Basismi 15.02.2006 00:28:36 | |
---|
Vai onko se sydämeni? Minulla on omituinen viha-rakkaussuhde tähän kotimaisen iskelmän helmeen. Onko kellään setissä? :) Sanoja en ole koskaan ymmärtänyt, meneekö se jotta "sisään astuin kerran, mietin hetken verran, oven sain ja hiljaa pois", vai kuulenko väärin? Viistous helpottaa soittamista! |
EP 15.02.2006 00:32:41 (muokattu 15.02.2006 00:37:38) | |
---|
Vai onko se sydämeni? Minulla on omituinen viha-rakkaussuhde tähän kotimaisen iskelmän helmeen. Onko kellään setissä? :) Sanoja en ole koskaan ymmärtänyt, meneekö se jotta "sisään astuin kerran, mietin hetken verran, oven sain ja hiljaa pois", vai kuulenko väärin? "Sisään astuin kerran, viivyin hetken verran, sitten täytyi muuttaa pois".. eli se vanha tarina.. On ollut aikanaan ohjelmistossa, ei tällä hetkellä.. Syy lienee se, että liikaa soitettu kyllästytty, biisissä sinänsä ei mitään vikaa. Täytyypä harkita asiaa.. :) |
KoskPaavo 15.02.2006 00:37:31 | |
---|
"Sisään astuin kerran, viivyin hetken verran, sitten täytyi muuttaa pois".. eli se vanha tarina.. "Sisään astuin kerran , huusit hetken verran, sitten täytyi vetää pois"..eli se vielä vanhempi tarina. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
KoskPaavo 15.02.2006 00:37:31 (muokattu 15.02.2006 00:38:13) | |
---|
Sorry tuli taas tuplat Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
EP 15.02.2006 00:40:09 | |
---|
Sorry tuli taas tuplat Ei se mitään, tuplat auttaa välillä kummasti. Eikös Marjatta Leppänen tämän laulanut aikanaan?? |
KoskPaavo 15.02.2006 00:59:29 | |
---|
Ei se mitään, tuplat auttaa välillä kummasti. Eikös Marjatta Leppänen tämän laulanut aikanaan?? Jo vain , alunperin italianobiisi. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
kuunsirppi 15.02.2006 08:04:50 | |
---|
On tää mullakin tuolla listoilla. Eka bändin kans lauloin tätä joka keikalla, mutta nykyään satunnaisesti. Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
manjaana 15.02.2006 08:09:42 | |
---|
On tää mullakin tuolla listoilla. Eka bändin kans lauloin tätä joka keikalla, mutta nykyään satunnaisesti. Hieno biisi, oon tykkännyt siitä aina, sopii mun hoitsu luonteeseen... Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin... |
kuunsirppi 15.02.2006 08:11:03 | |
---|
Hieno biisi, oon tykkännyt siitä aina, sopii mun hoitsu luonteeseen... Mä tykkään kans, mutta en tiedä, miks se on nyt jäänyt vähän taka-alalle. Pitääpäs nostaa taas vähän ylös. Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
Sertzo S 15.02.2006 08:33:22 | |
---|
Onhan tuota aikoinaan vedetty keikoilla. Marjatta Leppäsellä on persoonallinen, tunnistettava äänityyppi, joka sopii tuollaisiin biiseihin. |
Simplex 15.02.2006 09:01:10 | |
---|
Marjatta Leppäsellä on persoonallinen, tunnistettava äänityyppi, joka sopii tuollaisiin biiseihin. Joo mutta tuollaist biisit on ihan perseestä... Mä en tiedä mitä sanoja Basismi muistelee mutta tällaiset tekstit löysin: Sydämesi tyhjä huone Am E7 Am Dm Ilo kauas kulkee, sydämeni sulkee Am Dm Am ovensa ja hiljaa on, Am Dm F#dim E7 F7 E7 Am tyhjä huone lienee, sydämesi vaan, koska kodin löytää saan. Am E7 Am Dm Sisään astuin kerran viivyin hetken verran, Am Dm Am sitten täytyi muuttaa pois, Am Dm F#dim E7 F7 E7 Am Am7, G7 rakkaus kun haihtui, toinen paikan sai, lyhyeksi aikaa vain. C G7 C G7 C Kotiani etsin vain, tyhjän huoneen löytää sain, Dm Am Hm7-5 E7 Am tahtoisin vaan, taas uudestaan, huoneesees asumaan. C G7 C G7 C Sydämesi syvyyteen, tuohon tyhjään huoneeseen, Dm Am Hm7-5 E7 Am etsin taas tien, rakkauden vien, sinne mä asumaan.
