paice60 10.04.2006 20:18:26 | |
---|
Tässä kun tullut kaikenlaisia kirjoituksia vastaan, niin ajattelinpa aloittaa tällaisen. Otsikko on soittaja sen takia ettei tartte erikseen eritellä muusikkoa ja soittajaa. Eli soittajan täytyy tietää omat hyvät ja huonot puolensa eli mikä taittuu ja mikä ei. Voisin aloittaa itsestäni kun tiedän sen parhaiten (kai). Hyvät puolet: Rutiini on aika kova. Äänilaulut tipahtaa aina. Suhteellisen tarkka rummutus(onhan). Nopea oppimaan.Soololaulu välillä hyvää. Melkein aina hyvällä päällä. Aika monipuolinen. Nuottia lukee kelvollisesti. Huonot puolet: Soololaulu välillä tökkii. Välillä fillaa liikaa. Jos on huono fiilis, se on huono fiilis (ei parane millään). Soittokin välillä tökkii. Aina ei jaksa. Varsinkin lattarit ovat melko heikkoja. Vaikeat nuotit vaikeita (HÄH). Tässä nyt ensi alkuun. Olkaa sitten rehellisiä. Ajattelenko....siis olenko? |
BigPapa 10.04.2006 20:23:07 (muokattu 10.04.2006 20:23:20) | |
---|
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
baron 10.04.2006 20:33:42 (muokattu 10.04.2006 20:36:20) | |
---|
Ai et pitäis kehdata itseään kehua? Mä oon aika hyvä liideri. Mitä mä oon muissa bändeissä käynyt vierailemassa, niin meillä nää keikkoihin liittyvät tekniset ja käytännön asiat on viimeisen päälle hoidettu. Soittamisesta mä voisin sanoa, että mulla on kohtuullisen hyvä prima vista, ainakin niihin soittajiin verrattuna, joiden kanssa oon joutunut tekemisiin. Paljon on vielä oppimista ja opettelemista. My name is Baron, Sir Baron. |
jon lord 10.04.2006 20:35:13 | |
---|
No minäkin. Sen minkä osaan niin teen aina hyvin ja kunnolla. Työmoraali on sellainen että pyrin tekemään työni hyvin. Sen minkä osaan niin en piilota sitä mutta en leuhkikaan ja pyrin myös siihen että muut tekevät työnsä yhtä tunnollisesti. Jos en jotain osaa niin tunnustan sen reilusti ja myönnän asian. Usein vain käy niin että sitä tahtoo ottaa tehtäviä jotka ovat sillä rajalla ja sitten iskee stressi kun viimetipassa pitää opetella ja harjoitella. Itsetunto sinänsä on minulla kohdallaan. Kehuminen kyllä aiheuttaa sisällä mielihyvää mutta vaivaannuttaa samalla vaikka tietää että muutamissa asioissa on hyvä. Eilen viimeksi monet tulivat kehumaan messun jälkeen että oli selkeää ja hienoa soitantaa ja laulantaa ja kokonaisuus oli hyvin selkeä. Samalla aikaa olo oli vaivaantunut ja silti mielessä oli ajatus että tottakai se oli selkeää kun minä hoidin homman. Usein myös syyllistyy siihen että asia joka on itselle selvä ja toiset eivät sitä niin helposti tajua niin pinna tahtoo palaa tai ainakin pitää hillitä mielensä ettei hermostuisi. Takavuosina muuten sain Paice60 hermostumaan keikalla kun soittelin sellaisia sointuja joita ei ollut olemassakaan ja hän aina huuteli minulle että en saa melodiasta kiinni. Nyt sen voin tunnustaa että kiusaa tein. Anteeksi siitä. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
BigPapa 10.04.2006 20:35:26 | |
---|
Ai et pitäis kehdata itseään kehua? Mä oon aika hyvä liideri. Mitä mä oon muissa bändeissä käynyt vierailemassa, niin meillä nää keikkoihin liittyvät tekniset ja käytännön asiat on viimeisen päälle hoidettu. Soittamisesta mä voisin sanoa, että mulla kohtuullisen hyvä prima vista, ainakin niihin soittajiin verrattuna, joiden kanssa oon joutunut tekemisiin. Paljon on vielä oppimista ja opettelemista. Suurkiitokset vielä Baronille ohjeista. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Ukko 10.04.2006 21:25:00 | |
---|
Sellainen hauska juttu että kun vääntää ja vääntää jotain "narulle" ja alkaa tuntumaan että syntyy soittoteknisesti täysin kelvotonta jälkeä ja sitten kuuntelee jossain vaiheessa muiden tuotteita niin huomaa ettei tässä sentään ihan huono ( jos ei virtuoosikaan ) olekaan. |
omarklah 11.04.2006 08:29:22 | |
---|
Kohdallaan. Tiedän puutteeni - suurin osa löytyy teoriapuolelta. Primavistana en nuoteista pysty soittamaan. Rutiinia löytyy ja hoidan aina oman tonttini niin hyvin kuin pystyn. Pidän itseäni luotettavana orkesterin osasena. Tää sit sanois tälleen... |
BigPapa 11.04.2006 08:52:18 | |
---|
Kohdallaan. Tiedän puutteeni - suurin osa löytyy teoriapuolelta. Primavistana en nuoteista pysty soittamaan. Rutiinia löytyy ja hoidan aina oman tonttini niin hyvin kuin pystyn. Pidän itseäni luotettavana orkesterin osasena. Kukas sitä nyt huttukeikoilla nuotteja edessään pitää?Varsinkin jos niitä samoja biisejä on vetänyt 30 vuotta tai enemmän... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Sertzo S 11.04.2006 09:09:02 (muokattu 11.04.2006 09:13:54) | |
---|
No, yriteään olla realisti jo täältä varsinaisen kentän sivuraiteilta. Monikymmenvuotinen rutiini esim. korvakuulosoittajana tanssimuusikkona. Myöhemmin piti ja opettelinkin teoriaa itsekseni ja nuotitkin siinä sivussa. Harmonikansoittajana en ole niinkään tekninen ja osaava ja siksi siirryinkin ravintolaorkesterin basistiksi jo vuonna 1974 syksyllä, joten sen soitto onnistuu näissä normaaliralleissa hatusta ja tarvitessa nuoteista, riippuen biisin vaikeusasteesta ja sovituksesta ja sävellajista jopa harjoittelematta etukäteen. Tosin taantumusta on selkeästi havaittavissa, koska pändisoittoni loppui jo n. 10 vuotta sitten ja harjoittelu on jäänyt minimiin ja bassonkin möin jo vuosikausia sitten. Laulu onnistuu solisti ja stemmatasolla tarvitessa. Sovittaakin väitän osaavani, silti siinä kuitenkin rajoitteeni tuntien. Studiokokemustakin on muutaman äänitteen verran. Pc-koneellani (vanha paska) sekvensseriohjelmineen hahmoittelen arrit lähinnä omiin biiseihini ja joskus jopa muidenkin. M-netin joillekin henkilöille olen näkemyksiäni omista ja muidenkin biiseistä lähettänytkin ja pahemmin "turpiin" ei ole tullut. Iskelmällisiä laulujani ovat levyttäneet mm. Reijo Taipale, Jaska Mäkynen. Arja Havakka ja Arja Sipola, nämä tunnetuimmat tässä mainiten. Sävellystyö jatkuu vaihdellen kausiluontoisesti. Varsinaisina soittimina omistan 2 harmonikkaa. Tässä lyhyesti historiaani. Totean lisäksi itsetuntoni olevan kohdallaan. |
Landola59 11.04.2006 09:36:36 (muokattu 11.04.2006 09:37:21) | |
---|
Heitetäänpäs BigPapalle plussa, oli sen verran vakuuttavaa musiikkia. Rokkimiehenä pidin kovasti tuosta Party Girlistä. Kerta kaikkiaan loistava kappale. Queen of the new orleanskin on hieno. vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä.
