Aihe: Tanssimusiikkia vapaasti käytettäväksi
1 2 3
Turakainen
30.10.2005 22:26:54
Kannattaa lukea tämä. Tulee varmasti hyväksi opiksi monelle tanssiorkesterille:

http://www.tanssi.net/keskustelu/127/130988.html#t
Pula-Aho
30.10.2005 22:45:23 (muokattu 30.10.2005 22:47:06)

Tyhmänä en ihan ymmärtänyt, mistä piti ottaa oppia. Siitäkö, että pitäisi olla enemmän vapaasti esitettävää musiikkia (eli tekijöille ei korvausta) ja soittajienkin pitäisi osallistua tuotantoon talkoohengessä, kuten, jos oikein ymmärsin, alkuperäinen idea oli.
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
omarklah
30.10.2005 22:53:16

Tyhmänä en ihan ymmärtänyt, mistä piti ottaa oppia. Siitäkö, että pitäisi olla enemmän vapaasti esitettävää musiikkia (eli tekijöille ei korvausta) ja soittajienkin pitäisi osallistua tuotantoon talkoohengessä, kuten, jos oikein ymmärsin, alkuperäinen idea oli.

En myöskään ymmärtänyt - eli pitäisikö tanssijoiden alkaa itse musiikin tekoon...
Kuka sitten tanssisi... ...soittajat ?
Eläköön vallankumous :o)
Tää sit sanois tälleen...
Eddy
30.10.2005 22:54:28

Just joo...
Koskettelen soittimia...
omarklah
30.10.2005 22:56:59

En myöskään ymmärtänyt - eli pitäisikö tanssijoiden alkaa itse musiikin tekoon...

Älkää nyt lynkatko mua - juttua lietsomaan tanssi.nettiin tuohon threadiin on vedetty se mun biisi, jonka taannoin annoin levitykseen tänne m.nettiin

http://tanssi.net/keskustelu/128/131574.html

Tarkoitus ei pyhästi ollu tämä....
uruttaja
30.10.2005 23:04:50
Just joo...

No huhhuh..
manjaana
30.10.2005 23:09:31
Älkää nyt lynkatko mua - juttua lietsomaan tanssi.nettiin tuohon threadiin on vedetty se mun biisi, jonka taannoin annoin levitykseen tänne m.nettiin

http://tanssi.net/keskustelu/128/131574.html

Tarkoitus ei pyhästi ollu tämä....

Elekee ainakaan syyttävää sormea minuun kääntäkö.....
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
omarklah
30.10.2005 23:11:54

Elekee ainakaan syyttävää sormea minuun kääntäkö.....

No ei varmasti - kyllä tätä palstaa lukee muutkin tanssijat :o)
manjaana
30.10.2005 23:18:11

Eikös kyse ollut jostain salonkitansseista ja avunpyynnöstä muusikoilta tms... Matti on rustannut aika kivat mallit eri lajeihin, sitä kai tässäkin ajettiin takaa...(kai)
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
Martso
30.10.2005 23:31:13
Eikös kyse ollut jostain salonkitansseista ja avunpyynnöstä muusikoilta tms... Matti on rustannut aika kivat mallit eri lajeihin, sitä kai tässäkin ajettiin takaa...(kai)

Jep, tuolleen minäki sen ymmärsin viimein. Turakaisen alustus oli vaan omituinen ja tosiaan - mistä meidän nyt pitää ottaa oppia?
Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan!
uruttaja
31.10.2005 00:35:38
Jep, tuolleen minäki sen ymmärsin viimein. Turakaisen alustus oli vaan omituinen ja tosiaan - mistä meidän nyt pitää ottaa oppia?

Sitä jäin minäkin miettimään.
Riksteri
31.10.2005 10:10:45

Olen pahoillani jos mielestäsi jotenkin väärinkäytin tuota sävellystäsi. Luulin sen olevan vapaasti levitettävissä ja muokattavissa. Jonkinlaisena mallipohjana se mielestäni palvelisi hyvin harjoituskappaletta suunniteltaessa. Voin pyytää tanssipalvelimen moderaattoria poistamaan tuon jos niin haluat.
omarklah
31.10.2005 10:24:38

Olen pahoillani jos mielestäsi jotenkin väärinkäytin tuota sävellystäsi. Luulin sen olevan vapaasti levitettävissä ja muokattavissa. Jonkinlaisena mallipohjana se mielestäni palvelisi hyvin harjoituskappaletta suunniteltaessa. Voin pyytää tanssipalvelimen moderaattoria poistamaan tuon jos niin haluat.

