Landola59 11.12.2005 23:34:43 | |
---|
Jos otsake ei ollut tarpeeksi vaikea, niin selvennän asiaa. Tanssimusiikkia haluaisin soittaa, ja oon jo kolmatta vuotta, pitkästi soitellu kitaraa. Nyt ku tuo hevimeteli ei enää tahdo kiinnostaa, niin sanokaa te mistä aloittaa? Anneli Saaristoa taustalle ja kitara käteen? opettakaa viisaammat. "Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
Neljä Ruuvia 11.12.2005 23:38:01 (muokattu 11.12.2005 23:38:16) | |
---|
Jos otsake ei ollut tarpeeksi vaikea, niin selvennän asiaa. Tanssimusiikkia haluaisin soittaa, ja oon jo kolmatta vuotta, pitkästi soitellu kitaraa. Nyt ku tuo hevimeteli ei enää tahdo kiinnostaa, niin sanokaa te mistä aloittaa? Anneli Saaristoa taustalle ja kitara käteen? opettakaa viisaammat. Katoin tuolta sun profiilista että olit maininnut yhdeksi suosikkibändeistäs Eric Lars Fourin . Siitä jos mistä on mainio alkaa. |
Landola59 11.12.2005 23:40:19 | |
---|
Katoin tuolta sun profiilista että olit maininnut yhdeksi suosikkibändeistäs Eric Lars Fourin . Siitä jos mistä on mainio alkaa. Joo, kyllä tämä yhtye vetoaa meikäläiseen aika hyvin. Nuotteja tms. Ei ole vielä tullu vastaan, ja itse ku on niin laiska että ei viitsi ruveta niitä tekemään ko. biisistä. Nuottikirja pitäs jostaki hankkia, ainaki siunatuksi aluksi. "Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
Neljä Ruuvia 11.12.2005 23:57:27 | |
---|
Joo, kyllä tämä yhtye vetoaa meikäläiseen aika hyvin. Nuotteja tms. Ei ole vielä tullu vastaan, ja itse ku on niin laiska että ei viitsi ruveta niitä tekemään ko. biisistä. Nuottikirja pitäs jostaki hankkia, ainaki siunatuksi aluksi. Nyt just kolmen vuoden kohdalla on se kohta kun alat ITSE tekemään niitä nuotteja. Niitä saat tehdä joka tpauksessa vielä isot läjät. Jos alalle ajattelit.... |
Sertzo S 12.12.2005 09:21:49 | |
---|
Jos otsake ei ollut tarpeeksi vaikea, niin selvennän asiaa. Tanssimusiikkia haluaisin soittaa, ja oon jo kolmatta vuotta, pitkästi soitellu kitaraa. Nyt ku tuo hevimeteli ei enää tahdo kiinnostaa, niin sanokaa te mistä aloittaa? Anneli Saaristoa taustalle ja kitara käteen? opettakaa viisaammat. Basistina sanoisin: Opettele soinnut käännöksineen kunnolla. Opettele kunnolla komppaamaan, sillä hyvä komppi tyylilajista riippumatta on kuin kiviaitaa pändissä noin vertauskuvallisesti sanoen. :) |
half 12.12.2005 10:48:38 | |
---|
Basistina sanoisin: Opettele soinnut käännöksineen kunnolla. Opettele kunnolla komppaamaan, sillä hyvä komppi tyylilajista riippumatta on kuin kiviaitaa pändissä noin vertauskuvallisesti sanoen. :) Lisäksi opettele myös basson soittoa ja treenaa ainakin jonkinlainen valmius lauluun. Hyvällä kitaristilla on selvästi sosiaalista tilausta alalla, mutta varmuuden vuoksi. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
jjussila 12.12.2005 11:02:43 | |
---|
Lisäksi opettele myös basson soittoa ja treenaa ainakin jonkinlainen valmius lauluun. Hyvällä kitaristilla on selvästi sosiaalista tilausta alalla, mutta varmuuden vuoksi. Joku on näissä keskuteluissa todennut, että ei ole mitään niin turhaa tanssiorkesterissa kuin kitaristi joka EI LAULA; tuolla raskaammalla saralla tiluttajia ja ym. tekniikkavirtuooseja ehkä tarvitaan, mutta huttupuolella monipuolisuus on valttia...(ja kitaristeja on oikeesti paljon, hyviä paljon vähemmän ja laulavia liian vähän)...jou Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
jon lord 12.12.2005 11:25:17 | |
---|
Basistina sanoisin: Opettele soinnut käännöksineen kunnolla. Opettele kunnolla komppaamaan, sillä hyvä komppi tyylilajista riippumatta on kuin kiviaitaa pändissä noin vertauskuvallisesti sanoen. :) Sertzolle plussa+. Aikanaan eräs basisti ei osannut sitten millään käännöksiä ja hermo meinas mennä. Sille piti kirjoittaa basson äänet sanojen alle että meni oikein. Mikään ei ole kamalampaa kuin basisti joka soittaa vain perusääniä. Velipoika kertoi aikanaan että eräskin basisti ei osannut kromaattista pudotusta ja velipoika huusi sille kesken biisin että basso putoo. Basisti pudotti basson lattialle.No meni vähän off-topiciksi. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
