Aihe: Vastuu viihteestä..erään tarinan loppu!
1 2 3 4 5 6 7 8 9
WanhaWetäjä
14.03.2006 18:33:01

"Nyt on sellanen kaveri että putoo introt ja soolot suoraan lapuista,on opiskellut Valloissa(Harja?) kirtaransoittoa etc..ei kylläkään laula mutta osaava kaveri on.."

Totuus:plektrat/kitaranhihna jäivät himaan,kun edellinen ilta meni ns turpa täynnä örveltäessä..keikasta ei tullut ns hevon weetä,ihan täyttä paskaa ja asenne se "tää nyt on vaan tätä humppahuttua,mikä sävellaji?"VAIKKA biiseistä ois ollut laput!!Eikä se lapuistakaan sitten häävisti taittunut..sen verran mitä nyt niistä soittikin;-/

..ttu mistä tälläsiä kavereita oikeen riittää??No varmaan se fuusio/jatsi sitten taittuu kun on stana 20 eriväristä eturauhasta lattialla ja Marshallin pakki ja kaks kitaraa ja soitetaan hienosti baarijakkaralla istuen,humalatilan takia ilmeisesti kuitenkin..

Perjantai keikka oli sellanen,että mua ei ole oikeestaan ikinä tai ainakaan aikoihin niin vituttanut olla keikalla kun sillon,mä joudun yksin tietty laulaan koko ehtoon sen hirvittävän ja epävireisen kitaraterrorin ja sen prkl pulisen trumpetin soittaessa mitä sattuu..

Onneks keikka loppu jo puoli 2,pääsin lähteen himaan,äijät jäi dokaan(jatkaan)yökerhoon;-(

La kitarawelholla piti olla tuurauskeikka Treella,ei tiettävästi sinne päässyt,kun herrat olivat vielä su-aamuna jumissa siellä pe keikkamestassa!!

Ja äijillä piti olla päiväveto su klo 12..sinne joutuivat tilaajat järkkään toisen bändin hirveessä kiireessä,onneksi homma onnistui:-)

Mulla on uskomattoman pitkä pinna,kun olen jaksanut katella tuota touhua jo vuodesta 2001,aina sillon tällön,mutta kyllä nyt saa riittää!

Mä oon mieluummin himassa kun teen enää keikan keikkaa tollasten tyyppien kaa,johan tässä oma mainekkin rupee oleen vaakalaudalla,yleensähän kaikki mokaa jos yks mokaa,no nyt mokas 3 neljästä,HOHO!

Karuinta hommassa on yhden pohojalaasen tanssienjärjestäjän kommentti:"KT,RT,TS,ja NL on niitä joille sallitaan juopottelu.."

On tää ala..jotkut saa mokailla vuodesta toiseen ja aina vaan hommaa katsotaan sormien läpi,ei voi käsittää ;-/
Ostan Casion kun täytän 50v...
v_m_kangas
14.03.2006 19:44:41

Karuinta hommassa on yhden pohojalaasen tanssienjärjestäjän kommentti:"KT,RT,TS,ja NL on niitä joille sallitaan juopottelu.."

On tuollaisia kommentteja laukoneet muutkin keikanjärjestäjät juuri noista henkilöistä :-/

Jos he sattuvat 'sairauden' vuoksi olemaan estyneitä keikalle, meikäläiset joutuvat tuurailemaan pikahälytyksellä ilman kiitoksen sanaa.
Humppaa tai soita humppaa
Fuzzy Boner
14.03.2006 20:02:43
Jännää asennetta näköjään jengillä. Mun tuntemat nuoremman polven popparit hoitavat KAIKKI duuninsa aina tosissaan ja niin hyvin kun mahdollista. En vaan tajua...

