![]() 06.11.2005 17:18:56 | |
---|---|
http://www.naimisiin.info/cgi-bin/y … iikki;action=display;num=1130668356 Mun mielipide on ettei ainakaan muusikkoja, ainakaan kaikkia. Olkoon bändi/muusikko miten tahansa amatööri niin mun mielestä meidän on vedettävä kuitenkin yhtä köyttä eikä ruvettava sottaaamaan toisten tonteilla. Jos Jussi on sitä mieltä että amatöörien verottomat keikat syövät ammatti muusikon liksoja niin moni voi olla samaa mieltä taustanauhojen kanssa vetävistä omb-jätkistä. Ihan turhaa pelotella turakaisia jollain verorästeillä, mä en ainakaan itse ole kuullut että verottaja laittaisi hääparin makselemaan soittajien lomarahoja, sotuja yms. Kyllä niitä keikkoja varmaan kaikille riittää. Toiset tekee halvemmalla, toiset kalliimmalla. Toiset soittaa firmoille ja kiltisti maksaa veroja ja toiset privaattibileitä ja hoitaa veronmaksun itse jos hoitaa. Mua ei ainakaan muiden keikat ja niiden talouden hoidot kiinnosta paskan vertaa. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! | |
![]() 06.11.2005 20:17:56 (muokattu 06.11.2005 20:19:21) | |
Oho! Osuko pahastikin? Mun mielestä on ihan sama, oli duuni mikä tahansa, syö pimee duuni ammattilaisten leipää. Mitä sä teet työkses? Kyllähän tässä vois ruveta harrastaa puoli-ilmaseks vaikka sitä. Sitäpaitti mä hyökkään enemmän sen kimppuun, että on bändejä, jotka tekee jopa viiteen mieheen halvemmalla, kuin mä yksin. Hinnapolkemisesta ei mua ainakan kannata syyttää. Toinen asia on se, että miks myös perhejuhlia ei tosiaankin vois myös saattaa kotitalousvähennyksen piiriin? Aion toissani ajaa sitä asiaa eteenpäin. Mä en tosiaankaa kilpaile hinnalla, vaan laadulla ja palvelulla. Halppisamatöörit saa mun puolesta dokata talkoilla häissä ja synttäreillä jatkossakin. EDIT: Mä laskutan keikasta enemmän, kuin ohjelmatoimisto triosta, että se siitä hinnanpolkemisesta. Jos taas vien keikat laadulla, niin hyvä niin. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. | |
![]() 06.11.2005 20:19:11 | |
Halppisamatöörit saa mun puolesta dokata talkoilla häissä ja synttäreillä jatkossakin. kiitos jussi noista sanoista!!! mä hoidan ton puolen... 8) "kivistäville kiveksille on turha puhua rahasta" | |
![]() 06.11.2005 20:22:01 | |
kiitos jussi noista sanoista!!! mä hoidan ton puolen... 8) Sinäkin stna. :D Mä oon RK-66! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. | |
![]() 06.11.2005 20:39:15 | |
Oho! Osuko pahastikin? Eipä juuri Tähdennän etten ole veroja vastaan, päin vastoin. Mutta en myöskään dissaa niitä meikäläisiä jotka päättävät valita toisen tien. Mun mielestä on ihan sama, oli duuni mikä tahansa, syö pimee duuni ammattilaisten leipää. Enpä usko että tällä alalla tulee kuunaan muutosta, eikä mun mielestä tarttekkaan. Hääkeikat on loistava tilaisuus myös amatööreille saada työhön tutustumista ja kokemusta esiintymisestä. Mun mielestä ammattilaisille on häiden lisäksi helvetisti erilaisia paikkoja ja tilaisuuksia toteuttaa ammattinsa harjoittamista verolain alaisesti. Mitä sä teet työkses? Kyllähän tässä vois ruveta harrastaa puoli-ilmaseks