Aihe: Muusikon työtahti (ja muidenkin).
1 2 3
paice60
08.04.2006 21:44:56
Tässä kun taas lueskelin porukoitten kirjoittelua, niin ajattelin sellaista juttua että Suomessahan tunnetusti työnteolla ei rikastu, no ainakaan suurin osa. Mikäs teidän mielestä olisi sellainen hyvä työnteon ja loman suhde? Itse pidän vuodessa ainakin 4-5 viikkoa lomaa eripituisina jaksoina ja olen sen havainnut hyväksi. Vielä kun katsoo lomat samaan aikaan vaimon kanssa ,niin saa siitäkin kaiken hyödyn (siis lomasta, ei vaimosta, tai no). Kertokaa mikä teillä toimii ja mikä voisi toimia.
Ajattelenko....siis olenko?
uruttaja
08.04.2006 21:49:18
Tässä kun taas lueskelin porukoitten kirjoittelua, niin ajattelin sellaista juttua että Suomessahan tunnetusti työnteolla ei rikastu, no ainakaan suurin osa. Mikäs teidän mielestä olisi sellainen hyvä työnteon ja loman suhde? Itse pidän vuodessa ainakin 4-5 viikkoa lomaa eripituisina jaksoina ja olen sen havainnut hyväksi. Vielä kun katsoo lomat samaan aikaan vaimon kanssa ,niin saa siitäkin kaiken hyödyn (siis lomasta, ei vaimosta, tai no). Kertokaa mikä teillä toimii ja mikä voisi toimia.

Päivätöissä ainakin yritin pitää sen 4 viikkoa lomaa yhteenmenoon kesällä.

Muusikkona lomat oli korkeintaan 2 viikona mittaisia, ei malttanut, tai raskinut pitää pidempään.

Vanhanliitonmiehet muistaa sen Postipankin sulkutiliajan, silloinhan sille lomakuukaudelle oli tili sisässä, joten sen raski jotkut ainakin pitää.

Pitkien laivajaksojen jälkeen 2 viikkoa vapaata oli ainakin mulle just kohillaan. Tilikin oli sen verran lihava, että sen raski pitää.
Lennu
08.04.2006 22:07:19

Meijän hommissa kolmen viikon lomat on maksimi. Kolmea vuoroa tehdään. Siitä saa vaan sen verta hyvää liksaa, että mitään "taiteellisia" ratkaisuja ei elämällään parane tehdä. Mutta ehtiihän sitä soittelemaan vapaa-ajallaan ja hautaan voi mennä sitten nukkumaan.
himassa.net
"Kissaa ei saa puhaltaa korvaan. Jos sitä puhaltaa neljä tai viisi kertaa, se puraisee huuleen eikä päästä irti ainakaan minuuttiin." - Lisa 9 v.
humppahanuristi
08.04.2006 22:11:04

Tää on kivaa hommaa olla pätkätyöläisenä 6kk pätkissä. Aina katkaistaan ja lomat pidetään loppuun eli 2vko. 2 vuotta ja neljäs pätkä. Elokuussa alkaa 5. on jo tiedossa.
Niin, perusteettomia pätkiä ei saisi olla 2 enempää mutta minkäs teet, kun muutakaan ei ole tarjolla. Musiikkihommistakaan ei ole täystyöllistämään ja ei se helppoa ole sekään.
Ilonpilaaja
paice60
08.04.2006 22:15:47
Tää on kivaa hommaa olla pätkätyöläisenä 6kk pätkissä. Aina katkaistaan ja lomat pidetään loppuun eli 2vko. 2 vuotta ja neljäs pätkä. Elokuussa alkaa 5. on jo tiedossa.
Niin, perusteettomia pätkiä ei saisi olla 2 enempää mutta minkäs teet, kun muutakaan ei ole tarjolla. Musiikkihommistakaan ei ole täystyöllistämään ja ei se helppoa ole sekään.