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
Sertzo S 15.02.2006 09:42:55 (muokattu 15.02.2006 09:43:48) | |
---|
Joo mutta tuollaist biisit on ihan perseestä...
Jotkut tykkää määrätyssä tunnetilassaan ainakin. |
KoskPaavo 15.02.2006 11:34:24 | |
---|
Jotkut tykkää määrätyssä tunnetilassaan ainakin. Sitten siinä on Vox Continental -urkukin,joka tuo mulle jotain vallan erikoista mieleen. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
WanhaWetäjä 15.02.2006 12:28:46 | |
---|
Joo mutta tuollaist biisit on ihan perseestä... Mä en tiedä mitä sanoja Basismi muistelee mutta tällaiset tekstit löysin: Sydämesi tyhjä huone Am E7 Am Dm Ilo kauas kulkee, sydämeni sulkee Am Dm Am ovensa ja hiljaa on, Am Dm F#dim E7 F7 E7 Am tyhjä huone lienee, sydämesi vaan, koska kodin löytää saan. Am E7 Am Dm Sisään astuin kerran viivyin hetken verran, Am Dm Am sitten täytyi muuttaa pois, Am Dm F#dim E7 F7 E7 Am Am7, G7 rakkaus kun haihtui, toinen paikan sai, lyhyeksi aikaa vain. C G7 C G7 C Kotiani etsin vain, tyhjän huoneen löytää sain, Dm Am Hm7-5 E7 Am tahtoisin vaan, taas uudestaan, huoneesees asumaan. C G7 C G7 C Sydämesi syvyyteen, tuohon tyhjään huoneeseen, Dm Am Hm7-5 E7 Am etsin taas tien, rakkauden vien, sinne mä asumaan. Muzak....apuuuuuun,täällä soinnutellaan taas miten sattuu,HOHO! No jos mä nyt sitten saivartelen sijaisena....jotta bassolinja ois järkevä,toi F#dim on tietenkin D#dim,ja kuulostaakin paremmalta:-) Mutta aivan sama....raha siis,HOHO! Ostan Casion kun täytän 50v... |
Sertzo S 15.02.2006 12:35:16 | |
---|
Muzak....apuuuuuun,täällä soinnutellaan taas miten sattuu,HOHO! No jos mä nyt sitten saivartelen sijaisena....jotta bassolinja ois järkevä,toi F#dim on tietenkin D#dim,ja kuulostaakin paremmalta:-) Mutta aivan sama....raha siis,HOHO! Tarkka kakara. Jep, D#dim tietenkin jo mainitsemasi bassolinjan johdosta. :) |
KoskPaavo 15.02.2006 12:37:36 | |
---|
Tuplatiiviisti vaan nuo soinnut tietysti, voishan siihen laittaa että F#dim/D# ,hah Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
ninmari 15.02.2006 12:39:07 | |
---|
Taasko te aloitatte?;-) Hyvä biisi.Ja kelpaa kyllä turakaisille edelleenkin. En laula nuoteista.Laulan rahasta! |
Sertzo S 15.02.2006 12:40:40 (muokattu 15.02.2006 12:40:53) | |
---|
Taasko te aloitatte?;-) Hyvä biisi.Ja kelpaa kyllä turakaisille edelleenkin. "Tyhjä huone lienee sydämesi vain, roskakorin löytää sain." ;) |
baron 15.02.2006 12:40:45 | |
---|
Tuplatiiviisti vaan nuo soinnut tietysti, voishan siihen laittaa että F#dim/D# ,hah +++ My name is Baron, Sir Baron. |
Basismi 15.02.2006 12:51:03 | |
---|
Ilo kauas kulkee, sydämeni sulkee ovensa ja hiljaa on No niin, soli tuo ovensa ja hiljaa on joka ei auennut kun ei pää yhdistänyt edelliseen riviin. Viistous helpottaa soittamista! |