vaikka sitä. Opiskelen, ihan ilmaseksi Sitäpaitti mä hyökkään enemmän sen kimppuun, että on bändejä, jotka tekee jopa viiteen mieheen halvemmalla, kuin mä yksin. Hinnapolkemisesta ei mua ainakan kannata syyttää. Kun menet esim. autokauppaan niin voit todeta että autoja on joka lähtöön ja aika pitkälle hinnoittelu on laadun mukaan. Niin on myös bändejen suhteen. Mä olen huomannut että myös kuluttaja on hyvin perillä bändejen hinta/laatu-suhteesta. Eipä sun kannta hintoja polkkeakkaan, olen kuullut susta hyvää mainittavan asiakkaan suusta. Toinen asia on se, että miks myös perhejuhlia ei tosiaankin vois myös saattaa kotitalousvähennyksen piiriin? Aion toissani ajaa sitä asiaa eteenpäin. Verotuksessa on niin paljon väärää... Ekana tulee mieleen viinaverouudistukset. Mä en tosiaankaa kilpaile hinnalla, vaan laadulla ja palvelulla. Halppisamatöörit saa mun puolesta dokata talkoilla häissä ja synttäreillä jatkossakin. EDIT: Mä laskutan keikasta enemmän, kuin ohjelmatoimisto triosta, että se siitä hinnanpolkemisesta. Jos taas vien keikat laadulla, niin hyvä niin. Allekirjoitan edellisen ja toivon että tämänkaltaiselle ajattelulle on tilausta. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! | |
![]() 06.11.2005 20:58:33 | |
Eipä juuri Tähdennän etten ole veroja vastaan, päin vastoin. Mutta en myöskään dissaa niitä meikäläisiä jotka päättävät valita toisen tien. Mihin vedetään raja, minkä verran on veroja hyväksyttävää kiertää? Tai lakia yleensä? Enpä usko että tällä alalla tulee kuunaan muutosta, eikä mun mielestä tarttekkaan. Hääkeikat on loistava tilaisuus myös amatööreille saada työhön tutustumista ja kokemusta esiintymisestä. Mun mielestä ammattilaisille on häiden lisäksi helvetisti erilaisia paikkoja ja tilaisuuksia toteuttaa ammattinsa harjoittamista verolain alaisesti. Onhan tää mielenkiintoinen duuni, kun aloittelijat voi kokeilla hommaa ensin verovapaasti. HOHO! Opiskelen, ihan ilmaseksi Onnea. Kun mä viimeks opiskelin, mulle maksettiin siitä...:D Kun menet esim. autokauppaan niin voit todeta että autoja on joka lähtöön ja aika pitkälle hinnoittelu on laadun mukaan. Niin on myös bändejen suhteen. Mä olen huomannut että myös kuluttaja on hyvin perillä bändejen hinta/laatu-suhteesta. Juu, mut niistä on kaikista verot maksettu. Eipä sun kannta hintoja polkkeakkaan, olen kuullut susta hyvää mainittavan asiakkaan suusta. Kiitos. Eilen tuli taas hiton hyvää palautetta - jos itsekehu sallitaan. Ja asiakas sano, että oon liian halpa - vaikka olis saanu "oikein bändin" samaan hintaan. Verotuksessa on niin paljon väärää... Ekana tulee mieleen viinaverouudistukset. Sa se. Tai niillä määrillä, mitä mä ehdin dokata, on ihan sama, kuinka paljon ne siitä veroo kiskoo. Allekirjoitan edellisen ja toivon että tämänkaltaiselle ajattelulle on tilausta. Joo. Se on vaan yrittäjän tehtävä jetkuvaa duunia duuniensa eteen. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. | |
![]() 06.11.2005 21:10:30 | |
