poppamies 29.01.2006 00:22:42 | |
---|
Eräs ystäväni tekee remonttia pubissaan.Pubissa on satsattu elävään musiikkiin. Joka viikonloppu on erikokoisia ryhmiä ja bändejä. Joskus on vain duo, parhaimmillaan olen nähnyt lavalla 9 miehinen bändi torvineen kaikkineen. Tänäiltana kaveri soitti minulle ja kyseli mielipidettä uuden stagen koosta. Sanoin noin "perstuntumalta" että n. 3 x 5 m saattaisi riittää. Tuollaisesa 100 hengen pubissa ei tietenkää ole mahdollista tehdä kovin reilunkokoista lavaa mutta saisi olla kunnolla tilaa 4-6 hengelle rumpuineen kaikkineen. Onko kokemusta sopivasta tai yleensäkin mielipiteitä? G-strings are for strippers |
baron 29.01.2006 00:26:31 | |
---|
Eräs ystäväni tekee remonttia pubissaan.Pubissa on satsattu elävään musiikkiin. Joka viikonloppu on erikokoisia ryhmiä ja bändejä. Joskus on vain duo, parhaimmillaan olen nähnyt lavalla 9 miehinen bändi torvineen kaikkineen. Tänäiltana kaveri soitti minulle ja kyseli mielipidettä uuden stagen koosta. Sanoin noin "perstuntumalta" että n. 3 x 5 m saattaisi riittää. Tuollaisesa 100 hengen pubissa ei tietenkää ole mahdollista tehdä kovin reilunkokoista lavaa mutta saisi olla kunnolla tilaa 4-6 hengelle rumpuineen kaikkineen. Onko kokemusta sopivasta tai yleensäkin mielipiteitä? En muuta osaa sanoa, kuin että koskaan mulla ei ollut liian isoa stagea, sen sijaan liian pieniä useasti. Toi 3 x 5 metriä vaikuttaa mun 6 äijän bändille suuremmalta kuin yleensä on käytettävissä. My name is Baron, Sir Baron. |
omarklah 29.01.2006 00:30:10 (muokattu 29.01.2006 00:41:03) | |
---|
Eräs ystäväni tekee remonttia pubissaan.Pubissa on satsattu elävään musiikkiin. Joka viikonloppu on erikokoisia ryhmiä ja bändejä. Joskus on vain duo, parhaimmillaan olen nähnyt lavalla 9 miehinen bändi torvineen kaikkineen. Tänäiltana kaveri soitti minulle ja kyseli mielipidettä uuden stagen koosta. Sanoin noin "perstuntumalta" että n. 3 x 5 m saattaisi riittää. Tuollaisesa 100 hengen pubissa ei tietenkää ole mahdollista tehdä kovin reilunkokoista lavaa mutta saisi olla kunnolla tilaa 4-6 hengelle rumpuineen kaikkineen. Onko kokemusta sopivasta tai yleensäkin mielipiteitä? Kyllä tuohon 3x5m normaalikokoinen bändi mahtuu... 6 hengelle voi tulla jo ahdasta. 4x5 olisi kai ideaali - ei tuu ahtaan paikan kammoa. Tää sit sanois tälleen... |
uruttaja 29.01.2006 01:27:25 | |
---|
2.5 x 8. |
EP 29.01.2006 01:28:53 | |
---|
Kyllä tuohon 3x5m normaalikokoinen bändi mahtuu... 6 hengelle voi tulla jo ahdasta. 4x5 olisi kai ideaali - ei tuu ahtaan paikan kammoa. Käske laittaa sitten kunnon kaiteet kanssa nimim. kokemusta on..prkl. :( |
WanhaWetäjä 29.01.2006 01:42:43 | |
---|
Käske laittaa sitten kunnon kaiteet kanssa nimim. kokemusta on..prkl. :( "Kai teet kaiteet,Kai?" Ostan Casion kun täytän 50v... |
KoskPaavo 29.01.2006 01:44:53 | |
---|
"Kai teet kaiteet,Kai?" "Teet Kai teet?Kai teet Kai kaiteet? Ah neroutta! Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
EP 29.01.2006 01:48:22 (muokattu 29.01.2006 02:08:11) | |
---|
"Teet Kai teet?Kai teet Kai kaiteet? Ah neroutta! Kai ne yleensä jää kaiteet ja kai teetkin tekemätä.. :) |
mr.muzak 29.01.2006 03:14:08 | |
---|
Kai ne yleensä jää kaiteet ja kai teetkin tekemätä.. :) Ja sit sellanen kiva kanssa että se lava ei oo samalla korkeudella kuin muu lattia.. |
Timi 29.01.2006 03:22:37 | |
---|
Mun Mielestä toi leveys ois tärkeempää kuin syvyys.Rinnakkainha siinä kuitenskin ollaan tai ainaski minä niin aattelen.Joissain bändeissä rumpali tungetaan sinne taka-alalle,ei siellä ole kivaa.Mä kasaan mun kioskin aina eturiviin.Soundaakin paremmin siinä keskellä! |
Timi 29.01.2006 03:25:21 | |
---|
Niin tosiaan.Kaiteet on ehdoton pakko duunata tai sitten stage ainakin metrin korkeuteen. |
Timi 29.01.2006 03:27:03 | |
---|
Onko Muzak kotiutunut kans keikalta? |
mr.muzak 29.01.2006 03:36:41 | |