Ei tarvihe - sain vaan sen käsityksen, että tuota käytetään jotenkin provoamaan ja se meinasi vedättää herneen nenään...
Mutta kaikki näkyy olevan ok - mulla on tarkoitus kuitenkin laittaa tuosta "virallinen" versio teostoon tässä lähiaikoina - siihen saakka saa vapaasti käyttää...
KoskPaavo
31.10.2005 12:14:53

Mä en nyt oikein tajua tuota "mallipohjajuttua", siis tanssaamisen harjoitteluunhan käy vaikka tuo mun Solton, ei muuta kuin virrat päälle ja kirnu käyntiin. Komppeja on tuossa tehtaallakin tehdyt 99kpl ja lisää saa netistä vaikka kuinka. Vai tarviiko siihen tanssin harjoitteluun olla melodiakin?Kuitenkin tuollainen härveli pyörii vaikka maaimanloppuun asti väsymättä ja tempoja voi muutella miten tykkää.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
Sertzo S
31.10.2005 12:17:15
Mä en nyt oikein tajua tuota "mallipohjajuttua", siis tanssaamisen harjoitteluunhan käy vaikka tuo mun Solton, ei muuta kuin virrat päälle ja kirnu käyntiin. Komppeja on tuossa tehtaallakin tehdyt 99kpl ja lisää saa netistä vaikka kuinka. Vai tarviiko siihen tanssin harjoitteluun olla melodiakin?Kuitenkin tuollainen härveli pyörii vaikka maaimanloppuun asti väsymättä ja tempoja voi muutella miten tykkää.
Ketron kehiin ja kompit kulkeen! ;)
omarklah
31.10.2005 12:31:18

Näinpä :o)
ÄM
31.10.2005 12:45:48

Joo eihän tossa mitään. Ne siis tarvii esimerkki biisejä harjoittelua varten. Ja niiden levittämisen helpottamiseksi harrastajien keskuudessa, etsivät biisejä, joita voi laillisesti jaella ilman mitään maksusotkuja. Kunnioitettavaa, etteivät missään nimessä halua mitään tekijänoikeussääntöjä rikkoa, vaan ovat valmiit menemään ihan kirjan mukaan.

Mä sanoisin kanssa, että joku kiipparisti, sopivaa könttäkorvausta vastaan, vetää ne purkkiin jollain OMB-värkillä. Soinnut ja melodiat omasta elämästä. Varmasti parempi ratkaisu, kuin että tietämättömämpi algoritmeistä puhuva tanssija rupeaa harjoittelemaan MIDI-softan kanssa. Varmasti olisivat valmiita maksamaan asiaan kuuluvan korvauksen, jolloin pysyy soittajankin alkorytmit kunnossa.
Riksteri
31.10.2005 12:56:59
Joo eihän tossa mitään. Ne siis tarvii esimerkki biisejä harjoittelua varten. Ja niiden levittämisen helpottamiseksi harrastajien keskuudessa, etsivät biisejä, joita voi laillisesti jaella ilman mitään maksusotkuja. Kunnioitettavaa, etteivät missään nimessä halua mitään tekijänoikeussääntöjä rikkoa, vaan ovat valmiit menemään ihan kirjan mukaan.

Mä sanoisin kanssa, että joku kiipparisti, sopivaa könttäkorvausta vastaan, vetää ne purkkiin jollain OMB-värkillä. Soinnut ja melodiat omasta elämästä. Varmasti parempi ratkaisu, kuin että tietämättömämpi algoritmeistä puhuva tanssija rupeaa harjoittelemaan MIDI-softan kanssa. Varmasti olisivat valmiita maksamaan asiaan kuuluvan korvauksen, jolloin pysyy soittajankin alkorytmit kunnossa.

Kuulostaa hyvin käyttökelpoiselta idealta tuo kiipparistin vuokraaminen. Nuo Soltonit ja Ketronit yms. ovat kuitenkin vain koneita ja pelkkään konerytmiin metronominomainen tanssiminen voisi hyvinkin pian alkaa maistumaan puulta.

Valmiista konerytmeistä on kyllä suuri apu tahdin ja musiikin kasassa pitämisessä ja siksi kai niitä rytmikoneita lavoilla paljon näkeekin. Se vaan on se ihmisen juuri siinä tilanteessa soittama musiikki, kaikkine asiaankuuluvine virheineen, kuitenkin se kaikkein motivoivin tekijä.
baron
31.10.2005 13:23:19

Levykaupoista on saatavissa ainakin kilpatanssijoille tarkoitettuja harjoitus-CD:itä erilaisia tanssilajeja varten.

Ei kai harrastelijan tai kevyemmin asiaan perehtymään haluavan musan välttämättä sen huonompaa tarvitse olla?

(Kerran kysyttiin, pystynkö keikalla säestämään kilpatangoesityksen? Vastoin parempaa tietoani vastasin: "tietenkin" ja sitten kipin kapin levykauppaan ja bändi harjoitteli sen CD:n mukaan ja saatiin täydet pisteet.)
My name is Baron, Sir Baron.
Riksteri
31.10.2005 14:00:05
Nuo valmiit tanssilevyt sisältävät kyllä tarkoitukseen tehtyä laadukasta musiikkia, mutta vaikkapa netissä julkaistuina esimerkkikappaleina niitä ei voi käyttää ilman tekijänoikeusmaksuja.

Toisaalta valmiiden tanssilevytyksien kaltaista musiikkia hyvin harvoin pääsee käytännössä live -tilanteessa tanssimaan ja siksikin olisi mielestäni hyvä käyttää harjoituskappaleissa samanlaisia instrumentteja, tekijöitä ja rakenteita, kuin livenäkin kuulee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)