Aihe: Rumpu Räkistä..
1 2
warvick
22.11.2005 14:45:54
Onko jollain oma kohtaisia kokemuksia kyseisestä härvelistä keikka hommissa,että pääseekö helpommalla kasaus vaiheessa verrattuna ihan normi standeihin jne..
Guido
22.11.2005 16:18:33
Kyllä tavaraa pitää setissä olla melkoisesti, ennenkuin minä alkaisin leikkikehää harkitsemaan. Kasattava se räkkikin on joka keikalla, harvoin sitä saa kokonaisena kulkemaan autossa. Frendillä on tupabasari, 5 tomia ja peltejä keskikokoisen metallipajan vuosituotannon verran, niin siinä se on kätevä kun kamat saa helposti oikeille paikoilleen. Meikäläisen kolmen telineen kaluston kasaa huomattavasti kivuttomammin, kuin alkaisin räkkiä sovittelemaan.
Ei voi lusikalla ottaa, kun on kauhalla annettu.
toyopet
22.11.2005 16:26:43
No minähän en ole rumpali mutta sellainenkin bändissä on. Kätevästi se käy ja menee huomattavasti pienempään tilaan kuin tavalliset jalkasysteemit. Pystytys ei vie sen enempi aikaa kuin normaalitelineillä.
Jos olisin rumpali, laittaisin räkin kyllä ihan varmasti.
Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa.
jon lord
22.11.2005 17:14:05
Meidän Purple coverin rumpalilla on jonkinlainen ,mutta mun mielestä ainakin pienemmissä paikoissa sen vaatima tila on aika suuri. koska kehikko vie oman tilansa ja jos tarvitsee jättää jotain pois niin se tila ei pienene siitä yhtään. Hyvä puoli siinä on kai se ,että setti on aina säädetyssä asennossa. Velipojalla taas on Rolandin ( joku V-drum ??) ja se koko paketti on siinä kehikossa valmiina. Ei tarvi melkein kun levittää systeemi ja piuhat kiinni niin valmis on.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
veeka
22.11.2005 21:02:25
Ei helkkarissa ikinä räkkiä, nehän on aivan naurettavan näköisiäkin. Ja veikkaanpa että normi kolmen ständin setin pistää nopeammin pystyyn.
ÄM
22.11.2005 22:52:38

Joo pitäis ottaa varmaan aikaa, ennen kuin selviäis kumpi on nopeempi.

Mulla on ja pidän kätevänä; räkkiin on merkattu paikat kaikille holdereille, jotka menee teline lootassa lähes kasaan taittamattomina. Ja räkki on semmonen Pearlin kolmen sivun "haitari", joka vaan avataan ja holderit paikoilleen.

Makuasiahan se on, mutta mun mielestä se on myös nätin näköinen, varsinkin jos vaihtoehtona on joku ständi viidakko.

Totta on, että esim moposetillä (kaks tomia, toinen basarissa, toinen jaloillaan ja kaks peltiä) ei paljon räkkiä kannata raahailla.

Mulla on se räkki nyt ollut 10v ja ehkä siitä johtuen on tullut melkeen aina vedettyä koko setillä (2 etutomia 2 sivutomia, 2 crashia, ride, china, bell, 2 splash), koska ei se rojun karsiminen tosiaan tilaa juuri tuo. Vaihtoehtoja ei myöskään ole ollut, koska kaikkista ständeistä ikään kuin puuttuu ne alaosat, eli räkki on sitten aina oltava. Nyt olen kyhännyt sellaisen systeemin, että tarvittaessa saan kasattua pikkusetin kahta ständin alaosaa käyttäen. Ei oo tullu kyllä käytettyä kuin kerran humppamiitissä.

Se on tottumus kysymys. Ständimeiningin ja räkin välillä ei oo niin suuria eroja kummankaan eduksi, että vois absoluuttisesti sanoa toista paremmaksi.

JA NYT SE TÄRKEIN:
Meikäläisen Pearlin räkkiin, joka on siis sellaista neliöprofiilin alumiiniputkea, aukeaa kaljapullo helvetin hyvin.
Guido
22.11.2005 22:56:59
JA NYT SE TÄRKEIN:
Meikäläisen Pearlin räkkiin, joka on siis sellaista neliöprofiilin alumiiniputkea, aukeaa kaljapullo helvetin hyvin.

