Nick Leeson 02.10.2005 21:14:12 | |
---|
Olen usein pohtinut, että missä kulkee iskelmän ja poprockin raja. Nykyisin Anna Eriksson tai joku Kirsi Ranto tekee varsin rokahtavaa matskua, joka jo kallistuu poprockin puolelle. Ja uusimpana Heidi Kyrö. Onko se jo veteen piirretty viiva ? |
mr.muzak 02.10.2005 21:16:18 (muokattu 02.10.2005 21:16:52) | |
---|
Olen usein pohtinut, että missä kulkee iskelmän ja poprockin raja. Nykyisin Anna Eriksson tai joku Kirsi Ranto tekee varsin rokahtavaa matskua, joka jo kallistuu poprockin puolelle. Ja uusimpana Heidi Kyrö. Onko se jo veteen piirretty viiva ? Huttu vaiko Rok? Kaipa se on enemmän kiinni siitä, missä käy keikoilla, miten paljon soittaa ja soittaako pareittain. Musassa itsessään nyt ei ihan hirveesti ole eroja. |
Sertzo S 02.10.2005 21:19:52 | |
---|
Niin, enpä ala tuota määritteleen. Dingokin oli iskelmäpändi, sanoi joku aikoinaan- ja esim. "Naiselleni"-biisi Nipalta myöhemmin sitä ittiään eli iskelmää/iskelmäpoppia mielestäni. |
uruttaja 02.10.2005 21:20:02 | |
---|
Huttu vaiko Rok? Kaipa se on enemmän kiinni siitä, missä käy keikoilla, miten paljon soittaa ja soittaako pareittain. Musassa itsessään nyt ei ihan hirveesti ole eroja. Samaa humppaahan se vaan on. Eilen törmättiin pitkästä aikaa tuohon parillisen luvun vaatimukseen. Joku ihmetteli ääneen, missäs pari. Iskelmäartisti/bändi soittaa enimmäkseen koko illan keikkoja tanssipaikoilla ja -ravintoloissa. Rock-paavo tykittää yhden setin ja lähtee jälen lyöntiin. |
R.Syke 03.10.2005 06:31:11 (muokattu 03.10.2005 06:32:04) | |
---|
Raja menee Maarit Hurmerinnan kohdalla siten, että Maarit on popin puolella :D Yö hyppäsi iskelmäpiiriin (käymään) kuin mörkö ;) |
baron 03.10.2005 06:47:12 | |
---|
Eiks se oo niin yksinkertaista, että kaikki mitä rock-artisti esittää on rokkia ja iskelmäartisti iskelmää. Kumpi artisti on, on taas ilmoitusasia (vrt. Kyrö) The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
vanhami 03.10.2005 08:30:41 | |
---|
Olen ihaillen kuunnellut välillä Anna Eriksonin Oot voimani mun biisiä, kuinka röyhkeästi se kehtaa olla niin kasaridisco, ihan hyvässä mielessä. |
Lennu 03.10.2005 12:06:44 | |
---|
Olen ihaillen kuunnellut välillä Anna Eriksonin Oot voimani mun biisiä, kuinka röyhkeästi se kehtaa olla niin kasaridisco, ihan hyvässä mielessä. Kasaridiscohan on parasta sitten suuseksin. Unohtakaa kaikki muu ja alkakaa soittamaan kiskoa. --- |
Notefix 03.10.2005 12:09:15 | |
---|
Joo, oikeastaan kaikki musa on samaa. En oikein diggaa tehdä rajoja, kyl niitä muut sitten tekee sitäkin enemmän. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Mesa/Boogie 03.10.2005 12:34:28 | |
---|
Yö hyppäsi iskelmäpiiriin (käymään) kuin mörkö ;) Mun mielestä Jari Sillanpää on enemmän rock kuin Yö... |
M.i.k.key 03.10.2005 13:31:23 | |
---|
Olen ihaillen kuunnellut välillä Anna Eriksonin Oot voimani mun biisiä, kuinka röyhkeästi se kehtaa olla niin kasaridisco, ihan hyvässä mielessä. Petri Laaksosen säveltämä biisi Euroviisuihin, se kertoo tuosta kaiken... Mä lopetan nää hommat! |
vanhami 03.10.2005 13:34:40 | |
---|
Petri Laaksosen säveltämä biisi Euroviisuihin, se kertoo tuosta kaiken... aahhh ai perkele, nyt kun tuon sanot, niin olishan sen pitänyt arvata. Sehän on niin euroviisua niin euroviisua. Anteeksi tietämättömyyteni. Ei silti. Euroviisubiiseissä on silti melkoisia helmiä joukossa, joita ollaan joskus veivattukkin. juuri nimenomaa tuollaisia discorytkeitä. |
Tankero 03.10.2005 13:46:41 | |
---|
aahhh ai perkele, nyt kun tuon sanot, niin olishan sen pitänyt arvata. Sehän on niin euroviisua niin euroviisua. Anteeksi tietämättömyyteni. Ei silti. Euroviisubiiseissä on silti melkoisia helmiä joukossa, joita ollaan joskus veivattukkin. juuri nimenomaa tuollaisia discorytkeitä. ? |
nopsa 03.10.2005 14:01:53 | |
---|