Alalla kuin alalla löytyy ammattilaisia ja myös yrittäjiä jotka tekee ilman kuittia hiukan halvemalla... jos vain joku älyää kysyä! Siinä on varmaan se moraalinen "kynnys" ruveta vilpillisesti tekemään hommiaan varsin matalla kun sen kerran erehtyy tekemään? Semmosia "kuitittomia kassaanlyömisiä" on tullut monesti vastaan...vois kertoa monta esimerkkiä mutten jaksa! Kirjoitin mitä kirjoitin! | |
![]() 06.11.2005 23:04:26 | |
Mulle on ainakin ihan sama mitä muut tekee. Meidän bändi tai mä itekseni maksetaan mitä maksetaan ja meillä koko hoito menee firman kautta, aina. Me ei olla halvin eikä kallein bändi ja uskoisin meidän olevan varmasti hinta-laatu-suhteeltamme hyvä valinta. Tää on just sitä vitun pelleilyä kun omasta elämästä loppuu sisältö niin sitte ruvetaan rönkkimään muiden tekemisiä. Ja helvetin hyvä, että Isojussi on taas antanut laulaa pölhöille morsiamille ja pitänyt muusikkojen puolta. Kyllä mäkin, niin paljon kuin soittamisesta ja bändikavereistani tykkään, hyvin usein lauantai-iltana olisin kuitenkin mieluummin kotona kutittamassa kaunista tyttöystävääni korvan takaa piparin toivossa tai mökin laiturilla vastagrillattu kabanossi ylä- ja alahuulen välissä. Puhumattakaan tähän maisemaan olennaisesti kuuluvasta kylmästä oluesta. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com | |
![]() 06.11.2005 23:10:54 | |
...olisin kuitenkin mieluummin kotona kutittamassa kaunista tyttöystävääni korvan takaa piparin toivossa tai mökin laiturilla vastagrillattu kabanossi ylä- ja alahuulen välissä. Puhumattakaan tähän maisemaan olennaisesti kuuluvasta kylmästä oluesta. Siinä on se työn ja harrastuksen ihana ero. Kuka tomppeli nyt tekisi töitä vapa-aikana kun voi harrastaa sitä mitä haluaa...joko oot valinnut väärän harrastuksen tai työn. Valitse siitä. Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN! | |
![]() 07.11.2005 00:01:32 | |
...Kuka tomppeli nyt tekisi töitä, kun voi harrastaa sitä mitä haluaa, ja siitä vielä maksetaan. Joo ei alunperin ollut tarkoitus ronkkia toisten tekemisisä - ainakaan siinä mielessä, että ketään rupeisin osoittelemaan, mutta kukaan ei kai kiellä tekemästä omaa duunia helpommaks ja "kilpailijoiden" vaikeemmaks sillä, että pelisäännöt olis kaikille samat. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. | |
![]() 07.11.2005 00:35:54 (muokattu 07.11.2005 00:41:03) | |
"Humppatöissä" tuolla pr:llä ja "smalltalkilla" on paljon surempi vaikutus kuin joillakin ammatillisilla tutkinnoilla tai pätevyyksillä! Ja hyvä niin! Ajatelkaa jos jokaiselle huttukeikalle tehtäisiin työpaikkahaastattelut ja psykologiset testit ja ne vitun kehityskeskustelut! Työvoimapoliitikka ei esim. ymmärrä sitä että joku voi olla ihan oikeasti joku ravintolamuusikko ja muka jonain työttömänä! En ole kuullut yhtään muusikkoa joka olis työllistetty voimakkain tukitoimin just sille omalle alalleen eli muusikoksi! Kyllä jumalauta jollekin ATK-kurssille ja työnhakukurssille tai johonkin suojatyökeskukseen työharjotteluun puunukeille persereikiä poraamaan ollaan pakottamassa... mutta ei missään nimessä mihinkään musiikkialan hommiin!Kato luovuus loppuu työvoimatoimiston virkailijalta heti kun sanot sille että olet muusikko! Muistelen lämmöllä niitä vuosia kun sain leivän soitosta enkä kadehdi yhtäkään niistä jotka saavat leipänsä soitosta tänäkin päivänä muodossa missä hyvänsä...vaikka halkoina! Kirjoitin mitä kirjoitin! | |
![]() 07.11.2005 00:49:19 | |
Piatu puhuu asiaa. Toisaalta - kyllä niitä entisiä duunareita löytyy, joita on sitten uudelleenkoulutettu muusikoiks Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. | |
![]() 07.11.2005 09:29:26 | |
suojatyökeskukseen työharjotteluun puunukeille persereikiä poraamaan ollaan pakottamassa... Puuhevosille pekkajau, puuhevosille, ei puunukeille ;) | |
![]() 07.11.2005 09:45:48 | |
Puuhevosille pekkajau, puuhevosille, ei puunukeille ;) Persereikienporaaja, on siinäkin ammatti! ;) | |
![]() 07.11.2005 11:07:35 | |
Persereikienporaaja, on siinäkin ammatti! ;) Vois olla hyvä homma, jos sais käyttää omaa poraa tai kaasupamppua. | |
![]() 07.11.2005 11:36:04 (muokattu 07.11.2005 11:37:19) | |
Mielestäni musiikin tekeminen (=esittäminen) ei ole rinnastettavissa "mihin tahansa työhön", jota viestiketjun kärjessä puhutaan. Vaikka kuinka ajatellaan, että amatöörit syövät ammattilaisten leipää alennusmyynneillään niin kyllä esiintymistilaisuuksia pitää löytyä kaikille. Markkinatalous kyllä huolehtii hinnoittelusta. Harjoittelua motivoi kummasti kun tietää, että on tulossa "julkinen esiintyminen", se antaa ihan uuden ulottuvuuden koko soittoharrastukselle. Vaikka soittaminen on mukavaa niin kyllä esiintyminen oikealle yleisölle on homman suola. Tähän introon perustan sen, että hyväksyn täysin puoli-ilmaiset harrastelijoiden keikat...jopa ilmaiset. Soittamisessa ja esiintymisessä ei siis heillä ole olleskaan kysymys rahasta vaan soittamisen ja esiintymisen riemusta. Jos joku tuntee että häntä ja hänen ammattiaan loukataan harrastelijoiden suunnasta niin se kertoo enemmän hänestä kuin harrastelijoista. -TV- | |
![]() 07.11.2005 11:44:14 (muokattu 07.11.2005 11:44:50) | |
Tästähän on puhuttu jo ainakin vuosi. Muutosta ei ole tullut. Levyjä julkaisseet tosi Hyvätkin bändit käyvät varsinkin rock-keikoilla aivan käsittämättömän NAURETTAVILLA hinnoilla. Siis luokkaa 20 euroo per jätkä + oluet. Se hinnoittelu on minusta Perseestä, ja suorastaan ihan syvältä. Jotain on vialla että joku 5-miehinen bändi ajaa 600 kilsaa ja laskuttaa toimiston kauttaa siitä 500 euroo, niin on siinä jotain pielessä. Liimatainenhan näitä "promokeikkoja" myy oikeinkin mielissään, perkele. Tai bändin keikkaliksa on 200 euroa. Tai 300, siitä puuttuu pojat YKSI KAPPALE NOLLIA PERÄSTÄ. | |
![]() 07.11.2005 11:53:23 | |
Persereikienporaaja, on siinäkin ammatti! ;) Mm. Peter North tekee sitä ihan työkseen... Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com | |
![]() 07.11.2005 11:53:55 | |
Mm. Peter North tekee sitä ihan työkseen... John Holmeskin teki, mutta sille tuli ammattitauti. | |
![]() 07.11.2005 11:56:08 | |
...bändin keikkaliksa on 200 euroa. Tai 300, siitä puuttuu pojat YKSI KAPPALE NOLLIA PERÄSTÄ. Milloin sait 3 k€ keikasta viimeksi? Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)