![]() 16.09.2004 01:47:23 (muokattu 16.09.2004 09:56:11) | |
---|---|
Niin bal perkeleesti ihmettelen sitä asiaa että kapakoissa ei olla huomiotu soittajaa mitenkään vaikka tupakkalain yksi päätarkoituksista on suojella työntekijöitä passiiviselta tupakoinnilta..ollaanhan me siellä töissä,kun vedetään se 5-6 settiä?? Mä en polta,ja mua vituttaa suoraan sanoen suunnattomasti vetää mestoissa joissa röökinkäry on käsin/keuhkoin/silmin kosketeltavissa,ja pitäis laulaa se 5-6 settiä..varsinkin kun on sen keikkamatkan/roudauksen/kamojen kasaamisen ajan saanut "nauttia"kollegoiden savustuksesta..ja usein kun kapakki on jaettu kahtia niin nää röökipöydät on just siinä lavan vieressä!?Ja poistoventtiilit siinä lavan yläpuolella.. Kyllä mä sen tiedän että (suurinta?)osaa soittajista nää jutut(jos mitkään epäkohdat) ei kiinnosta pätkääkään koska mennään etiäppäin (taka)tukka putkella pienessä hiivassa vuodesta toiseen olematta mistään yhtään mitään mieltä.. Pääasia kun saa olla kotoo pois .. | |
![]() 16.09.2004 09:43:43 | |
Tästä ollaan taidettu jossain aikasemassakin vaiheessa keskustella, en vaan muista missä threadissa, mut... Kyllä se välillä vituttaa ja joskus ihan ankarastikin. Vaikka itse poltankin, niin tupakansavu häiritsee. Kämpässänikään en polta ollenkaan. Koska se savu menee jooka paikkaan ja tarttuu kuin punkki. -Mutta keikalla enemmän kuin röökin savu häiritsee kemialliset lattianliukasteet!! Jos ne pölähtää oikein kunnolla naamalle, niin soittamisesta ei tuu juurikaan mitään 10 minuuttiin! Pahin tapaus oli, kun tanssijoilla oli "kenkien juottopaikka" heti lavan edessä! :( ...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta... | |
![]() 16.09.2004 10:11:04 | |
Vihjeeksi vain, että noissa soppareissa on tätänykyään myös työsuojeluun liittyvä kohta, jossa mm. puututaan esiintyjien turvallisuuteen esim seuraavasti "...Suosittelemme, ettei esiintymispaikalla tai sen välittömässä läheisyydessä käytetä myrkyllisiä tai muuten terveydelle vaarallisia aineita esim. kemiallisia aineita sisältäviä lattiliukasteita. Esiintymispaikan tulee myös olla riittävän etäällä tupakointialueelta..." Ote erään ohjelmatoimiston ja ravintoloitsijan välisestä sopimuksesta. | |
![]() 16.09.2004 12:30:19 (muokattu 16.09.2004 12:31:21) | |
Se joka ottaa seuraavissa vaaleissa oikeasti asiakseen hoitaa ravintolat savuttomiksi lain voimalla, saa kyllä minun ääneni. Käsittääkseni Norjassakaan ei ravintoloitsijoiden tulot ole tipahtaneet savuttomuuden vuoksi. Tätähän ne Suomessa tulkuttaa, ettei kukaan tule sitten kapakkiin jos ei saa röökiä vetää. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 16.09.2004 14:46:05 | |
Se joka ottaa seuraavissa vaaleissa oikeasti asiakseen hoitaa ravintolat savuttomiksi lain voimalla, saa kyllä minun ääneni. Vapaalla ollessa savuttomat ravintolat pyyhitään ehdottomasti kartalta,vaikka duunissa se savu joskus vituttaakin. Koskettelen soittimia... | |
![]() 16.09.2004 21:29:25 | |
Vapaalla ollessa savuttomat ravintolat pyyhitään ehdottomasti kartalta,vaikka duunissa se savu joskus vituttaakin. Ravintoloitsijalla on täysi oikeus pistää koko ravintolansa savuttomaksi. Miksihän kukaan ei ole tehnyt sitä, jos asiakkaat sitä niin kovasti haluavat? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" | |
![]() 16.09.2004 22:01:17 (muokattu 16.09.2004 22:01:38) | |
Ravintoloitsijalla on täysi oikeus pistää koko ravintolansa savuttomaksi. Miksihän kukaan ei ole tehnyt sitä, jos asiakkaat sitä niin kovasti haluavat? Kyllä mun tietääkseni Lehtisen Eikka, ex. laulaja ja tanssijärkkäri pyörittää savutonta ravintolaa jossain pääradan varren kaupungissa Hyvinkään eteläpuolella. | |
