BigPapa 20.03.2006 12:16:28 (muokattu 20.03.2006 12:29:58) | |
---|
Martti Huuhaa Innanen 75 vuotta 19.03.2006 Kuvataiteilija, kirjailija, laulaja-muusikko Martti Huuhaa Innanen täyttää maanantaina komeat 75 vuotta. Lämpimät onnittelut! Yleisradion vahtimestari ja innokas jazz-kitaristi tuli koko kansan tietoisuuteen tangoparodioilla Elsa kohtalon lapsi ja Esteri tyttö sadepisarain. Jatkoa seurasi mm. sellaisilla lauluilla kuin Kumiteräsaappaat, Miesten mies, Hiljaista on, Urjalan taikayö ja Gunnar vierasmaalainen. Mitä enemmän stadilainen Innanen teki pilkkaa kansan syvien rivien musiikkimausta, sitä enemmän häntä rakastettiin. Hän teki jopa kiertueen legendaarisen Gunnar-pässin kanssa. Martti Innasesta kehkeytyi erityisesti muusikkopiirien suuri suosikki. Innasen vanhat vinyylilevyt ovat keräilyharvinaisuuksia, joista maksetaan nykyään sievoisia summia. Useiden Innasen hittien säveltäjä oli Erik Lindström, joka palkittiin juuri Kultaisella Emmalla elämäntyöstään. Naivistisena maalarina musiikkiuransa jälkeen kunnostautunut Innanen tekee edelleen pari taulua kuukaudessa. Viime aikoina hänen tuotannossaan ovat lisääntyneet ihmissusi-aiheet metsäsuomalaisten kustannuksella. Innasen taidetta nähdään jälleen kesällä 2007 Naivistit Iittalassa –näyttelyssä. Ensi kesänä ei nähdä, koska kaikki valmiit ja tekeillä olevat taulut on jo myyty. Helsingin Sanomien haastattelussa sunnuntaina Innanen totesi, että on lottovoitto syntyä Suomeen. – Silloin saa elää ja asua sellaisen kansan keskuudessa, joka ihailee yli kaiken Matti Nykästä. http://images.google.fi/imgres?imgu … num%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DNKitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
uruttaja 20.03.2006 12:20:18 | |
---|
Onnittelut Martille täältäkin. Suuri ihailijansa olen ollut jo yli 30 vuotta. |
omarklah 20.03.2006 12:32:21 | |
---|
Martti Innanen on parhautta !!! Lämpimät onnittelut merkkipäivän johdosta. Tää sit sanois tälleen... |
KoskPaavo 20.03.2006 13:16:47 | |
---|
Onnea täältäkin , Huuhaa-kasetteja kuunnellessa on kuluneet rattoisasti tuhannet ja taas tuhannet keikkakilometrit kuin myös keikanjälkeis-hönöttelyt iloisesti hörötellen lähes ns. "kusi puntissa" tämän ainutlaatuisen kansantaiteilijan hengentuotteita. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
isojussi 20.03.2006 13:49:25 | |
---|
Onnea Innaselle - Elsa ja Esteri on vakio-ohjelmistoa. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
EP 20.03.2006 13:50:15 (muokattu 20.03.2006 15:11:36) | |
---|
Onnea Tampereeltakin! Persoonalliselle taiteilijalle, ihailin juuri "Kesäillanvalssi" -nimistä taulua, mistähän saisi? |
Chysleri 20.03.2006 14:54:10 | |
---|
Onnea vaan täältäki. -Ookko soittanu klikin kans?
