Begemoth 02.01.2006 22:18:38 | |
---|
Mitä teitin mielestä kuuluu orkesterin yhdysmiehen toimenkuvaan, ja mitä ei? Onko kyseessä hyväntekeväisyystoiminta? aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
riff 02.01.2006 22:23:05 | |
---|
Kaikki se, mitä en enää halua tehdä;-) HOHO! Niinpä. Riippuu esim. siitä saatavasta korvauksesta. Sitä hommaa ei tyhmimmät soittokaverit aina ymmärrä... Aikataulut, ajoreitit, hotellit, soittoajat, tiedonkulku.... Vitusti kaikkee pikkupikkuylimäärästä. Siihen vielä mikseri niskaan ni avot, on hermot revlonilla! Selvä mies ei sisulle haise! |
baron 02.01.2006 22:30:08 (muokattu 02.01.2006 22:31:58) | |
---|
Mitä teitin mielestä kuuluu orkesterin yhdysmiehen toimenkuvaan, ja mitä ei? Onko kyseessä hyväntekeväisyystoiminta? Mikä v-un yhdysmies, meillä ei sellaista ole, mä oon liideri ja yksi hoitaa meidän raha-asiat, osakeyhtiön, sijoitussalkun ja tallelokeroissa olevan sijoitusomaisuuden ja muut on rivimiessoittajia. My name is Baron, Sir Baron. |
riff 02.01.2006 22:32:29 | |
---|
Mikä v-un yhdysmies, meillä ei sellaista ole, mä oon liideri ja yksi hoitaa meidän raha-asiat, osakeyhtiön, sijoitussalkun ja tallelokeroissa olevan sijoitusomaisuuden ja muut on rivimiessoittajia. Ymmärrän yhdysmiehen ja liiderin samana asiana. Selvä mies ei sisulle haise! |
baron 02.01.2006 22:34:16 | |
---|
Ymmärrän yhdysmiehen ja liiderin samana asiana. Yksinkertaisilla komennoilla ero selviää! My name is Baron, Sir Baron. |
Begemoth 02.01.2006 22:38:00 | |
---|
Ei vetäjiä tartte komentaa, mutta pystiksiä kylläkin. Aikaahan tuo pikkupikkuasioiden järkkääminen vaatii ja vähän valuuttaakin joskus. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
poppamies 02.01.2006 23:12:32 | |
---|
Yhdysmies ja yhdysmies. Minä oon ammatiltani työnjohtaja. Laulaja on ammatiltaan myyjä. Kitaristi on ammatiltaan rekkakuski. Eikö siinä oo tuollainen luontaisenkaltainen työnjako. G-strings are for strippers |
Mikko T. 03.01.2006 00:26:45 | |
---|
Meil on isojussin kans tähän vissiinki aika lailla sama näkemys...?!? Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
EP 03.01.2006 00:42:06 | |
---|
Eiks' se oo semmonen joka soittamisen lisäksi: -hommaa keikat -tekee nuotit joka jätkälle -roudaa kamat -järkkää reenit -hermoilee keikka paikalla: tuleeko muut(missä kunnossa) -pilaa maineensa järjestäjien silmissä -saa haukkumiset muilta (huonot keikkapalkat) -jne..tekee kaikki mitä muut ei viitti |
baron 03.01.2006 00:43:51 | |
---|
Eiks' se oo semmonen joka soittamisen lisäksi: -hommaa keikat -tekee nuotit joka jätkälle -roudaa kamat -järkkää reenit -hermoilee keikka paikalla: tuleeko muut(missä kunnossa) -pilaa maineensa järjestäjien silmissä -saa haukkumiset muilta (huonot keikkapalkat) -jne..tekee kaikki mitä muut ei viitti Noi kaikki ja paljon muuta! My name is Baron, Sir Baron. |
KoskPaavo 03.01.2006 02:23:21 (muokattu 03.01.2006 02:24:38) | |
---|
Tes:issähän tuokin on(oli) palkan suhteen määriteltynä noin 15% korkeampi palkka kuin rivisoittajalla. Tuota bänditouhua pitkän aikaa läheltä seuranneena voin sanoa että tuonsuuruisella korotuksella en ole tuohon hommaan koskaan halunnut ryhtyä.No , henkilökohtaiset ominaisuudethan tuon liderijutun määrittävät. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
jon lord 03.01.2006 10:53:15 | |
---|
Velipojan bändissä kun aikanaan soittelin niin se toimi ns. yhdys miehenä. Tietenkin kun tehtiin vaan kapakkaa niin toimisto hoiti myynnin ja semmoiset asiat , mutta velipoika hoiti meille tiedottamisen ja kaiken muun bändin suuntaan toimivan asian. Kyllä se mun muistaakseni sai sen 15% enemmän kun me mutta tulihan sille puhelin ym. kuluja joten epäilen kattoiko se kaikkea. Sitten se sai tietysti delegoida valitukset bändin puolelta toimistolle ja hoidella epäkohdat. Ei se aina niin kivaa hommaa ollut. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
omarklah 03.01.2006 11:06:05 | |
---|
Olen tällä hetkellä meidän bändin "yhdysmies". Hoitelen keikkamyyntiä ja toimin kontaktina tilaajien suuntaan. Ylläpidän myös bändin weppisivuja. Sisäinen tiedottaminen menee pitkälti weppisivujen privaattipuolen kautta. Toinen kitaristimme hoitaa käytännön järjestelyt - eli aikatauluttaa roudaukset, reenit ja keikkamatkat. Keikalla jokainen hoitaa omat kamansa. Toinen kitaristi hoitaa lisäksi valot ja savut. Minä ja toinen kitaristi hoidamme lavan sähköistyksen ja PA-kamojen kytkennät. Eli olemme pyrkineet jakamaan hommat suht tasaisesti - jos vaikka tulee sairastapauksia tms. ei homma tökkää siihen. Tää sit sanois tälleen... |
