Aihe: Sakkopäiväkirja
1 2 3
Chysleri
06.09.2005 17:09:08
Josko sais pysyvän aiheen.
Sakot keikkareissulla taikka musiikkiin liityvillä matkoilla.

Lauvantaina 3.9 100e.Körryyttelin liikkuvan tutkaan kärry perässä 100km/h reissun aluksi.Ei kyllä mitenkhän positiivisesti nostanu tunnelmaa.Porukalla maksethan kylläki nämä keikkareissusakot.
-Ookko soittanu klikin kans? -HÄ!!!kuka son?
jon lord
06.09.2005 17:27:09
Nyt ei ole enää vuosiin tullut sakkoja kun on oppinut ajamaan hiljempaa, mutta 80-90 luvun aikoihin noita tuli kyllä aina silloin tällöin. Mutta silloisen ravintola bändin aikaan basistimme joka pääosin ajoi keikkareissut niitä napsi oikein urakalla. Kerrankin hän ohitti siviilipoliisiauton noin 150 km. vauhdilla. Ihme kun ei kortti koskaan lähtenyt tai sitten hän ajoi ilman korttia ja ei kertonut meille. Mutta pohjat ajoi mun soiton opettajani Kuoreveden kanttori kun menimme Tampereelle konsan pääsykokeisiin. Hän ohitti jonoa kun ajoi tutkaan 165 km/h. Poliisi kirjasi törkeän huolimattomuuden liikenteessä ja raskauttava asiahaara oli etäisyys edellä ajavaan ajoneuvoon 5 metriä ja silti vähän myöhästyin kokeista. Silloin lähti kortti.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
clave
06.09.2005 18:03:37

Tapahtui Lusin suoralla joskus. Lapsuuskaverini, joka Finnairin pilotti kertoi, että poliisi tutkas siinä lentokenttälevityksellä yhden hyvin huomattavaa ylinopeutta ajaneen urheiluauton.

Konsta oli sitten tarinan mukaan rehvakkaasti todennut kuskille, että "tohon suoritukseen tarvitaan lentolupakirja". Kuskillahan se oli, koska oli ammatiltaan lentäjä ja sen sitten näytti konstalle. Tämä oli ilmeenkään värähtämättä todennut että "jahah asia on sitten kunnossa".
"Totuuden tunnistaa kun sen kuulee"
pekkajau
06.09.2005 19:52:52
Tapahtui Lusin suoralla joskus. Lapsuuskaverini, joka Finnairin pilotti kertoi, että poliisi tutkas siinä lentokenttälevityksellä yhden hyvin huomattavaa ylinopeutta ajaneen urheiluauton.

Konsta oli sitten tarinan mukaan rehvakkaasti todennut kuskille, että "tohon suoritukseen tarvitaan lentolupakirja". Kuskillahan se oli, koska oli ammatiltaan lentäjä ja sen sitten näytti konstalle. Tämä oli ilmeenkään värähtämättä todennut että "jahah asia on sitten kunnossa".

Tämä on hyvää ja oikeaa poliisityötä! Hoh hoh....
Kirjoitin mitä kirjoitin!
pekkajau
06.09.2005 19:58:50
Kuopijon Kallansillalla ajoi aikoinaan yksi sanavalmis sukulaismies tutkaan helevetinmoesta haipakkoo ja se oli ihan oikeasti Timo Mäkisen näkönen! Polliisi pyssäytti sen ja tuumi vittumaisella äänenpaineella samalla sakkolappua kirjottaen:"Kuule ukko! Sinä et kuule oo mikkään Timo Mäkinen vaikka oottii ihan Timo Mäkisen näkönen!" Siihen tuumi eno vainaa: "Et sinäkään oo mikkään mulukku vaekka oottii ihan mulukun näkönen!" Seuraukset olivat olleet kuulema "kohtalokkaat"!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
jon lord
06.09.2005 20:29:22
Yksi tuttu Tamperelainen koskettaja ajoi kerran ratsiaan ja ei sillä koskaan mitään korttia ollut kunhan ajeli vaan. Poliisi kun kyseli korttia ja kun sattui sopivasti olemaan joulunalus aika niin tää kaveri sanoi poliisille että kerkisin just lähettämään kaikki joulukortit ja ei yhtään jäänyt ylimääräistä niin ettei nyt ole yhtääm korttia. Kertoi että tuli aika roimat sakot.
R.Syke
06.09.2005 20:37:48
Tällaistakin sattuu:

-Kuulkaas mies, teillä ei ole valoja.
-Ei meillä ole ketään kotonakaan.
-Asia selvä.

yksi (1) ylinopeus: 105 km/h 80:n alueella - sakkoja 1250 mummon markkaa, keli hyvä ei muuta liikennettä

tähän ajomäärään pidän tätä hyvänä tuurina
jon lord
06.09.2005 20:41:27
Tähän sopis hyvin se Klapin legendaarinen tokaisu takavuosilta kun ajoi keskellä yötä ratsiaan jossain korvessa eikä muuta liikennettä. Klappi hermostui ja sanoi poliiseille että eikö teillä ole muuta tekemistä...eikös se Kyllikki saaren murhakin ole vielä selvittämättä. Myöhemmin kun ajoi taas ratsiaan ja oli eri poliisit niin ensimmäisenä poliisit oli sanonut Klapille että ei sitten mitään Kyllikki Saari juttuja.Oli sana kai kiertänyt.
Sertzo S
06.09.2005 20:46:20
Tähän sopis hyvin se Klapin legendaarinen tokaisu takavuosilta kun ajoi keskellä yötä ratsiaan jossain korvessa eikä muuta liikennettä. Klappi hermostui ja sanoi poliiseille että eikö teillä ole muuta tekemistä...eikös se Kyllikki saaren murhakin ole vielä selvittämättä. Myöhemmin kun ajoi taas ratsiaan ja oli eri poliisit niin ensimmäisenä poliisit oli sanonut Klapille että ei sitten mitään Kyllikki Saari juttuja.Oli sana kai kiertänyt.

Joo, tuo on niitä legendaarisia Klabbi-juttuja, joka tuli itsellänikin mieleen aiheesta. Kerran on saatu sakot E. Junkkarisen 40-vuotistaiteilijajuhlakiertueella v.1989 kesällä, itse en ollut onneksi ratissa. Muita ei tule mieleen, joten sakoilta on säästytty pitkän uran aikana keikkareissuja kolutessa.
Eddy
06.09.2005 20:55:30
Ei liity ylinopeuteen ja on kaiken lisäksi wanha:

Nuori kuljettaja oikaisi alueen läpi, missä oli selvä LÄPIAJO KIELLETTY-merkki. Poliisi pysäytti kaverin ja kysyi, että "osaakos se nuorimies lukea?" Kaveri vastasi: "Kyllä, voinko olla avuksi?" Ja sakkoa...
Koskettelen soittimia...
Retku
06.09.2005 22:31:02
Enpä ole sakkoja keikkareissuilla saanut, mutta päivätyön merkeissä suoritetuilla työkeikoilla sitäkin useammin.

Viimeisen kolmen vuoden saldo on 7kpl aikuisten sakkoja ja 1 rikesakko viimeviikolla kun oli epähuomiossa sumarit päällä! (kyllä sakon kirjoittaneet konstaapelit olivat molemmat suomenruotsalaisia ja seipäännielleitä huumorintajuttomia hampuuseja).

Pakko lisätä että ajan paljon (50-100tkm/vuosi) ja siksi sattuu ja tapahtuu paljon. Ihmettelen tosin sitä, että nykyään (n.10v myöhemmin) kun ajalen suht rauhallisesti, yleensä rajoitusten mukaan niin joka ainoa kerta kun jää esim. joku 80km/h merkki huomaamatta muuten 100km/h alueella niin juuri silloin osuu kytät kohdalle. Aikoinaan kun sain kortin mulla oli jatkuvasti 30+ ylinopeuksia taulussa ja ikinä ei sattunut mitään eikä osunut tutkia paikalle (ei yhtään sakkoa ensimmäisinä vuosina...)

Esimerkki viimevuodelta, kun olin matkalla joensuuhun helssinkistä, ejoin 5 tietä jossa satasen rajoitus ja mulla cruise asetettuna satkuun. erään mäen päällä tuli liikkuvat vastaan ja kääntyivät perään. Väittivät että ko. mäen alla oli 80 merkki ja sakot tuli (tutka näytti 101). Tällaiset syö miestä rotan lailla! Ja vastaavia tapauksia on useita.

