Aihe: Millä keikka määrällä pärjää..
1 2 3 4 5 6
TiVe
17.03.2006 14:02:28
Olishan tämän keskustelun voinut jatkaa tuonne amatööri - ammattilais
ketjuunkin, mutta aloitetaan nyt uusi.

Montako keikkaa vuositasolla pitäisi vähintään heittää, että kolmihenkisen
"keskitason tanssibändin" jäsen voisi elättää itsensä (ja perheensä)?

-TiVe-

------------------------------------------------------------------------
Rykiminen ei tarkoita lapissa hiljaista yskimistä
Rykiminen ei tarkoita lapissa hiljaista yskimistä.
isojussi
17.03.2006 14:13:46
Sen verran, että tienaa saman, kuin oikeakin työmies. Riippuu liksasta. Halpis-esan ei tarvii paljon kotona olla.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
BigPapa
17.03.2006 14:14:54 (muokattu 17.03.2006 14:15:35)

Millä keikka määrällä pärjää..

Riittävällä
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
isojussi
17.03.2006 14:17:43
Riittävällä

HOHO - nimenomaan.

Eiks liiton minimi oo satkun kieppeillä. Jos sillä tekee, niin siitähän on helppo laskee - jos tietää, paljonko tarvitsee rahaa elämiseen.
Musiikkia korville
17.03.2006 14:42:08

Tää on hankalampi kysymys, paitsi jos sen rajaa just vaikka trioihin.
Vaikka kuinka toitotettais sen perään, että esim liiton minimi täytyy saada, niin ei se ihan niin vaan tuu. Mitä isompi bändi, sitä vaikeempi on suhteellisesti sama hinta/nuppi saada. Nyt puhutaan tietysti divaritason porukoista. Liigatasollahan ei tarvi miettiä näitä...

Meillä on 6 -miehinen bändi ja keikkamäärä on 130-140 vuodessa. Niinku toisessa topicissa sanoin, niin itteni pystyisin tuolla elättämään, mutta en perhettä.
Olen hidas mutta tyhmä
humppahanuristi
17.03.2006 14:46:53

No 120€/ilta (palkkaa) niin 15keikkaa/kk riittäisi minulla samaan palkkaan kuin työelämässä.
Mutta sittenpä ei olisi harrastusta, josta saisi lisätuloa. Eli ei riittäisi kuitenkaan.

Nyt maaliskuussa tulee harrasteena 7 keikkaa.
Ilonpilaaja
poppamies
17.03.2006 15:29:46

No 120€/ilta (palkkaa) niin 15keikkaa/kk riittäisi minulla samaan palkkaan kuin työelämässä.
Mutta sittenpä ei olisi harrastusta, josta saisi lisätuloa. Eli ei riittäisi kuitenkaan.

Nyt maaliskuussa tulee harrasteena 7 keikkaa.

120€ on kyllä aika vähän koko illan hommasta! Kaikki on toki suhteellista. Olen valokuvaaja. Saan yhdestä kuvasta 100€. Kuvan näppäämisessä menee hienona päivänä 1/500 sek. Laske siitä tuntipalkka!
Leikki leikkinä! jos soittaisi viisi iltaa viikossa niin kuukausi tulot olisi 2400€ mutta kun on kulujakin. Ei riitä tuo 120,- .
150 - 200 olisi oikeampi luku jos mistään ymmärrän mitään.
G-strings are for strippers
KoskPaavo
17.03.2006 15:43:50
Heitän tuosta ilmasta sellaisen että liiton minimillä ja kaikki muukin TES:sin mukaan niin minä tarvisin ainakin sen 200 keikkaa vuodessa.
Täällä aikaisemmassa ketjussa tuosta oli jo puhetta että sellaisiakin heppuja vielä löytyy jotka tuon tekevät mutta täysin vakuuttunut siitä olen että ei niillä junaa täyteen saa.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
uruttaja
17.03.2006 15:46:21
Heitän tuosta ilmasta sellaisen että liiton minimillä ja kaikki muukin TES:sin mukaan niin minä tarvisin ainakin sen 200 keikkaa vuodessa.
Täällä aikaisemmassa ketjussa tuosta oli jo puhetta että sellaisiakin heppuja vielä löytyy jotka tuon tekevät mutta täysin vakuuttunut siitä olen että ei niillä junaa täyteen saa.

Kapakkatrioja on ehkä 5-10 kappaletta jotka tekevät ton 200/vuosi. Mulla tulee mieleen ihan heti 5 semmosta trioa.
vanhami
17.03.2006 16:08:29
No, mitäs on duunareiden keskipalkka / kk tänäpäivänä, oliko se noinnoin 2200 eur, eli vuodessa 26400 eur + lomat 1kk liksa päälle = 28600 eur. Siitä voi lähteä jakamaan sitten sitä. 100 keikkaa / vuosi 286 eur / perse 200 keikkaa per vuosi 143 eur / perse. Toimistolaskutuksena. Jos on oma firma niin kerro vielä alkuperäinen summa 1,3:lla, jotta saat maksettua työnantajavelvoitteet.

Eli noin keskimäärin jos vetäis 150-200 keikkaa vuodessa 150-200 eur / ilta + kilometrit, sillä pääsis keskiansioon.

Harva varmaan pääsee.
baron
17.03.2006 16:11:16

Eli noin keskimäärin jos vetäis 150-200 keikkaa vuodessa 150-200 eur / ilta + kilometrit, sillä pääsis keskiansioon.

Harva varmaan pääsee.