Eräs vanhempi 'supersoittaja jo vuosikymmeniä' tosin mokas yhen konsertin taannoin eikä varmasti saa enää kutsua samoihin hommiin. ( ei ollu kyllä eka kerta edes )
MÖLLISTY
Ukko
14.03.2006 20:04:16

"On tää ala..jotkut saa mokailla vuodesta toiseen ja aina vaan hommaa katsotaan sormien läpi,ei voi käsittää ;-/

Mees kattoon raksoille :(
poppamies
14.03.2006 20:10:46

Jännää asennetta näköjään jengillä. Mun tuntemat nuoremman polven popparit hoitavat KAIKKI duuninsa aina tosissaan ja niin hyvin kun mahdollista. En vaan tajua...

Eräs vanhempi 'supersoittaja jo vuosikymmeniä' tosin mokas yhen konsertin taannoin eikä varmasti saa enää kutsua samoihin hommiin. ( ei ollu kyllä eka kerta edes )

Pitää ilmeisesti paikkansa! Voisiko olla niin että vain nämä vanhemmenpuoleiset hunppamuusikot ryyppää työmaalla? Mulla on sama mielikuva mitä Pussyllä että nuoret tekee hommat enemmän tai vähemmän tosissaan.
G-strings are for strippers
Fuzzy Boner
14.03.2006 20:14:20
Pitää ilmeisesti paikkansa! Voisiko olla niin että vain nämä vanhemmenpuoleiset hunppamuusikot ryyppää työmaalla? Mulla on sama mielikuva mitä Pussyllä että nuoret tekee hommat enemmän tai vähemmän tosissaan.

Kilpailu on niin kova ja aina löytyy joku joka soittaa yhtä hyvin tai paremmin + hoitaa hyvällä asenteella hommat. Sosiaaliset taidot on nykypäivänä puol juttua. Pakko tulla toimeen - ja löytää paikkansa ryhmässä. Tää on niin sosiaalinen ala, että asenne ja oma mukavuus (etc) tulevat todellakin tärkeiksi asioiksi jokapäiväisessä hommassa.
MÖLLISTY
isojussi
14.03.2006 20:19:53
Koita WW kestää. Komppia ja tsemppiä.

Lohdutukseks: RT on ainakin Vuolteensiltaan (WW ainaskin muistaa mestan) joutunu tekee uuden keikan talkoilla, kun oli edellisen kerran niin tuubassa, ettei pystyny enää vetään.

TS:llä on joskus bändi jättäny tulematta encoreen.

Mä lupasin toistakymmentä vuotta sitten itelleni, ettei mun tarvii kärsiä keikoilla känniapinoitten kanssa. Sen oon pitäny.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
piivei
14.03.2006 20:20:12
Aikamoista asennetta tosiaan! Näissä hommissa on yleensä aikalailla lyhempi irtisanomisaika ku vaikka raksalla...
EP
14.03.2006 20:20:30
On tuollaisia kommentteja laukoneet muutkin keikanjärjestäjät juuri noista henkilöistä :-/

Jos he sattuvat 'sairauden' vuoksi olemaan estyneitä keikalle, meikäläiset joutuvat tuurailemaan pikahälytyksellä ilman kiitoksen sanaa.

Joo, on tuon homman takia joutunut usein unettomia öitä viettään, ja hermoileen kenet saa tilalle, tuppaavat niin viimetinkaan tulla nuo 'sairaudetkin'..
Onpa "onneksi" nykyään tämä kunnan, hehhee, "palkallinen" kotityö, niin ei ole paljon keikoilla käyty.
No, kesäksi on muutamia keikkoja tullut ja ohjelmistoa uudistetaan ja harjoitellaan, kai tästä sen verran pääsee lomapäiviä viettään, että keikalle pääsee.
On vaan aina niin, että kun siihen outo mies tulee tilalle, niin noitten sovituksien kanssa pitää olla usein vähän "suurpiirteisempi" ja mennä vähän alempaa kohtia aidan ylitse.
isojussi
14.03.2006 20:29:15
...Sosiaaliset taidot on nykypäivänä puol juttua. Pakko tulla toimeen - ja löytää paikkansa ryhmässä. Tää on niin sosiaalinen ala, että asenne ja oma mukavuus (etc) tulevat todellakin tärkeiksi asioiksi jokapäiväisessä hommassa.

Ei perkule - nyt mun on sit annettava sullekin plussa. Kyllä pläjäytit niin naulan kantaa. Sosiaalisten taitojen pitää olla kunnossa ja soittotaidon riittävä.
riff
14.03.2006 20:36:16
"Nyt on sellanen kaveri että putoo introt ja soolot suoraan lapuista,on opiskellut Valloissa(Harja?) kirtaransoittoa etc..ei kylläkään laula mutta osaava kaveri on.."

Totuus:plektrat/kitaranhihna jäivät himaan,kun edellinen ilta meni ns turpa täynnä örveltäessä..keikasta ei tullut ns hevon weetä,ihan täyttä paskaa ja asenne se "tää nyt on vaan tätä humppahuttua,mikä sävellaji?"VAIKKA biiseistä ois ollut laput!!Eikä se lapuistakaan sitten häävisti taittunut..sen verran mitä nyt niistä soittikin;-/

..ttu mistä tälläsiä kavereita oikeen riittää??No varmaan se fuusio/jatsi sitten taittuu kun on stana 20 eriväristä eturauhasta lattialla ja Marshallin pakki ja kaks kitaraa ja soitetaan hienosti baarijakkaralla istuen,humalatilan takia ilmeisesti kuitenkin..

Perjantai keikka oli sellanen,että mua ei ole oikeestaan ikinä tai ainakaan aikoihin niin vituttanut olla keikalla kun sillon,mä joudun yksin tietty laulaan koko ehtoon sen hirvittävän ja epävireisen kitaraterrorin ja sen prkl pulisen trumpetin soittaessa mitä sattuu..

Onneks keikka loppu jo puoli 2,pääsin lähteen himaan,äijät jäi dokaan(jatkaan)yökerhoon;-(

La kitarawelholla piti olla tuurauskeikka Treella,ei tiettävästi sinne päässyt,kun herrat olivat vielä su-aamuna jumissa siellä pe keikkamestassa!!

Ja äijillä piti olla päiväveto su klo 12..sinne joutuivat tilaajat järkkään toisen bändin hirveessä kiireessä,onneksi homma onnistui:-)

Mulla on uskomattoman pitkä pinna,kun olen jaksanut katella tuota touhua jo vuodesta 2001,aina sillon tällön,mutta kyllä nyt saa riittää!

Mä oon mieluummin himassa kun teen enää keikan keikkaa tollasten tyyppien kaa,johan tässä oma mainekkin rupee oleen vaakalaudalla,yleensähän kaikki mokaa jos yks mokaa,no nyt mokas 3 neljästä,HOHO!

On tää ala..jotkut saa mokailla vuodesta toiseen ja aina vaan hommaa katsotaan sormien läpi,ei voi käsittää ;-/

+++ ja komp, komp, komp! Mulla on myös kyseenalaisia kokemuksia ns. "kovista ja arvostetuista" muusikoista, jotka ovat olleet paremmissakin piireissä. Ja jo tässä kohtaa huomautan etten yleistä kaikkia mutta joukkoon mahtuu, joo.
tällä ketaa kyse ei ole viinasta, siitähän riittäisi kerrottavaa.
Yhden kerran tuli puhelu ja piti lähtee tuuraamaan yhden kärkipään solistin bändiin. vastasin myöntävästi. matka oli suht lyhyt ja liksa kohdallaan ja muutenkin ihan kiinnostava juttu.
Ajelin keikkapaikalle, roudasin kamani, muu sälä oli jo pystyssä.
Siinä sitten pikkuhiljaa rupesi selviämään kaikkee esim. voisitko sä hoitaa tuon miksaushomman ku meistä ei kukaan tunne noita kamoja. Vastasin että en. Toinen kysymys oli että onko sulla mikkiä ja nuotteja mukana ku meistä ei kukaan laula. Vastasin että ei oo enkä laula. Mut tilattiin tänne soittamaan kitaraa ja satavarmasti tiedän sen kaverin, jota tuurasin, ettei se laula eikä miksaa. Nämä kaverit olivat kovia jätkiä pääkaupunkiseudulta. He soittavat levyillä, telkkarissa, konserttikiertueilla ja vaikka mitä. Siitä en oo kade mutta jotenkin vain tuli mieleen että voiko soittajia oikeesti kutsua koviksi jätkiksi jos ne osaa vain ja ainoastaan soittaa??? Tanssikeikoilla yli puolet on sitä jotain ihan muuta.
Mikään asia ei mua ole keikkailussa koskaan vi***tanut niin paljoa kuin vastuun pakoilu. Piste!
Selvä mies ei sisulle haise!
Ukko
14.03.2006 21:02:07