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
Sertzo S 11.04.2006 09:53:37 | |
---|
Heitetäänpäs BigPapalle plussa, oli sen verran vakuuttavaa musiikkia. Rokkimiehenä pidin kovasti tuosta Party Girlistä. Kerta kaikkiaan loistava kappale. Queen of the new orleanskin on hieno. Kuuntelin tuon Party Girl-kappaleen. Assosioi Great Balls Of Fire-biisiin, mutta toimihan se lajissaan. :) |
BigPapa 11.04.2006 09:56:00 | |
---|
Kuuntelin tuon Party Girl-kappaleen. Assosioi Great Balls Of Fire-biisiin, mutta toimihan se lajissaan. :) Oikeessa oot ja toinen on Anson Funderburgh & Rocketsien Knock Me Out. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Harmaa 11.04.2006 10:23:27 | |
---|
Humppa taittuu Hiljaista on ollut viimeaikoina |
Musiikkia korville 11.04.2006 10:46:43 | |
---|
Suurimmat puutteet on teoriapuolella. Teoriaopinnot ei aikanaan jaksanu oikein innostaa ja aikaakin niistä on ehtiny jo vierähtämään. Kitaristina soolot ei oikein hyvin lähde. Laulussa on aina parantamisen varaa. Plussapuolelle laitan iloisen esiintymisen ja esiintymisvarmuuden. Oon hyvä oppimaan uusia asioita, myös teoriaan liittyvät. :) Sävelkorva on tarkka. Laulajana oon nykyiseen tasoon tyytyväinen ja hyvän päivän sattuessa ei tarvi hävetä kenenkään vieressä. ... ja itsetunto on kohillaan. Olen hidas mutta tyhmä |
DVD 11.04.2006 11:53:26 | |
---|
Lopultakin sain nää tehtyä.Meinas itsetunto kadota kun ei osaa ladata näitä juttuja ja piti mp3 muuntaminenkin opetella.Joku ihme alto ohjelma. http://www.mikseri.net/artists/?id=54739 Hyvä homma! Vanhana bluesmiehenä varsinkin "Workin' on a bullgan" lämmitti sydäntä kovasti. Hyvä fiilis. Veikkaukseni on että laulajatar on Tampereelta. Olenko oikeassa vai olenko oikeassa? |
BigPapa 11.04.2006 12:55:07 | |
---|
Hyvä homma! Vanhana bluesmiehenä varsinkin "Workin' on a bullgan" lämmitti sydäntä kovasti. Hyvä fiilis. Veikkaukseni on että laulajatar on Tampereelta. Olenko oikeassa vai olenko oikeassa? Laulaja on Oulusta. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
WanhaWetäjä 11.04.2006 13:21:35 | |
---|
Mikä taittuu,mikä ei.... Tuon kun kaikki ymmärtäisivät niin huonoja bändejä ei olis lainkaan? Itsetunto,itsekritiikki,noille pitäs varmaan löytää joku balanssi...mä en ole löytänyt joten paree olla vaan himassa ja soitella niitä näitä eikä mennä itseään julkisesti mokaamaan. Kyllä noita "rinta kaarella täyttä paskaa"-osastoja pyörii tuolla ihan riittävästi,niin soittajissa kuin ja varsinkin solisteissa!Itsetunto on kohillaan vailla minkäänlaista itsekritiikkiä... Ostan Casion kun täytän 50v... |
baron 11.04.2006 13:29:07 | |
---|
Itsetunto on kohillaan vailla minkäänlaista itsekritiikkiä... Eipä tota itsetuntoa pahemmin ole, mutta sen kompensoi tuo itsekritiikin puute, järkkään itseni kaikenlaisiin tilanteisiin, joihin tervejärkinen ei menisi. Toistaiseksi hengissä selvitty. My name is Baron, Sir Baron. |
artope 11.04.2006 13:29:29 | |
---|
Kyllä noita "rinta kaarella täyttä paskaa"-osastoja pyörii tuolla ihan riittävästi,niin soittajissa kuin ja varsinkin solisteissa!Itsetunto on kohillaan vailla minkäänlaista itsekritiikkiä... Tästä kolahti plussaa!! Komppaan. -halitulijallaa- |
Sertzo S 11.04.2006 13:41:00 | |
---|
ja varsinkin solisteissa! Itsetunto on kohillaan vailla minkäänlaista itsekritiikkiä... Todettu on tuokin. |