Pitäiskö vielä kertaalleen harkita siviiliduunin lopettamista??
My name is Baron, Sir Baron.
EP
17.03.2006 17:30:05
Mää laitoin oman näkemykseni tonne aromaan, kun siitä tuli niin pitkä.. 8)
humppahanuristi
17.03.2006 17:48:09

120€ on kyllä aika vähän koko illan hommasta!... ...Ei riitä tuo 120,- .
150 - 200 olisi oikeampi luku jos mistään ymmärrän mitään.

120€ palkkaa!
Ei siis kaikkineen vaan palkkaa. Matkakulut tietysti päälle.
Paitsi, että valtion virkamiehenä saan sen ~1800€/kk, tietysti matkaa ei ole kuin 50km/päivä...

Ei pääse ihan keskipalkkaan mutta toisaalta meillä täällä pohjoisessa on vähän pienemmät menot kuin kehä III sisällä.

Mutta kyllähän heti lähtisin yksityiselle puolelle keskipalkalla töihin.
Ilonpilaaja
KoskPaavo
17.03.2006 17:51:41
Pitäiskö vielä kertaalleen harkita siviiliduunin lopettamista??

Usko vaan ,se ei olekaan enää niin hohdokasta tuo soittopuuha ,kun parikinsataa vuodessa vääntää.Mutta onhan siinä puuhassa paljon muutakin joka tekee siitä hommasta mielekästä.Esmes pi... no.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
isojussi
17.03.2006 18:11:03
No, mitäs on duunareiden keskipalkka...Harva varmaan pääsee.

Hyvä, että joku muukin on tehny ton laskelman.

1,3 on varmaan suht' ok. Mä laskin tarvitsevani tohon keskipalkkaan kolmosella alkavan liikevaihdon.
jon lord
17.03.2006 20:21:33
Se on ihan kiinni siitä millä hinnalla tekee. Mä teen noin 80 show ja harjakais keikkaa vuodessa ja kanttorin hommat sun muut päälle ja sillä pystyn elättämään perheeni. Velipoika laski että se tekee n.15 keikkaa kuussa TESillä ja sillä pärjää. Minä en pystyisi elättämään nelihenkistä perhettä sillä määrällä. C-kanttorin pohjapalkka on tällä hetkellä 1680 E kuukaudessa. aika pieni mutta siitä jää pois kaikki sälä mitä keikka matkoilla kuluu. Minä tosin teen toimitus palkkioilla ja jos on paljon toimituksia niin sillä voi tienata enemmän kuin tuo pohjapalkka, tosin ikälisät alkaa juosta melko nopeasti. Toimituspalkkioissa on vaan se huono puoli että niitä ei voi maksaa enempää kuin 168 E pvä. Mutta jos on vaikka 20 toimitusta kuukaudessa maksimi määrällä niin palkka on silloin 3360 E. Mutta jos isommissa seurakunnissa olisi vaikka 3 hautajaiset viikossa ja päälle messut ja muut sälät niin toimitus palkkioilla palkka olisi helposti 3000 euroa kuukaudessa.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
uruttaja
17.03.2006 20:26:06
Mä pärjään oikein hyvin eläkkeellä ja siihen saa tehdä keikkaa tuhannen euron edestä päälle. Oikeastaan tämän parempaan ei vois päästäkkään meikäläinen. Pärjäisin, vaikka ei olis yhtään keikkaa. Kuitenkin sen verran vielä kuntoa ja kysyntää, ja nuoret miehet jaksaa katella. Tunnen välillä itseni onnettaren ottolapseksi.

Lidlistä halpaa kaljaa ja juhlatilaisuuksiin koloperttiä tai pyhäkeikoille *jalua pystyy ostamaan, laskut maksamaan ja jää vielä säästöönkin. Hieno tilanne, kestänyt jo kohta kaksi vuotta. Ylivoimaisesti parasta aikaa, kun ei tarvii persesilimä verillä haalia kaikkia keikkoja Hangon ja Utsjoen väliltä peräkkäisiksi päiviksi.
riff
17.03.2006 20:31:11
Mä pärjään oikein hyvin eläkkeellä ja siihen saa tehdä keikkaa tuhannen euron edestä päälle. Oikeastaan tämän parempaan ei vois päästäkkään meikäläinen. Pärjäisin, vaikka ei olis yhtään keikkaa. Kuitenkin sen verran vielä kuntoa ja kysyntää, ja nuoret miehet jaksaa katella. Tunnen välillä itseni onnettaren ottolapseksi.

Lidlistä halpaa kaljaa ja juhlatilaisuuksiin koloperttiä tai pyhäkeikoille *jalua pystyy ostamaan, laskut maksamaan ja jää vielä säästöönkin. Hieno tilanne, kestänyt jo kohta kaksi vuotta. Ylivoimaisesti parasta aikaa, kun ei tarvii persesilimä verillä haalia kaikkia keikkoja Hangon ja Utsjoen väliltä peräkkäisiksi päiviksi.

Onnittelut! ei kai se ole vaihteeksi paskempaa olla päivätöissäkään. saman rahan saa käteen kuin edellisessä soittohommassa 10 - 12 keikan kuukausivauhdilla. ei mene rahat ABC asemille eikä paljoo baareihinkaan. Viikonloppukeikat päälle ni rahaa tulee ovista ja ikkunoista röykkiöittäin! Uusi pankkitili pitää avata kun vanha on jo täynnä rahaa;-)
Selvä mies ei sisulle haise!
isojussi
17.03.2006 20:34:12
Se on ihan kiinni siitä millä hinnalla tekee. ...

Tätä mäkin tarkotin Aromassa kerroinkin tarkemmin, miks hinnoittelen, niinkuin hinnoittelen.
jon lord
17.03.2006 20:35:47

.

Ei prk...katteeks käy. Kun joskus vielä minäkin pääsisin.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)