-HÄ!!!kuka son? |
pekkajau 20.03.2006 16:23:04 | |
---|
Lippa vinoon ja tasaraha taskuun! Sydämelliset ja lämpimät onnittelut suurelle innoittajalle! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
Arthur 21.03.2006 09:02:23 | |
---|
Onnea täältäkin , Huuhaa-kasetteja kuunnellessa on kuluneet rattoisasti tuhannet ja taas tuhannet keikkakilometrit kuin myös keikanjälkeis-hönöttelyt iloisesti hörötellen lähes ns. "kusi puntissa" tämän ainutlaatuisen kansantaiteilijan hengentuotteita. Hei !Varo!Innanen sanoi jossakin haastattelussa , että jos joku kutsuu häntä kansantaitelijaksi , niin hän vetää turpaan... |
KoskPaavo 21.03.2006 11:01:38 | |
---|
Hei !Varo!Innanen sanoi jossakin haastattelussa , että jos joku kutsuu häntä kansantaitelijaksi , niin hän vetää turpaan... Se kylläkin sano että jos joku joskus hänen poismentyään sanoo häntä "taiteilijaksi" niin koko homma on mennyt "vituiksi". Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Begemoth 21.03.2006 11:48:39 | |
---|
Juhlan kunniaksi vedettiin pe Lahdessa Innasen tango-bossanova "Sä tuoksuit palavalle kautsulle". Meni lössiin ku häkä, kato. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
Sertzo S 21.03.2006 11:55:01 (muokattu 21.03.2006 11:55:55) | |
---|
Martti-sedälle oikein paljon onnea! Martti on tuttavani ja olen saanut nauttia hänen ja Pirkko rouvansa vieraanvaraisuudesta aikoinaan Espoon Lipparannassa heidän kotonaan. Toivottavasti Martin luomisvoima ja terveys taulujenteonkin suhteen toimii vielä vuosia ja hän voisi muutoinkin kaikin puolin oikein hyvin. |
Arthur 21.03.2006 12:17:51 | |
---|
Se kylläkin sano että jos joku joskus hänen poismentyään sanoo häntä "taiteilijaksi" niin koko homma on mennyt "vituiksi". No , ei väitellä.Otetaan suora lainaus - Näin Martti Innanen itse Tamperelaisessa: "Tyhmät ihmiset ovat aina pitäneet minua tyhmänä, koska se huumori, mitä minä teen, on älyköille. Suurin osa ihmisistä rakastaa jopa iskelmämusiikkia, mikä on minulle kauhistus. Minä teen taidettani niille, joille mun ideani ja näkemykseni menee läpi - joilla on siis antennit ulkona. Jos minua kuoltuani sanotaan koko kansan taiteilijaksi, kuohuu v-tukseni vaahtona hautakummun kukkapuskille saakka. Silloin mikään ei ole mennyt perille." -Niinpä elämäni tärkein aforismikin kuuluu: "Hikiä on Hikiä ja Jazz on Jazz." Onnea Martille jokatapauksessa! |
häläppääjä 21.03.2006 18:14:27 | |
---|
Martille lämpimät onnentoivotukset myös Kopsasta! |
isojussi 22.03.2006 02:01:46 | |
---|
Omistin tämän illan keikkani huuhaa-sedälle. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
okabass 22.03.2006 02:48:50 (muokattu 22.03.2006 20:21:32) | |
---|
Martti Huuhaa Innanen 75 vuotta 19.03.2006 Kuvataiteilija, kirjailija, laulaja-muusikko Martti Huuhaa Innanen täyttää maanantaina komeat 75 vuotta. Lämpimät onnittelut! Yleisradion vahtimestari ja innokas jazz-kitaristi tuli koko kansan tietoisuuteen tangoparodioilla Elsa kohtalon lapsi ja Esteri tyttö sadepisarain. Jatkoa seurasi mm. sellaisilla lauluilla kuin Kumiteräsaappaat, Miesten mies, Hiljaista on, Urjalan taikayö ja Gunnar vierasmaalainen. Mitä enemmän stadilainen Innanen teki pilkkaa kansan syvien rivien musiikkimausta, sitä enemmän häntä rakastettiin. Hän teki jopa kiertueen legendaarisen Gunnar-pässin kanssa. Martti Innasesta kehkeytyi erityisesti muusikkopiirien suuri suosikki. Innasen vanhat vinyylilevyt ovat keräilyharvinaisuuksia, joista maksetaan nykyään sievoisia summia. Useiden Innasen hittien säveltäjä oli Erik Lindström, joka palkittiin juuri Kultaisella Emmalla elämäntyöstään. Naivistisena maalarina musiikkiuransa jälkeen kunnostautunut Innanen tekee edelleen pari taulua kuukaudessa. Viime aikoina hänen tuotannossaan ovat lisääntyneet ihmissusi-aiheet metsäsuomalaisten kustannuksella. Innasen taidetta nähdään jälleen kesällä 2007 Naivistit Iittalassa –näyttelyssä. Ensi kesänä ei nähdä, koska kaikki valmiit ja tekeillä olevat taulut on jo myyty. Helsingin Sanomien haastattelussa sunnuntaina Innanen totesi, että on lottovoitto syntyä Suomeen. – Silloin saa elää ja asua sellaisen kansan keskuudessa, joka ihailee yli kaiken Matti Nykästä. http://images.google.fi/imgres?imgu … num%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DN Parhaimmat onnittelut ! Mulle on Huuhaa- sedän kuolemattomista ajatelmista jäänyt parhaiten mieleen: "Suurta yleisöä ei voi koskaan aliarvostaa tarpeeksi. Kokeiltu on." Hän ei todellakaan ole ollut "Rakkauden ja onnensatumaan täysivaltainen suurlähettiläs". Niiden taulujen kuvia oli muistaakseni tuolta löydettävissä. http://www.archive.org/ En vaan valitettavasti muista tarkempaa osoitetta. Muistaakseni osoite liittyi naivisteihin Iittalassa. Löytyhän se tarkempi osoite: http://www.gallup.fi/Naivistit/Tekija.asp?TKID=1 Eli ensin toi archive, ja sitten tuo gallup. |
half 22.03.2006 08:26:14 | |
---|
Lämpimät toivotukset myös täältä suunnalta. Horolan Elinan seikkailut pitäisi ehdottomasti saada juhlan kunniaksi koviin kansiin. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |