Aihe: Muusikon tanssitaito..
1 2 3 4 514 15 16 17 18
poppamies
02.10.2005 22:32:36

on yleensä huononpuoleista. Menee yleensä tuonne "hidasta kävelyä" puolelle. Poikkeuksia toki saattaa löytyä. Joka tapauksessa päätin tehdä asialle jotain ja olen koko syksyn ollut tanssikursseilla. Tähän mennessä on yullut opittua Foxtrot, Samba, Salsa, Chacha ja tämä modernimpi jatkuvaliikkeinen Tango. Jos ette osaa tanssia oikeesti niin nöyrtykää ja menkää kurseille!
Myydään EBS MultiComp bassokompura *MYYTY*
isojussi
02.10.2005 22:33:25
Komppia.

Mä kyl jo aika montaa osaan, mutta ei tekis muillekaan pahaa.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
baron
02.10.2005 22:36:02

Komppia.

Mä kyl jo aika montaa osaan, mutta ei tekis muillekaan pahaa.

Yks tanssinopettajaksi opiskeleva olisi halunnut mun bändin harjoitusoppilaiksi ja hankkinut meille vielä daamit ja musta se oli hirveän hyvä idea, mutta kun esitin sen bändilleni, nauroivat mut ulos.
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
riff
02.10.2005 22:49:16
Viime kesänä tanssin yhden parin. Basisti huomautti heti sen jälkeen, että Vi*un Fin***ers!
Köyhälle kaikki on kallista!
isojussi
02.10.2005 22:58:09
...Basisti huomautti heti sen jälkeen, että Vi*un Fin***ers!

Aijjaa...

Oikea termi olisi ollut h****tin Ha***lin
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
WanhaWetäjä
03.10.2005 00:15:53 (muokattu 03.10.2005 00:17:02)

on yleensä huononpuoleista. Menee yleensä tuonne "hidasta kävelyä" puolelle. Poikkeuksia toki saattaa löytyä. Joka tapauksessa päätin tehdä asialle jotain ja olen koko syksyn ollut tanssikursseilla. Tähän mennessä on yullut opittua Foxtrot, Samba, Salsa, Chacha ja tämä modernimpi jatkuvaliikkeinen Tango. Jos ette osaa tanssia oikeesti niin nöyrtykää ja menkää kurseille!

Nöyrtykää????

Omituinen ajatus,mitäs ween nöyrtymistä tuossakin on...no,sä et ole kiertänyt kapakoissa/lavoilla soittamassa ilmeisesti tarpeeksi:-)

Tanssikursseille meno on ehkä yksi mun kaukaisimmista ajatuksista tällä hetkellä,tulee hyvänä kakkosena vapaaehtoisesti ja vapaa-ajalla tansseihin menemisen jälkeen;-)

Soittajat soittaa,tanssijat tanssii...mä en edelleenkään ymmärrä MIKSI soittajan pitäis myös tanssia??Mä pyrin ainakin harrastaan eri asioita kun mitä mun työni on,ts hutun/iskelmän kuuntelu ja tanssiminen liippaisi liian liki mun duunia,aika pienet ois ympyrät jos vapailla pitäis vielä turassic-halleissa käydä vääntämässä
jotain fuckin`vaihtoaskelta,ei helevata;-))
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
uruttaja
03.10.2005 00:48:09
Viime kesänä tanssin yhden parin. Basisti huomautti heti sen jälkeen, että Vi*un Fin***ers!

Mulla on jalat väärinpäin perseessä kiinni.
Begemoth
03.10.2005 01:35:57
Ei ne tyttäret o suopeita jos ei voksi suju. Ni.
Muuten, äffällä alkavat orketterit, niillä se tanssi taito o ihan viimmesen päälle.
Että, kyllä voksin, sen osaan, mutta kikapoo tekee tiukkaa.

Ja kysymys seuraa; Onko olemassa kanssavetäjiä, jotka EI ole koskaan työtilaisuuden ohessa danssannut? ja miksei?
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
mr.muzak
03.10.2005 03:13:46
Ja kysymys seuraa; Onko olemassa kanssavetäjiä, jotka EI ole koskaan työtilaisuuden ohessa danssannut? ja miksei?

On. Ei pienintäkään kiinnostusta tanssimisen suuntaan eikä edes ymmärrystä mikä siinä kuntopolussa on niin viehättävää. Ja kaiken lisäksi joutuisi yleensä kuuntelemaan huonoa musiikkia. Joku voisi perustella mitä paitsi minä olen jäänyt niin ehkä tarpeeksi hyvän vastauksen jälkeen voisin jopa harkita.
R.Syke
03.10.2005 06:34:28
Huh. Tanssi on kauhistus. Huh. Kömpelö, lihava, huonoryhtinen tallustelija, ei käy, ei käy, ei kertakaikikkiaan..
baron
03.10.2005 06:45:17

Huh. Tanssi on kauhistus. Huh. Kömpelö, lihava, huonoryhtinen tallustelija, ei käy, ei käy, ei kertakaikikkiaan..