ärsyttävintä musaa on popiskelmä,elikä nykyajan iskelmä.se ei oo kumpaakaan tai sit se on molempia vähän sinnepäin.miks nää nykyhahmot eivät uskalla olla mitä on vaan tarjoavat varovasti ujutettuna poppia ym...iskelmänä???haloo,tossa kustaan omaan notskiin pahemman kerran,kellekkään ei jää handuun yhtään mitään,pannaan looppi pyörimään ja päälle vähän rakkautta...sit mikä myös on rektumista niin näiden laivabändien pakollinen robbie williams osuus(kyllä minä paremmin kuin roppie),pliis jotain muuta,rehellistä iskelmää kuin myös rehellistä popia ja rokia kiitos. |
M.i.k.key 03.10.2005 14:15:51 | |
---|
? Onhan siellä nyt tosi kovia biisejä, puhumattakaan jos länsinaapurin biisivarastoja tutkitaan. Ihan oma stailinsa, mahtavaa hyväntuulista euroviisudiscoa! Mä lopetan nää hommat! |
kuunsirppi 03.10.2005 14:21:59 | |
---|
Petri Laaksosen säveltämä biisi Euroviisuihin, se kertoo tuosta kaiken... Mä kysyin joskus Petri Laaksoselta itseltään nuottia tuohon biisiin. Hän sanoi, ettei hänellä ole sen nimistä biisiä :o( Kuitenkin mullakin on joku käsin kirjoitettu heikkotasoinen kopio jostain studionuotista ja siinä on Laaksosen nimi :/ |
M.i.k.key 03.10.2005 14:34:18 | |
---|
Mä kysyin joskus Petri Laaksoselta itseltään nuottia tuohon biisiin. Hän sanoi, ettei hänellä ole sen nimistä biisiä :o( Kuitenkin mullakin on joku käsin kirjoitettu heikkotasoinen kopio jostain studionuotista ja siinä on Laaksosen nimi :/ Eipä noilla säveltäjillä useinkaan ole. Homma toimii sillain että ne saattaa luovuttaa demon missä on tyyliin akustinen kitara ja laulu. Siitä sitten tuottaja/sovittaja alkaa ihmettelemään mitä tehtäis. Säveltäjää tuskin älyttömästi kiinnostaa nuotti tuosta kappaleesta, kunhan Teosto muistaa... Mä lopetan nää hommat! |
jon lord 03.10.2005 14:46:57 | |
---|
. Homma toimii sillain että ne saattaa luovuttaa demon missä on tyyliin akustinen kitara ja laulu. Siitä sitten tuottaja/sovittaja alkaa ihmettelemään mitä tehtäis. Säveltäjää tuskin älyttömästi kiinnostaa nuotti tuosta kappaleesta, kunhan Teosto muistaa... Minä sain usein tuollaisia missä oli jollain Farfisalla soitettu säestys ja usein vain niin että johonkin tuolin kulmaan hakattu komppi ja sotkuinen laulu mukana. Sitten ohjeita että A osa tuosta B osa sinne ja sitten C osa jne.jne. Tee sitten soinnut kun ei ole sointupohjaa muu kuin melodia. Sitten ne saattoi tulla studioon kuuntelemaan ja sanoi että tuollainenko siitä sitten tuli, sehän kuullostaa ihan hyvältä. Harvoin ne puuttui mihinkään , tosin sanoin aina että voitte tulla studiolle mutta pidätte suunne kiinni. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
vanhami 03.10.2005 14:54:33 | |
---|
Minä sain usein tuollaisia missä oli jollain Farfisalla soitettu säestys ja usein vain niin että johonkin tuolin kulmaan hakattu komppi ja sotkuinen laulu mukana. Sitten ohjeita että A osa tuosta B osa sinne ja sitten C osa jne.jne. Tee sitten soinnut kun ei ole sointupohjaa muu kuin melodia. Sitten ne saattoi tulla studioon kuuntelemaan ja sanoi että tuollainenko siitä sitten tuli, sehän kuullostaa ihan hyvältä. Harvoin ne puuttui mihinkään , tosin sanoin aina että voitte tulla studiolle mutta pidätte suunne kiinni. Ahas, siis tuo on ihan normaalia. Mulla on yks tällainen projekti takana. Melodia vedetty jollain casiolla ja sanat vaan saneltuna päälle, ei laulettuna. Siitä tehtiin sitten demo, joka meni syksyn säveleen. Mut oli vaan palkattu tuohon hommaan Sovittamaan soittamaan ja laulamaan pesen käteni koko jutusta, enkä tunnusta, jos joku MTV:n arkistoista kyseisen taideteoksen kaivaisikin. huh huh! |
Rämppy 03.10.2005 15:03:11 | |
---|
Eikös rokissa ole aina kapinan ja vaaran elementti. Ainakin joskus muinoin muistaakseni. Toisaalta mitä vaaraa jossain statusquossa on koskaan ollut? Mamba on yhtä rock. Sellainen harmittomampi nuorisomusiikki on varmaan poppia. Ja iskelmä on muuten vaan mukavaa musiikkia. Ehkäpä iskelmän ja popin synteesi onnistuukin helposti. Iskelmän ja rokin yhdistäminen sillai, ettei kummankaan luonne kärsi, voi olla jo vaikea tehtävä. Kaikissa tapauksissa kysymys on kuitenkin viihteestä, mikä ei olekaan vähäpätöinen asia. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |