuokraamisesta.
Tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän "tavaran" ympärillä.
Simplex
03.10.2005 22:48:34

Jotain tässä meni multa ohi....
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
Fuzzy Boner
03.10.2005 22:49:26

Shure E5??
Saapuilija
M.i.k.key
03.10.2005 22:55:08
Onko niitä nyt niin kalliita olemassakaan? :)

Miksi sitten ostit, eikö ole omaa käyttöä ollenkaan?
Mä lopetan nää hommat!
Timi
04.10.2005 09:28:00
Hihii!Mun kuulokkeet maksoi 1,20 egee!
tattis
04.10.2005 09:40:10 (muokattu 04.10.2005 09:40:55)
Shure E5??

Eiku 2kpl Sennheiserin SR 3056-U lähetintä ja 8 kpl saman putkan EK 3052-U vataanotinta.
Ja kyllä niillä on omaakin käyttöä.
stagestar
04.10.2005 10:34:27

ajattelitko että vuokraat nappejakin ??? Hei! mulla olis vuokralla pari vanhaa hammasharjaa ! : ) heh heh
rok rok !!!
tattis
04.10.2005 10:56:39
ajattelitko että vuokraat nappejakin ??? Hei! mulla olis vuokralla pari vanhaa hammasharjaa ! : ) heh heh

Mä vuokraisin ainakin.
Olis nimittäin käyttöä takaharjana eli perseensutina.
ÄM
04.10.2005 11:08:27

Sitä minäki, että vaikka tulpat niistä vaihtaiskin, niin on se silti vähän siinä ja siinä.

Jos siinä on kaks lähetintä, niin onks siinä sitten niinku kahteen ryhmään rahkeet?
tattis
04.10.2005 11:12:24
Sitä minäki, että vaikka tulpat niistä vaihtaiskin, niin on se silti vähän siinä ja siinä.

Jos siinä on kaks lähetintä, niin onks siinä sitten niinku kahteen ryhmään rahkeet?

Saa itseasiassa vaikka neljä ryhmää.
M.i.k.key
04.10.2005 11:19:20
Saa itseasiassa vaikka neljä ryhmää.

Taitaa olla neljä mono-ryhmää siinä tapauksessa?
When you go stereo, you won´t come back :)

Ei ole kokemusta tuosta systeemistä, itseltäni löytyy tämmöiset:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-167028.html
Luureina luonnollisesti Shure E5 :)

Omien nappien ostoa voi kyllä suositella, niin useasti tuommoinen korvamonitorointioptio olemassa.
Mä lopetan nää hommat!
tattis
04.10.2005 11:21:52

Omien nappien ostoa voi kyllä suositella, niin useasti tuommoinen korvamonitorointioptio olemassa.

Kyllä ne on Twin Stereo Transmittereitä.
vanhami
04.10.2005 12:01:27
Meidän lavashow on sen verran pulainen, että meille on riittänyt B-tehtaan HA4700 luurivahvistin ja neljä pitkää luuripiuhaa. itse kullakin on sitten parhaaksi katsomansa napit. Itse käytän sellaisia Sonyn sulkevia nappeja.

Siihen loppu päänsärky ja tinnutusvaivat stressi ja unensantivaikeudet.
ÄM
04.10.2005 12:26:23

Oot sinäki menny sitten vähän investoimaan. Noihan maksaa noi luuritkin jo ihan helvetisti.

Meitsin IEM-systeemi makso jotain 80e. Eli Behringer pikkumikseri 41e, Koss The Plug napit 27e ja Shuren E2 luurien joulukuusitulpat 12e. Ja toimii helvetin hyvin. Pikkumikseriin saa sitten liitettyä vaikka klikin, jos tarvii joku tempo olla ihan justiinsa. Pikkukeikoilla, kun ei ole basso PA:ssa, voi vetää bassostygestä piuhan pikkumikseriin, jos ei meinaa saada muuten selvää. Ja rumpalin kun ei tarvii hirveesti liikkua, niin ei langallisuuskaan haittaa.

Onko E5:t muuten hintansa väärtit?
M.i.k.key
04.10.2005 12:29:48 (muokattu 04.10.2005 12:31:52)
Mulla kävi tsägä noitten E5:n kanssa. Maahantuonti vaihtui jokunen kuukausi sitten niin sain edellisen maahantuojan viimeiset luurit erittäin asialliseen hintaan.

Tyytyväinen olen ollut, soundi on erittäin hyvä. Pitäisi vielä hankkia välikappaleet jotta pystyy liittämään Elacineihin, tosin ne on monta vuotta vanhat ja saattaa vaatia uudet valut.
Mä lopetan nää hommat!
ninmari
04.10.2005 21:09:40
Mä en ole ikinä laulanut korvamonitorien kanssa.Monesti olen kyllä miettinyt,että onkohan ne oikeesti hyvät..?Tähän mennessä oon ollu ihan tyytyväinen tavalliseen kontrollikajariin.Kuulen siitä ihan just niin hyvin kun tarvitsee.
Luulisi että korvamonitorit on kuulolle vaarallisemmat,kun ääni menee suoraan korvaan?
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Simplex
04.10.2005 22:17:05

Meidän lavashow on sen verran pulainen, että meille on riittänyt B-tehtaan HA4700 luurivahvistin ja neljä pitkää luuripiuhaa. itse kullakin on sitten parhaaksi katsomansa napit. Itse käytän sellaisia Sonyn sulkevia nappeja.

Siihen loppu päänsärky ja tinnutusvaivat stressi ja unensantivaikeudet.

Eikä oo ees kovinkaan paska soundi... Viime keikalla päätin kokeilla ja oli ihan kiva kerrankin kuulla miten mahtavasti mä laulan mutta kaikki muu möykkä mitä sieltä läpi tuli oli aivan järkyttävän paskan kuuloista ja paskoilla soundeilla. Luurit helvettiin ja lattia monni vinkumaan. Vanhala sanoo varmaan että "ole hyvä ja miksaa soundi paremmaksi" mutta v*tut miksaan koska veikkaan että eipä taida näillla kamoilla ja näillä miksaajan taidoilla saada tarpeeksi uskottavaa ja luomua soundia kun se on ilman niitä tukkimia. Sitäpaitti musta on hankala rentoutua soittamaan jos en kuule kaikkia instrumentteja niin kuin ne oikeasti tulee, eihän sitä kukaan oo vahtimassa jos kaikki ukot heiluu napit korvissa ja luulee homma on balanssissa vaikka ei sitä olisi. Perinteiset lattiamonitorit kunniaan ja soittajalle itselleen vastuuta balanssin säilymisestä!!!
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
ÄM
05.10.2005 00:27:16

Eikä oo ees kovinkaan paska soundi... Viime keikalla päätin kokeilla ja oli ihan kiva kerrankin kuulla miten mahtavasti mä laulan mutta kaikki muu möykkä mitä sieltä läpi tuli oli aivan järkyttävän paskan kuuloista ja paskoilla soundeilla. Luurit helvettiin ja lattia monni vinkumaan. Vanhala sanoo varmaan että "ole hyvä ja miksaa soundi paremmaksi" mutta v*tut miksaan koska veikkaan että eipä taida näillla kamoilla ja näillä miksaajan taidoilla saada tarpeeksi uskottavaa ja luomua soundia kun se on ilman niitä tukkimia. Sitäpaitti musta on hankala rentoutua soittamaan jos en kuule kaikkia instrumentteja niin kuin ne oikeasti tulee, eihän sitä kukaan oo vahtimassa jos kaikki ukot heiluu napit korvissa ja luulee homma on balanssissa vaikka ei sitä olisi. Perinteiset lattiamonitorit kunniaan ja soittajalle itselleen vastuuta balanssin säilymisestä!!!

Joo toi on kyllä silkkaa asiaa. Juuri noi seikat siinä painaa toisessa vaakakupissa ja paljon. Mulla on silti niin iso asia se, että saa tehtyä itselle selkeät soundit, joiden kanssa on sitten kiva hoitaa se oma tontti mahdollisimman nätisti. Joskus tulee hääkeikoilla vedettyä tanssisetti ilman luureja, kuulostellen vähän, että kaikki on kunnossa. Sitten loppu keikka luureilla. Kyllä se on tottumus kysymys pitkälti ja aluksi tuntui kyllä todella oudolta vetää, kun tunsi ikään kuin olevansa ihan ulkopuolella. Sitten kun oppi säätämään ryhmän tasot hyviksi, toimii kyllä hyvin. Korvanappien kanssa ei myöskään tarvii kuunnella kesken soiton tulevien turakaisten löpinöitä, näyttää vaan nappeja korvissa, että ei kuule mitään.
Musiikkia korville
05.10.2005 08:01:28

Mä hommasin korvamonitorit noin 2 vuotta sitten. Vuoden verran niitten kanssa sinnittelin ja sitten palasin takasin lattiamonitorin käyttöön. En vaan millään tottunut siihen. Soundit oli ihan OK, mutta soitinbalanssia en saanut kohilleen millään. Huomasin, että näitä kun käytän, niin välillä laulan epäpuhtaasti. Nyt oon taas vuoden tosiaan käyttäny lattiamonitoria ja olen tyytyväinen. Lisäähän tuo lavameteliä, mutta parempi sekin kuin että solisti laulaa eri sävellajista kuin muu bändi soittaa.
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
vanhami
05.10.2005 08:42:17
Alku on vaikeaa, mullakin meni pirun pitkään, ennen kuin pääsi sisään hommaan ja sai monitoreihin menevien äänilähteitten signaalit kohdilleen ja luottaa siihen.

Ihan parhautta oli, kun laitettin nuo vehkeet pari kolme vuotta sitten. Basisti löi molemmat napit korviin heti eka keikalla ja alkoi laulamaan Akselia ja Elinaa. Basistin laulu oli monneihin aika kovalla ja se lauloi varovasti ihan kuin paskat housuissa. Koominen tilanne.

Yleensä mäkin vedän eka setin ilman luureja ja settien aikanakin otan välillä toisen tai molemmat pois, ja kuullostelen, että miltäs kuullostaa. Totta tuo on, että sitä pitää välillä kuunnella, mitä yleisölle menee.

Olen miettinyt yhtä vaihtoehtoa.

Hyvä mikki jonnekkin saliin sopivalle paikalle, se laitetaan omaan ryhmään ja ajetaan korvamonitorisignaaliin. sit siihen vois ihan vähän sotkea alkuperäista laulua ja soittimia Onko kukaan kokeillut?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)