Aihe: Poskivalssi
1 2 3 4 5 6
artope
11.01.2006 12:00:01

Tervehdys muusikot ja muusikottaret!

Löytyykö keneltäkään nuottia ah niin ihanaan Poskivalssiin??
Jos joltakin löytyy, niin laitatko pikaviestiä niin kerron meiliosoitteen minne voi lähettää. Kiitos ja kumarrus!

-arto-
-kaikki muu paitsi humpansoitto on turhaa-
mack the knife
11.01.2006 12:49:43

Jos joltakin löytyy, niin laitatko pikaviestiä niin kerron meiliosoitteen minne voi lähettää. Kiitos ja kumarrus!

-arto-

Voisin tässä kirjoittaa, mutta joku varmaan ehtii omista arkistoista poimia.
Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty.
EP
11.01.2006 12:54:28

-arto-

Löytyy mm. nuottikirjasta: Reino Helismaan Lauluja (Fazer)
(kirjastosta ainakin..)
mack the knife
11.01.2006 13:15:45
Löytyy mm. nuottikirjasta: Reino Helismaan Lauluja (Fazer)
(kirjastosta ainakin..)

Mä kirjoitin sen, kerro mailosoite, mihin lähetän, mulla on puoli tuntia aikaa...
Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty.
artope
11.01.2006 13:16:59

Voisin tässä kirjoittaa, mutta joku varmaan ehtii omista arkistoista poimia.

Älä mun takia ala vaivaa näkemään! Jos joltakin helposti saatavilla... Kirjastostakin näemmä saattaisi löytyä, jos vain lähimpään ehtisi ajella...
mack the knife
11.01.2006 13:17:21
Älä mun takia ala vaivaa näkemään! Jos joltakin helposti saatavilla... Kirjastostakin näemmä saattaisi löytyä, jos vain lähimpään ehtisi ajella...

No kun se on valmis jo. Laita osoite.
mack the knife
11.01.2006 13:21:05
Nono. Antaa tulla, mä en ehdi kohta laittaa. Työmaalle lähtö.
KoskPaavo
11.01.2006 14:20:21
Kukahan ne ns. "oudommat" soinnut siihen on laittanut, kerran "musikinteoriallisesti viisaampien" kanssa pohdittiin että Helismaan Repe niitä ei siihen varmaan ole alunperin tehnyt?
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
Sertzo S
11.01.2006 15:23:49
Kukahan ne ns. "oudommat" soinnut siihen on laittanut, kerran "musikinteoriallisesti viisaampien" kanssa pohdittiin että Helismaan Repe niitä ei siihen varmaan ole alunperin tehnyt?

Olisiko Topi Kärki tai joku muu Helismaan aikalainen.
EP
11.01.2006 17:03:17

Tässä Helismaan kirjassa ei oo mitään outoo,mikä nuotti-versio sulla on?
mack the knife
11.01.2006 20:33:05

Tuliko se koskaan perille, markkuv:lle laitoin ja siellä oli että napsahti?
artope
11.01.2006 22:03:02

Tuliko se koskaan perille, markkuv:lle laitoin ja siellä oli että napsahti?

Aamulla olen viisaampi... katsotaan työmaalla...
KoskPaavo
11.01.2006 23:32:21
Tässä Helismaan kirjassa ei oo mitään outoo,mikä nuotti-versio sulla on?

Ei mulla siihen mitään nuottia ole , muistelin vain... tais olla se septimi.
turisija
12.01.2006 00:05:19

no, no , sä oot niitä harvoja keltä taittuu "öydöt" ja tutut turvallisetikin versiotkin , tiedän sut - äläs yritä....
baron
12.01.2006 00:09:14

no, no , sä oot niitä harvoja keltä taittuu "öydöt" ja tutut turvallisetikin versiotkin , tiedän sut - äläs yritä....

Muistanpa joskus vuosia sitten kun lisäsävelillä varustetut soinnut olivat vielä vieraampia kuin nyt ja tapasin jossain tilanteessa nimekkäitä ammattirockmuusikoita ja ajattelin, että hehän neuvovat mua mun ongelmissa, mutta osoittautui, että jo kolmisointu oli heille monimutkainen kun käyttivät etupäässä "powerchordeja"
My name is Baron, Sir Baron.
KoskPaavo
12.01.2006 00:09:24

Tuo oli jo sen luokan kehu että kaljan tarjoan jos nähdään.(Tällä yritän todistaa etten tätä itse kirjoittanut)
EP
12.01.2006 00:18:16
Muistanpa joskus vuosia sitten kun lisäsävelillä varustetut soinnut olivat vielä vieraampia kuin nyt ja tapasin jossain tilanteessa nimekkäitä ammattirockmuusikoita ja ajattelin, että hehän neuvovat mua mun ongelmissa, mutta osoittautui, että jo kolmisointu oli heille monimutkainen kun käyttivät etupäässä "powerchordeja"

Kärjen Topilta en ole kyllä yhtään tangonuottia nähny missä ei olis jotain m7-5 tai 9-sointua tms, (plusahan nyt aina löytyy melken joka tangon lopusta) mutta sehän olikin jazz-muusikko alunperin..
turisija
12.01.2006 00:19:35
Tuo oli jo sen luokan kehu että kaljan tarjoan jos nähdään.(Tällä yritän todistaa etten tätä itse kirjoittanut)

kirjottele vaan iha ite, ei es ollu mikää kehu, meitsiltä iha oikeesti RESPECT iha 100-0 ; - niitä harvoja oot, keelle se kuuluu.. oha näitä , joita eis es jaksa...
mr.muzak
12.01.2006 00:43:36
Muistanpa joskus vuosia sitten kun lisäsävelillä varustetut soinnut olivat vielä vieraampia kuin nyt...

Baron hyvä, jos sävel kuuluu sointuun se ei ole lisäsävel. Tästä johtuen sointua ei voi varustaa lisäsävelillä, koska siinä kohtaa sointu, ja siten myös sen sointumerkki, muuttuu. Lisäsäveliä voi esiintyä vain melodiassa silloin kun sointumerkkiä ei ole laajennettu ko. lisäsävelellä (jolloin sävel olisi taas sointusävel).
baron
12.01.2006 07:07:54 (muokattu 12.01.2006 07:13:10)

Baron hyvä, jos sävel kuuluu sointuun se ei ole lisäsävel. Tästä johtuen sointua ei voi varustaa lisäsävelillä, koska siinä kohtaa sointu, ja siten myös sen sointumerkki, muuttuu. Lisäsäveliä voi esiintyä vain melodiassa silloin kun sointumerkkiä ei ole laajennettu ko. lisäsävelellä (jolloin sävel olisi taas sointusävel).

On ne näköjään aika vieraita vieläkin.
Onneksi täällä on muita kuin rock-muusikoita, jotka osaa neuvoa.

1. Onko olemassa joku sana niille tersseille, joita voidaan pinota kolmisoinnun päälle?
2. Entä sana kun niitä terssejä ylennetään ja alennetaan?
My name is Baron, Sir Baron.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)