Aikamoista asennetta tosiaan! Näissä hommissa on yleensä aikalailla lyhempi irtisanomisaika ku vaikka raksalla...

Jos on vuokramiehenä raksalla niin irtisanominen vie sen ajan kuin sen sanomiseen kuluu aikaa.
KoskPaavo
14.03.2006 21:13:05
Mistä tää NL on sen kovan soittajan maineensa hankkinut, sehän on ....no..
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
isojussi
14.03.2006 21:15:05
Mistä tää NL on sen kovan soittajan maineensa hankkinut, sehän on ....no..

On se joskus aikoinaan ennen muinoin ihan hyvin soittanu.
KoskPaavo
14.03.2006 21:37:40
On se joskus aikoinaan ennen muinoin ihan hyvin soittanu.

Okei, mä en oo sitä "tuntenut/tiennyt" kuin n. 15 v.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
isojussi
14.03.2006 21:40:05 (muokattu 14.03.2006 21:41:22)
Okei, mä en oo sitä "tuntenut/tiennyt" kuin n. 15 v.

Niin no. Muistan about 15 vuotta sitten, kun se veti Raikun bändissä Kisarannassa. Ihan hyvin soitti. Kaupallinen saundi.

EDIT: Voit kysyä vaikka Martsolta, mitä vaatii vetää trumpetilla 6 settiä ihan vaan "Toivelaulukirjaakin" niin, että saundi on viä suht' ok viimesessäkin biisissä.
baron
14.03.2006 21:56:12

Musta tuntuu omituiselta joittenkin soittajien asenne, että ne pitää itseään hyvinä ihmisinä kun ne ei ryyppää himassa, ainoastaan duunissa.
Miten normaalissa siviiliduunissa olevan kävisi tolla asenteella?
Samoin kuuluu soittajalle käydä.
My name is Baron, Sir Baron.
Fuzzy Boner
14.03.2006 22:01:16
Musta tuntuu omituiselta joittenkin soittajien asenne, että ne pitää itseään hyvinä ihmisinä kun ne ei ryyppää himassa, ainoastaan duunissa.
Miten normaalissa siviiliduunissa olevan kävisi tolla asenteella?
Samoin kuuluu soittajalle käydä.

Njoo. En mä vapaalla jaksa dokailla juuri koskaan. keikat on vkonloppuisin baariympäristössä tms niin kiva se on muutama ottaa keikkojen jälkeen; tavallaan vapaailta kodin rutiineista... Eli oon vähän eri mieltä (tosin sä tarkoitit jos pelleissä vetää, mä en sitä tarkottanu)
MÖLLISTY
isojussi
14.03.2006 22:02:59
Niinhän se Barska on - tosin huvittavaa, että kun tästä on aiemmin puhuttu, on keikalladokaamisen puolesta noussu kauhee poru.

Ei mun puolesta tarvii ajokunnossa olla, kunhan ei oo känässä.

Tosin jos pitkälti toistasataa keikkaa vuodessa painava "ammattimies" on joka keikalla "ei-ajokunnossa", ei tarvi enää ihmetellä, onko alkkis vaiko eikö.
isojussi
14.03.2006 22:04:46 (muokattu 14.03.2006 22:05:35)
Joo PB; puhuttiin juuri duunin hoitamisesta. Kyllä sitä moni muukin menee usein duunin jälkeen baarin kautta kotio. Notta ei kai tossa mitään.

E: Kotona on tylsä dokailla vaimon ja lasten seurana. Se vasta pimeetä puuhaa onkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)