Jos oikein asiaa miettii niin nämä musiikkihommat vasta niitä pätkähommia onkin. Sopimukset tehdään kerrallaan kestämään 1-14 päivää, että se vasta pätkähommaa on jos joku. Ja näitähän on tehty aina.
jeppeq
08.04.2006 22:23:55
Jos oikein asiaa miettii niin nämä musiikkihommat vasta niitä pätkähommia onkin. Sopimukset tehdään kerrallaan kestämään 1-14 päivää, että se vasta pätkähommaa on jos joku. Ja näitähän on tehty aina.

Tuo on tosi. Mulla on talousmatemaattisesti asiat kohillaan taloudellisesti, vaan päivätyö vituttaa enemmän ja vielä enemmän vaikka oikeasti pärjään "ihan" hyvin.

Nyt kun on oma bändi kohtuu kohillaan ja siellä hyvä fiilis, paljon enemmän viettää tuonne musiikin suuntaan. Minkäs sitä itelleen voi. Paperiteollisuudessa muutoksia tapahtuu, ninkun UPM näyttää. Jos osuu kohilleen, sitten tapahtuu mullekkin "oikea suunnanmuutos". Reenit käytännöstä (26v) on jo pidetty. Sitten keskitytään asiaan ja valitaan oikeat henkilöt mukaan tekemään filiksellä hyvää kokonaisuutta ja hyvällä fiiliksellä. Ei ole olemassa ikärasismisä tässä vaiheessa, tyypit ja meininki ratkaisee ( osaaminen included, naturally ). Voi olla. että tartte ottaa lävistys, auts... ;)
Valehtelisin jos väittäisin
paice60
08.04.2006 22:28:03
Tuo on tosi. Mulla on talousmatemaattisesti asiat kohillaan taloudellisesti, vaan päivätyö vituttaa enemmän ja vielä enemmän vaikka oikeasti pärjään "ihan" hyvin.

Nyt kun on oma bändi kohtuu kohillaan ja siellä hyvä fiilis, paljon enemmän viettää tuonne musiikin suuntaan. Minkäs sitä itelleen voi. Paperiteollisuudessa muutoksia tapahtuu, ninkun UPM näyttää. Jos osuu kohilleen, sitten tapahtuu mullekkin "oikea suunnanmuutos". Reenit käytännöstä (26v) on jo pidetty. Sitten keskitytään asiaan ja valitaan oikeat henkilöt mukaan tekemään filiksellä hyvää kokonaisuutta ja hyvällä fiiliksellä. Ei ole olemassa ikärasismisä tässä vaiheessa, tyypit ja meininki ratkaisee ( osaaminen included, naturally ). Voi olla. että tartte ottaa lävistys, auts... ;)

Kunhan katot tarkkaan MINNE sen lävistyksen otat. Henkilökemia on helvetin tärkeä juttu. Toisena tai ehkä kolmantena tulee soittotaito. Järkevyyskin ratkaisee eli että on tervepäinen, jos nyt muusikko voi olla tervepäinen. Kivahan se on jos kaverit vielä osaa soittaa ja hyvin , mutta kuitenkin ekana nää tärkeimmät jutut.
jeppeq
08.04.2006 22:32:43
Kunhan katot tarkkaan MINNE sen lävistyksen otat. Henkilökemia on helvetin tärkeä juttu. Toisena tai ehkä kolmantena tulee soittotaito. Järkevyyskin ratkaisee eli että on tervepäinen, jos nyt muusikko voi olla tervepäinen. Kivahan se on jos kaverit vielä osaa soittaa ja hyvin , mutta kuitenkin ekana nää tärkeimmät jutut.

nää on jo havaittu. Ehkä seuraavaks voitas reenata ( muutakin , kun nopeita lähtöjä ). joukkiossa, muutama OIKEESTI osaavia hemmoja. Nyt vois olla jo sen levyn paikka. harjoitukset ( 26v ) on ehkä jo takana. Ei muuten nauhoiteta "paratiisia"... medialle..
paice60
08.04.2006 22:35:36 (muokattu 08.04.2006 22:35:52)
nää on jo havaittu. Ehkä seuraavaks voitas reenata ( muutakin , kun nopeita lähtöjä ). joukkiossa, muutama OIKEESTI osaavia hemmoja. Nyt vois olla jo sen levyn paikka. harjoitukset ( 26v ) on ehkä jo takana. Ei muuten nauhoiteta "paratiisia"... medialle..