![]() 16.09.2004 22:16:17 | |
Kyllä mun tietääkseni Lehtisen Eikka, ex. laulaja ja tanssijärkkäri pyörittää savutonta ravintolaa jossain pääradan varren kaupungissa Hyvinkään eteläpuolella. Varmaan menee hyvin. Kumma kun muut ei matki niin hyvin kannattavaa? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" | |
![]() 17.09.2004 15:23:17 (muokattu 17.09.2004 15:23:51) | |
Varmaan menee hyvin. Kumma kun muut ei matki niin hyvin kannattavaa? Vaikee uskoa etteikö ainakin suurimmissa kaupungeissa tollaselle olis tilausta...mun tuttavapiirissäni on ainakin ihmisiä jotka ei käy juurikaan kapakoissa just niiden surkean ilmastoinnin/savun takia,koska eivät itse polta... Niin ,ja säästyyhän siinä ainakin siivouskuluja/aikaa kun niitä fuckin natsoja ja tuhkaa ei tarvi keräillä joka paikasta;lattioilta,pöydiltä,tuopeista,vessasta...eikä tarvis niin usein vaihtaa röökin reikäsiä pöytäliinoja ja tuolinpäällisiä,tupakoitsijat kun tuntuvat olevan varsin suttusta porukkaa,paitsi omassa kotona missä hellapoliisi sanoo"Täällä ei sitten polteta!!"ja kiltisti mennään parvekkeelle/ulos röökille ja se tumppi laitetaan siihen peltipurkkiin,EI heitetä sitä maahan ;-)) Kyllä mä valitsisin savuttoman kapakan jos sellasia olis ainakin jos vaihtoehtona olis vaikka sellanen oikee kunnon savusaluuna,ovet ja ikkunat säpissä,ei kunnon ilmastointia,musana olis pelkästään sitä helvatan kuuba/ montuno -kilkutusta,asiakaskuntana kääntyviä claveja etsiviä alan harrastajia valtaisat kuubalaiset sikarit suussa...Mulla tulee pää kipeeks jo pelkästä ajatuksesta....huh... | |
![]() 17.09.2004 16:42:09 | |
tää on tosiaan sellanen aihe mistä varmasti ajatukset jakaantuu mutta kyllä minäkin ehdottomasti kannatan tota "röökit pois ravintoloista". vaikka ehkäpä se on jollekin niitä pieniä nautintoja elämässä hakeutua kuppilaan juoda olutta ja polttaa tupaskia. Vaikka kyllähän tuo tupakan savu on todella ärsyttävää sellaiselle joka ei itse polta saatikka että vielä vetää sen 5-6 settiä siinä savussa... HUMPPA TULEE....OTA KOPPI | |
![]() 17.09.2004 17:46:20 (muokattu 17.09.2004 17:49:30) | |
Kyllä mä valitsisin savuttoman kapakan... No menkää semmoseen kapakkaan. Tai jos joku muu ei älyä, niin perustakaa ite. Kyllä hyvät ideat aina toimii. MUTTA älkää vaatiko, että kaikkien pitäisi olla samanlaisia. Ihmeesti ne noi savuttomat puolet tuntuu olevan tyhjillään mestassa kuin mestassa. Täähän on vähän samantapainen kuin tää hauska keskustelu taannoin, missä tää joku tanssijapimu vaati, että pitää soittaa sitä ja sitä, koska tanssijat vaativat. No, hänelle joku vastasi, että muun muassa siellä ja siellä se ja se bändi soittaa kaikkea tuota. Tyttö tykkäsi, ettei sinne voi mennä, koska siellä ei ole ketään... PS EDIT: Ton Maxin työsuojelunäkökulman ymmärrän jotenkuten. Mutta siinähän taitaisi olla kohde ravintoloitsija? Vai mitä? | |
![]() 17.09.2004 22:26:37 | |
Minua on kanssa mietityttänyt tää juttu vaikka en olekaan vielä päätoiminen keikkamuusikko. Mutta kyllä noilla keikoilla mitä on tehnyt on jokaisella keikalla ollut aivan helvetillinen röökinkäry. Ei sitä voi muuta kuin odottaa että se ravintoloihin tuleva tupakkalaki vielä tulee suomeen, kun se on jo nyt irlannissa, norjassa sekä new-yorkissa voimassa. Sen jälkeen tupakointi on kielletty kaikissa lain mukaan toimivissa ravintoloissa. Sitten voi myös ravintolatyöntekijät olla terveellisemmässä työympäristössä ja siihen väkeen voitaisiin sanoa keikkamuusikot. Teemujazz | |
![]() 17.09.2004 23:48:11 (muokattu 17.09.2004 23:52:19) | |