Myöskään ennen kaahailuaikoina ei koskaan ollut mitään läheltäpiti tai onnettomuustilanteita. Nyt sitten loikkii hirvet konepellille ja hyökkää lumivallit salakavalasti kimppuun takaoikealta... :D

Noohh tulipa vuodatettua, mutta koska tällainen threadi tuli niin olipa pakko!
Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä!
WanhaWetäjä
07.09.2005 01:41:45 (muokattu 07.09.2005 01:44:15)

yksi (1) ylinopeus: 105 km/h 80:n alueella - sakkoja 1250 mummon markkaa, keli hyvä ei muuta liikennettä

tähän ajomäärään pidän tätä hyvänä tuurina

Joo...mulla ei ole yhtään ylinopeussakkoo,kortin sain 75,eli kesällä tuli 30 vuotta täyteen,onhan noita kilometrejäkin joitain,nopeusratsioihin oon ajanut monasti,mutta aina just sillon ihan rajotusten mukaan...no en mä muutenkaan aja lujaa,ajoittain se normaali 5-10km yli sallitun,kuten muutkin,yleensä kuitenkin just rajotusten mukaan,keleistä riippuen,ja onko hirvialuetta vai ei,joskus aniharvoin on joutunut sen "kiireen"takia päästeleen lujempaa,eli itse omaa syytäni oon jättänyt keikalle lähdön viime tinkaan;-)

Rauhallisena ihmisenä pyrin myös ajaan iisisti ja riskittömästi,kovaa ajaminen ja turhat ohitukset saa mut kyllä hermostuun,jos oon sellasessa kyydissä,ja taatusti sanon siitä, kuski on aina VASTUUSSA siitä jengistä mitä se kuljettaa,tää tuntuu monelta unohtuvan?

Nyt kun on eka auto missä on cruise niin saas nähä kuin käy,meneekö nolla rikki,jos ei huomaa sitä rajotuksen vaihtumista,vaan eipä noita poliiseja kyllä hirveesti enää edes näe tienpäällä,sais olla,vitunmoisia koheleita tuolla kulkee!

Sitä mä en never käsitä notta makeillaan noilla sakoilla ja että on kortti kuivumassa ja että vedin kahtasataa tutkaan on 20 parkkisakkoa maksamatta yms...mitäs läksit ja elämä on ;-)

Tyhmyydestä sakotetaan,kuten sanotaan:-)
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
poppamies
07.09.2005 07:46:51 (muokattu 07.09.2005 07:47:51)

...Nyt kun on eka auto missä on cruise niin saas nähä kuin käy,meneekö nolla rikki,...

Mulla on ollut cruise 6-7 vuotta ja sanoisin melkein päinvastoin. Ei rupee ryömimään sinne sadan paremmalle puolelle huomaamatta kun on se cruise.
Ylinopeussakkoja ei oo tullut kuin kerran sen 33 vuoden aikana kun oon kortilla ajanut. Nekin tuli saksassa...
Myydään EBS MultiComp bassokompura
Rämppy
07.09.2005 09:19:38
Cruise on kyllä hyvä varuste. Ei tule tahattomia lipsahduksia. Käytän lähes päivittäin. Sillehän ei tietenkään maha mitään jos tarkoituksella kaahaa.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Rämppy
07.09.2005 09:23:04 (muokattu 07.09.2005 09:24:18)
Hutipainallus -tämän voipi poistaa.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
omarklah
07.09.2005 09:36:57

Rauhallisena ihmisenä pyrin myös ajaan iisisti ja riskittömästi,kovaa ajaminen ja turhat ohitukset saa mut kyllä hermostuun,jos oon sellasessa kyydissä,ja taatusti sanon siitä, kuski on aina VASTUUSSA siitä jengistä mitä se kuljettaa,tää tuntuu monelta unohtuvan?