Mä käytän tölkkejä. Integroitu avaussysteemi, juu nou... Hiacen oven lukon vastakappale toimii kanssa erityisen hyvin pullon avaamiseen, by the way...
Ei voi lusikalla ottaa, kun on kauhalla annettu.
ÄM
22.11.2005 23:04:07

Mä käytän tölkkejä. Integroitu avaussysteemi, juu nou... Hiacen oven lukon vastakappale toimii kanssa erityisen hyvin pullon avaamiseen, by the way...

Jossain autossa oli se turvavyön lukituslaipan reikä just sen kokoinen, että vastas täysin pullonavaajaa. Kun muistai, niin menis Mondeo viivana vaihtoon.
Begemoth
24.11.2005 01:23:56
puhelin toimii myösen...
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
veeka
24.11.2005 10:30:11
Ollaan tehty muutama keikka entisellä Hurriganesin keikkamesellä, siinä on jo uutena asennetut pullonavaajat molemmissa seinissä. Voin kuvitella mielessäni miltä "TSIH" on kuulostanut vuonna -74!
Martso
24.11.2005 12:11:13
puhelin toimii myösen...

Kai nyt joka äijällä on puukko povarissa? Sillä aukiaa komiasti ja iso-elkeisesti.
Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan!
uruttaja
24.11.2005 12:20:49
Kai nyt joka äijällä on puukko povarissa? Sillä aukiaa komiasti ja iso-elkeisesti.

Sytkärillä, ei tule ongelmia virkavallan kans.
v_m_kangas
24.11.2005 12:21:39

Sytkärillä, ei tule ongelmia virkavallan kans.

...sanoi entinen pyromaani :D
Humppaa tai soita humppaa
uruttaja
24.11.2005 12:24:32
...sanoi entinen pyromaani :D

Väärinkäytettynä, veliseni. Puukon kans ei edes kysellä, meinaatko käyttää sitä rauhanomaisiin tarkoituksiin, jos semmonen taskusta löytyy yleisellä paikalla.
ÄM
24.11.2005 14:49:15

Aihehan nyt näköjään vähän muuttui, mutta minkäs teet. Eikä niistä rumpuräkeistä nyt niin paljon juttua riitäkään.

Ride-pellillä aukeaa kanssa komiasti ja näyttää hyvältä, kun keikan päätteeksi spottien paahtaessa (niinku meillä joskus semmosia olis) keikauttaa kiiltelevällä symbaalilla kiisselin auki.
magnetman 004
24.11.2005 16:49:29

Koko rumpusettihän on ihan ihmehökötys. Kuka prkele on sanonu, että joka bändissä täytyy olla yks kalisuttelija jonka pitää joka raajalla pitää meteliä vailla hetkenkään taukoa. Puolustus on tietysti se, että eihän bändi muuten pysyis kasassa kun siihen on totuttu... Jos Ringon ludarit olis ollu räkissä, ehkä kaikilla roikkuis kannut samoin. Ja kuka estää asentamasta vaikka pientä K&M:n pullotelinettä korkinavaajineen siihen räkkiin, tuhkakuppi, tv... nättiä hommaa.
Soitan ennemmin kuin puistelen matot.
Tankero
24.11.2005 17:01:56

Olen kuullut jostain uudesta vermeestä, mikä on ihan suunniteltu pullon aukaisuun.
Tankero
24.11.2005 17:03:16

Tuppivyössä mulla leuku roikkuu.Tupessa siis.
Martso
24.11.2005 17:14:52
Tuppivyössä mulla leuku roikkuu.Tupessa siis.

Luulis, että sinun tapauksessa niitä puukkoja olis piiloteltu ympäri kehoa, terä eellä. Haatana! :)
Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan!
Tankero
24.11.2005 17:23:28
Luulis, että sinun tapauksessa niitä puukkoja olis piiloteltu ympäri kehoa, terä eellä. Haatana! :)

Vanhimmat on jo ruostuneet pois. Joskus meinaa vaikeuttaa selällään nukkumista, kun kahva vähän painaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)