Sen jälkeen tupakointi on kielletty kaikissa lain mukaan toimivissa ravintoloissa. Sitten voi myös ravintolatyöntekijät olla terveellisemmässä työympäristössä ja siihen väkeen voitaisiin sanoa keikkamuusikot. Ravintoloissa juhlivista ihmisistä suurin osa polttaa ainakin satunnaisesti,joten pitäisi toimia sen mukaan.Savuttomia tiloja sen mukaan,mitä niille on käyttöä (max. 30%).Asian voisi toteuttaa esim. niin, että noin metrin korkeudelta lattiasta olisi raja,jonka alapuolella tupakointi on kielletty. Koskettelen soittimia... | |
![]() 18.09.2004 12:59:34 (muokattu 18.09.2004 13:03:09) | |
Minua on kanssa mietityttänyt tää juttu vaikka en olekaan vielä päätoiminen keikkamuusikko. Mutta kyllä noilla keikoilla mitä on tehnyt on jokaisella keikalla ollut aivan helvetillinen röökinkäry. Ei sitä voi muuta kuin odottaa että se ravintoloihin tuleva tupakkalaki vielä tulee suomeen, kun se on jo nyt irlannissa, norjassa sekä new-yorkissa voimassa. Sen jälkeen tupakointi on kielletty kaikissa lain mukaan toimivissa ravintoloissa. Sitten voi myös ravintolatyöntekijät olla terveellisemmässä työympäristössä ja siihen väkeen voitaisiin sanoa keikkamuusikot. Aina kannattaa miettiä omaa terveyttään...mä en edes viitti /uskalla ajatella kuinka paljon mä olen vetänyt sitä paskasta kuppilailmaa keuhkoihini vuosien saatossa...ja tähän tupakoitsijat vastaavat:ammatinvalintakysymys,mitäs läksit ... Täähän on toisaalta erittäin kakspiippunen juttu...suuri(n?) osa kapakkatyöläisistä/soittajista polttaa ja hemmetin huvittavaa tässä on se että kun ollaan siellä paskassa se kolmevarttia niin sitten vedetään tauolla pari/kolme röökiä...mä meen yleensä kyllä vetään happee jos siihen on mahdollisuus... Tulee mieleen vanha TV-mainos hieman muuntaen "Miehet jotka rykivät ja räkivät,he vetävät ne väkevät...North State"... Mä opin yhessä bändissä vihaan sitä sytkärin ääntä joka kuulu ensin keikkabussissa viis kertaa/100 km/per äijä,sitten tietysti tauoilla ja kaiken huipuksi yksi ketjuesa HERÄSI säännöllisin väliajoin yöllä vetään röökiä...voi sviddu,on meitä moneksi ;-))) PS mä olen ollut parissakin bändissä missä kukaan ei polttanut,jo pelkästään se saa homman tuntuun mukavammalta kun EDES ne pitkät keikkareissut sai olla ilman sitä savuterroria... Hei jos joku luki rivien välistä että mä inhoon tupakointia,niin luki aivan oikeen !Joku sano osuvasti tupakoivasta naisesta"On kuin tuhkakuppia suutelis"...voiko sen paremmin enää sanoa? No niin, kissa on nostettu pöydälle......... | |
![]() 18.09.2004 23:52:33 | |
Aina kannattaa miettiä omaa terveyttään...mä en edes viitti /uskalla ajatella kuinka paljon mä olen vetänyt sitä paskasta kuppilailmaa keuhkoihini vuosien saatossa...ja tähän tupakoitsijat vastaavat:ammatinvalintakysymys,mitäs läksit ... Täähän on toisaalta erittäin kakspiippunen juttu...suuri(n?) osa kapakkatyöläisistä/soittajista polttaa ja hemmetin huvittavaa tässä on se että kun ollaan siellä paskassa se kolmevarttia niin sitten vedetään tauolla pari/kolme röökiä...mä meen yleensä kyllä vetään happee jos siihen on mahdollisuus... Tulee mieleen vanha TV-mainos hieman muuntaen "Miehet jotka rykivät ja räkivät,he vetävät ne väkevät...North State"... Mä opin yhessä bändissä vihaan sitä sytkärin ääntä joka kuulu ensin keikkabussissa viis kertaa/100 km/per äijä,sitten tietysti tauoilla ja kaiken huipuksi yksi ketjuesa HERÄSI säännöllisin väliajoin yöllä vetään röökiä...voi sviddu,on meitä moneksi ;-))) PS mä olen ollut parissakin bändissä missä kukaan ei polttanut,jo pelkästään se saa homman tuntuun mukavammalta kun EDES ne pitkät keikkareissut sai olla ilman sitä savuterroria... Hei