Täällähän näitä riittää.
jeppeq
08.04.2006 22:37:37 (muokattu 08.04.2006 22:37:52)
Täällähän näitä riittää.

Kaikki hyvät on jo muistiossa...
nyt häivyn muistiomattomuuteen..
( oliko vaikee sana.. ;) )
paice60
08.04.2006 23:03:07 (muokattu 08.04.2006 23:04:42)
Menikö porukka nukkumaan vai onko mun nettilinja rikki? No joka tapauksessa alan katsomaan klo 23.30 neloselta golfin Masters turnausta eli kuitenkin lopetan tämän siihen.
Ukko
08.04.2006 23:48:17

Pätkätyötä teen minäkin. Ennätys lienee tähän mennessä 5 eri työnantajaa yhden päivän aikana. Lomista, vakaa aikomus oli alkaa pitämään vuodessa sellaiset 12 viikkoa. Duunia kun vaan tuputetaan koko ajan lisää ja lisää ja kilttinä ihmisenä ei osaa sanoa ei :(
pekkalas
09.04.2006 08:53:15

MENKÄÄ OIKEISIIN TÖIHIN
R.Syke
09.04.2006 09:25:40 (muokattu 09.04.2006 09:26:17)
MENKÄÄ OIKEISIIN TÖIHIN

Joka päivä. Keu. Sitten soitetaan harastukseksi vähä humpaa.
Fuzzy Boner
09.04.2006 09:32:08
MENKÄÄ OIKEISIIN TÖIHIN

Ei niist saa fyrkkaa.

Mulla oikeeta lomaa n 2viikkoa vuodessa.Joululoma (vko) ja jossain vaiheessa "kesäloma" (vko).. Noin suunnilleen. Riippuu tietysti vuodesta
MÖLLISTY
baron
09.04.2006 09:47:22

Ei niist saa fyrkkaa.

Mulla oikeeta lomaa n 2viikkoa vuodessa.Joululoma (vko) ja jossain vaiheessa "kesäloma" (vko).. Noin suunnilleen. Riippuu tietysti vuodesta

Mulla on vähän enemmän: Lomalla mä en tee mitään, ainoastaan soittelen.
My name is Baron, Sir Baron.
isojussi
09.04.2006 13:15:19
Mulla on kyllä aika ongelma ton opetustyön kanssa - toisaalta säännöllinen homma, toisaalta syö hirveesti aikaa ja energiaa pääduunilta ja kuukausipalkka = about kaks tai kolme keikkaa.

En tiä prkl, mitä pitäis syksyllä tehdä.

Ilman sitäkin tavotepalkkaan 60keikkaa per vuosi on minimi, sat on jo luksusta eikä sen yli haluais mennäkään.

Joulu-uusivuosi-Juhannus on aina vapaana.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
EP
09.04.2006 13:17:19
MENKÄÄ OIKEISIIN TÖIHIN

Ja vitut! :)
isojussi
09.04.2006 13:21:02
Ja vitut! :)

Sasse - mulle riittää toi opetusharrastus. 14 vuotta oli tarpeeks.

Kuinkahan moni semmonen, joka märisee sitä, kun vaikka mä tai Baron kehutaan soittohommia, on ollut oikeissa töissä yhtä kauan? Perseetä on pitkän päälle nekin.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
DVD
09.04.2006 14:01:43
MENKÄÄ OIKEISIIN TÖIHIN

Turpa kiinni Pekkavalas.
Mulla on 5 viikkoa kesälomaa ja 10pv muuta lomaa päälle. En ole kaikki kerennyt pitää. Sen 5 kesälomää pidän aina yhteen kyytiin. Tänä vuonna 10.7 alkaen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)