Sertzo S 12.12.2005 11:48:56 | |
---|
Lisäksi: Asennoidu tanssi ja iskelmämusiikkiin siten, että et välitä hevonvittua niistä mahdollisista kommenteista, joita kuulet ehkä joiltain ikäisiltäsi eri genren soittajilta jos he sanovat, että iskelmä ja humppa ovat täyttä paskaa. ;) |
baron 12.12.2005 11:57:32 | |
---|
Enhän mä mitään kitaransoitosta ymmärrä, mutta eiks kaikki sointujen käännökset saada aikaiseksi kun jätetään alapäästä kieliä pois? My name is Baron, Sir Baron. |
Sertzo S 12.12.2005 12:00:14 | |
---|
Enhän mä mitään kitaransoitosta ymmärrä, mutta eiks kaikki sointujen käännökset saada aikaiseksi kun jätetään alapäästä kieliä pois? Osin, eihän niitä kaikkia tarvi rämpyttää yhtäaikaa kaikissa soinnuissa. |
chromazone 12.12.2005 15:58:38 | |
---|
Enhän mä mitään kitaransoitosta ymmärrä, mutta eiks kaikki sointujen käännökset saada aikaiseksi kun jätetään alapäästä kieliä pois? No ei tod saada. Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä. |
baron 12.12.2005 16:03:46 | |
---|
No ei tod saada. Siis jokainen soinnun sävel ei tule vuorollaan alimmaksi kun yksi kerrallaan jätetään aina matalin kieli pois?? Sit mä en ymmärrä kitarasta mitään? My name is Baron, Sir Baron. |
Landola59 12.12.2005 16:10:42 | |
---|
Lisäksi: Asennoidu tanssi ja iskelmämusiikkiin siten, että et välitä hevonvittua niistä mahdollisista kommenteista, joita kuulet ehkä joiltain ikäisiltäsi eri genren soittajilta jos he sanovat, että iskelmä ja humppa ovat täyttä paskaa. ;) No tähän oon yleensä todennu että mistä nuo mitään voiskaan tietää ku musiikkia ikinä kuunnellukaan :) Tommonen iskelmämusiikki on kyllä meikäläiseen jotenki kolahtanu aina, ja kesätoissä kun ylexllä alko soimaan jotain räppiä tahi muuta vastaavaa joikunaa niin kyllä äkkiä käänty iskelmäradio- keskipohjanmaa päälle. Mitkä biisit olisi aloittelevalle TMK:lle sopivia? Josta sais peruskäsityksen siihen että minkälaista se on. Ehrootuksia kiiits. "Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
jeppeq 12.12.2005 16:23:16 | |
---|
Nää on aika perusbiisejä. Paratiisi ( blokkaa alkup. soolo ) Metsäkukkia Dm ( valssin komppaus ) Instruina sooloesityksiä: Apache, Surujen kitara, Romanialainen kitara ( tango ), Karjalan poikia ( polkka, kaikkine osineen ), Jimmyn banjo (humppa) Nuo kun taittuu, niin kelpaat jo melkein mihin vaan tanssibändiin.Loput menee lähes "kvarttikierrolla". Soitan - olen siis olemassa |
Landola59 12.12.2005 16:27:47 | |
---|
Paratiisiin, Metsäkukkiin ja Apacheen lötyy kyllä nuotit ja tabulatuurit, mutta Onko tietoa muista näistä? Jos sais linkkejä joihinki sivuille mistä löytyis tosiaan tämmösiä biisejä. Ja Emmahan kuuluu varmasti tähän kastiin :) "Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
KoskPaavo 12.12.2005 16:32:02 | |
---|
jeppeq:lle plussaa hyvistä pedagogisista valinnoista. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
jeppeq 12.12.2005 16:44:50 | |
---|
Soitan - olen siis olemassa |
Landola59 12.12.2005 16:58:25 | |
---|
Siinä jotain. Kiitän suuresti näistä, tuossapa riittää loppuvuodeksi opettelemista. Täältä päin suomea harvemmin kyllä löytyy bändiä jossa olis meikäläisen ikästä porukkaa, joka soittaisi tanssimusiikkia ja iskelmää... Ja tämän nykyisen projektin toinen kitaristi, eli tabber täällä, ei ole innostunut iskelmästä tai tanssimusiikista sen kaupallisuuden vuoksi. Minusta tämä olisi sopivan rentoa musiikkia soitettavaksi, ja saattaisi minunkin rahkeet tähän riittää. "Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
jeppeq 12.12.2005 17:03:51 (muokattu 12.12.2005 17:04:26) | |
---|
Viitaten Sertson aikaisempaan kommenttiin, en lähtisi ollenkaan luokittelemaan tanssimusiikkia helpoksi soittaa, voipi olla tyylinmukainen soittaminen yllättävää opittavaa. Tauotkin on muuten musiikkia tässä lajissa. Toivotan mielenkiintoisia hetkiä ! EDIT Ai niin, Ole hyvä vaan Soitan - olen siis olemassa |