Tankoprinssi 04.01.2006 17:48:20 | |
---|
Eiks' se oo semmonen joka soittamisen lisäksi: -hommaa keikat -tekee nuotit joka jätkälle -roudaa kamat -järkkää reenit -hermoilee keikka paikalla: tuleeko muut(missä kunnossa) -pilaa maineensa järjestäjien silmissä -saa haukkumiset muilta (huonot keikkapalkat) -jne..tekee kaikki mitä muut ei viitti Ja saa vielä vähän muita heikomman liksan, jos on erehtynyt myymään keikan liian halvalla. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
half 04.01.2006 17:55:15 | |
---|
Mitä teitin mielestä kuuluu orkesterin yhdysmiehen toimenkuvaan, ja mitä ei? Onko kyseessä hyväntekeväisyystoiminta? Täydellisesti kyllä. Maailma on väärällään hyviä soittajia, joita aina joku, usein vähän huonompi soittaja vetää perässään. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
uruttaja 06.01.2006 15:11:46 (muokattu 06.01.2006 15:11:58) | |
---|
Täydellisesti kyllä. Maailma on väärällään hyviä soittajia, joita aina joku, usein vähän huonompi soittaja vetää perässään. Näin tekee. Yhdysmiehen virka ei ole ollenkaan kadehdittava. Mutta jonkun ne hommat on kuitenkin pakko tehdä. Jos ne jättää liimataisen varaan, niin ei oo keikalla välttämättä ruokaa eikä majoitusta tms. |
kuunsirppi 06.01.2006 23:39:58 | |
---|
Näin tekee. Yhdysmiehen virka ei ole ollenkaan kadehdittava. Mutta jonkun ne hommat on kuitenkin pakko tehdä. Jos ne jättää liimataisen varaan, niin ei oo keikalla välttämättä ruokaa eikä majoitusta tms. Mä oon meidän liimatainen. Mä myyn meidän keikat, olen yhteydessä tilaajaan, sovin käytännön järjestelyt (ajat, syömiset, juomiset ym.), sovin palkkiot ja maksutavan ja hoidan pojille rahat, kyselen ajo-ohjeet ja vielä hyvässä lykyssä menomatkalla koko ajan puhelimessa ohjaan muita, etsin biiseihin nuotit, jos tarvitaan jotain uutta ja transponoin ne mulle sopivaan sävellajiin ja kopioin kavereille. Teen mahdollisesti kaikille äänitteet, jos haluan, että he kuuntelevat jotain tiettyjä biisejä etukäteen, miten ne menee levyllä, ennenkuin ruvetaan treenaan jne. Kosketinsoittajalla on sitten reenipaikka ja hän tuo yleensä pa:t ja systeemit, paitsi jos on tuuraaja koskettimissa, niin sitten minä vien omani, tai rumpali tuo omansa. Kitaristi tuo paikalle itsensä ja kitaransa ja vahvistimensa. Mun mies taas ylläpitää meidän kotisivuja. Aikaisemmin mä otin aina saman keikkaliksan, kun muutkin sai, kunnes rumpali sanoi mulle muiden kuullen, että sä voisit ottaa pienen liksan itelles tosta kaikesta järjestelystä. Aikaa siihen menee kuitenkin aika paljon. No, joskus sitten otan vähän ja joskus taas en. Riippuu tapauksesta. Toi homma vaan tuntuu mulle luontevalta ja ehkä mulla on siihen aikaakin enemmän, kuin pojilla. Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
klapiton 07.01.2006 10:09:55 | |
---|
Voi verrata suoraan esim.elinkeinoelämän yrittäjyyteen.Kyllä sitä yrittäjääkin välillä hatuttaa koko touhu,mutta se on rooli jonka on itse valinnut.Tällöin joutuu kestämään risut ja ruusut.Jotkut hukuttaa hatutuksen soittamiseen,viinanjuontiin ja muuhun ...??.Jotkut taas ei niin ihmeemmin pidä meteliä omista tekemisistään,vaan hoitavat "vaan" hommat saamatta mitään eri korvausta.Pienissä orkestereissa liideri saa saman liksan kuin muutkin soittajat.Yleensä maksaa sitten vielä Teosto kulut,polttoaineet ja ehkä osan veroistakin.Joillekin soittajille se vaan on niin tärkeää päästä keikalle esiintymään ja esittämään osaamistaan.En itse kyllä ottaisi kovin helpolla liiderin viittaa. Terveisin Klapiton Hyviä Keikkoja!!!! |
baron 07.01.2006 10:43:22 | |
---|
Mä saan prikulleen saman kuin kaikki muut ja teen kaikki "koiran" hommat. Mutta itsepähän olen osani valinnut ja vapaaehtoisesti homman teen, vaikka siinä aika paljon kaikenlaista extraduunia onkin. Tavallaan oon kuiteskin ylpeä, että kun olen satunnaisesti vieraillut muissa bändeissä, niin meidän bändissä kaikki "tekniset" asiat on paremmin hoidettu!!! My name is Baron, Sir Baron. |
artope 10.01.2006 12:27:31 | |
---|
Mä saan prikulleen saman kuin kaikki muut ja teen kaikki "koiran" hommat. Mutta itsepähän olen osani valinnut ja vapaaehtoisesti homman teen, vaikka siinä aika paljon kaikenlaista extraduunia onkin. Tavallaan oon kuiteskin ylpeä, että kun olen satunnaisesti vieraillut muissa bändeissä, niin meidän bändissä kaikki "tekniset" asiat on paremmin hoidettu!!! Samma här... -kaikki muu paitsi humpansoitto on turhaa- |