---|
Onko Muzak kotiutunut kans keikalta? Ei mitään keikkoja mulla, ei amatöörit keikoille pääse. Mutta lavahommasta vielä...sellanen puolikaari on yleisin pändin asetelma, kaikki näkee / kuulee toiset. Eli syvyyttä on myös hyvä olla enemmän kuin se 2m mihin ei mahdu kuin ehkä juuri ja juuri rumpusetti. |
Eddy 29.01.2006 03:39:20 | |
---|
Ja siihen kaiteeseen mielellään portti tai irtopala roudausta varten, jos ei ole kunnon koroketta. Varsinkin paikkoihin, joissa esiintyy useampi bändi samana iltana. Koskettelen soittimia... |
mr.muzak 29.01.2006 03:42:10 | |
---|
Ja siihen kaiteeseen mielellään portti tai irtopala roudausta varten, jos ei ole kunnon koroketta. Varsinkin paikkoihin, joissa esiintyy useampi bändi samana iltana. Ja yksi asia mikä vituttaa suuresti on se ettei lavalta pääse pois muuten kuin yleisön läpi. Tämähän ei tietenkään haittaa "ketä-kiinnostaa" bändejä, mutta jos on porukkaa paikka täynnä niin tuo muodostuu suureksi ongelmaksi stara-hommissa. Tiettykin hieman hankalampi ratkaista jos rakennus ei tuollaista _oikeaa_ bäkkäriä anna myöden. |
EP 29.01.2006 04:14:50 (muokattu 29.01.2006 04:15:24) | |
---|
Ja yksi asia mikä vituttaa suuresti on se ettei lavalta pääse pois muuten kuin yleisön läpi. Tämähän ei tietenkään haittaa "ketä-kiinnostaa" bändejä, mutta jos on porukkaa paikka täynnä niin tuo muodostuu suureksi ongelmaksi stara-hommissa. Tiettykin hieman hankalampi ratkaista jos rakennus ei tuollaista _oikeaa_ bäkkäriä anna myöden. HO HO! Eiks' sulla oo turvamiehiä? 8)) Noh,asiaan.. tässähän nyt oli kai kuitenkin pubista kysymys, mielestäni toi kaide on kuiteskin soittajan turvallisuuden takia tärkeimpiä ja tietenkin tilan riittävä koko. Monessa varsinkin pienemmässä paikassa se vaan tehdään liian pieni, koska lasketaan, että se vie niin ja niin monta asiakaspaikkaa! |
poppamies 29.01.2006 08:07:18 | |
---|
Käske laittaa sitten kunnon kaiteet kanssa nimim. kokemusta on..prkl. :( Ei mitään kaiteita minun mielestä. Tulee vähän sellainen "Love Boat", tai ainakin Amorella meininki kaiteista. Sitäpaitsi kaiteet olis vain eessä (ehkä se on tavallaan tarkoituskin). Ei minusta sovi sellaiseen välittömään tunnelmaan. Ja sit sellanen kiva kanssa että se lava ei oo samalla korkeudella kuin muu lattia.. Tämä asia on hoidossa. Nykyinenkin lava on n. 60 cm korkea. Just sopiva minusta. G-strings are for strippers |
poppamies 29.01.2006 08:18:23 | |
---|
...Joissain bändeissä rumpali tungetaan sinne taka-alalle,ei siellä ole kivaa.Mä kasaan mun kioskin aina eturiviin.Soundaakin paremmin siinä keskellä! Ei kyllä minä oon sen verran vanhanaikainen että rummut kuuluu sinne taka-alalle. Eikai siihen ketään istumatyötä tekevää voi laitaa eteen. Ja yksi asia mikä vituttaa suuresti on se ettei lavalta pääse pois muuten kuin yleisön läpi. ....Tiettykin hieman hankalampi ratkaista jos rakennus ei tuollaista _oikeaa_ bäkkäriä anna myöden. Tämä asia on hoidossa. Sivuovesta pääsee suoraan sitä varten tehtyyn n. 3x4m backstageen, mistä pääsee aika huomaamattomasti "keittiön" kautta joko baarin puolelle tai takaoven kautta vaikka ulos asti. G-strings are for strippers |
mr.muzak 29.01.2006 09:02:49 | |
---|
Ei mitään kaiteita minun mielestä. Tulee vähän sellainen "Love Boat", tai ainakin Amorella meininki kaiteista. Sitäpaitsi kaiteet olis vain eessä (ehkä se on tavallaan tarkoituskin). Ei minusta sovi sellaiseen välittömään tunnelmaan. No kunhan sinne sit ei tilata däni-shoyta. Tämä asia on hoidossa. Nykyinenkin lava on n. 60 cm korkea. Just sopiva minusta. Kuulostaa hyvälle. |
mr.muzak 29.01.2006 09:06:28 | |
---|
Ei kyllä minä oon sen verran vanhanaikainen että rummut kuuluu sinne taka-alalle. Eikai siihen ketään istumatyötä tekevää voi laitaa eteen. Ja ei muuta kuin palautetta kirjoittamaan http://www.finlanders.fi/palaute.php ! :) |