Sitä mä en never käsitä notta makeillaan noilla sakoilla ja että on kortti kuivumassa ja että vedin kahtasataa tutkaan on 20 parkkisakkoa maksamatta yms...mitäs läksit ja elämä on ;-)

Tämä osuus olisi voinut olla vaikka mun kirjoittama - eipä oo ainuttakaan ylinopeussakkoa osunut kohdalle...
Muita sakkoja kyllä - vaikka ei niitäkään mitenkään hirveesti.
Autoilua takana n. 30 vuotta...
Tää sit sanois tälleen...
Riksteri
07.09.2005 09:45:53
Kaikenlaisia uusia innovaatioita maailmalla kehitellään ja elektroniikan suomia uusia mahdollisuuksia tutkitaan ajoturvallisuuden parantamiseksi. Nopeusvalvontakamerat ovat nopeasti yleistyneet myönteiten kokemusten myötä ja erilaisia nopeusvaroittimiakin on kehitelty. Raskaan liikenteen nopeusrajoittimet ovat kyllä joskus hankalia, mutta nopeusvaroittimet voisivat olla turvallisempia käyttäjälleen kuin vaikkapa vakionopeudensäätimet.

Mielestäni vakionopeudensäätimet turruttavat kuljettajaa pidemmällä matkalla ja hirvikolareiden tai nukahtamisen riski saattaa kasvaa varsikin yöaikaan liikuttaessa. Jonkinlainen herättävä hälytysjärjestelmä ylinopeudesta voisi olla hyvä ratkaisu, tienvarren liikennemerkistä auton hälytysjärjestelmä saisi voimassa olevan nopeuden, jonka ylitettyä vaikkapa summeri alkaisi soimaan ajoneuvossa ja katolla oleva valo vilkkuisi varoittaen muuta liikennettä.
'Sometimes You can take someone who knows nothing of the kind of music you're doing. Their hearing can sometimes be so pure that it can go right to the heart, and they can really love it without having any intellectual understanding of it.' Herbie
M.i.k.key
07.09.2005 11:28:36 (muokattu 07.09.2005 11:29:27)
No kerrotaan nyt omakin sakkomenneisyys. Vuosia sitten länsiväylä Espoossa siinä missä rajoitus vaihtuu satasesta kaheksaankymppiin. Kirkas kesäyö ja keikalta tulossa, joten tuli päästeltyä 132 tutkaan, poliisihan siellä kyykki puskassa ja seuraavan mäen takana oli pysäyttäjät. Kortti oli poissa jonkun viikon mutta sakkosummaa en muista. Markka-aikaa ja olin juuri tullut armeijasta eli tulot aika minimaaliset. Sen jälkeen puhtain paperein.

EDIT: Luin tuon ensimmäisen kirjoituksen vielä uudestaan ja lisätään että olin keikalta kotiin tulossa
Mä lopetan nää hommat!
Retku
07.09.2005 14:28:13

Näinhän se on kyllä. Enkä määkään kyllä sakkomäärällä erityisemmin elvistele. Pikemmin v*tuttaa. Mutta outona pidän sitä, että mä nykyään todistettavasti olen melko rauhallinen kuljettaja, mutta aina jos lipsahtaa niin osuu kytät kohdalle.

Ja tuollaisella kilsamäärällä mikä mullakin tulee ei oikeen voi lipsahduksia välttää, kun koko ajan on maantiellä.

Siitä cruisesta olen myös sitä mieltä että jos vähänkään enemmän liikkuu maantiellä, niin se on pakkovaruste! Sillä jää vahinkosakot saamatta (paitsi tietty em. tilanteissa jos jää merkki huomaamatta). Se muuten säästää usein myös polttoainetta!

Ja yhtä lukuunottamatta kaikki sakot on tullut rauhalliseen aikaan harvaliikenteisellä maantiellä.
Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä!
xerxes
09.09.2005 17:25:08

Kerran oon sakot saanu. Kaveri ajo perrään ja sain sakot kun en väistänny(osasyyllisyys). Piti nimittäin väistää edessä ajavaa. Enkä siinä sitten hoksannut tätä yhtä joka ajeli ilmeisesti jottain erittäin reilua satasta. Jarrutusjäljistä ennen törmäyskohtaa laskettiin nopeudeksi ainakin sata. Eikä ollut ihan pikku rysäys. Pösö(vuokra) lyheni puolisen metriä perästä.

Muutamat parkkikset on lisäksi tullut saatua. Ja maksettuakin.
Relax.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)