Tanssin oppimisen logiikka mulle olisi, että kun treeneissä kinastellaan piisin sopivasta temposta, niin mä huipputanssijana voisin sanoa suurella auktoriteetilla, että näin on ja pulinat pois.
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
ninmari
03.10.2005 08:03:00
Kyllä siitä hyötyä on jos osaa tanssia.Ei tule samaan settiin valittua sellaisia pareja peräkkäin,joita turakaiset tanssii täysin samoilla askelilla(esim.nopea beat ja foxi).Ja tempokin on paljon helpompi määritellä.

Minä opin tanssimaan jo aika nuorena.Ihan vaan katsomalla kun muut tanssii ja sitten vaan viejän ja rytmin mukaan.
Ja kyllä humppa on yksi niistä mukavimmista tansseista ja suomalaiset näyttää osaavan sitä hyvin.=)
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Musiikkia korville
03.10.2005 08:19:02

Ei muusikon tarvitse osata tanssia soittaakseen hyvin. Eihän tanssijankaan tarvitse osata soittaa tanssiakseen hyvin. Ehkä huono vertaus, mutta minkä takia kenenkään tulisi osata jotain tuollaista?.. Ei siitä haittaa ole ja voi olla että enemmänkin tosissaan vaan hyötyä, mutta voit olla v*tun kova soittaja, vaikket osaisi tanssia.

Jokainen harrastakoon sitä, mistä tykkää.
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
vanhami
03.10.2005 08:28:28
juu, ei o tullut keikalla tanssittua koskaan, eikä ensimmäisenä olis mielessäkään.

Olin joskus 10 vuotta sitten kiljavan opistolla viikon tanssin intensiivikurssilla, jonka opettajana oli Jorma tulonen. Varsin tehokas ja kaikki käytiin läpi. En muista mitään noista opeista enään.

Kurssi oli SAK koulutuskeskuksen järjestämä ja liitto maksoi siitä puolet ja osasto vielä puolesta puolet. Viikko täysihoidolla hotellimajoituksessa järven rannalla. Pääsia taisi mennä silläkin kurssilla siinä samassa huoneessa olleen sähkärin kanssa dokaamiseen. Oltiin tillin tallin koko viikko.

Ei oikein sysytä ajatus, ei ainakaan keikalla, tuskin keikan ulkopuolella. Vapaa-ajalla on jotain iihan muuta puuhattavaa. Toki täytyy sanoa, että ei niitä tilaisuuksia niin hirveesti ole. milon olis edes mahis mennä tanssimaan.
omarklah
03.10.2005 08:49:45

Soittajat soittaa,tanssijat tanssii...mä en edelleenkään ymmärrä MIKSI soittajan pitäis myös tanssia??

Errrittäin hyvin sanottu!
"Pakollinen" häävalssi on joskus neljännesvuosisata sitten tullut tanssittua ja hirveessä tuupparissa joskus yritetty humpatakin...
Mutta ei musta oo siihen - stagella on paljon kivempaa :o)
Tää sit sanois tälleen...
v_m_kangas
03.10.2005 08:52:55

Kyllä mua naurattaa tää threadi :D

Keskustelualue on nimeltään Tanssimusiikki ja täällä on muka alan kovia ammattilaisia ja tällainen suhtautuminen tanssimiseen, joka lienee aika läheinen homma tanssimusiikkiin, ei s..tana.
Humppaa tai soita humppaa
Musiikkia korville
03.10.2005 09:02:27

Kyllä mua naurattaa tää threadi :D

Keskustelualue on nimeltään Tanssimusiikki ja täällä on muka alan kovia ammattilaisia ja tällainen suhtautuminen tanssimiseen, joka lienee aika läheinen homma tanssimusiikkiin, ei s..tana.

Minkälainen suhtautuminen?

Itsellä ja uskon, että monella muulla kyse tässä threadissa on siitä, että tuleeko soittajan osata tanssia vai ei. Ainakin siitä homma lähti liikkeelle, kun poppis kehoitti muita tanssikurssille.
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
Jami
03.10.2005 09:02:59

voit olla v*tun kova soittaja, vaikket osaisi tanssia.

Ja sit nämä v*tun kovat soittajat vääntää humpat jatsiksi, lykkää jos jonkinmoista koukkua jokaväliin jne. Jos ne joskus olis tanssinu niin ne tietäis että humppa humppana jne.

Kyllä esiintyvän taiteilijan on syytä joskus olla yleisönäkin että tietäis miltä mikäkin tuntuu siellä toisella puolella. Hävetkää persjalakaaset. Tanssin halveksunta tanssimuusikolta kuvastaa kyllä hyvin suhtautumista asiakkaaseen. Seuraus on totoa vääntäviä persereikiä lautteitten täydeltä.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Lapis
03.10.2005 09:03:01
Terve mies ei tanssi!
Sertzo S
03.10.2005 09:04:43
Tanssin laiskahkosti yleensä nykyisin ja jos niin käy on ainakin hieman "mikstuuraa" hatussa. En käy edes nykyisin ns. tanssiravintoloissa, vaan saatan istua turakaisena jossain hikisessä pubissa kaljalla ja sulaudun joukkoon hyvin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)