jos joku luki rivien välistä että mä inhoon tupakointia,niin luki aivan oikeen !Joku sano osuvasti tupakoivasta naisesta"On kuin tuhkakuppia suutelis"...voiko sen paremmin enää sanoa? No niin, kissa on nostettu pöydälle......... Yksi bändi missä soitin puoli vuotta sattui tilanne olemaan niin hyvä että kaikki sen bändin jäsenet eivät polttaneet. Mutta kun bändille tuli vakituinen miksaaja niin hän taas veti 3-4 askia päivässä ja oli aina rööki suussa joka paikassa. Ikävä kyllä tämä miksaaja kuoli yllättäen viime keväänä ja ei ollut edes kerennyt täyttää 22 vuotta. Hänen kuolinsyy oli kuitenkin diabetesoireiden insuliinishokki. No toisiin asioihin sitten tästä polttamisesta vähän off topic mutta ihme että bändin sisäinen kemia on aina se asia mikä ei koskaan tunnu olevan täysin eheällä pohjalla. Tuossakin bändissä missä minä vedin ne puoli vuotta täyttä huurua, niin bändissä oli kaiken kaikkiaan 5 jäsentä ja kaikkien muiden tyyppien välinen kemia pelasi hyvin paitsi yhtyeen basisti pompotti kaikkia miten tahtoi ja oli nimenomaan ottanut bändin omiin käsiin heti siitä keikasta lähtien milloin rupesi tulemaan rahaa keikoista. Tämä coverbändi voitti vuosi sitten Show & Partybändien suomenmestaruuden jyväskylässä minkä jälkeen ohjelmatoimistolta (polareilta) rupesi tulemaan keikkaa joka kuukausi. Basisti oli sitten jo ennakkoon suunnitellut että pistetään pienet n. 1100 euron shopparit eriävästi niin että kosketinsoittajalle joka olin minä sai keikoista vähiten käteen. Sitten loput bändin jäsenet saivat enemmän prosentteja ja joka keikalta 3 bändin soittajaa veti aina 50 € enemmän kuin minä. Osittain monet seikat saivat minut siitä bändistä lähtemään, mutta talousasiat eivät olleet kuitenkaan se pääsyy. Vielä ihmeellistä se että miten siinä bändissä on basistin lisäksi rumpali hänen kanssaan ns. untissa. Eli pitävät yhtä sisäpiirissä ja yhteisilmapiiri ei selvästikään toimi kun aina bändissä on vastahangoittelija joiden periaatteiden mukaan mennään aina ja kenelläkään ei ole niihin auktoriteetteihin mitään sanomista. Teemujazz | |
![]() 23.11.2005 14:34:45 | |
Nostanpa tämä vanhan jutskan esiin, kun siitä on taas ollut juttua. Kantolan oma tyttö Liisa meinaa pistää hulinaksi ja kapakat savuttomiksi parin vuoden kuluttua. On sitä ootettukin. | |
![]() 23.11.2005 14:44:45 | |
Nostanpa tämä vanhan jutskan esiin, kun siitä on taas ollut juttua. Kantolan oma tyttö Liisa meinaa pistää hulinaksi ja kapakat savuttomiksi parin vuoden kuluttua. On sitä ootettukin. Savuttomiksi ja desibelit alle 80. Eli anniskelun voisi siirtää kirjastoihin. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 23.11.2005 14:58:14 | |
Savuttomiksi ja desibelit alle 80. Eli anniskelun voisi siirtää kirjastoihin. Täällä muuten on olutravintola Antikvariaatti Opus K, tosta kirjastosta vaan tuli mieleen.. On melekosen hyvässä maineessa, hyvän kalja ja esiintyjäzydeemin vuoksi, savuton.. Xante - maku josta syntyy muistiaukkoja. | |
![]() 23.11.2005 15:35:27 | |
Savuttomat ravintolat tulee ei sille mahda mitään, ehkäpä tosiaan pari vuotta ja savuttomuus on tosiasia maamme ravintoloissa Sittenhän nähdään montako ravintolaa menee konkurssiin, luulen että savuttomuuden takia ei yhtään. Tämä on taas vaan yksi, tosin iso, muutos mutta ei elinkeino siihen kaadu. Ne jotka kaatuu joutaa kaatuakkin ''Ja rokkia ette sitten soita ennen kuin Pappi on lähtenyt"
Bestman häissä 2005 | |
![]() 23.11.2005 16:09:42 | |
Enpä sano tähän kyllä mitään... Paha on Pekan pierrä ku ei ole persettä. (vanha lappilainen sananlasku) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)